X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקרן פורטלנד לא מתרגשים מהקפאת הבנייה גם לא מעמידים תנאים מיוחדים לדיירים העתידיים. כוחו של תואר מטעם הוד מלכותה
▪  ▪  ▪
הגבינה עם הבית. בפלסטין ובחמאסטן [תנובה]
קרן פורטלנד, העומדת מאחורי פרויקטים שונים לרווחת הפלשתינים ביו"ש ובעזה, מייעדת גם כ-500 אלף דולר להשקעה בישראל, במסגרת קרן הלוואות לפיתוח תעסוקה בגליל, שאותה מנהל תא"ל (מיל.) עיבל גלעדי, לאחר ששימש "יועץ בכיר להינתקות". ככה זה כשאתה בצד של "הנאורים"

תארו לכם תרחיש כדלקמן: פרויקט לבניית 15 אלף יחידות דיור ביהודה ושומרון, בהיקף של מיליארד דולר, אכלוס עד 2013. קל לתאר את התקף האפילפסיה של השמאל - הזעקות, טיסות הצילום בגדה, העצרת בכיכר רבין. ניתן לדמיין את המהומה התקשורתית המלווה את ראש הממשלה, המוזעק להתייצב בוושינגטון לאלתר, את השדרים ההיסטריים המתארים מ"מקורות יודעי דבר", אם כי לא רשמיים, אגרופים שהתעופפו בחדר הסגלגל, ואת הסנוקרת שהחטיף לו נשיא ארה"ב, תוך חריגה קלה מן הפרוטוקול ("הוא פשוט איבד את עשתונותיו", יסבירו המומחים תוך צקצוקי לשון) ומכללי ההגינות הספורטיביים, של מי שנהנה מיתרון גובה ברור שלא לדבר על עשר שנות גיל.
אך אין צורך לדאוג, אף לא דבר מתרחיש הבלהות המתואר ביחסי ארה"ב-ישראל עומד להתרחש: הפרויקט אומנם יעמיד 15 אלף יחידות ביהודה ושומרון, אך כולן ייבנו לפלשתינים. איזו הקלה!
מי עומד מאחורי פרויקט שכזה? לא כסף סעודי ולא כוויתי ואפילו לא שוודי, ובוודאי שלא "כספי טומאה של טייקוני הימורים בלאס-וגאס", אלא כסף טהור וצח כשלג של פורטלנד-טרסט - קרן מיסודו של איל ההון היהודי-בריטי רונלד כהן, בעל השליטה בחברת "אייפקס פרטנרס" (ואחד התורמים הגדולים ל"לייבור" הבריטי ולראש ממשלת בריטניה גורדון בראון). והכל כשר למהדרין, כמובן. עיון מהיר ברשימת הפרויקטים של הקרן באינטרנט מגלה עוד כעשרה פרויקטים לקידום סחר, פנסיה, יצוא, רווחה ומה לא - הכל למען הפלשתינים ביו"ש ובעזה. וכן, "לצורך האיזון", כמובן (תכונה בריטית המוכרת לנו היטב), גם כ-500 אלף דולר המיועדים להשקעה בישראל... בקרן הלוואות לפיתוח תעסוקה בגליל (בניהול תא"ל (מיל.) עיבל גלעדי, שמנהל גם את קרן פורטלנד בישראל, לאחר ששימש "יועץ בכיר להינתקות" - ככה זה, כשאתה בצד של "הנאורים").
אין מילה וחצי מילה על דרכי העברת הכסף, דרכי הפיקוח עליו, הנהלים להבטחת אי-הגעתו לאנשי חמאס או למימון טרור, לרכישת רקטות, חומרי נפץ ושאר ירקות. אין פירוט קריטריונים לקבלת כספים וסיוע - האם רק לאנשים ולמשפחות המחויבים לשלום? האם מי מהם מוחתם על מחויבות לפתרון ללא אלימות? או שאולי גם משפחות שאהידים זכאיות? האם גם בתים שנהרסו בשל חלקם של יושביהם ברצח המוני של נוסעי אוטובוסים בישראל - כמו גם סועדי מסעדות וממלאי מצוות החג במלונות - האם גם הם "זכאי שיקום" של הקרן?
במחשבה נוספת, מדוע שמישהו בכלל ירגיש שהוא חייב לנו הסבר? הלוא אנו ילידים מהסוג שאפילו לא הוזמן להצטרף לחבר העמים הבריטי, ואילו הוא, סֶר רונלד כהן - בעל תואר מטעם מלכת אנגליה, ווילס, סקוטלנד צפון אירלנד ודוכסית נורמנדי. מה פתאום שנקבל ממנו הסברים?
ועוד פרט קטן: "אייפקס פרטנרס" היא גם הבעלים של חברת "תנובה". אז האם בכל פעם שאנו ממלאים אחר מצוות המפרסם: "שלושה ביום, איי לאב חלב", אנו בעצם מקדישים כמה אגורות מכיסנו לפרויקטים המהוללים הנ"ל? כמובן שלא ניקח דוגמה ממולדת המשטר הפרלמנטרי המודרני - בריטניה, ולא ננקוט צעדים המקובלים כיום בממלכה המאוחדת ל"טיפול" בתוצרת או במנהיגים המגיעים מישראל, וכמובן שבבואו לכאן לא נשסה בסר כהן עורכי דין, בעוון סיוע עקיף לטרור. אך עדיין ניתן לממש במעט את זכות הבחירה, ובמקום שתיתקע בגרוננו גבינת תנובה, רק מהמחשבות הטורדניות הנלוות לאכילתה, אפשר לגוון קצת - ובאותה הזדמנות להקל על עבודתה של הממונה על ההגבלים העסקיים בישראל - ולשים בעגלה משהו של טרה או שטראוס, גד או צוריאל. זו אינה פרסומת, זו רק הצעת בחירה.

