X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שי הר-צבי ופיני יצחקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ההסברה הישראלית: "הם גוליית, אנחנו
דוד; הבעיה שדוד בכלל לא הגיע לקרב"
כך אומר רונן מנליס בדיון שבו התבררה אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה תוקם ועדת משנה לעקוב אחרי אתגרי ההסברה הישראלית בעולם ח"כ סטרוק: "מערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים"

ועדת החוץ והביטחון הזמנית קיימה (יום ה', 27.5.21) דיון בנושא הסברה ודיפלומטיה ציבורית, בשגרה ובחירום. הדיון נקבע בעקבות מבצע "שומר החומות", ובמטרה ללמוד על המצב הקיים בתחום ההסברה, למפות את הפערים ולגבש המלצות לשיפור.
משרדי הממשלה אשר הוזמנו לדיון התבקשו להתייחס לפעילות ההסברה שלהם, הן בשגרה והן בחירום, דרך הדגשים הבאים: גורם מתאם ומתכלל, אחריות וסמכות, דירקטיבה מדינית, קהלי יעד, תוכנית עבודה ומשימות, יחסי גומלין ושיתופי פעולה, היערכות לחירום, פערים והמלצות לשיפור המצב.
פיני יצחקי, מנהל תחום בכיר הסברה אזרחית במטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, התבקש להתייחס תחילה למבנה המטה כיום ומצב איוש התפקידים בו. יצחקי סיפר לחברי הכנסת כי כיום מועסקים במטה "כשמונה עובדים", ואין מנהל תחום הסברה מדיני-ביטחוני, זמן רב אין מנהל מטה הסברה ואין ראש מערך הסברה לאומי במשרד ראש הממשלה. יצחקי אמר כי אף שאין מנהל, יש נהלים, וכי ב-2013 נכתב נוהל המסדיר את פעילות כל גופי הסברה ועדיין פועלים על פיו. לדבריו, ההסברה היא לא המטרה, אלא כלי להשגת המטרות המדיניות, ומטרת ההסברה היא לא לצבור לייקים אלא להשיג לגיטימציה מהמנהיגים והציבור לפעילות המדינה.
יצחקי: "המטה הוקם בהחלטת ממשלה בשנת 2007 שהבינו שצריך גורם אחד שיתכלל את כל פעולות ההסברה של הממשלה, והמטה עדיין נושא באחריות זו. אנו פועלים בתיאום עם הגופים השונים הרלוונטיים לכל סוגיה, כמו שעשינו למשל עם משרד הבריאות במשבר הקורונה. ב-11 ימי המבצע, נוסף על עשרות שיחות טלפון ומפגשי זום, קיימנו שלושה מפגשים של פורום ההסברה הלאומי, בהם היו שותפים בכירים מכל הגופים - דובר משרד החוץ, דובר צה"ל, מהמשטרה, מהמל"ל ומפיקוד העורף".
יו"ר הוועדה שאלה את יצחקי האם הוא חושב שניתן מענה מיטבי פנימה והחוצה. ויצחקי השיב: "אנו סבורים שההסברה הישראלית לא נכשלה ועשינו כמיטב יכולתנו".
ח"כ נירה שפק (יש עתיד) ביקשה מיצחקי להסביר מה תהליך המענה של ישראל לאירועים, ואיך מאושר, למשל דף מסרים, ויצחקי השיב: "דף מסרים מגובש בשיחות התייעצות עם מספר גורמים, כולל משרד החוץ ודובר צה"ל, אני מגיש אותו לדוברת ראש הממשלה שהולכת איתו הלאה, או מגיש אותו למל"ל, לפעמים זה מאושר ע"י ראש הממשלה עצמו, ולעתים אני מאשר בעצמי, תלוי בסוגיה".

רונן מנליס, דובר צה"ל ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים לשעבר, אמר: "אחרי שהמבצע מתחיל ההאשטג שלהם #GazaUnderAttack נמצא בכותרות, ולנו יש שני האשטגים כי אנחנו לא מצליחים לסכם אפילו מה ההאשטג שאנחנו רוצים. אין משרד הסברה בישראל; אין מינוי לראש מטה הסברה כבר שנתיים והנגזרת היא שגם אין אחריות וסמכות. מעבר לזה שהמנגנון שיש כרגע לא מתפקד הוא גם לא מספק. אני מציע ארגון מחדש של המשרדים שעוסקים בנושא - המשרד לנושאים אסטרטגים, משרד התפוצות, משרד שת"פ אזורי, לשכת העיתונות הממשלתית, לשכת הפרסום הממשלתית, מטה ההסברה הלאומי, מערך ההסברה הלאומי - לגוף אחד שתהיה לו אחריות וסמכות שידע להנחות את משרדי הממשלה... בסוף אין מישהו שמחבר את כולנו, אין שולחן עגול ואין תהליך, אין מי שמכין כלים, מכין דיגיטל ומשתמש במשפיענים.
