X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: טל עוז/משרד הביטחון]
"חיזבאללה מלבנון וחמאס והג'יהאד מרצועת עזה מכוונים את הטילים לאזורים מאוכלסים" "לישראל מטרה ברורה - שאירן לא תהיה גרעינית. מי שרוצה לפתח גרעין לצרכים רפואיים לא מחביא אותו מתחת לאדמה ומונע גישה מפקחים" "אנחנו שומרים על עליונות מודיעינית בכל המזרח התיכון ובמובנים מסוימים בכל העולם"
▪  ▪  ▪
"ראינו מה קרה בנמל ביירות" [צילום: טל עוז/משרד הביטחון]

בראיון ראשון אי-פעם של שר ישראלי לערוץ הערבי אלג'אד המשדר מקהיר, התייחס שר הביטחון בני גנץ לשורה של נושאים ביטחוניים ומדיניים. הראיון משודר מקהיר אל העולם כחלק מסדרת ראיונות ראשונה מסוגה על ישראל. העיתונאי נזיר מג'לי שוחח עם גנץ בשבוע שעבר בלשכתו במשרד הביטחון שבתל אביב על ההתמודדות עם אירן, חילופי הממשל בארה"ב הברית, האתגרים וההזדמנויות באזור וגם הבחירות הקרובות.
"לצערי, בכל מלחמה אזורית עתידית יהיו מעורבים הרבה מאוד אזרחים, לא רק צבא מול צבא", אמר גנץ. "חיזבאללה מלבנון וחמאס והג'יהאד מרצועת עזה מכוונים את הטילים לאזורים מאוכלסים במדינת ישראל - יישובים ערבים ויהודים כאחד. בסופו של דבר, נצטרך לתקוף את הטילים האלה שמוחזקים בתוך מרחבים אזרחיים. זה מודיעין בדוק ומאותת וראינו מה קרה בנמל ביירות".
על יכולות המודיעין של ישראל אמר: "אנחנו שומרים על עליונות מודיעינית בכל המזרח התיכון ובמובנים מסוימים בכל העולם. אנחנו לא משתמשים בכך זולת הבטחת ביטחון ישראל. כשאני אומר לך שאני יודע שיש בתים בלבנון שיש בהם חדרי אורחים וחדרי טילים זו לא סיסמה".
כצםוי, גם נושא אירן עלה בראיון: "לישראל מטרה ברורה - שאירן לא תהיה גרעינית. זה לא רק אינטרס ישראלי. זה קודם כל אינטרס עולמי ואזורי. צה"ל ומערכת הביטחון שומרים בידיהם את האופציה לפעול מול פרויקט הגרעין אם זה מה שיהיה צריך לעשות. אני מקווה שלא נגיע לשם. אירן גרעינית תוביל למרוץ גרעיני בכל המזרח התיכון ומדובר במשטר רדיקלי פונדמנטליסטי, שבסופו של דבר רוצה את היכולת הגרעינית לא רק על-מנת שתהיה לו כדי להשתמש בה, אלא בעיקר על-מנת שיוכל להפעיל את כל מנופי הכוח שיש לו מתחת למטריית ההרתעה הגרעינית. אני רוצה שהציבור באירן יבין אותי - אין לי דבר וחצי דבר נגדו. הם זכאים לחיים נורמליים כמו כל אדם אחר, אבל התמיכה בטרור, בחיזבאללה, בחותים - מחייבת אותנו לפעול מול המשטר".
בנוגע לשאלה לגבי פיתוח גרעין למטרות אזרחיות באירן, אמר גנץ: "פיתוח למטרות אזרחיות זה לא העשרה בסרכזות. אם אתה רוצה לפתח יכולת גרעינית לצרכים רפואיים, אתה צריך להחביא את זה מתחת לאדמה? אתה צריך למנוע גישה לפקחים? אנחנו יודעים שהאירנים עוסקים בניסיון להגיע לנשק גרעיני ואנחנו לא נאפשר זאת".
על מדיניות ירושלים כלפי ממשל ביידן: "התמיכה האמריקנית בישראל היא חוצת מפלגות, גם רפובליקנית וגם דמוקרטית, והיחסים הם מאוד עמוקים ומאוד הדוקים. אני משוכנע שאנחנו נעבוד בשביל שהיחסים עם הממשל של ביידן יהיו טובים כמו עם ממשלים קודמים. יש בין מערכות הביטחון שיתוף פעולה מצוין בכל הרמות - מהרמה המודיעינית ועד הרמה האסטרטגית".
על תמיכת הממשל הנכנס בנורמליזציה אמר יו"ר כחול לבן: "יחסי הנורמליזציה והשלום הם הערובה הגדולה ביותר לביטחון האזור, ליציבות האזור. יחסים אלו חייבים להפוך ליחסים בין עמים ולא רק בין ממשלות ואני מקווה שנראה מזה יותר ויותר. יש בישראל הרבה יכולות. אותן יכולות קיימות בכל האזור- סעודיה, מרוקו, ירדן, מדינות המפרץ, מצרים, סודן. אין סיבה שלא נהנה מהן ביחד. זה מגיע לעמים שלנו".
על היחסים עם הפלשתינים ומו"מ אפשרי אמר גנץ: "אין סיבה שהעושר של העולם הערבי והמסחר איתו לא יהיו משותפים - גם עם הפלשתינים. אני חושב שצריכים להיות בקשר ישיר. המרחק בין ירושלים לרמאללה הוא 10 דקות נסיעה באוטו. חבל שאנחנו נוסעים רחוק ולא מצליחים להיפגש כאן אחד עם השני".

