X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיפוש חפצים יקרי-ערך בהריסות בניינים בעזה [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
מועצת זכויות האדם של האו"ם
ועדת בדיקה תבחן "פשעים" במהלך שומר החומות
החקירה תכלול את השטחים הפלשתינים ובכללם את מזרח ירושלים סודן, שהביעה נכונות לנורמליזציה עם ישראל, תמכה בהחלטה. כל מדינות אירופה נמנעו בזכות עבודה דיפלומטית חזקה של ירושלים ולחץ אמריקני עליהן משרד החוץ על החלטת האו"ם: לא נשתף פעולה עם החקירה שמטרתה היא הלבנת פשעי חמאס

מועצת האו"ם לזכויות אדם החליטה כי ועדת חקירה בינלאומית תחקור חשדות לפשעי מלחמה של ישראל ושל החמאס במהלך המערכה האחרונה במבצע "שומר החומות". 24 מדינות תמכו, תשע התנגדו ו-14 נמנעו.
במדינות שהצביעו בעד פתיחת חקירה - בחריין, רוסיה וסין. גם סודן, שהביעה נכונות לנורמליזציה עם ישראל, תמכה בהחלטה. כל מדינות אירופה נמנעו בזכות עבודה דיפלומטית חזקה של ירושלים ולחץ אמריקני עליהן.
בהודעת הוועדה נאמר כי החקירה תכלול את השטחים הפלשתינים ובכללם את מזרח ירושלים, והיא תעסוק באירועים מ-13 באפריל והלאה.
ארצות הברית מביעה "צער עמוק" על החלטת המועצה ואומרת כי היא "מאיימת על ההתקדמות האחרונה באזור".
משרד החוץ מסר בתגובה: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום על-ידי המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי-ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו".
שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, שכינה את ההחלטה אנטישמית, שלח מוקדם יותר היום (ה') מכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ובו דרש לגנות בחריפות את ירי הרקטות של חיזבאללה מלבנון לישראל במהלך המבצע, אשר מהווה הפרה של החלטת 1701 של מועצת הביטחון. המכתב הופץ לחברות המועצה לקראת הדיון שהתקיים במועצת זכויות האדם על המצב באזור ביוזמת סין, נשיאת המועצה התורנית.
במכתבו הדגיש השגריר כי חלה עלייה חסרת תקדים בהתקפות הטרור של חיזבאללה נגד ישראל ובחומרתן, אשר מהוות גם הפרות של החלטה 1701, ועלולות להוביל לאיום על יציבות האזור. בין ההפרות שמציין השגריר - ירי הרקטות לישראל, הסתננות לשטח ישראל, חבלה של תשתיות הגנה ישראליות מדרום לקו הכחול, הצתת שמורות טבע ישראליות, שיגור כלי טיס בלתי מאויש לישראל.
ארדן הוסיף: "ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית לכל התקפה היוצאת משטחה ומצפה שכוח יוניפיל ימלא את המנדט שלו באופן יעיל, לאור חובתו למנוע מדרום לבנון להפוך לשטח המנוצל להתקפות טרור נגד ישראל. ישראל לא תקבל כל הפרה של ריבונותה ותנקוט את כל האמצעים הדרושים להגן על אזרחיה".
הוא קרא למועצת הביטחון לגנות את ההפרות הללו ולדרוש מכוח יוניפיל וממשלת לבנון לנקוט צעדים מיידים כדי למנוע הפרות נוספות של החלטה 1701 על-ידי חיזבאללה.

תאריך:  27/05/2021   |   עודכן:  27/05/2021
+בלי היגיון ובלי הגינות
11:00 28/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שיא של צביעות מצד הח"כים החרדים המתנגדים לחקירת אסון מירון  ▪  לממשלה כנראה לא אכפת מהשבתם של הדר גולדין ואורון שאול  ▪  הליכודניקים מתעלמים מן העובדות והרפובליקנים קונים את השקרים של טראמפ  ▪  אלו עיתונאים מחרימה לשכת עורכי הדין  ▪  למי ששכח: ציפי ובר רפאלי גנבו מאיתנו מיליוני שקלים

ישראל לא עשתה דבר [צילום: פלאש 90]
+ההסברה הישראלית: "הם גוליית, אנחנו
דוד; הבעיה שדוד בכלל לא הגיע לקרב"
00:56 28/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומר רונן מנליס בדיון שבו התבררה אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה  ▪  תוקם ועדת משנה לעקוב אחרי אתגרי ההסברה הישראלית בעולם  ▪  ח"כ סטרוק: "מערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים"

שי הר-צבי ופיני יצחקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת בדיקה תבחן "פשעים" במהלך שומר החומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
מירב ארד
זימן את השגריר אריק דנון בעקבות דבריו של שר החוץ הצרפתי, אשר תקף את ישראל    אשכנזי: "מצפים מהידידות שלנו שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות"
מירב ארד
עימותים סוערים בוועדה לענייני ערבים: בן-גביר וסטרוק: "מזל שהתנגדנו שתהיה חבר בממשלה", האשימו את שעבאס שניהל דיון מגמתי ולא אפשר לאם שכולה שבתה נרצחה לדבר    נציגת הפרקליטות: 30 מהנאשמים הם יהודים. 15 כתבי אישום עם מניע גזעני, בנוסף 9 כתבי אישום הוגשו כשהעבירות המיוחסות הם של טרור
עמנואל בן-סבו
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
אברהם פכטר
כדאי לזכור כי חמאס כארגון טרור חי ומתקיים מעצם העובדה שהוא לא כפוף לכללים, לחוק ולאמנות או לממשלות    המוטו של ארגון טרור, הוא ככל שיותר גרוע לעם כך יותר טוב לארגון
אורי מילשטיין
לפי תת-אלוף בדימוס אמציה חן (פאצי) שפיקד על "סיירת שקד" בדיכוי הטרור בעזה בשנים 1972-1971, כשצה"ל מפעיל את חיל-האוויר וכוחות אחרים שאינם מיועדים להתחכך עם האויב/חמאס אלא לחפש תמונת ניצחון התוצאה של מבצע "שומר החומות" ושלשת קודמיו מול החמאס, היא תיקו והתחזקות המאס במבצע הבא
רשימות נוספות
קטאר תעביר חצי מיליארד דולר לעזה  /  איציק וולף
סינוואר מתגרה: זו הייתה חזרה גנרלית  /  איציק וולף
המענה שניתן לאזרחים לא היה הולם בתחילת המאורעות  /  מירב ארד
לתוקפים - שלום  /  אביתר בן-צדף
מניין כל הטילים בעזה  /  ירון פרידמן
תיק"ו  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il