X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מדד הקול הישראלי, מרס 21
64% ממצביעי הליכוד נגד תמיכת רע"ם
מי מחזיק בסיכוי הגבוה ביותר להקים קואליציה? כשליש סבורים כי גוש נתניהו לעומת 17% בלבד החושבים כי זהו גוש רק לא ביבי 75% ממצביעי ימינה והציונות הדתית מתנגדים לממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות - בין מצביעי המפלגות בהן רוב למהלך נמצאת גם יהדות התורה

לקראת הכרזתו של נשיא המדינה בדבר הענקת המנדט להרכבת הממשלה, מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (א', 4.4.21), עולה כי רוב גדול מהישראלים חושבים כי יתקיימו בחירות חמישיות בשנה הקרובה. בנוסף, רוב הציבור אינו מרוצה מתוצאות הבחירות - כאשר שביעות הרצון הגבוהה ביותר נרשמה בקרב בוחרי רע"ם ואילו הנמוכה ביותר בקרב מצביעי ימינה.
בדרך לבחירות חמישיות? כשליש (32%) מהציבור הישראלי סבורים שלגוש בהנהגת נתניהו סיכוי גבוה יותר להקים קואליציה, בעוד 17% בלבד חושבים שהסיכוי של גוש רק לא ביבי, המעוניינים להחליף את נתניהו, גבוה יותר. 15% מעריכים כי סיכויי שני הגושים שווים, וכרבע (24%) צופים שאף אחד משני הגושים לא יצליח במשימה.
מפילוח המדגם לפי מחנה פוליטי, בעוד כמעט מחצית (45%) מהימין מאמינים שהגוש בהנהגת נתניהו הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר להקים קואליציה, ביטחונם של המשתייכים למרכז ולשמאל ביכולתו של "גוש רק לא ביבי" להקים קואליציה נמוך משמעותית (25%).
כך או כך, רוב גדול מהישראלים (80%) סבורים שבשנה הקרובה יתקיימו בחירות חמישיות, ללא הבדלים משמעותיים בין יהודים לערבים ובין המחנות הפוליטיים.
לא מרוצים מתוצאות הבחירות - רוב גדול בציבור (68%) אינם מרוצים מתוצאות הבחירות, כאשר אי-שביעות הרצון בקרב היהודים (72%) גבוהה מאשר בקרב הערבים (50%).
מי מרוצה? פילוח לפי הצבעה בבחירות מעלה כי שביעות הרצון הגבוהה ביותר מתוצאות הבחירות היא בקרב מצביעי רע"ם (43%), בעוד שביעות הרצון הנמוכה ביותר היא בקרב מצביעי ימינה (5.5%).
ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות - הציבור היהודי חלוק סביב הקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות, על-מנת למנוע בחירות חמישיות: 44% תומכים בהשוואה ל-41% מתנגדים. מידת התמיכה בציבור היהודי עלתה משמעותית לעומת פברואר אשתקד, בייחוד בימין ובמרכז, אז רק 23% מהיהודים תמכו בכך. בקרב הציבור הערבי התמיכה באפשרות זו רבה יותר ועומדת על 65.5%.
בסקר בפברואר שעבר נוסח השאלה היה תמיכה או התנגדות להקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, ואילו הפעם צוין המחיר בדבר בחירות נוספות.
המפלגה אשר בוחריה תומכים במידה הרבה ביותר בהקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות היא רע"ם, ולאחריה מרצ והרשימה המשותפת. בקרב מפלגות גוש רל"ב, נמצאה תמיכה רבה יחסית בקרב מצביעי מפלגות המרכז-שמאל, בעוד בוחרי תקווה חדשה חצויים בסוגיה זו. באופן מפתיע, יותר ממחצית ממצביעי יהדות התורה תומכים בכך.
לעומת זאת, בליכוד, בציונות הדתית ובימינה, יש רוב למתנגדים לממשלה בתמיכה חיצונית של המפלגות הערביות, אך ההתנגדות כיום נמוכה מלפני שנה (תומכים בהקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות: הליכוד: פברואר 2020 - 8%, כיום - 36%; ימינה והציונות הדתית: פברואר 2020 - 12%, כיום - 26%). כלומר, 64% ממצביעי הליכוד ו-74% מתנגדים לתמיכה מבחוץ של רע"ם.
הירידה בשיעור ההצבעה בציבור הערבי - אחוז ההצבעה ביישובים הערביים בבחירות האחרונות הגיע לשפל חסר תקדים של 44.6%. בקרב הציבור הערבי, שתי התשובות השכיחות ביותר לגורמים לכך הן כעס על האופן בו המדינה מתמודדת עם בעיות בחברה הערבית (33%) ואכזבה מהנהגת הרשימה המשותפת (31%). אצל היהודים התשובה השכיחה היא האכזבה מההנהגה של הרשימה המשותפת (36%).
מדד הקול הישראלי נועד לבחון את "הדופק" של החברה הישראלית ומתרכז אחת לחודש בנושא מרכזי. המדד נערך על-ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על סקר בקרב 773 משתתפים, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בני 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.
מדד הקול הישראלי מרס 2021 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 25-29/3/2021, רואיינו 617 איש ואשה בשפה העברית ו-156 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. עבודת השדה בוצעה על-ידי מכון סמית.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
+על האגו מוותרים לפני הבחירות
01:05 05/04/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

