X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה הצביעה בעד ההארכה בניגוד לעמדת גנץ, שטען כי ההצבעה מנוגדת לחוק יסוד נתניהו צעק: הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם, אתם דנים הרבה ישראלים לתחלואה קשה, למוות עימות חריף בין השר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]
מגיפת הקורונה - תיק 5000
איתמר לוין
זהו התיק החמור ביותר נגד המנהיגות בישראל, לפחות מאז מלחמת יום הכיפורים. זהו התיק בגללו הגענו למספר מתים הזהה למספר החללים באותה מלחמה ולכל קורבנות הטרור - ביחד. זהו התיק בגללו מספר המתים מן הקורונה שקול למספר ההרוגים בדרכים במשך 15 שנה. זהו התיק בגללו יש דם על ידיהם של כל המעורבים - נבחרים ופקידים כאחד
לרשימה המלאה

(עידכון) בתום דיון מתיש וסוער, אישרה הממשלה כי הסגר יוארך עד יום ראשון ב-07:00. ביום ראשון בבוקר, ייפתחו מספרות ומכוני קוסמטיקה, תבוטל מגבלת 1,000 המטרים, יבוטל איסור השהייה בבית של אחר, ייפתחו מקומות עבודה ללא קבלת קהל, יתאפשרו ארוחות קח ולך (טייק אווי) וייפתחו חדדרי נופש. מערכת החינוך תיפתח במתווה שייקבע, אין עוד מועד סופי. דיון על מתווה היציאה המלא יערך בשבוע הבא.
ראש הממשלה העלה להצבעה את הצעת משרד הבריאות להארכת הסגר עד יום ראשון בחצות. הממשלה הצביעה בעד ושרי כחול לבן התנגדו. ראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חוות דעת האם זו נחשבת פגיעה בפריטטיות עליה מבוסס ההסכם הקואליציוני.
מנדלבליט פסל את ההצבעה. "האחריות למה שקורה כרגע תהיה עליך ועל שר הביטחון", קרא לעברו נתניהו. המשנה ליועמ"ש ערן נזרי: "אני מרגיש מוזר בסיטואציה. אני אקריא את הסעיף". בדין הוסבר שזו הפעם הראשונה שמשתמשים בסעיף המונע הצבעה למעט באישור כחול לבן. כלומר, מאחר שלפי חוק היסוד ההצבעה היא גושית ובגלל שכל כחול לבן הצביעה נגד כמקשה אחת - ההצבעה לא יכולה לעבור.
נתניהו צעק על גנץ בישיבת הממשלה לאחר הפסילה: הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם, אתם דנים הרבה ישראלים לתחלואה קשה, למוות. עוד אמר נתניהו: "האסטרטגיה שלכם ושל היועץ המיוחד שלך ספי שקד היא לפתוח כמה שיותר".
השרה פנינה תמנו: "למה להכניס פוליטיקה?? תתביישו!". נתניהו: "גנץ רוצה כמה שיותר תחלואה קשה בשביל הבחירות. אתם דנים הרבה ישראלים למוות קשה. שמענו את היועץ, אנחנו מבינים את המשחק הזה". תמנו: "זה לא תרגיל! יש חוק! חוסר אחריות להשאיר אלפי ישראלים בבית"
גנץ: "לא החלפתי עם ספי שקד מילה וחצי מילה על הישיבה הזאת! אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על חיי אדם כלום". נתניהו: "הדם של ישראלים רבים יהיה על הידיים שלך!". גנץ: "נהוג שמביאים החלטות במשותף! יכול להיות שזה חוקי, בואו נבדוק את זה". נתניהו: "זה ברור שתכננת את זה עם היועץ". אורית פרקש: "עבודה קלה זה סגר. עבודה קשה זה לפתוח מה שצריך". גנץ: "אתם זורים חול בעיני הציבור! לא הצענו לפתוח הכל".
גנץ: "אני כל חיי הגנתי על חיי אדם. אני לא אתן לך לומר את הדבר הזה".
נתניהו: "המומחים אומרים שצריך לסגור".
גנץ: "המומחים שלי אומרים אחרת. ואני מקשיב להם".
נתניהו: "אם היועץ רוצה לייעץ, זכות לייעץ אבל הרוב מכריע. בבקשה היועץ אנחנו מחכים לשמוע את מוצא פיך, הפעם לא במיקרופון שחשבתם שהוא סגור".
מנדלבליט: "מיקרופון שחשבנו שהוא סגור? אני לא יודע על מה ראש הממשלה מדבר, אבל בסדר. על-פי חוק היסוד, כשמדובר בהצבעה בין גושים וכל הגושים הצביעו בנפרד - אז ההצעה נחשבת כהצעה שלא עברה".
השר אמיר אוחנה: "אתה טועה, היועץ. החוק מולי וזה לא נכון. אתה רוצה שאני אקריא לך?"
מנדלבליט: "אבל אני מפרש את החוק. תחזור למקום הטבעי שלך, דע את מקומך".
המשנה ליועמ״ש לשרים: "אל תביאו אותנו לכאוס".
נתניהו: "שמענו את המומחים. הם אומרים שימותו עוד הרבה אנשים. כשרצינו לעשות סגר הדוק התנגדתם, ובגללכם כעת אנחנו במצב אנוש כזה".
השר כ"ץ מציע להאריך את הסגר עד ראשון ואז לדון.
הוחלט כי יולי אדלשטיין ואורית פרקש כנציגי הצדדים ינסו להגיע להסכמות. בינתיים יצאה הממשלה להפסקה, לא לפני שראש ‏הממשלה אמר: "אינני מקבל את עמדת היועץ המשפטי אבל אני מוכן לדון".
קודם להצבעה התגלע עימות קולני ממושך בין נתניהו לגנץ, שדרש פתיחה רחבה יחסית של המשק. שר הבריאות יולי אדלשטיין וגנץ ניסו להגיע להבנות, אך ללא הצלחה. גורם במשרד הבריאות אמר כי "אם גנץ רוצה - נפתח הכל והאחריות תהיה עליו".
בעקבות כך, הממשלה יצאה להפסקה בדיונים, אחרי שנרשמו עימותים קשים בין השרים, כשמצד אחד עומדים השרים גנץ וישראל כ"ץ שניסו לדחוף לחידוש פעילות המסחר כבר מתחילת השבוע הבא. מנגד, התייצב שר הבריאות אדלשטיין שהתבצר בעמדתו שלא לאפשר את פתיחת המסחר.

