X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר יעקב אשר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
חברות אג"ח שעשו "תספורת" לא ייכללו בחוק הסדרי החוב בקורונה
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את החוק להסדרי חוב בזמן הקורונה פיצלה את סעיפי ההקלות לחברות אג"ח שעושות "תספורות" האוצר נענה לדרישת היו"ר ח"כ אשר ומגבש מתווה לייעוץ על חשבון המדינה לעסקים שיפנו להסדר
סיגל יעקבי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, אשר נכנס לתוקף בספטמבר 2019, ערך רפורמה כוללת בתחום של חדלות הפירעון לגבי תאגידים ולגבי יחידים. החוק כולל שני מסלולים עיקריים שביניהם יכול לבחור החייב כשהוא נקלע לקשיים: האחד - הליך חדלות פירעון מלא, במסגרתו בית המשפט קובע כי החייב חדל פירעון וניתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון. במצב זה, ככלל, השליטה בנכסי החייב ובפעילותו הכלכלית יוצאת מידיו ועוברת לשליטת נאמן חיצוני, ונכסיו מחולקים בין הנושים בהליך קולקטיבי לפי סדר הנשייה הקבוע בחוק. השני - הליך של הסדר חוב, שמאפשר לחייב ולנושיו.

בשורה לבעלי עסקים שנקלעו לחובות: ועדת החוקה אישרה (יום ג', 23.2.21) לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את החוק להסדרי חוב בזמן הקורונה - הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4 - הוראת שעה) (נגיף הקורונה החדש) (עיכוב הליכים לשם גיבוש ואישור הסדר חוב), התשפ"א-2021. החוק ייכנס לתוקפו שבועיים מיום פרסומו וחברות ויחידים יוכלו להיכנס להסדר בשנה הקרובה. על-פי ההסדר, יוכלו חייבים לקבל עד ארבעה חודשים של "עיכוב הליכים", אבל בשונה מהליך חדלות פירעון, לא ימונה נאמן לחייבים והם ימשיכו לנהל את ענייניהם הכספיים השוטפים בעצמם, כפוף למגבלות ההסדר.
יחיד שנקלע לחובות בשל הקורונה יוכל להמשיך לקבל אליו את משכורתו ולשלוט בחשבון הבנק שלו ובתאגידים - מנהלי החברה יישארו בתפקידם, אבל החייב ילווה ביחידים ובתאגידים על-ידי "מנהל הסדר" שיסייע להם בגיבוש הסדר החוב ויפקח על עמידתם במגבלות שלו.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "הגענו יחד לתוצאה ראויה ומאוזנת שתוכל להביא את הבשורה לאותם אנשים כשהמטרה היא לוודא שלא יישאר להם כתם לחיים וגם לנסות להוליך אותם קדימה. אני מקווה שאצליח לרתום גם את האוצר לעניין הזה כדי להשלים את המלאכה בצורה הטובה ביותר. נפלה בידינו זכות לחוקק חוק כזה בתקופה הקשה הזו של הקורונה, זו בשורה טובה מאוד. אני שמח שגם בימים טרופים של בחירות וקורונה אנחנו עושים את הדברים הראויים ובאומץ. עכשיו צריכים להתפלל שהנסחים יסיימו את הניסוחים כדי שהחוק יובא לקריאות שנייה ושלישית כבר מחר במליאה בעזרת השם".
הוא הודיע כי ידווח לוועדה על תוצאות המו"מ עם האוצר והביע תקווה "שנוכל להגיע עם בשורות שישלימו את המהלך הזה שהוא חשוב לאנשים הקטנים, לחברות הקטנות והבינוניות וזה גם מהלך גדול וטוב לכלכלת ישראל. זו חשיבותו, זה רווח לכל".
בשל התפשטות נגיף הקורונה, הוטלו בישראל מאז חודש מרס 2020 הגבלות שונות שהקשו עד מאוד על פעילותם של עסקים. הצעת החוק יוצאת מנקודת הנחה כי צפויה עלייה בהיקף החייבים - תאגידים ויחידים - שיתקשו ומתקשים כבר כעת לעמוד בהחזר החוב שלהם בשל כך, ומבקשת להציע מספר הסדרים שנועדו להתמודד עם מציאות זו.
