X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבענו לימין. המפלגות המייצגות אותו קיבלו שלטון אווילי הצועד במצעד איוולת, התובע מאיתנו קורבנות מי הקורבן הבא?
▪  ▪  ▪
הרב מאיר אבשלום חי הי"ד - קורבן איוולת ממשלת ישראל! [צילום: יצחק לוי]
אבו מאזן. מדינאי נורמטיבי או ראש כנופיית מחבלים? [צילום: AP]

צבא ההגנה לישראל, המגן על חיי אבו-מאזן מפני מתנקשים מן החמאס, ומדינת ישראל התומכת בו בכל דרך, איך הם יכולים להפריד בין שני הכובעים שלו - כובע השלום של אוסלו וכובע הטרור של התנזים וגדודי אל-אקצה?

עידן יוסף
הרב מאיר אבשלום חי נורה למוות במכוניתו

דברים בעקבות רצח הרב מאיר חי
מנורה חזני
אוהב כל יהודי מקטן ועד גדול, שמח ומשמח את הבריות * הרב מאיר ואלישבע, שתמיד רצו לסעוד כל נופל, לתמוך ולעזור, שחשו שכאבו של כל יהודי הוא כאבם שלהם * בתפילה שה' יחזיק אתכם ביחד איתנו ועם כל ישראל בשעה זו של שבר ושהרצחו של הרב מאיר יהווה נקודת מפנה, סוף לנפילה וראשית התקומה
לרשימה המלאה

