X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעצר ערבים בירושלים [צילום: דוברות המשטרה]
הצתה מאוחרת
מבצע לתפיסת מעורבי פרעות תרפ"א
משטרת ישראל מודיעה על מבצע ״חוק וסדר״ למיצוי הדין עם המעורבים במאורעות ובפשיעה החמורה והלאומנית, החזקה וסחר באמצעי לחימה, הצתות, עבירות רכוש, השתייכות לאירגוני פשיעה ועבירות כלכליות המבחן: מספר העצורים ואיסוף כלי הנשק

המשטרה מודיעה כי בעקבות "המאורעות האלימים שפקדו את מדינת ישראל בשבועיים האחרונים, ולאחר התייעצות בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, ירוכז מהערב (יום א', 23.5.21) מאמץ כוחות מתוגבר במבצע 'חוק וסדר'. במסגרתו, אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ומילואים יפעלו בעצימות גבוהה ובפריסה מקיפה נגד המתפרעים, העבריינים וכל מי שהיה מעורב במאורעות, כדי למצות עמם את הדין.
בעקבות הציבורית הרבה על אוזלת המשטרה, שאיפשרה את פרעות הערבים ביהודים בערים המעורבות ובכבישי הארץ, אומרים במשטרה כי פעילות זו היא המשך ישיר לפעילות המשטרה בשבועיים האחרונים [רובה ככולה אחרי המאורעות ולא במהלכן, ע.י.] בה בוצעו למעלה מ-1,550 מעצרים והוגשו כ-150 כתבי אישום, בחלקם עם ריבוי נאשמים.
מטרת המבצע היא למצות את הדין עם המעורבים במאורעות ובפשיעה החמורה והלאומנית, החזקה וסחר באמצעי לחימה, הצתות, עבירות רכוש, השתייכות לאירגוני פשיעה ועבירות כלכליות.
המבצע מתוכנן בפריסה ארצית, וישתתפו בו חלק אלפי שוטרים בהם כלל מחוזות ויחידות משטרת ישראל ומשמר הגבול, פלוגות המילואים, יחידות מיוחדות ובשילוב כלל היכולות המבצעיות והטכנולוגיות הקיימות.
מיקוד המבצע בעבירות שצוינו בדגש לביצוע מעצרים, חיפושים וחקירות המעורבים, אשר עתידים להוביל להגשת כתבי אישום וכליאת העבריינים מאחורי סורג ובריח. עם זאת, לא נמסר כי יש כוונה להתחיל לאסוף את כל הנשק הלא חוקי בישובים הערבים. מבחנה של המשטרה יהיה במספר העצורים שתצליח לתפוס.
חלק מהיעדים שסומנו הם החזרת ההרתעה והגברת המשילות במקומות מועדים במדינת ישראל, לצד שמירה על ביטחונם האישי של אזרחי המדינה. "על פורעי החוק לדעת שידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל מי שיבחר בדרך האלימות", אומרים במשטרה.
פרקליטות המדינה פועלת בימים האחרונים בנחישות להביא למיצוי הדין עם מפרי חוק אלימים, באמצעות כלי האכיפה העומדים לרשותה בהתאם לדין. עד כה הגישה הפרקליטות בכל המחוזות למעלה מ-140 כתבי אישום נגד כ-230 נאשמים, ערבים ויהודים, חלקם קטינים, בגין עבירות שונות ובהן תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעויות, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועוד. במקרים בהם היו ראיות מעבר לכל ספק סביר, יוחס לנאשמים מניע גזעני לביצוע המעשים. נגד רוב הנאשמים הוגשו בקשות להארכת מעצר עד תום ההליכים.
להלן פירוט כתבי האישום לפי מחוזות הפרקליטות:
-             מחוז חיפה: כ-43 כתבי אישום הוגשו נגד כ-46 נאשמים, חלקם קטינים.
-             מחוז צפון: כ-12 כתבי אישום הוגשו נגד 21 נאשמים, חלקם קטינים.
-             מחוז מרכז: כ-10 כתבי אישום הוגשו נגד כ-16 נאשמים, חלקם קטינים.
-             מחוז ירושלים (מאז תחילת חודש רמדאן): כ-39 כתבי אישום הוגשו נגד 59 נאשמים, חלקם קטינים.
-             מחוז דרום: כ-31 כתבי אישום הוגשו נגד 66 נאשמים, חלקם קטינים.
-             מחוז ת"א: כ-10 כתבי אישום הוגשו נגד כ-20 נאשמים, חלקם קטינים.

תאריך:  23/05/2021   |   עודכן:  24/05/2021
+לוד: ערבים ניפצו את חלונות בית הכנסת המרכזי
00:18 24/05/21  |  עידן יוסף

‏ערבים זרקו אבנים הערב על בית הכנסת המרכזי ברחוב כצנלסון בעיר לוד, וניפצו את חלונותיו. תחנת המשטרה צמודה למקום. ככל הידוע אין נפגעים (ישראל היום).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצע לתפיסת מעורבי פרעות תרפ"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התעוררו ??? - נחכה לתוצאות... ל"ת
מבין עניין  |  23/05/21 20:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוסף אליעז
פתגם ערבי אומר: "טוב שכן קרוב מאח רחוק"    מה לך נהנתניהו לחפש מי שיחור [נפט?] בארצות רחוקות כאשר אינך מצליח לשמור על מערכת יחסים סבירה עם שכנותינו, מצרים, ירדן, שלא לדבר על הרשות הפלשתינית
עידן יוסף
ניסו לפרוץ לנקודת המשטרה בהר, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות    המשטרה פרצה לרחבה, פיזרה את המתפרעים    תשעה נעצרו
אהרן פאפו
אין ספק שיש לשנות לחלוטין את יחס המדינה כלפי אלה שחותרים נגדה. הציונות אינה יכולה לקבל את הסכמת הערבים גם אם נתחנף אליהם מכאן ועד עולם. מה שהיהודים לא יעשו - הערבים לא יעשו במקומם. כפי שאמר פרופ'. בן-ציון דינור, שר החינוך של בן-גוריון: "לערבים במדינת ישראל - כל הזכויות; על מדינת ישראל - שום זכויות"
עידן יוסף
ארבע רקטות נורו לעבר ישראל מכיוון לבנון    שיגור אחד יורט, אחד נפל בשטח לא מאוכלס בשפרעם ושניים בים    חיל-התותחנים השיב באש ארטילרית לכפר עלמא א-שעב אזעקות נשמעו גם בשפרעם, באעבלין, בקריית מוצקין ובעכו
איציק וולף
לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות    "המל״ט היה במעקב על-ידי יחידות הבקרה האווירית. שברי המל״ט נאספו על-ידי כוחות הביטחון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il