לפי הצעת החוק, בקשת יחיד לעיכוב הליכים מוגשת לבית המשפט והקפאת ההליכים תימשך עד 4 חודשים. בדומה לעיכוב הליכים לגבי תאגיד, גם לגבי יחיד, מוצע כי לא ייפרעו חובות העבר שלו, אלא לפי הוראות החוק; הוא ייכנס להקפאת הליכים- לא ניתן יהיה לפתוח נגדו בהליכי גבייה של חובות עבר, לא ניתן יהיה להטיל עיקול על נכסיו, ככלל לא ניתן יהיה לפתוח או להמשיך בהליכים משפטיים נגדו ועוד ;מוצע עוד לקבוע סעיף לפיו היחיד יהיה מנוע מלהוציא מרשותו או למכור נכסים או שלא בהתנהלות כלכלית רגילה, אלא באישור בית המשפט.
לפי המוצע, בהליך זה ימונה בעל תפקיד "מנהל הסדר", שיסייע לחייב, וינהל את הליך גיבוש הסדר החוב, תוך שהוא מחויב להיפגש עם היחיד, ולקיים ישיבת הסדר משותפת עם היחיד והנושים. אם הגיעו להסדר מוסכם - יועבר ההסדר לאישור בית המשפט. אם לא הגיעו הצדדים להסכמה - ההליך עובר למסלול הרגיל של החוק לאישור הסדרי חוב, אשר כאמור מחייב אישור הסדר חוב מוצע באסיפות סוג של כל בעלי העניין ואישור בית משפט.
לגבי תאגידים (ויחידים המנהלים עסק), יחולו הוראות דומות ובנוסף לפי הצעת החוק תוצג לבית המשפט "תוכנית הפעלה" לפיה יפעל התאגיד בתקופת עיכוב ההליכים, "מנהל ההסדר" יפקח על עמידת התאגיד בהוראות תוכנית ההפעלה ועל התנהלותה השוטפת, יהיה נוכח בישיבות דירקטוריון התאגיד ויסייע לה להתנהל בתקופה זו בגיבוש הסדר חוב.
במהלך הדיון הודיע משרד האוצר כי נענה לבקשת היו"ר ח"כ אשר לפיה המדינה תתמוך בעסקים קטנים ובינוניים הנכנסים להסדר, בייעוץ לשיקום, על חשבון המדינה. תמר לוי בונה מאג"ת באוצר: "היה לנו רצון שלא יהיה שום תמריץ לעסקים שאחד יקבל הטבות שאחר לא מקבל ובחנו את הצעת יו"ר הוועדה, שמי שנכנס למסלול קורונה יקבל ייעוץ בהליך חדלות הפירעון ועשינו על כך עבודת מטה ראשונית עם הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. עלינו עדיין להבין את ההיקפים אך הכוונה היא לאפשר הליך ייעוץ עמוק יותר ונעדכן בשבוע שבועיים הקרובים את הוועדה".
אסף וקסלר מאג"ת במשרד האוצר הוסיף: "בחנו כל מיני אלטרנטיבות כשהרעיון היה לבחון כפיילוט בגלל שמדובר בעולם מורכב עם השפעות רבות של תמריצים, וחשש לניצול לרעה. דובר על פיילוט ראשוני של עשרות מיליונים ויש גם חשש מהמורכבות".
אשר הגיב לדבריהם: "אי אפשר ללכת עם הגישה של החשש מניצול לרעה. צריך לסגור את כל הפרצות ולהביא מתווה מגובש שלוקח בחשבון קביעת גבול בנוגע לעסקים בינוניים. כמה עשרות מיליונים שיושקעו יחסכו הרבה מאוד כסף בשנים הקרובות. אל תפחדו שנפתח חלון חדש ותקפצו את ידכם".