על קברו הטרי של הרב מאיר אבשלום חי הי"ד אנו חשים אבל, צער וגם זעם, על השלטון שיצר את התנאים לרצח הזה - מהסרת מחסומים ועד להקפאת ההתיישבות היהודית שנתנה למרצחים הערבים את האור הירוק המסורתי מזה מאה שנה: "אד-דאולה מענא" - הממשלה איתנו! בתרפ"ט הייתה זו הממשלה הבריטית ועכשיו, להוותנו, ממשלה יהודית. ויש גם תסכול והרגשת אין-אונים מול טמטום השכל וקהות החושים, "folly " באנגלית - "איוולת" הוא המונח שבחר מתרגם ספרה של הסופרת וההיסטוריונית האמריקנית-יהודית הידועה ברברה טוכמן "מצעד האיוולת" - "The March of Folly".
ברברה טוכמן טענה שההיסטוריונים, המחפשים את הסיבות לכל מיני אסונות לאומיים, פוסחים על הגורם העיקרי: איוולת וטמטום. למה התקבלו החלטות מדיניות שהרסו ערים ומדינות והשמידו עמים? הסתכלו קרוב-קרוב ותמצאו את הטיפשות ואת האיוולת.
במבוא לספרה היא מביאה את סיפור התפלגות הממלכה המאוחדת של המלך שלמה. כיצד מאס רחבעם בנו בעצת הזקנים, שמע לעצת "הילדים" שגדלו איתו והתגרה בעם הסובל במילים עולבות ומקוממות: "קוטני עבה ממותני אבי, ועתה - אבי העמיד עליכם עול כבד ואני אוסיף על עולכם, אבי ייסר אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם בעקרבים".
התגובה הייתה צפויה: "מה לנו חלק בדוד ולא נחלה בבן ישי, לאוהליך ישראל!" - ניצחו השנאה והפילוג. הממלכה המאוחדת נחצתה לשתיים, אסון לאומי בלתי-הפיך שכולו פרי נמהרות, קלות-דעת וטמטום.
הפרשה ההיסטורית הזאת מזכירה את "פקודת המבצע" מקפיאת הדם להפעלת צה"ל נגד המתנחלים לצורך אכיפת הקפאת בנייה ביהודה ובשומרון עליהם. ניתן לצייר בדמיון את רחבעם בדמותו של אחד כמו אהוד ברק ואת נערי התקשורת כיועציו "הילדים" ולחוש ברהב, בהתנשאות, בשחצנות ובהתגרות בהתגלמותם, עוד "מצעד איוולת" לקראת אסון לאומי.
קורבנות האיוולת
הדוגמה השנייה שברברה טוכמן מביאה בספרה היא נפילת העיר טרויה. עשר שנים עמדו חומות העיר במצור האכזרי של צבאות יוון - 100,000 איש שבאו ב-1,186 אוניות - ולא נפרצו. במחנה היוונים, שהיו רחוקים ממולדתם וממשפחותיהם, נפל המורל והם היו קרובים להישבר. ואז עלה אודיסיאוס על הרעיון הגאוני להמר על הטמטום בעיר טרויה, על קלי-הדעת ומעוטי-השכל, והיוונים קיבלו את עצתו השטנית: להסיר כביכול את המצור, לפרק את המחנה, לעלות על האוניות, אבל - להשאיר ליוונים מתנה בצורת סוס עץ עצום-ממדים, שמחמת גודלו אי-אפשר להכניסו בשער העיר. היו בוודאי בטרויה מי שהזהירו מפני הכנסת הסוס, אך האיוולת - כרגיל - ניצחה: את החומה הבצורה, ששום אויב לא הצליח לשבור, פרצו הטרויאנים בעצמם, ובלבד להכניס את סוס הענק פנימה. אחר-כך העמידו אותו במרכז העיר והלכו להם להשתכר ולחגוג את ניצחונם. אלא שהסוס היה חלול והתחבאו בתוכו מיטב הלוחמים, וגם חיל יוון לא עזב אלא חיכה בקרבת מקום, ובדמי הליל הגיחו הלוחמים מבטן הסוס וטבחו בתושבים הנדהמים. מבחוץ, מבעד לפרצה שפרצו הטרויאנים בעצמם, זרם פנימה צבא יוון. העיר נכבשה, נבזזה, הוצתה ותושביה נטבחו. טרויה לא הייתה עוד, היא נפלה קורבן לאיוולת.
הרב מאיר חי שנרצח בשומרון נפל גם הוא קורבן לאיוולת, איוולתן של ממשלות ישראל לדורותיהן - ויעידו על כך רוצחיו, השלושה שצה"ל חיסל והאחד שהרשות של רמאללה נתנה לו מקלט.
מי הם הרוצחים? התקשורת דיווחה ביובש שהיו אלה מפקדי-צמרת בתנזים" וב"גדודי חללי אל-אקצה" - שני ארגוני טרור השייכים לפת"ח - ואיש לא טרח להסביר לציבור, איך ייתכן שארגון טרור רצחני הוא חלק בלתי-נפרד מן הפת"ח, גוף שישראל תומכת בו בחומר וברוח ומתייחסת אליו כאילו היה בעל ברית?
ומי הוא ראש הפת"ח? אבו מאזן. אותו האדם המכהן גם כראש אש"ף, "הארגון לשחרור פלשתין" שהפת"ח הוא המרכיב העיקרי בו והוא חתום על כל ההסכמים עם ישראל. ואש"ף-פת"ח שולטים ברשות הפלשתינית, שאבו מאזן הוא "נשיאה". אדם שבא מן המארס היה שואל: אם הארגונים האלה מחזיקים בו-זמנית גם בארגוני טרור, אז מה הוא ראשם של כל הארגונים האלה כולם - מדינאי נורמטיבי או ראש כנופיית מחבלים?
צבא ההגנה לישראל, המגן על חיי אבו-מאזן מפני מתנקשים מן החמאס, ומדינת ישראל התומכת בו בכל דרך, איך הם יכולים להפריד בין שני הכובעים שלו - כובע השלום של אוסלו וכובע הטרור של התנזים וגדודי אל-אקצה? - אין תשובה אינטליגנטית על השאלה הזאת, לבד מהפנייה אל "מצעד האיוולת".

מתרפסים בפני הפריץ

ראש הארגון שביצע את הפשע קורא לקורבן: פושע! לא שמענו כל תגובה ישראלית על דבריו החצופים של אבו-מאזן, שהוא בסך-הכל חדל אישים שאפילו על המוקטעה ברמאללה שולט בקושי. אנחנו מוחלים על כבודנו כפי שאנו מפקירים את האינטרסים שלנו

