X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פריקת רכבות חשמליות של סימנס [צילום: מתן זילברשטיין]
רכבת ישראל רכשה 330 קרונות חדישים בתקן האירופי בעסקת ענק, שיש רווח קל מהם לשפת הרציף שרת התחבורה האשימה את רכבת ישראל בהסתרת מידע כביכול, אך בפועל מי שאישר את הרכש - שיש בו היגיון לנוכח מצב התחנות בארץ - היה משרד התחבורה בעצמו
▪  ▪  ▪
השרה מירי רגב והמנכ"ל עופר מלכה
במחשבה תחילה
ממלכתיות אינה מתכונותיה הבולטות של השרה מירי רגב. אולם כאשר לתכונה זו מצטרפת פזיזות, התוצאה עלולה לפגוע במערכת שבראשה היא עומדת. רגב מחליטה מהר, מהר מדי, ובמשטר של פחד כשמסביב שורה ארוכה של מינויים פוליטיים חוששים עובדי המשרד להשמיע את דעתם.
כאשר קמה מירי בבוקר וקראה בעיתון על חוסר ההתאמה בין גובה מפתן דלתות הרכבת לשפת הרציף התקוממה, ובצדק. היא עשתה את המתבקש ופנתה למנכ"ל. אבל במקום לבקש בירור שקט של העניין, הנחתה את המנכ"ל הצייתן שהקים מיד צוות בדיקה, לא פחות. במקום להיות המבוגר האחראי ולהיות גורם ממתן, ולפנות לראש אגף בכיר רכבות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בחר מלכה - כנראה בניסיון לרצות את השרה - ללכת בדרך הפתלתולה. בירור קצר מול ראש האגף האמור היה מעלה בפניו כי מדובר בהחלטה סבירה והגיונית שקיבלו קודמיו בתפקיד.
כאשר הפקידים הממשלתיים, אנשי המקצוע של משרד ממשלתי, שותקים בעל כורחם מול שרה שמכהנת זמן קצר בתפקיד באופן שאפילו לא מאפשר לה להתחיל להבין מה זו רכבת ומתנהלת כמו פיל בחנות חרסינה, הנפגע העיקרי מכך הוא הציבור.

שרת התחבורה מירי רגב האשימה את רכבת ישראל בהסתרת מידע מן המשרד בעניין רכש קרונות, ומינתה את מנכ"ל משרדה עופר מלכה לבדוק בתוך שבועיים כיצד התקבלה ההחלטה ומי קיבלו אותה.
רכבת ישראל רכשה 330 קרונות חדישים בעסקת ענק, שאמורים לשמש את הרכבת ב-20 השנים הבאות. הרכש, שנחתם בשנת 2014, התבצע בהיקף של כ-3.8 מיליארד שקלים, אך הקרונות שנרכשו נמוכים ב-20 ס"מ מרוב הרציפים הפעילים בתחנות.
המנכ"ל מלכה נזף בבכירי חברת רכבת ישראל וכתב "תמוה בעיניי מדוע מידע כה רגיש נעדר מהנהלת משרד התחבורה". אלא שמי שאישר את הרכש, ואף ידע את הפרטים בעניין היה לא אחר מאשר משרד התחבורה בכבודו ובעצמו, יחד עם משרד האוצר.
כאשר יצא המכרז בשנת 2016 היה ידוע שהקרונות המוזמנים יהיו נמוכים משפת הרציף. מדובר בקרונות חשמליים של חברת סימנס, שייכנסו לשירות בתוך ארבעה חודשים והם מותאמים לתקן האירופי. פער הגבהים ייצור לנוסעים מדרגה קלה בכניסה וביציאה. בעבר נפסלו עשרות רכבות בגלל גובה הרציפים, מה שיצר פתח להטיית מכרזים.
גובה כל רציפי התחנות בארץ הוא מ-960 מ"מ עד 1,020 מ"מ. כבר היום אין תקן ישראלי אחיד ברציפים, ויש מדרגה קלה לנוסעים. המעבר לתקן אירופי הוא טוב אפוא בנסיבות הקיימות.
כבר בנובמבר 2016 התריעו יועצי חברות הרכבות, אלכס לנגר ועמוס עוזני, בפני מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר קרן טרנר איל ובפני סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר לשעבר, אודי אדירי, כי נוסע עם כבודה לנתב"ג, לדוגמה, יידרש בעת הכניסה לעלות עם הכבודה במדרגות כדי להגיע למקום ההחסנה ולרדת במדרגות עם הכבודה בעת היציאה מהקרונוע.
"זה גורם לאי נוחות ולסרבול לעומת המצב הקיים היום, שבו משטח ההחסנה נמצא באותו מפלס שבה נמצאות דלתות הקרונות", כתבו. "כמו-כן, זה יגרור את הצורך בהארכת זמן העצירה בתחנה כדי לאפשר לנוסעים עם כבודה להיכנס או לצאת מדלתות הקרונועים".
השניים העירו כי נושא מיקומן של הדלתות בצי הקרונות הקיים היום וגובה הרציפים, נדון כבר בעבר, טרם הגעתם לישראל של קרונות הקומתיים הראשונים בשנת 2002: "כבר אז עמדו לדיון הנתונים השונים, והוחלט שלישראל מתאים הפתרון הקיים היום, אשר גרר אז את הגבהת הרציפים בכל התחנות כולל בתחנת בנייני האומה בירושלים, אשר הרציפים שם כבר גמורים".
מתגובת רכבת ישראל עולה כי אכן פעלה כנדרש, והאשמות השווא שמייחס לה משרד התחבורה אינן נכונות:, הרכבת פועלת בהתאם לתקן האירופי לרכבות TSI PRM, ובכלל זה תקן המגדיר מרחק וגובה מירביים בין הקרונות לרציפים.
"תקן זה ובכלל זה הבדלי הגבהים הרשומים בו אושרו על-ידי חברת הבקרה של משרד התחבורה, המאשרת בזמן אמת את כלל פעילות רכבת ישראל, ובכלל זה הצטיידות ברכבות.
 
