X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החשש מפני ח"כים ערביים קטן יותר מהחשש מפני מי שאמורים להחליט אם להעמידם לדין אם לאו העמדת אחד מהם לדין ושליחתו לכלא, תביאם לתת כבוד רב יותר למדינה
▪  ▪  ▪
מחריב והורס. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז [צילום: פלאש 90]
נתמכת, רק נתמכת, העמדתו לדין. מוחמד בכרי

תבונה ורגישות - לא אצל מזוז
יניב אקרמן
היועץ המשפטי מני מזוז מתעמר במשפחות ובחיילים שלחמו או נהרגו ב"חומת מגן" ב"תמיכתו" בהעמדתו לדין של מוחמד בכרי
לרשימה המלאה

מקובל לחשוב כי הפירוש לפסוק "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו" הוא שההורסים והמחריבים ייצאו מתוכנו, מקרבנו - ולא היא. כי הפירוש הנכון הוא: עוד יבוא היום שבו המהרסים והמחריבים הנמצאים בקרבנו יעזבו אותנו ויילכו להם למקום אחר.
להודות על האמת, שני הפירושים נראים ונשמעים הגיוניים. עד כדי-כך, שהשבוע קיבלנו חיזוקים לכך: המהרסים והמחריבים יוצאים מאיתנו, והלוואי שהם גם יעזבו אותנו ויילכו למקום אחר. או לפחות שמישהו, נניח הממונה על אכיפת החוק, ידאג להעמיד אותם לדין, למרות שבמדינות אחרות היו מעמידים אותם לקיר...
זה התחיל בשבוע שעבר, לאחר שהיועץ המשפטי היוצא מני מזוז הבטיח (הבטיח, לא התחייב) לקבוצת אנשי מילואים לתמוך (שימו לב: לתמוך, לא להורות!) בהעמדתו לדין של מוחמד בכרי, הבימאי של הסרט "ג'נין, ג'נין", בגין הוצאת דיבה נגד חיילי מילואים שהשתתפו במבצע "חומת מגן".
אחר-כך היינו עדים, בשידור חי, כיצד חבר כנסת, שמקבל את משכורתו מהמיסים שאני ואתם משלמים, מצהיר בתוכנית אקטואליה, כי שר הביטחון אהוד ברק הוא "רוצח ילדים קטנים" במקביל לזה שהוא שומע מוזיקה קלאסית.
והשיא: חבר הכנסת טלב אלסאנע, אנטישמי מוסווה, אנטי ציוני ותומך טרור מוצהר, שמעולם לא התנער מפיגוע חבלני מצד חמאס או כל ארגון אחר, אלא תמיד חזר על המנטרה: "אני מגנה כל טרור", כאילו שמדינת ישראל מפעילה טרור שיטתי נגד הפלשתינים השלווים, העמיד לרשות ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה, את מכשיר הטלפון הנייד שלו, כלומר שלנו, שלי ושלכם, כדי להעביר את "מסרי השלום" לאלה שהגיעו לגדר המקיפה את רצועת עזה לרגל יום השנה למבצע עופרת מצוקה.

"תפסו תחת"
אחמד טיבי [צילום: פלאש 90]

אחמד טיבי, מוחמד ברכה, ג'מאל זחאלקה, אברהים סרסור וחבריהם תפסו ועוד איך תחת. אבל מה לנו להלין עליהם, אם היועץ המשפטי שלנו, זה שיש לו החלטות נוקבות בכל נושא ועניין המריח ניחוח של שחיתות, מצהיר פתאום שהוא רק תומך בהעמדתו של מוחמד בכרי לדין

