X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאים מימין ומשמאל משחררים הצהרות בדבר תמיכתם בשינוי שיטת הבחירות, מבלי להבין כלל את המנגנון המתמטי של השיטה ומבלי להתמודד עם הקושי האמיתי הגלום בשיטת בחירות אחרת, כגון - אזוריות
▪  ▪  ▪
לשנות את שיטת הבחירות? [פלאש 90]

אין שום צורך לשנות את שיטת הבחירות היחסיות הנהוגות בישראל עד-כה, לשיטת בחירות אזוריות. מדינת ישראל כולה שקולה לאזור אחד בארה"ב, בה נהוגות בחירות אזוריות.
בבחירות יחסיות - יש יחס ישר בין מספר המצביעים למפלגה כלשהי לבין מספר נציגיה בכנסת, דבר שלא מתקיים בבחירות אזוריות. בבחירות אזוריות, ייתכן מצב בו מפלגה א' תזכה במספר חברי כנסת יותר ממפלגה ב', אף על-פי שמספר בוחרי מפלגה א' נמוך מאלה שבחרו ב'. עיוות מסוג זה לא יכול להתקיים בבחירות יחסיות.

המטרה - הקטנת מספר המפלגות

אם יש מטרה משותפת להקטין את מספר המפלגות - מטרה שספק האם בהשגתה תבוא ישועה לעולם, והדמוקרטיה תתגשם - אפשר להשיג מטרה זו על-ידי אמצעים אחרים, כגון: העלאת אחוז החסימה או הקשחת תנאי פתיחה אחרים.
ככל שיש רצון לגרום לבחירות כל ארבע שנים ולא פחות מכך - ישנן דרכים אחרות להשיג מטרה זו, ולא ברור במה עדיפה שיטת הבחירות האזוריות על שיטת הבחירות היחסיות מההיבט של יציבות השלטון. אפשר פשוט להקשיח את התנאים להפלת ממשלה מכהנת, ובכך תושג יציבות.
אפשר גם לחזק בחקיקה את מעמדו של ראש הממשלה ולהקשות על פירוק הממשלה, ולצורך השגת היציבות אין שום חובה לשנות את שיטת הבחירות.
פוליטיקאים מכל קצווי הקשת הפוליטית, מנפנפים בסיסמא של שינוי שיטת הבחירות ומשחררים הכרזות על כך מבלי להבין כלל את המתמטיקה של הנושא, וגרוע מכך, מבלי להציע דבר וחצי דבר בעניין האזורים - המהווה אגוז קשה לפיצוח, אשר בפיצוחו בג"צ ייאלץ להחזיר את שיטת הבחירות היחסיות, שהיא שיטה יותר מדויקת ועושה צדק עם רצון הבוחר ללא תלות במקום מגוריו ובסוג היישוב או המתחם והאזור בהם הוא מתגורר - דבר שהוא בעל השפעה מכרעת בשיטת הבחירות האזוריות.

המפלגה הנבנית על גוש דן

לומר בחירות אזוריות ולהסכים על כך, מבלי להציע חלוקה ספציפית של מדינת ישראל לאזורים, זה מעשה שלא מוביל לשום מקום, כי עיקר העיקרים בבחירות אזוריות הוא אופן החלוקה לאזורים, וחלוקה המיטיבה עם מפלגה א', שעיקר כוחה במרכז (נניח - גוש דן), לא תתקבל על מפלגה ב', שעיקר מצביעיה בפריפריה.
המפלגה הנבנית על גוש דן, תהיה מעוניינת לחלקו למספר אזורי משנה רבים, הנפרדים זה מזה מבחינה אלקטוראלית, ואילו מפלגת הפריפריה תשאף כי גוש דן יהיה כולו מקשה אחת.
אין זה פשוט כלל והעיקר להגיע לנוסחה מאוזנת של חלוקת מדינת ישראל לאזורים, וצפויה אי הסכמה והתנגדות לכל שיטת חלוקה שתוצע.
אם יחלקו את המדינה לאזורים, חלוקה העלולה לפגוע במפלגה כלשהי, בג"צ יצטרך להתערב, וכיצד יוכל בג"צ לאשר חלוקה המאפשרת רוב חברי כנסת למיעוט בוחרים? משמע, החלטות בג"צ יחזירו את המצב לקדמותו, כי הצדק והאיזון מושגים רק בבחירות יחסיות.

תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגד שינוי שיטת הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון - 10% כאחוז חסימה !
ישמעאל  |  5/01/10 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מ. ברוד, מ. עמיאל, ש. סלוטקי
חסידות חב"ד מפיצה את התורה גם בין הגויים. אנשיה מסבירים כי מטרתם היא לגרום לגויים לקיים שבע מצוות בני נוח    האם צריך להצטרף למהלך הזה או שמא הפצת אור התורה בגויים זהו תפקיד המשיח?
אברהם שרון
הדוגמה המופתית של דריה, נציגת שירות לקוחות של עלית, אשר יצאה מגדרה כדי להתנצל בשם החברה לרצות ולפצות אותי, הותירה אותי ללא מילים
אלדד רוזנברג
אנו כמדינה ריבונית ומפותחת צריכים ליצור עונשי הרתעה חמורים במיוחד, שיגרמו לאנשים שפלים לחשוב פעמיים ושלוש לפני שהם מרשים לעצמם לפשוע
ראובן לייב
בישראל - מדינה של אי-שוויון זכויות - מופלים לרעה אתיופים, יוצאי עדות המזרח, נכים, בעלי רישום פלילי, ממזרים, נושאי שלושה שמות-משפחה ואפילו כאלה המבקשים לרכוש ביצים איכותיות יותר
פרד כהן-קידר
מהיכן נובעים החיטוט והמציצנות בפצעים החברתיים החולניים שלנו?    מיקומנו הגיאוגרפי והתקשורת הם המשפיעים על התנהגותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il