תאריך:  05/02/2021   |   עודכן:  05/02/2021
+העולם יחזור לשגרה תוך 7 שנים, ישראל תוך חודשיים
12:16 05/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על-פי ההערכה באתר בלומברג, העולם כולו יוכל להגיע לשיעור מתחסנים של 75% שיוכל לדכא את נגיף הקורונה באופן שיאפשר חזרה מלאה לשגרה רק בעוד שבע שנים  ▪  ציין את מדינת ישראל כמי שצפויה להגיע ליעד של 75% המתחסנים בתוך לא יותר מחודשיים

המדינה המובילה בעולם בקצב החיסונים [צילום: צפריר אביוב/AP]
+אל תבלבלו אותם עם העובדות
09:51 05/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הטענה כאילו משפט נתניהו נועד להפיל "ראש ממשלה חזק מן הימין" אינה עומדת במבחן המציאות  ▪  כך גם הטענה כאילו נתניהו קובע את הסגר כדי לדחות את משפטו  ▪  תומכיו של טראמפ מתעלמים מהאמת בנוגע לתוצאות הבחירות, ומתנגדיו תוקפים אותו בצורה צבועה על מעשים כשרים לחלוטין  ▪  התקשורת הישראלית חוטאת לתפקידה בסיקור החיסונים לקורונה וסקרי הבחירות  ▪  המשימה החשובה ביותר של בתי הספר: ללמד את ילדינו כיצד לברור את המידע שהם צורכים

ה"חפץ חיים". בגלל הרכבת
+חשש בארה"ב מהתכנסויות בסופרבול
07:52 05/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ביום ראשון הקרוב יתקיים בארצות הברית משחק הפוטבול המרכזי של השנה  ▪  גורמים אפידימיולוגים אמריקנים מביעים חשש מפני התכנסויות לצפיה במשחק ומפני השפעה רעה שתהיה לכך על מניין הנדבקים החדשים בקורונה ועל מניין המתים

היערכות ה-NFL לסופרבול בתנאי קורונה [מתוך שידורי רשת ABC]
[צילום: ג'ף רוברסון, AP]
+מנדלבליט: לא פסלתי סגר, עמדתי על קיום הוראות החוק
01:17 05/02/21  |  עידן יוסף

היועץ המשפטי לממשלה פרסם הודעה מעט השעה 1 בלילה, שבה הדגיש כי לא פסל את הארכת הסגר, אלא רק עמד על קיום הוראות חוק היסוד, אותו קבעה הכנסת.
על-פי חוק יסוד הממשלה, שתוקן בהתאם להסכם הקואליציוני, אם מספר השרים בין הגושים אינו שווה, נדרש לקבוע מנגנון שיבטיח קול הצבעה שווה בממשלה לכל אחד מהגושים. בהתאם לחוות הדעת המשפטית של היועץ, בהיעדר מנגנון מאזן, משמעות הוראה זו היא שאם אחד מהגושים מתנגד פה-אחד להצעת-החלטה, הרי שההצעה אינה יכולה לעבור.
 
לדבריו, עמדה זו הועברה למזכיר הממשלה ולראש הממשלה כבר בחודש אוגוסט 2020, אגב הצעת-החלטה אחרת שעמדה על הפרק באותה עת, והוצגה היום שוב בישיבת הממשלה.

