X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אחרי העדויות על פגיעות מיניות
יהודה משי-זהב מוותר על פרס ישראל
יהודה משי זהב הודיע כי הוא מוותר על פרס ישראל, בעקבות תחקיר ״הארץ״ משי זהב גם לוקח פסק זמן מארגון זק"א "איני יודע איך אוכל לשקם את שמי הטוב לאור הנזק הבלתי הפיך שנגרם לי"

    במקביל, השעה עצמו מזק"א לאחר שפורסם כי המשטרה בודקת את העדויות בתחקיר הארץ נגדו
  • בעדויות נטען כי במשך כמה שנים נהג משי זהב להשתמש בכוחו כדי לנצל את קורבנותיו למטרות מין
  • יו"ר זק"א במכתב למתנדבים: "עלילות לא מבוססות ונחזות יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי"
לאחר הטענות שעלו נגדו בתחקיר הארץ על פגיעה מינית: יושב-ראש ארגון זק"א יהודה משי זהב הודיע (יום ו', 12.3.21) כי הוא משעה עצמו מהארגון ומוותר על קבלת פרס ישראל. במכתב ששלח למתנדבי זק"א ציין משי זהב: "אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינן מבוססות ונחזות יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי".
לדבריו, "כצעד ראשון אני מבקש לוותר על הכבוד שהוענק לי עם החלטה להעניק לי את 'פרס ישראל' לאות הוקרה על פועלי בארגון שאינו אלא אות כבוד עד לאחרון המתנדבים. שנית, הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה".
מוקדם יותר המשטרה פתחה בבדיקת הטענות, שלפיהן הוא ניצל לכאורה מינית נשים וקטין. על-פי התחקיר של העיתונאים אהרן רבינוביץ ושירה אלק שפורסם אתמול, במשך כמה שנים נהג משי זהב להשתמש בכוחו כדי לנצל את קורבנותיו נערים, נערות ונשים למטרות מין. בשבוע שעבר הוכרז משי זהב כזוכה בפרס ישראל.
בתחקיר הובאה עדות שלפיה משי זהב נגע באיבריו המוצנעים של ילד בן 5 במספר הזדמנויות שנפרסו על פני כשנתיים בבית כנסת בירושלים. לפי עדות נוספת משי זהב תקף מינית נער בן 14 במהלך ביקור במקווה ובהזדמנויות נוספות. בארגון "מגן לקהילות היהודיות" אומרים כי מאז פרסום התחקיר הגיעו אליהם פניות נוספות על התנהלותו ופניות אלו ייבחנו.
יו"ר העבודה מרב מיכאלי קראה לשר החינוך להשהות את הענקת פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה בנושא. "אלו עדויות קשות ומזעזעות", כתבה מיכאלי בחשבון בטוויטר שלה. "אני מאמינה לנפגעות ונפגעים שחשפו את הפגיעה באומץ רב".
בשנת 2003 השיא משי זהב משואה ביום העצמאות בהר הרצל.
משי זהב: "זה חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי"
תגובת יהודה משי זהב: "קיבלתי את הפנייה מעיתון 'הארץ' לראשונה היום בשעות הצהריים. הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד, כי אין שחר לדברים.
"בקשתי לקבל מידע אלמנטרי ופרטים בסיסיים – נדחתה. בקשתי לקיים פגישה – נדחתה. נדרשתי להגיב לכתבה, המבקשת לבצע בי 'סיכול ממוקד', בתוך שעתיים.
"לגוף הדברים אציין, כי נראה לי שעיתון 'הארץ' נפל קורבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק. לגורמים אלה נוספים חלקים קיצוניים מהעולם החרדי, שדרכי הייחודית בו היא לצנינים בעיניהם. גורמים אלה פצחו נגדי במסע נקם, בין היתר לאחר שילדיי התגייסו לצה"ל, שניים מהם לשירות קרבי; לאחר שכשהדלקתי משואה אמרתי 'לתפארת מדינת ישראל'; ועתה לאחר שנודע על זכייתי בפרס ישראל. לכך יש להוסיף את הביקורת שאני משמיע מעת לעת על חלק מההנהגה הקיצונית במגזר החרדי.
"מאז היוודע דבר זכייתי בפרס ישראל הייתי מוקד לאיומים טלפוניים שונים. לאחר פטירת הוריי טלפנו אליי והביעו שמחה על מותם. ירקו עליי כשעברתי ברחוב. נשלחו אליי הודעות איומים, שאת חלקן העברתי גם לעיתון 'הארץ'. לדאבוני זהו חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי.
"איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים. פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון' עמי, ולצערי גם לחסל אותי.
"איני יודע איך אוכל לשקם את שמי הטוב לאור הנזק הבלתי הפיך שנגרם לי. ככל שכוחותיי יעמדו לי, אמשיך לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל כפי שעשיתי כל חיי".

תאריך:  12/03/2021   |   עודכן:  12/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודה משי-זהב מוותר על פרס ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היתכן שהעלילו עליו עלילה? ל"ת
שאלה  |  14/03/21 04:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
עידן יוסף
בתחקיר מובאות עדויות לכאורה על מעשיו של משי-זהב משנות השמונים כלפי נערים, נערות ונשים    משי-זהב: הארץ נפל קרבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק
עידן יוסף
הפרופסור יפה ברלוביץ': הופעל עלי לחץ לבחור באישה, הזוכה ניצה בן-דב לא ראויה לפרס ישראל    משרד החינוך: "הוועדה פעלה באופן מקצועי ובלתי תלוי"    התקנון אינו מתייחס לחרטה מצד שופט
איציק וולף
תגליותיו של קשת הביאו לזיהוי הפקטור העיקרי האחראי לעידוד צמיחת כלי דם חדשים אל תוך גידולים סרטניים
מירב ארד
וועדת פרס ישראל בתחום הקולנוע החליטה להעניק למיכל בת אדם את פרס ישראל לשנת תשפ"א: "הקריירה הקולנועית הפורייה שלה מהווה השראה משמעותית עבור יוצרות ויוצרים החולמות וחולמים קולנוע"
איציק וולף
פרופ' ניצה בן דב הגיעה להישגים במחקרי הספרות העברית מהיבטים אוניברסליים והשוואתיים, תוך בחינת הספרות העברית החדשה והעתיקה (מקרא) המתכתבת עם יצירות הספרות הגדולות של העולם המערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il