X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אומר שלמרות שעבר חודש מן ההודעה על התוכנית - רק שניים ממרכיביה הגיעו לשולחנו מזהיר מפני כלכלת בחירות שמטרתה "תעמולה או השגת יתרון בלתי הוגן למפלגה או מועמד"
▪  ▪  ▪
כ"ץ. דרושים ריסון ואיפוק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

שר האוצר, ישראל כ"ץ, ומשרדו מתעלמים מהצורך לתאם את התוכנית הכלכלית המתגבשת עם גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי. כך עולה (יום א', 21.1.21) ממכתב ששיגר לכץ היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
כ"ץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציגו בחודש שעבר תוכנית כלכלית לסיוע בשל משבר הקורונה. מנדלבליט שיגר אז מכתב לכ"ץ, בו הבהיר, כי מאחר שמדובר בתקופת בחירות בה יש לנהוג בריסון ואיפוק - הרי שאת ההחלטות והיוזמות במסגרת התוכנית יש לקבל "בתיאום מוקדם עם גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי". כעת כותב מנדלבליט, כי למרות זאת - "עד למועד זה טרם הוצגו לפני גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה מרבית פרטי התוכנית", וזאת בניגוד לשיח הקבוע בנוגע ליוזמות ממשלתיות אחרות, כולל בנוגע לקורונה.
מנדלבליט מציין, כי עד כה הגיעו לשולחנו שני פרטים בלבד מתוך התוכנית. הוא קבע שאין מניעה לקדם הענקת מענק חד-פעמי במקום להגדיל את קצבאות הנכות, אם כי עדיף שהוא ישולם במשך שלושה חודשים ולא במשך שישה חודשים כפי שהוצע במקור. עוד נקבע, כי אין מניעה לקדם את התיקון בנוגע לכללי ההשקעה החלים על גופים מוסדיים, ואכן תזכיר החוק הופץ להערות הציבור.
לדברי מנדלבליט, "אין אמירה קטיגורית לפיה לא ניתן מבחינה משפטית לקדם כל תוכנית כלכלית בתקופת בחירות", וזאת כאמור באיפוק ובריסון כדי שלא לכבול את ידי הממשלה הבאה. לצד זאת, הוא מזהיר מפני כלכלת בחירות: "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים".

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
+בכיר בתקווה חדשה: "אם ננצח - הרפורמים ירגישו בבית"
23:53 21/02/21  |  

דני דיין מועמד בתקווה חדשה: "דיברתי עם גדעון סער, ומצאנו שאנחנו יותר מסכימים מאשר חולקים. כשגדעון סער ייבחר - דלתו תהיה פתוחה בפני רבנים רפורמים ורבנים קונסרבטיביים מישראל ומחו"ל, הם ירגישו בבית" (בחדרי חרדים).

+אבתיסאם מראענה הצביעה בפעמיים האחרונות למשותפת
21:41 21/02/21  |  עידן יוסף

מועמדת מס׳ 7 ברשימת העבודה הצביעה לרשימה המשותפת בפעמיים האחרונות, ואף תיעדה עצמה עושה זאת (חדשות 12). מוקדם יותר היום פנה גיל ביילין, מספר 10 ברשימת העבודה, לאבתיסאם מראענה וכתב: תפרשי מהרשימה, את גורמת נזק למפלגה. רבים פונים אלי שלא יצביעו ״אמת״ בקלפי בגללך (ynet).

+משפט ההיסטוריה
19:44 21/02/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יש מתווה: יאיר לפיד או גדעון סער יתחייבו בפני הפרופסור ירון זליכה, שכישוריו רבים ועקשותו אינה נופלת מיכולתו המקצועית כי אם ישתתפו בקואליציה ובממשלה הוא יהיה שר מטעמם

סער. יתחייב [צילום: פלאש 90]
+הודלף קישור הרישום לעבודה בספירת הקולות
15:15 21/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קישורית הרישום, דלפה טרם תחילת הרישום הפומבי לתנועת "אם תרצו", אשר הפיצה אותו בין תומכיה  ▪  כמאה איש הצליחו להירשם לתפקיד סופרי הקולות של המעטפות החיצוניות  ▪  ועדת הבחירות המרכזית: כל הנרשמים נחסמו לעבודה בכל תפקיד בוועדה  ▪  עו"ד עדס: ""רואים בחומרה את האירוע"

אורלי עדס. אירוע חמור [צילום: מן הטלוויזיה]
+יקום מי שמרוצה מהפוליטיקה ומהפוליטיקאים
13:59 21/02/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

מה שעגום בכל האמור הוא שלא נראה לדבר סוף  ▪  למרבה הצער והבושה איבדו הפוליטיקאים כל בושה ורובם הגדול רואים את טובת עצמם והקריירה הפוליטית שלהם כדבר העיקרי

נתניהו. מפר סדרתי של הבטחות [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
+שם הרשימה לשחרור יגאל עמיר נפסל בוועדת הבחירות
13:59 21/02/21  |  מירב ארד

בהמשך לדרישת מפלגת העבודה, שמה של רשימת יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, נפסל בוועדת הבחירות פה אחד. בהודעת הסיעה נכתב כי "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית - שחרורו ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ מתעלם מהייעוץ המשפטי בגיבוש התוכנית הכלכלית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שגעון גדלות
יאיר4  |  21/02/21 18:41
2
כתב,בן אדם מדווח אמת ?לא יחצן ל"ת
העיתונאי הקטן?  |  21/02/21 20:23
3
יועמ"ש חוצפן!
לאן הגענו  |  21/02/21 21:31
4
האם
מותר  |  22/02/21 05:43
5
איתמר,שרת ציבור ולא יוע"צמ ל"ת
העיתונאי הקטן  |  22/02/21 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
קישורית הרישום, דלפה טרם תחילת הרישום הפומבי לתנועת "אם תרצו", אשר הפיצה אותו בין תומכיה    כמאה איש הצליחו להירשם לתפקיד סופרי הקולות של המעטפות החיצוניות    ועדת הבחירות המרכזית: כל הנרשמים נחסמו לעבודה בכל תפקיד בוועדה    עו"ד עדס: ""רואים בחומרה את האירוע"
בעז שפירא
מה שעגום בכל האמור הוא שלא נראה לדבר סוף    למרבה הצער והבושה איבדו הפוליטיקאים כל בושה ורובם הגדול רואים את טובת עצמם והקריירה הפוליטית שלהם כדבר העיקרי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בדבש טובלת, משיתים עלינו, אבנים הורגות, מעילה בתפקיד, לא-מתחסנים ומאוסלו ל"חומת מגן" והלאה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יהודה קונפורטס
כשזה נוגע לתחום החינוך הדיגיטלי יש לפוליטיקאים מילים כמו חול, אבל לא תמיד יש מה לאכול    ברב שיח שערכה מערכת אנשים ומחשבים פרסו חלק מהם את התוכניות שלהם ושל מפלגותיהם    השאלה היא האם הם יבצעו אותן
ציפי לידר
מפלגת העבודה - מרצ ב - היא מפלגה של אישה אחת, מרב מיכאלי, ושורה של דמויות מפוקפקות    אז לפני שאתם מטילים בקלפי פתק העבודה, זיכרו במי אתם בוחרים לנציגי הציבור הבאים שלכם ושלנו    מישהו עוד זוכר את השם מפא"י ההיסטורית?    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il