X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תל אביב תחילה. מודל לכל ישוב חילוני? [צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/פלאש 90]
מודל עצמאי נפרד מהמדינה
מהלך להקמת אוטונומיית מדינת תל אביב
קבוצת פעילים, חלקם מהפורום החילוני, מקדמת מהלך שיהפוך את תל אביב לעיר חילונית עם מערכת משפט וחינוך עצמאית "בעוד תל אביב שואפת להתקדם ולאפשר לכל קבוצות האוכלוסייה ליהנות מפירותיה של המאה ה-21, המדינה מקדמת אורח חיים שמתאים לימי הביניים" "האם אנחנו מסתפקים רק בתל אביב? ודאי שלא. החזון האמיתי הוא הקמת אוטונומיה חילונית וליברלית שתיתן בית לכל חילוני במדינה"
סמליל מדינת ת"א

רם פרומן, מהמייסדים

אקטיביסטים תל אביבים, חלקם פעילים בפורום החילוני, הקימו לאחרונה קבוצה שהציבה לעצמה מטרה להקים את "מדינת תל אביב", מעין אוטונומיה חילונית וליברלית שתפעל בעיר ללא הפסקה.
בחזונם, מבקשים הפעילים להפוך את תל אביב כמקום עצמאי שבו יוכלו לחיות לפי תפישתם - "חברה שבה יש שוויון מלא לכולם בלי הבדלי דת, גזע, מגדר או העדפה מינית. מקום שבו הליברליזם וההומניזם מכוונים את סדר היום, ללא כפייה דתית והדתה, ושבו מערכות החינוך והמשפט תהיינה עצמאיות והדמוקרטיה מלאה".
לא מסתפקים בת"א
הם אינם מסתפקים בכך ומאמצים את תוכנית "תל אביב תחילה". כלומר, להציג את עירם כמודל לכל היישובים החילוניים בארץ, וכלשונם: "האם אנחנו מסתפקים רק בתל אביב? ודאי שלא. החזון האמיתי הוא הקמת אוטונומיה חילונית וליברלית שתיתן בית לכל חילוני במדינה. תל אביב נבחרה להתחיל איתה בגלל הסמליות שלה כמוקד החילוני של המדינה, כמגדלור המקרין על כל יתר היישובים החילוניים וכבירה הבלתי רשמית של ישראל החילונית".
מאחורי היוזמה עומדים הד"ר רם פרומן, יו"ר הפורום החילוני; הילה טוב, מנכ"ל "הטלוויזיה החברתית"; שגיא אלבז, דוקטור למדעי המדינה ומלמד תקשורת פוליטית באוניברסיטת תל אביב וחבר בצוות ההיגוי של הפורום החילוני; אסף רותם, מוביל צוותי שיווק בטכנולוגיה עילית; ויזם הטכנולוגיה העילית, דרור אג-רג'ואן. לטובת העניין מגייסים הפעילים תרומות באמצעות עמותת תושבי רמת אביב.
לדברי המייסדים, הפער הערכי בין תל אביב ליתר המדינה הפך בלתי ניתן לגישור. "בעוד תל אביב שואפת להתקדם ולאפשר לכל קבוצות האוכלוסייה ליהנות מפירותיה של המאה ה-21, המדינה מקדמת אורח חיים שמתאים לימי הביניים. זהו מקרה קלאסי בו חומות גבוהות יכולות ליצור שכנות טובה יותר. אם החרדים קיבלו אוטונומיה, גם אנחנו נקבל".
מימוש פוליטי של החזון
עד הבחירות הבאות הקבוצה תפעל לקדם את הרעיון בניסיון לשכנע את הנהגת העיר לאמץ אותו, ובבחירות המקומיות הבאות הודיעה שתפעל למימוש פוליטי של החזון שלה - חופש מלא לעסקים, לתרבות ולאמנות, לספורט וליתר פעילויות הפנאי, תחבורה ציבורית ומסחר בשבת, נישואים אזרחיים, קבורה אזרחית, ביטחון לנשים וללהט"בים ולכל המגזרים, עם מערכת משפט מודרנית ועצמאית ומערכת חינוך עצמאית ונטולת הדתה, שמחנכת לדמוקרטיה, לליברליות ולהומניזם, בדגש על חשיבה ביקורתית ומדעית.
בפרסומי הפורום החילוני נכתב: "אנחנו חולקים את המדינה עם 1.1 מיליון חרדים שגדלים בקצב מהיר, ושמים את הדת מעל המדינה, עם דתיים לאומיים וחרד"ליים שפתחו במפעל חיים לשנות את אורח חיינו והחינוך של ילדינו (ע"ע הדתה) ועם קבוצה הולכת וגדלה בציבור המסורתי שמבכרת את הדת על החיים המשותפים עם החילוניים. במצב עניינים זה חשוב לפתח פתרון של אוטונומיה שתתחיל ב'מדינת תל אביב' ותתרחב בהמשך".

תאריך:  14/02/2021   |   עודכן:  14/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהלך להקמת אוטונומיית מדינת תל אביב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערים או שכונות חרדיות בחוץ
ההפך נכון  |  14/02/21 11:00
2
חבורת הזויים
מטריקס  |  14/02/21 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אלוף (במיל.) יצחק בריק טוען כי מחדלי האבטחה בהגנת הבסיסים בצה"ל, וגניבות הנשק ואמצעי הלחימה מעידים על התפוררות מערך ההגנה והשמירה על הבסיסים בשל חוסר משמעת משווע, אי-ביצוע פקודות ונהלים, חוסר בקרה ומעקב, בריחה מאחריות של הפיקוד הבכיר    "אין מנוס מלהקים ועדת חקירה חיצונית לצבא, שתבדוק מה קורה שם, צה״ל איבד את היכולת לחקור את עצמו ושולח בכל אירוע חמור הודעות הזויות של דוברות צה״ל"
מחלקה ראשונה
חטיפתו ורציחתו של היהודי אילן חלימי בצרפת
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו וחברים בסיעתו מביעים התנגדות לכפיית חיסוני קורונה על אזרחי ישראל    ליברמן: אנחנו לא יודעים שום דבר בנוגע לחיסון, אני לא יודע לכמה זמן הוא יעיל, אבל אין משהו יותר טוב - עדיף שאנשים יילכו להתחסן
איציק וולף
גובה המענק, שיועבר לנכים בשתי פעימות - בחודשים מרס ויוני, יקבע בהתאם לסוג הקצבה, לרמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020    שר העבודה והרווחה: שמח שגם תחת נסיבות כמעט בלתי אפשריות, הצלחנו לעמוד עד תום בהתחייבות לציבור הנכים והם יקבלו את שמגיע להם עד לשקל האחרון
איציק וולף
עד הערב חוסנו יותר מ-2.4 מיליון ישראלים במנה השנייה של החיסון נגד קורונה. יותר מ-3.8 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון    שיעור הבדיקות החיוביות שנערכו בסוף השבוע: 8.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il