תאריך:  31/01/2021   |   עודכן:  31/01/2021
+מדיניות ההליכה על הסף של אירן
08:17 01/02/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

אירן מפגינה מדיניות קשוחה, היא מפרה בגסות את הסכם הגרעין, מאיצה את קצב העשרת האורניום ומסרבת למשא-ומתן עם ממשל ביידן. הממשל החדש מגבש את המדיניות כלפי הסכם הגרעין ומתייעץ עם בנות בריתו, הנשיא ביידן יצטרך להחליט האם להתקפל או להקשיח עמדות כלפי אירן

אירן. יותר תוקפנית כלפי ארה"ב [צילום: וואחיד סלמי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נצטרך לתקוף טילים שמוחזקים במרחבים אזרחיים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האויב היא לבנון, לא חיזבללה
בר ברע  |  1/02/21 01:20
2
שתיקה בתרי
מילה בזוז  |  1/02/21 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עמנואל בן-סבו
מצופה מרמטכ"ל שלא יחת ולא יהסס להביע את דעתו בפן הצבאי    מצופה מרמטכ"ל שיהיה בעל עוז, אומץ ותעוזה, לומר גם דברים נכוחים שאינם נעימים
יוני בן-מנחם
התקיפה האווירית הישראלית בסוריה מהווה מסר לממשל ביידן כי ישראל נחושה למנוע את ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה. ישראל מתנגדת למתווה של ממשל ביידן לטיפול בהסכם הגרעין והיא תנסה להשפיע עליו,ראש המוסד יוסי כהן ייצא לפגישה עם הנשיא החדש וראש ה-CIA
שמעון שטיין, שלמה ברום
ג'ו ביידן רוצה לחזור להסכם הגרעין, וישראל תשגה אם תנסה למנוע זאת    מוטב להגיע להסכמות עם הממשל, למשל על סדרי העדיפות ותוך שמירת יכולת הפעולה העצמאית
עמוס ידלין, אפרים אסכולאי
ההערכות לגבי המרחק של אירן מפצצה גרעינית שונות מאוד זו מזו, בשל השורה הארוכה של משתנים רבי חשיבות שיש להביא בחשבון    ההערכה המחמירה ביותר מובילה לשלושה-שישה חודשים, והמקלה ביותר – לשנתיים    מוטב לפעול לפי הערכת הביניים, שהיא הסבירה ביותר
יוני בן-מנחם
אירן החלה כמה צעדים מעשיים שיאפשרו לה מעבר מהיר לייצור פצצה גרעינית. עם זאת ייתכן שהצעדים נועדו להפעיל לחץ כבד על ממשל ביידן. ישראל חייבת ליזום לאלתר דו-שיח מדיני מהיר עם הממשל החדש בארה"ב כדי שלא ימהר להסיר את העיצומים ויתחשב בעמדותיה בנושא הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il