ח"כ צ'רלי ביטון, שפעם היה "ילד הסנדוויץ'" של המפלגה הקומוניסטית-ערבית, ותמך במאוויים הלאומיים הלגיטימיים-לכאורה של הפלשתינים, אמר לפני מספר שנים לאחד הח"כים הערביים את המילים הבאות: "תפסתם יותר מדי תחת, דיר באלכום".
ואכן, צודק הח"כ בדימוס ביטון: אחמד טיבי, מוחמד ברכה, ג'מאל זחאלקה, אברהים סרסור וחבריהם תפסו ועוד איך תחת. אבל מה לנו להלין עליהם, אם היועץ המשפטי שלנו, זה שיש לו החלטות נוקבות בכל נושא ועניין המריח ניחוח של שחיתות, מצהיר פתאום שהוא רק תומך בהעמדתו של מוחמד בכרי לדין. הוא תומך, לא ממליץ, לא מורה - תומך. ובינינו, אז יעמידו את בכרי לדין, סו וואט [אז מה]? הרי בשם חופש השיסוי בית המשפט העליון כבר ישלח אותו הביתה טהור וצח וזך כמו שמן קנולה. ואולי גם יקבל פיצויים מהמדינה, לכו תדעו.
אז, אם לגבי בכרי, שאיננו נהנה מחסינות דיפלומטית, הוא רק תומך, 'יענו' מצדד, מה נגיד ומה נאמר לגבי זחאלקה? וטלב אלסאנע? ואחמד טיבי, שכל שני וחמישי נפגש עם נציגי האויב הסורי ודן איתם בענייני "חיסולה" של מדינת ישראל היהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה? ואני כבר לא מדבר על התקופה שבה שימש גם גיניקולוג, גם חבר בכנסת ישראל וגם יועץ ליאסר ערפאת ואיש לא פצה פה או העז להעמידו במקומו. ומה לגבי הח"כ הנעלם, עזמי בשארה? איך זה שעד היום לא מצא לנכון היועץ המשפטי להגיש נגדו כתב אישום, אפילו בהיעדרו, רק כדי שנדע כי קוויזלינגים כמוהו דינם הוא אחד - לבלות שנים רבות בכלא, כמו וענונו וכמו אודי אדיב וכמו אחרים?
לצערי, ככל שנוקף הזמן הפחד הגדול שלנו הוא פחות מפני טיבי, אלסאנע וזחאלקה, ויותר מפני אלה שאמורים להעמיד אותם במקומם! אם פעם אחת, רק פעם אחת, יוגש כתב אישום אמיתי נגד אחד מאלה, שיוביל גם להרשעה ולהליכה רבת-שנים לכלא - אזי נהיה עדים להרבה יותר כבוד למדינה ולמוסדותיה מצד אלה, שבסוריה או באירן מזמן היו תולים אותם בכיכר העיר על פחות מזה. אבל ככה זה אצלנו: הם מתנהגים על-פי הסטנדרטים של הטאליבן, ואנחנו נוהגים בהם על-פי הסטנדרטים של שווייץ.

תאריך:  04/01/2010   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הנזק מביבי חמור יותר
קורן י'  |  4/01/10 17:44
2
מה זה "ביביזם"?
קורן י'  |  4/01/10 20:14
 
- במקום של דיאלוג אתה מחרבן
אזרח פשוט  |  5/01/10 11:36
3
דברים נכוחים וכדרבנות ל"ת
א מ רול  |  5/01/10 05:21
4
נא לא לבלבל ולהתבלבל במהרסים ו
קורןנאוה טבריה  |  5/01/10 07:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
את מי שלח אריאל שרון (ב-2001) לדבר בזכות ממשלת האחדות? נכון, את ציפורה לבני...    הלכתי לארכיון, וזה מה שמצאתי...
עו"ד אברהם פכטר
החוק, שהוארך מספר פעמים ע"י הממשלה, מגיע שוב להחלטת בג"צ    אם בג"צ יתעקש להטיל מרותו על הממשלה, יהיה צורך להגבילו
איתן קלינסקי
למרבה הצער, במלחמה שהתרחשה לפני שנה, הייתה חסרה בשירה העברית הצעקה - "בְּעַזָּה וּבִשְׂדֵרוֹת יְלָדִים רוֹצִים לִחְיוֹת"
מנחם רבוי
סגנון מושחז ובעל איכויות לשוניות כאלה כבר לא קראנו זמן רב. ובכ"ז נותרה החידה: את עולם הדימויים של מי מייצגת אמירה זו?
א. אקסלרד, ע. הכהן, ל. אמיראס, מ. עפרי, ח. שיבי
נציב תלונות הציבור נגד שופטים השופט בדימוס אליעזר גולדברג, סבור כי נוכח ריבוי תופעות של התנהגות לא ראויה של עורכי דין באולמות בתי המשפט - יש לשקול שינוי בסעיף שאינו מאפשר עתה הוצאת עורך דין מאולם בית המשפט    להכניס מצלמות תקשורת לאולם השופט? "לא - אתם יודעים איזה הצגות יערכו שם עורכי הדין. גם כך הם כבר לא מדברים אל בית המשפט"    אך הוא אינו חוסך ביקורת גם משופטים ה"סוחבים" תיקים
רשימות נוספות
נתניהו ובן-אליעזר יוצאים לקהיר  /  מחלקה ראשונה
התביעה: מאסר בפועל לשייח ראאד סאלח  /  רותי אברהם
שר הביטחון נועד עם סולימאן  /  ספי קיני
"הו הערבים, היכן אתם?"  /  מרדכי קידר
קיר הברזל  /  אורי אבנרי
החלטה הרת אסון למדינת ישראל  /  רובי בוזגלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il