מיד אחרי רצח הרב בשומרון קיבל עליו אחריות ארגון טרור השייך לפת"ח, כלומר לאבו-מאזן, ובכך התגלו הרשות הפלשתינית והפת"ח במערומיהם. בחברה נורמלית היו מצפים שאבו-מאזן יתנצל, שלא יהיה לו נעים, שינסה להסביר, שיבטיח להשתדל יותר בעתיד - אך לא, את פיו הוא פתח רק לאחר ששלושה מן הרוצחים חוסלו על-ידי צה"ל. ומה אמר? "זה פשע של הכיבוש המוכיח שישראל לא רוצה בשלום".
הבנתם? הענשת הרוצחים, לא מעשה הרצח היא הסימן לאי-רצון בשלום!... ואם לא די בכך, ראש הארגון שביצע את הפשע קורא לקורבן: פושע! לא שמענו כל תגובה ישראלית על דבריו החצופים של אבו-מאזן, שהוא בסך-הכל חדל אישים שאפילו על המוקטעה ברמאללה שולט בקושי. אנחנו מוחלים על כבודנו כפי שאנו מפקירים את האינטרסים שלנו.
בעקבות הרצח אבו מאזן עשה עוד משהו. הוא דרש מן האמריקנים לקרוא אותנו לסדר והללו נענו לו ותבעו מאיתנו הסבר, מדוע הרגנו את הרוצחים. בתגובה, התייצב מספר 2 של נתניהו, עוזי ארד, וכמעט התנצל: ניסינו בטוב, הם לא נענו ואיזו ברירה הייתה לנו? הופעה, המזכירה התרפסות גלותית בפני הפריץ.
רוב העם הצביע בבחירות האחרונות למפלגות שהציגו את עצמן כ"ימניות". הן ביקשו לזקוף מעט את קומתנו, לשקם את הביטחון העצמי ואת הרגשת הכבוד. ומה קיבלו? שלטון אווילי, אסקופה נדרסת של האמריקנים וסמרטוט רצפה לפלשתינים, הצועד במצעד איוולת שהוביל עמים אחרים לאבדון.
המצעד הזה כבר תבע מאיתנו למעלה מאלף וחמש מאות קורבנות אדם, לבד מאלפי פצועים. הרב חי ז"ל הוא הקורבן האחרון, ואם לא נשים לטירוף הזה קץ, מי יודע מי מאיתנו עלול להיות הבא בתור.

פורצות החומה ומכניסות הסוס

לא די שהרשות הפלשתינית, אש"ף ופת"ח מפירים את הסעיף המחייב אותם להסגיר אלינו את הרוצח הרביעי ואנחנו אפילו איננו דורשים זאת - הרשות הפלשתינית אפילו נותנת לו מחסה ומגינה עליו מפנינו, וזאת בשיא הצביעות

מישראל דורשים לכבד את קדושתם של אזורי A, B, C הנתונים לשלטון כמו-ריבוני של הרשות הפלשתינית, ומדוע? - מפני שכך התחייבה בהסכם-הביניים של אוסלו. והנה, באותו ההסכם התחייב אש"ף להסגיר לישראל פלשתינים שביצעו עבירות פליליות נגד ישראלים ביש"ע. דוגמה קלאסית: הרוצח הרביעי של הרב מאיר חי. מדוע אפוא ממשלת ישראל אינה דורשת את הסגרתו? משום שעוד בימי אוסלו העליזים אש"ף הכריז שלעולם לא יסגיר פלשתיני ליהודים. וממשלת היהודים, כדרכם של יהודים 2,000 שנה, הסכימה בשתיקה למחיקת הוראה עיקרית בהסכם מחייב, שהייתה אמורה להיות אבן בוחן לכנות כוונותיהם של הערבים. אנחנו, מצידנו, המשכנו לראות את עצמנו מחויבים לכל תג ממאיר בהסכם אוסלו הארור.
ממשלות ישראל שנהגו ונוהגות כך, מזכירות את פורצי החומה ומכניסי הסוס לתוך העיר טרויה. ואכן, פייסל חוסייני, אהוב נפשו של מחנה השלום, התבטא במפורש בסוף ימיו: הסכם אוסלו הוא הסוס הטרויאני שלנו!
גרוע מכך: לא די שהרשות הפלשתינית, אש"ף ופת"ח מפירים את הסעיף המחייב אותם להסגיר אלינו את הרוצח הרביעי ואנחנו אפילו איננו דורשים זאת - הרשות הפלשתינית אפילו נותנת לו מחסה ומגינה עליו מפנינו, וזאת בשיא הצביעות: כביכול האיש "עצור" ולכאורה אפילו חזר בתשובה - לא זרועות החוק (הבלתי-קיימות) של הרשות הפלשתינית תפסו אותו, אלא הוא, הצדיק, הסגיר את עצמו מרצון! אלא, שהכל יודעים את כללי המשחק והכל משתתפים בו, ובראש ובראשונה הטמבל והאוויל שהבדיחה האכזרית הזאת היא על חשבונו - אנחנו, ישראל ועמה: המעצר אינו מעצר כי אם מפלט ומקלט, כדי שיד ישראל לא תשיגנו. גם ההמשך ידוע. כפי שנכנס, כך ייצא הפושע מבעד "לדלת המסתובבת" ואנחנו נקרא בעיתונים שהוא "ברח".
ויש המשך לבדיחה המרה. רוצח, שהרשות הפלשתינית נתנה לו לברוח, נשאר לפחות בחזקת "מבוקש", שכל רגע עלול להיתפס או להיהרג על-ידי צה"ל. באו אווילים והמציאו פטנט חדש: חנינה למבוקשים, מכבסה לפשעים. כך היה המחבל ענאן סובוח, אחד מרוצחי הרב חי, מבוקש עד שישראל חננה אותו תמורת התחייבות להימנע מטרור. קלות הדעת המופקרת הזאת עלתה לרב בחייו.