+מניין המתים מקורונה חצה את רף ה-5,000
23:58 04/02/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה הגיע ל-5,001. ביממה האחרונה התגלו 7,439 מאומתים ושיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל-8.9%. מספר החולים קשה הוא 1,040, מהם 307 מונשמים. מספר המתחסנים במנה הראשונה הוא 3.37 מיליון ובשנייה 1.97 מיליון.

+מגיפת הקורונה - תיק 5000
23:57 04/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זהו התיק החמור ביותר נגד המנהיגות בישראל, לפחות מאז מלחמת יום הכיפורים. זהו התיק בגללו הגענו למספר מתים הזהה למספר החללים באותה מלחמה ולכל קורבנות הטרור - ביחד. זהו התיק בגללו מספר המתים מן הקורונה שקול למספר ההרוגים בדרכים במשך 15 שנה. זהו התיק בגללו יש דם על ידיהם של כל המעורבים - נבחרים ופקידים כאחד

אין מנהיגות, יש גופות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סגן שר הבריאות: "לילה עצוב למדינת ישראל"
23:25 04/02/21  |  עידן יוסף

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, מגיב על המאבק המתנהל בישיבת הממשלה: "עדכון קצר ועצוב. ממשלה פריטטית בשיתוק. לא יודע איך זה יגמר כשגנץ (שר הביטחון, המשפטים, התקשורת, בקרוב הרווחה והעבודה) מחליט שהוא גם שר הבריאות. לילה עצוב למדינת ישראל".

+נבחנת אפשרות לטיסות הומניטריות בין ישראל לארה"ב
20:28 04/02/21  |  

לאור בקשות רבות לטיסות לארצות הברית ובחזרה ממנה, שהועלו לוועדת החריגים מטעמים הומניטאריים ובשל הקשיים, העומדים בפני נוסעים בטיסות קונקשן מארה״ב לישראל דרך אירופה, נבחנת האפשרות לקיום טיסות הומניטאריות בין ישראל לארה״ב, וזאת לאזרחי ישראל שיאושרו בוועדת החריגים. עם קבלת ההחלטה בנושא תימסר הודעה בהתאם.

+קורונה: שקרים, שקרים, שקרים
20:24 04/02/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אתמול הופץ שקר חדש כאילו בחודש "ינואר השחור" נפטרו 1,500 איש מהקורונה  ▪  הבוקר קיבלתי מלס את עידכוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהיום

מבוסס על שקרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט פסל הצבעה להארכת הסגר, שלבסוף יוארך עד ראשון ב-7 בבוקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחבלים בעבור מטרות פוליטיות
נאור לפקין  |  5/02/21 04:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
דן מרגלית
אתמול הופץ שקר חדש כאילו בחודש "ינואר השחור" נפטרו 1,500 איש מהקורונה    הבוקר קיבלתי מלס את עידכוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהיום
איציק וולף
הממשלה התכנסה לאחר דחיות מרובות לדיון בהארכת הסגר    בפתח הדיון אמר ראש הממשלה כי דרושים שבועיים כדי שניתן יהיה לחסן 90% מבני 50 ומעלה    הממשלה אישרה את תקנות חוק הקנסות, השרים החרדים נמנעו
עידן יוסף
לא ייפגע דירוג האשראי של אנשים שנקלעו לקשיים כלכליים, ומצאו עצמם עם שיקים חוזרים או תשלומים שלא כובדו    מרגי ואזולאי: "מעמדן של משפחות רבות מול הבנקים וחברות האשראי לא ייפגע והן תוכלנה להמשיך ולהתקיים בכבוד"
מנחם רהט
רבבות החרדים שליוו השבוע למנוחות את שני ראשי הישיבות שהקורונה הכריעה, פעלו בדיוק להפך מן הדרך שהטיפו לה, להחמיר במצוות פיקוח נפש
טל שביט
כאשר אין מידע על סיכונים מסוימים ולאוכלוסיות מסוימות בעוד שעל אוכלוסיות אחרות ועל סיכונים אחרים יש מידע, חוסר האמון גובר, תורות הקונספירציה חוגגות והרצון להתחסן פוחת. בכל המלצה כזו או אחרת בקשר לחיסונים חובה על הממליצים לספק מידע מספרי אמין ולא להשאיר את האזרחים בסביבת אי-ודאות
רשימות נוספות
גנץ: נתניהו משחק בחיי אדם  /  איציק וולף
גנץ: לפתוח תוך 10 ימים את כלל הענפים  /  איציק וולף
פתיחת מערכת החינוך עלולה להוביל לעלייה בתחלואה  /  מירב ארד
זה עניין של חינוך  /  אליהו קאופמן
ממה הם חרדים   /  ד"ר דוד ארגז
שיעורי בית  /  עמנואל בן-סבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il