הערות והצעות לשיפור הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי -תיקון 4 / הערות
בהמשך לדיונים בוועדה בתיקון מס' 4 ולקראת ישיבת הוועדה ביום שלישי להכנה לקריאה 2 ו- 3 מצורפים הערותינו ליישום נכון ומתאים של סעיפי החוק לאחר גיבושם אצל מייצגי היחידים (2 עמ')
הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4 - הוראת שעה (נגיף הקורונה החדש)(עיכוב הליכים לשם גיבוש ואישור הסדר חוב), התשפ"א-2021 - אופן מינוי ובחירת מנהלי ההסד / מכתב פניה
לאור האמור עד כה, דהיינו היקף רשימות הנאמנים מפעילים, שצפויות להיות צרות מלהכיל את מאות ואלפי ההליכים שצפויים להיפתח, וחסרונם של מנהלי הסדר בעלי הכשרה וניסיון בליווי ובקרה פיננסית של תאגידים במשבר - קרי רואי החשבון - אין מנוס מ הרחבת הרשימות. מוצע שלצורך כך יתוקנו תקנות הנאמנים ותתווסף תת-רשימה נוספת של מנהלי הסדר לפי תיקון מס' 4 ,שיתקיימו בהם תנאי סף רלבנטיים לתפקיד זה, באופן שיאפשר יותר מועמדים לתפקיד מנהלי הסדר ושילוב רואי החשבון בתפקיד זה (2 עמ')
תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
+כניסת עד 2,000 ישראלים ביום מחו"ל
14:11 24/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תוקפן של התקנות יהיה עד 10 במרס 2021  ▪  עוד אושר בוועדה: הסמכת שר הבריאות להורות על ביטול טיסה, אם קיומה יוצר סיכון של ממש לבריאות הציבור

הדיון בוועדה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+סופית: מידע על לא-מחוסנים יועבר לרשויות
13:32 24/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית: פקודת העם תוקנה כך שתאפשר העברת מידע לרשויות המקומיות, למשרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה על אנשים שלא התחסנו  ▪  ח"כ חיים כץ: "עד היום הממשלה לא נקטה צעדים קשים ולכן אנחנו עם 5,605 מתים. אם היינו נוהגים אחרת לא היינו מגיעים למספרים האלה"

חיים כץ. הציג את הצעת החוק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות אג"ח שעשו "תספורת" לא ייכללו בחוק הסדרי החוב בקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
יתאפשר למי שאינו יכול לבצע באופן מקוון, אך על-אף בקשת יו"ר הוועדה לפנ"צ לאפשר הוראת שעה לשנתיים מסכים משרד העבודה רק לשנת הלימודים הקרובה    יתרון הרישום המקוון: המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת מראש מי אצלו
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך    סגן שר הבריאות: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית וישלח לבידוד ביתי"
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש עו"ד מאיר לוין נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה ואמר כי "אין טעם להשאיר הסדר שאין בו צורך"    יחיד יהיה מנוע מלהוציא מרשותו או למכור נכסים או שלא במהלך עסקים רגיל, אלא באישור בית המשפט    בשונה מתאגיד, לגבי יחיד מוצע עוד כי עיכוב ההליכים יכלול גם הסרה של הגבלות שהוטלו עליו בהליכי גבייה
עידן יוסף
משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה לבחון שוב את ההחלטה לסגור את גני החיות    מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה: כדי להתמודד עם העלייה במספר הנכנסים כולם ייסעו למלוניות ושם יפגשו את ועדות החריגים    ד"ר שלמון ממשרד הבריאות הזהיר כי לא ניתן להמשיך את מיזם המלוניות כפי שהוא או את ועדת החריגים, אם ייכנסו 2,000 איש ביום
מירב ארד
המתווה שגובש ע"י משרדי התפוצות והנושאים אסטרטגיים בשיתוף משרד החוץ, כולל מדיניות אכיפה ושקיפות מצד הרשתות, הסרת פרופילים של מורשעים באנטישמיות, הגבלת מסחר בספרות אנטישמית, איתור והסרת חשבונות אנטישמיים מזויפים, והגברת השקיפות מטעם הרשתות על פעולות אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il