"למרות שהקרונועים עומדים בתקנים המחייבים, ולמען מתן שירות מיטבי לכלל הנוסעים, כבר לפני מספר חודשים הנחה מנכ״ל הרכבת מיכאל מייקסנר, שנכנס לתפקידו כשלוש שנים לאחר הזמנת הרכבות, את אנשי המקצוע למצוא פתרונות טכניים לצמצום הפרשי הגובה ושיפור השירות וזאת על-אף עמידה בתקן האירופי.
"סוגיית גבהי הרציפים מעסיקה את מרבית חברות הרכבות בעולם, ובישראל סוגיה זו מתחדדת, שכן רכבת ישראל מפעילה כ-70 תחנות אשר נבנו בעשורים שונים ובגבהים שונים, חלקן עוד בתקופת המנדט הבריטי. בנוסף, בשל שנים של תקצוב חסר שהביאו למחסור בצי נייד, מופעלים היום סוגי רכבות רבות, חלקן מיושנות, על-מנת לעמוד בביקוש הגובר לשירות רכבתי".

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
+נסתובבה כל היום עד אשר נמצא מקום
09:11 05/05/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+מכתב גלוי לנפתלי איילת עמיחי ומתן
08:19 05/05/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

מתברר והולך לדאבון הלב שצוק העתים הפוליטי מאיים לסחוף אתכם לכיוון בו אי-אפשר יהיה לקיים את המטרה עבורה נכנסתם כולכם לפוליטיקה

שקד ובנט. מחוייבות לעם ישראל [צילום: בן דורי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרה רגב טפלה אשמת שווא על הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עמית הלוי
אם עבאס החליט לדאוג לצורכי בני עמו ולהשלים עם מדינת לאום יהודית על כל המשתמע ממנה, סמוטריץ' יכול וצריך, בוודאי בנסיבות שנוצרו, לקחת את זה מכאן
עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התבטא עדיין בעניינה של ועדת החקירה ובסביבת גנץ מעריכים כי הוא יטרפד את הקמתה    שר המשפטים מעוניין להקים את הוועדה במהירות כשהמידע זמין, אך תידרש לכך הסכמה מצד הליכוד
איציק וולף
שר הביטחון הבהיר כי גם ישאלו אותו עוד מאות פעמים - תשובתו תהיה ברורה: "דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי"
דוד ארגז
גם אם המשא-ומתן יצליח ותקום ממשלה בראשות נפתלי בנט, רגע התהילה שלכם יהיה קצר והממשלה לא תחזיק מעמד זמן רב    היא גם לא תהיה ממשלת ימין ולא תוכל להגשים אף אחת ממטרות הימין הפוליטי בישראל    אז בשביל מה, איילת, בשביל מה?
ציפי לידר
ומיהו הנחתום המעיד על עיסתו? תשאלו את גנץ    ולקינוח לכל הגנצים, הבנטים, הלפידים (לא של לג בעומר) והמיכאלים למיניהם - קבלו תזכורת מחז"ל לפני כ-2500 שנה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il