לאתר מגזין מראה
איציק סיבוש הוא מוסמך בבקרת תהליכים ובמנהל עסקים, העוסק בניתוח מערכות
תאריך:  25/12/2009   |   עודכן:  25/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבונים החופשיים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יהודי הזוהמה
משה, עורך-דין  |  25/12/09 23:00
2
זה כספו הפרטי ומותר לו
מאמר שטחי  |  25/12/09 23:09
 
- חוששני שאתה הוא השיטחי >
א מ רול  |  26/12/09 07:12
 
- תגובה
איציק סיבוש  |  26/12/09 11:33
3
כתבה מאירת עינים תנובה תוצרת..
תודה  |  26/12/09 10:21
4
מאמר חשוב
אורי נטע  |  26/12/09 11:23
5
האם יש קרן סיוע כספי
מירבלה  |  7/12/14 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
השופט מנחם רניאל: "השמאי הגיע למקום כדי לבדוק טענה לבנייה בלתי חוקית נוספת, וזכותה של המשיבה [ולא רק שמאי מטעמה] להצטרף לביקור ולהכנס למתחם המריבה    זאת, גם אם השמאי המוסכם טוען שאין צורך בהצטרפותה    השמאי המוסכם שוגה כאשר הוא סבור שהוא יכול לבצע את עבודתו בנוכחות צד אחד בלבד, או שהוא יודע הכל לבד ולא צריך שיסבו את תשומת לבו לדבר"
אלכס נחומסון
כשרצה בית המשפט להרחיב את אופקיו בסוגיה מקצועית כזו או אחת - היה מזמן עד מומחה שיהיה מאיר את עיני השופטים בדקויות התחום שבו עסק"    לא זכורים תקדימים רבים במשפט הישראלי לאותה נדיבות התנדבותית שקפצה על מועצת העיתונות והעומדת בראשם
ד"ר אברהם בן-עזרא
דומה שהחמאס כבר תפשו את הפרינציפ - למתוח את החבל עד כמעט קריעה, ואז לשחרר, ושוב למתוח - ושוב לשחרר, כך שתמיד יהיה על מה לדבר עימהם, ובין סכין בגב לירי מרכב נס - ינהלו עימהם דין ודברים באנגלית ויתנו לפרחחים מהחמאס במה כמו הבמה של שרים מישראל ומחו"ל
צבי גיל
מה לה לישראל שתלין כנגד מוסדות האו"ם? כמדינה עם עבר של מיעוט נרדף, עליה להודות על קיומם    מה לה לישראל שתלין על חקירות בספרד ובלונדון אם מעולם לא יצאה במסע הסברה ראוי לשמו?
אברהם (פריצי) פריד
על המטוס של ביבי והאגדות של אהוד ברק    על ברכת ירושלים לחג המולד ומכתב האפיפיורים לצה"ל    על נתוני לידה, תחזית ועוד דברים רעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il