שאלות? - לא במצעד!

אבו מאזן מכריז השכם והערב שהוא קיים במלואה את ההתחייבות הפלשתינית להילחם בטרור וישראל מחרישה, למרות שהיא יודעת שההתפארות הזאת היא שקרית. הפת"ח, שאבו מאזן עומד בראשו, הוא בעצמו ארגון טרור ומלחמתו בחמאס אינה יותר ממלחמת כנופייה אחת בכנופייה אחרת, הבנויה בדיוק כמוהו: תנועה כביכול "פוליטית" בשם חמאס, ולה זרוע צבאית, כלומר טרוריסטית, בשם גדודי "עז-א-דין אל קסאם", במקביל ל"גדודי קדושי אל-אקצה" של הפת"ח. אכן, הפת"ח והחמאס נלחמים זה בזה, אך לקרוא לכך "מלחמה בטרור" אינו רק "טובל ושרץ בידו", כי אם - שרץ טובל!
שלטונות ישראל יודעים את האמת הזאת לפרטי פרטיה. אם כן, מדוע הם נותנים יד לשקר ומרמים בכך גם את עצמם? - במצעד האיוולת אין שואלים שאלות כאלה.

תאריך:  01/01/2010   |   עודכן:  01/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת הממשלתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לאיזה ימין הצבעת ?
ישמעאל  |  1/01/10 14:17
2
במזה'ת החזק שולט ,ודי לחכימא
ברמיזא  |  1/01/10 16:52
3
העצני התמים מאמין שיש עדיין
בישראל מפלגת ימין  |  1/01/10 19:44
4
מפלגת הימין היחידה
אסיר ציון בציון  |  1/01/10 20:36
5
אכן איוולת וטמטום
ע.ג2  |  2/01/10 03:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
אהרונוביץ' צריך לגייס לשורות המשטרה מסבירנים ותדמיתנים    המשטרה "שלו" עובדת טוב, למרות המפכ"ל    שאלה של תדמית!
יוסף אליעז
"הפקר דם ונפש למען ההוד הנסתר" כתב ז'בוטינסקי בשיר בית"ר ואני מצדיקו ואומר כי אין לשחרר את גלעד שליט מהשבי    אכזרי?
נרי אבנרי
כדי להצדיק גניבת המנדטים מהליכוד, שיגר שרון את הירשזון, שהבעתו הנאיבית הספיקה לשכנענו שמדובר במהלך שאם יצליח - כולנו נבוא בשערי גן-עדן
נסים ישעיהו
המדינה שאינה מתבטלת אליו יתברך ואף מנכסת לעצמה את תפקידיו - אינה קדושה ואף אינה יכולה להיות קדושה. גם הצבא אינו קדוש
ראובן לייב
בעטייה של הפתחתת המס רק יורע מצבה של משפחה המצויה על סף העוני    המריונטה של נתניהו שוב בפעולה - שגויה כמובן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il