X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מובטלים שקיבלו אבטלה לפחות 75 ימים בתקופת הקורונה ויימצאו זכאים, יקבלו מענק חזרה לעבודה למשך 4 חודשים מיום החזרה מובטלים שקיבלו דמי אבטלה לפחות 130 ימים יקבלו,בנוסף לארבעת מענקי החזרה לעבודה הבסיסים, מענק מוגדל של 1,500 ש"ח
▪  ▪  ▪
כץ. פתרון להשבת עובדים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

לאור הפתיחה הנרחבת של המשק, ומתוך כוונה לתמרץ כמה שיותר אנשים שנמצאים באבטלה ממושכת לחזור לעבודה במהירות האפשרית, אישרה (יום ה', 11.3.21) ועדת העבודה והרווחה מתווה הטבות ייעודי שייתן למובטל ותיק זכאי שישוב לשוק התעסוקה, בחודשים פברואר-אפריל, "מענקי חזרה לעבודה" באלפי שקלים, על-פני 4 חודשים.
במסגרת המתווה עליו סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, אושרו "מענקי חזרה לעבודה"כמפורט:
  • "מענק חזרה לעבודה" (בסיסי) - מובטלים שקיבלו דמי אבטלה לפחות 75 ימים בתקופת הקורונה ויימצאו זכאים, יקבלו מענק חזרה לעבודה למשך 4 חודשים מיום החזרה. זאת בנוסף לשכר החדש שלהם. העובד יקבל חלק מדמי האבטלה שהיה צריך לקבל כמענק שיחושב לפי ירידת השכר שלו. לדוגמה, עובד שחזר לעבודה בשכר הנמוך ב-30% משכרו המקורי, יהיה זכאי ל-4 מענקים בגובה 30% מדמי האבטלה שלו.
  • "מענק חזרה עבודה מוגדל" - מובטלים שקיבלו דמי אבטלה לפחות 130 ימים בתקופת הקורונה ויימצאו זכאים, יקבלו, בנוסף לארבעת מענקי החזרה לעבודה הבסיסים, מענק מוגדל של 1,500 ש"ח עבור החודש הראשון ועבור החודש הרביעי של החזרה לעבודה. המענק המוגדל נועד לתמרץ ביתר שאת את מובטלי הקורונה הוותיקים לחזור לעבודה בהקדם ולהתמיד בה למשך ארבעה חודשים לפחות.
בהתאם, ובנוסף לשכרו החדש, כך יראו המענקים שיקבלו מובטלים ותיקים זכאיים שנמצאו מעל לחמישה חודשים מחוץ לשוק העבודה (מעל 130 ימים) וחזרו לעבודה בין פברואר לאפריל ב-40% מהשכר המקורי שלהם:
  • בגין חודש 1 - מענק בגובה 40% מדמי האבטלה + מענק 1,500 ש"ח
  • בגין חודש 2 - מענק בגובה 40% מדמי האבטלה
  • בגין חודש 3 - מענק בגובה 40% מדמי האבטלה
  • בגין חודש 4 - מענק בגובה 40% מדמי האבטלה + מענק 1,500 ש״ח.
יצוין כי המענק המוגדל יכול להגיע לאלפי שקלים (ואף לעשרות אלפי שקלים) על פני ארבעה חודשים, כתלות בשכר המקורי והחדש של העובד ובגובה דמי האבטלה שקיבל, לדוגמה:
  • מובטל זכאי אשר שכרו החודשי לפני האבטלה עמד על 7,000 ש"ח, קיבל דמי אבטלה של 4,800 ש"ח, ועתה חוזר לעבוד בעד 4,500 ש"ח בחודש לארבעה חודשים - יקבל מענקי חזרה לעבודה בסך של כ-9,857 ש"ח.
  • מובטל זכאי אשר שכרו החודשי לפני האבטלה עמד על 5,000 ש"ח, קיבל דמי אבטלה של 3,800 ש"ח, ועתה חוזר לעבוד בעד 3,000 ש"ח בחודש לארבעה חודשים - יקבל מענקי חזרה לעבודה בסך של כ-9,080 ש"ח
  • מובטל זכאי אשר שכרו החודשי לפני האבטלה עמד על 9,000 ש"ח, קיבל דמי אבטלה של 5,670 ש"ח, ועתה חוזר לעבוד בעד 6,000 שקל בחודש לארבעה חודשים - יקבל מענקי חזרה לעבודה בסך של כ-10,560 ש"ח.
שר האוצר ישראל כ"ץ: "הפתיחה המחודשת של המשק החזירה באופן טבעי חלק מהמובטלים לעבודתם, אולם גרעין המובטלים שנפלט ממעגל העבודה בסגר הראשון, ועדיין לא שב לעבודתו, הצריך מאיתנו למצוא פתרון להשבת העובדים בצורה מהירה, במסגרתו יינתן תמריץ של אלפי שקלים למובטל ששב לעבודה."

תאריך:  11/03/2021   |   עודכן:  11/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז בן-צור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה הטבות ייעודי למובטל ותיק שישוב לעבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
ד"ר דוד ארגז
מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו    השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה
איתמר לוין
מזכירה שהוועדה לבחירת שופטים אינה מתכנסת מאז דצמבר 2018 בשל מערכות הבחירות, וטוענת שלפיכך - כעת ודאי שאין זה הזמן לדון בשינוי השיטה
איתמר לוין
לטענת רזי ברקאי, כל המידע שהיה בטלפון של נוה שנפרץ בידי הדס שטייף, שייך בפועל לציבור; אם נוה כלל בו גם מידע פרטי - הוא אפשר בכך לפרסמו
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי דחה ערעור על המשך איסור הפרסום    השופט ציון קאפח: פרסום שכזה יהווה פגיעה חמורה בפרטיות; אין יסוד לטענה כאילו הטלפון היווה "מאגר מידע"
איתמר לוין
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, התכתב עם ראש הלשכה דאז, אפי נוה, כאשר התמודד על התפקיד    נוה כתב שהוא מצפה מאורנשטיין לקיים את הבטחתו לבצע רפורמה במחלקת הנזיקין בבית המשפט    אורנשטיין: מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-מינהליים וללא כל ממד אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il