X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השינויים בהסדרי התנועה בעקבות העבודות המקבילות על שלושת קווי הרכבת הקלה הכוללים הסטת קווי תחבורה ציבורית - אוטובוסים ומוניות שירות סדירות
▪  ▪  ▪
[צילום: אברהם שטרן]

בשל עבודות תשתית לצורך בניית הרכבת הקלה ועבודות נוספות ברחובות ארלוזורוב, אבן גבירול, בן יהודה ודיזנגוף בתל אביב, החלו ב-29.1.21 שינויים בהסדרי התנועה הכוללים הסטת קווי תחבורה ציבורית - אוטובוסים ומוניות שירות סדירות.
בשנים הקרובות, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של תל אביב-יפו הוא פיתוח מערכות הסעת המונים ואמצעי תחבורה מודרנית ו"ירוקה", שיהוו חלופה טובה לרכב הפרטי ושיספקו לתושבות ולתושבי העיר, ולמבקרים בה, מגוון חלופות תחבורתיות להתניידות בטוחה, מהירה, נוחה, זולה ובריאה, בדומה לנעשה בערים מובילות בעולם.
המגוון התחבורתי יכלול רכבת קלה, רכבת ישראל ומטרו, נתיבים מהירים ואוטובוסים חשמליים. כמו-כן, תחבורה ציבורית לפי ביקוש כמו הסעיות, כלי רכב שיתופיים ומוניות מיוחדות שיכולות להסיע כמה נוסעים בנסיעה אחת. כל זאת לצד אמצעי התניידות אישיים כגון אופניים, גלגינועים וכמובן - שיפור תנאי ההליכה ברגל כאמצעי התניידות נוח למרחקים קצרים ובינוניים בעיר.
הרכב הפרטי ימשיך להוות חלופה נוחה ויעילה לחלק מהתושבים, במקומות ובזמן מסוים, אך היקף השימוש בו יקטן משמעותית.
תל אביב-יפו מצטופפת ואוכלוסייתה צפויה להכפיל את עצמה בתוך כ-25
שנה. בשטח גאוגרפי מוגבל, שגם מארח מדי יום כחצי מיליון אנשים שבאים מחוץ לעיר כדי לעבוד ולבלות, ובעירייה אומרים כי אין ברירה אחרת אלא לשנות את האופן שבו מתניידים הבאים בשערי העיר.
בימים אלה עבודות הרכבת הקלה עולות להילוך גבוה, ומתבצעת עבודה על
שלושת הקווים בו זמנית. השירות להולכי הרגל ממשיך להשתפר, באמצעות פעולות רבות שעושה העירייה לפינוי מדרכות העיר ולהרחבתן. בשנת 2020 הוסדרו 19 רחובות מוטי-הליכה, שנסגרו לתנועת כלי רכב ממונעים, ורחובות נוספים יצטרפו לרשימה בהמשך. במקביל, נמשכת בהסדרת רשת הצירים הירוקים, שמאפשרים גישה רציפה, נוחה ונעימה להליכה ברגל ולרכיבה על אופניים בין שכונות מגורים ומוקדי עניין בעיר.
גם תנופת העשייה בתחום שבילי האופניים נמשכת: כיום ישנם 150 ק"מ
של שבילי אופניים בעיר. בשנת 2025 רשת השבילים יותר מתוכפל ותכלול
כ-310 ק"מ בסך-הכל.
בנוסף לכך, בתל אביב-יפו פרוסים כיום 57 ק"מ של נתיבי תחבורה הציבורית,
יותר מכל עיר אחרת במדינה. רשת הנתיבים צפויה להמשיך ולהתרחב, ובשנת 2025 תכלול 138 ק"מ של נתיבים לתחבורה ציבורית.

תאריך:  31/01/2021   |   עודכן:  31/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינויים נרחבים בת"א עקב עבודות הרק"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יאיר דקל
קשה לראות בחוץ מתי בדיוק עובר האוטובוס את מקום התחנה החשוך    הנהג בוודאי ראה את השלט, אבל לא עצר
עמית דובקין
המטרו יביא, כפי שהביאו "נתיבי איילון", לבוקה ומבולקה תחבורותית והצטופפות בלתי נסבלת של ערב רב של רכבות כבדות, קלות, אוטובוסים ומטרו
עידן יוסף
תם המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם (PQ) להשתתפות במכרז הזכייני של המיזם    כל הקבוצות מורכבות מחברות בינלאומיות וחברות ישראליות מובילות בתחומן    בשבועות האחרונים החלו עבודות ביצוע להכשרת השטח במספר אתרים לאורך תוואי הקו
עידן יוסף
מפעילי התחבורה הציבורית לא פעלו על דעת עצמם כאשר השביתו את התחבורה הציבורית בבני ברק. ההוראה המפורשת לפגוע בנוסעים תמימים היא הנחיה של צמרת משרד התחבורה, ויש להתלונן נגד ראשי המשרד
עידן יוסף
קווי המפעילים השונים לא פעלו עד הצהריים, והפעילות בלילות תהיה לפי המלצת המשטרה    עיקר הנפגעים: עובדים חיוניים    הנהג שאוטובוסו נשרף: "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח. עברתי טראומה לא קלה, ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il