גוש השינוי מעדיף את נתניהו על פני כל מועמד אחר מטעמו, שאם לא כן היה מסכים על מועמדו לראשות הממשלה, ערב הבחירות, והיו לו כבר ארבע הזדמנויות לעשות כן

יודעים מראש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת
22:55 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוברת התמיכה בציבור הערבי בעמדות הפרגמטיות שמציגה מפלגתו של מנסור עבאס  ▪  אילו היו הבחירות נערכות היום היא צפויה להיות גדולה בכמעט ארבע נקודות האחוז משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת

[צילום: פלאש 90]
+סער: לא תכפו עלינו את נתניהו
21:51 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר תקווה חדשה הצהיר כי נתניהו הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם  ▪  "אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו"

סער. נתניהו צריך להסיק מסקנות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"
20:00 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית שב על הצהרתו שלא יאפשר הקמת ממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם וקורא לנפתלי בנט ולגדעון סער לחבור לממשלת ימין בראשות נתניהו  ▪  "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל"

סמוטריץ', היום בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הציונות הדתית תקיים הערב ישיבת סיעה
16:23 04/04/21  |  עידן יוסף

מפלגת הציונות הדתית תקיים הערב בשעה 18:00 ישיבת סיעה באולם נגב בכנסת. בסיום ישיבת הסיעה בשעה 19:30 ימסור יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הצהרה לתקשורת.

+נכדו של הרב קניבסקי קיים שיחה פוליטית עם סער
16:21 04/04/21  |  עידן יוסף

יענקי קניבסקי, נכדו של הרב חיים קניבסקי, קיים שיחה טלפונית עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. קייבסקי ביקש לבדוק האם סער יסכים איכשהו לשבת תחת נתניהו (חדשות 12). בסביבתו של סער מכחישים את הדיווח.

+גנץ שב ומבהיר: "לא נשב תחת נתניהו"
13:38 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכחול לבן דוחים את הפרשנות שנתנה מרב מיכאלי כאילו בני גנץ מכין את הקרקע לישיבה בממשלה פריטטית  ▪  "נעשה הכל כדי שנתניהו יסיים את תפקידו"

גנץ בליל הבחירות [צילום: פלאש 90]
+סער ימסור הערב הצהרה לתקשורת
13:07 04/04/21  |  עידן יוסף

ערב הגשת ההמלצות על מועמד להרכבת הממשלה, צפוי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער למסור הערב בשמונה וחצי הצהרה לתקשורת ממושב עזריה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
64% ממצביעי הליכוד נגד תמיכת רע"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
בכחול לבן דוחים את הפרשנות שנתנה מרב מיכאלי כאילו בני גנץ מכין את הקרקע לישיבה בממשלה פריטטית    "נעשה הכל כדי שנתניהו יסיים את תפקידו"
דוד ארגז
כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים
עמנואל בן-סבו
האידאולוגיה - תדירות המרתה ברעותה והחלפתה שברה אפילו את שיאי הגרביים, לא רק בתדירות ההחלפה כי אם גם בצחנה העולה ממנה
דוד ארגז
הפתרון המתבקש הוא שגדעון סער יכנס למשא-ומתן עם הליכוד בניסיון להגיע להסכמות וישאיר את ענין נתניהו לסוף
מירב ארד
מטעמו של לפיד נמסר: "הייתה פגישה טובה"    מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד, אמרה במימונה בפ"ת: "בלתי נתפס שמדברים על בחירות חמישיות"
רשימות נוספות
בנט ונתניהו נועדו במשך 3 שעות  /  איציק וולף
"לא נאפשר לממשלה לקום על תמיכת עבאס"  /  איציק וולף
עבאס עשוי לא להמליץ על איש  /  עידן יוסף
משחקי האגו  /  דוד ארגז
עצה לנשיא  /  זוהר בן-אשר
נתניהו טוב לרע"ם  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il