"מדינת ישראל בוחרת במשך שנים ללכת למשוכנעים: לאוונגליסטים ולארגונים היהודים, זה מצוין, אבל צריך ללכת למי שלא איתנו - לליברלים, לפרוגרסיביים, למפלגה הדמוקרטית. במשך שנים במדינת ישראל יש תרבות שאומרת אם אני מבקר את המדינה אני נגדה. ואני אומר לא! זה בסדר לבקר, יש אוהבי ישראל אדירים שמבקרים את מדיניות הממשלה וצריך לשתף איתם פעולה. יש ארגונים שלא נעים לנו להיות איתם בחדר אחד אבל הם עדיין משפיעים על דעת הקהל העולם וצריך לדבר איתם.
"זה נכון שיכול להיות שגם אם נעשה את כל מה שאמרנו כאן עכשיו, עדיין נפסיד, אבל לפחות נהיה על המגרש, אנחנו לא על המגרש. בהיבט של ההסברה הם גוליית ואנחנו דוד, רק שדוד לא הגיע לקרב ואין לו שום סיכוי להיות חלק מהמהלכים הללו. צריך להתייחס להסברה כמשימה לאומית".
נועם כץ, ראש מערך הדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ הציג את היעדים המדיניים של משרד החוץ בשגרה ובחירום, את תהליכי העבודה ואת פעילות הדיפלומטיה הציבורית שמטרתה לתמוך בעבודה המדינית על-מנת להשיג מעטפת מדינית בינ״ל למדינת ישראל למבצע הצבאי. כץ הציג את הישגי משרד החוץ במבצע שומר החומות ואת האתגרים שהעלה המבצע בתחום הדיפלומטיה הציבורית, אך הדגיש כי לדעתו ניתן להתמודד איתם. עוד אמר כי אכן יש קהלים שונים שישראל צריכה להשקיע בהם יותר, ופלטפורמות שישראל צריכה להיות יותר נוכחת בהן.
תת-אלוף הדי זילברמן, דובר צה"ל, הציג את פעילות צה"ל בשגרה ובחירום, בדגש על מבצע שומר החומות, ולאחר מכן התבקש ע"י יו"ר הוועדה להתייחס לכך שהציבור היה כמהה למידע במבצע, והוא התייצב מול המצלמות כל יום, ולא ראש הממשלה ושר הביטחון.
תא"ל זילברמן: דיבררנו את המבצע בשתי גישות, גישה עקיפה - הודעות ומידע לכלי התקשורת השונים, ישראלי ערבי ובינ"ל, וגישת הופעה ישירה שלי מול המצלמה, דרך המהדורות המרכזיות, ערב ערב, כדי לספר את הסיפור מהמסגרת הצבאית. אנו לא מתייחסים לסיפור בפן המדיני כי לא לובש מדים אמור לספר אותו. כך נהגנו, כך נכון לנהוג וכך נמשיך. בהקשר זה, הדברור לקהל הבינלאומי הוא אחר מהישראלי. אם אני מתייצב בשמונה בערב ואומר שצה"ל תוקף בעוצמה ומשמיד את חדרי הפיקוד, הנמצאים בתוך תווך אזרחי ונגיע לכולם, אני לא עושה את אותו דברור בקהל הבינ"ל אלא עושים התאמה".
יו"ר הוועדה ביקשה מדובר צה"ל להתייחס לשאלת הפער בין תחושת גורמי הסברה לתחושת הציבור כלפי המבצע, ולהשפעה אפשרית של פער זה על אמון הציבור בצה"ל, וזילברמן השיב: "בהיבט ההסברה של ההישגים אל מול הציבור הישראלי אני כדובר צה"ל חש שאנחנו במצב בסדר גמור. האתגר הגדול שלי במבצע הזה היה מול הקהל הבינלאומי, לא הישראלי ולא הערבי".
אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר: "הסברה איננה תחליף למדיניות ופוליטיקאים מנסים לתלות בהסברה את כישלונותיהם. הגענו לשומר החומות לאחר מדיניות רופסת או אי-מדיניות של 12 שנים ושום הסברה לא הייתה יכולה לשנות את זה. יש לנו נטייה להלקאה עצמית אחרי כל אירוע, אבל צריך פרופורציה - אמון הציבור בצה"ל, במפקדים ובמבצע נשמר עד היום האחרון, הייתה לגיטימציה בינ"ל להפעלת הכח בעזה, גם ע"י מדינות אירופה, וזאת אף שישראל וצה"ל סובלים תמיד מחולשתה של העוצמה בעוד אויבנו נהנים מעוצמתה של החולשה. היה פער עצום בין התמיכה של ממשלות, פרלמנטים וצבאות בעולם, לבין כלי התקשורת והרחוב בעולם. זה לא נולד ביום אחד וצריך לתקן את זה בין מבצע למבצע ולא לצפות שזה יתוקן במהלכו. זה קורה הרבה ברשתות החברתיות, ומבין גופי הממשלה צה"ל הוא המוביל בתחום הזה, שזה לזכותו של צה"ל ולבושתה של המדינה.
"צה"ל מרכז עוצמות יתר בהסברה של מדינת ישראל, וזה לא בריא. במדינת ישראל, כלקח מלבנון השנייה, החליטו בצדק להקים מטה הסברה לאומי, שימוקם במשרד ראש הממשלה הממלכתי ולא בלשכת ראש הממשלה. מהר מאוד תקן המנהל הפך לשרת את הגוף הפוליטי בלשכת רה"מ וגרוע מזה, היום זה בכלל לא מאויש. צריך להרים את מנגנוני ההסברה, לשפר אותם, לתקצב אותם, ולעשות הסברה גם בין המבצעים.
"חסרה לנו דמות של גבר או אישה, ממלכתיים, מקובלים על כולם, שידעו לעמוד מול הציבור כל ערב ולענות על שאלות, וזה היה חסר שבעתיים באירוע האחרון כשגם בתוך המדינה היו בעיות. צריך להסביר את המצב לאשורו, בשקיפות, לתאם ציפיות, להשיב על שאלות ולנסוך בציבור ביטחון גם כשקשה. במלחמה הזו ובמלחמות הבאות החיילים האמיתיים יהיו אזרחי מדינת ישראל שרק הם, בתפקודם וחוסנם, יתנו לדרג המדיני והצבאי את החופש לסיים את המבצע כשטוב לנו".
במהלך דבריו סיפר בניהו כי ב-2009 מגדל התקשורת בעזה גם היה מטרה, אך לאחר שהוא ביקש לבחון את הנושא מחדש, לא הופל הבניין. "מאז כנראה האחיזה של החמאס בבניין הזה התחזקה כי כעת הוא נהפך למטרת "עוצם". אי-אפשר להוריד בניין כזה מבלי שיבנה ע"י שב"כ, אגף המודיעין וצה"ל תיק הפללה, שדקה אחרי שהבניין נופל, ישראל תצא בכל הכלים שלה, ותסביר למה הבניין נפל, אך זה לא קרה", הוסיף בניהו.
ירדן ותיקאי, מנהל מטה ההסברה הלאומי לשעבר: "הקמתי את מטה ההסברה הלאומי וניהלתי אותו 11 שנים, עד שעזבתי לפני שנתיים ומאז לא מונה מחליף. ראש מערך ההסברה הלאומי זו משרת אמון של ראש הממשלה, והיא לא מאוישת כבר שש שנים. ודאי שאני מסכים שצריך למלא את השורות של בעלי התפקידים במערך, לחזק אותו בעוד אנשים ובעוד תקציבים. עבודה יותר טובה לאורך זמן, של יותר תיאום ויותר משאבים, תישא פרי כי אין כיפת ברזל שתגיע ובבת אחת תשנה את כל התמונה. גורמי הסברה המקצועיים צריכים להיות משולבים בתוך תהליך קבלת ההחלטות, להשפיע עליו, ולא רק שיקראו להם לאחר מעשה, 'הנה נפל מגדל התקשורת בעזה, לך תסביר' או תטאטא את הלכלוך. חיבור מהיר בין מודיעין להסברה היה מאפשר התמודדות טובה יותר עם האירוע הזה, אם לא מנענו אותו מראש".
דני דיין, קונסול ישראל בניו-יורק לשעבר: "הבעיה של ההסברה היא מערכתית, וצריך לתקן אותה בימי שגרה, כי מה שפועל נכון בשגרה יפעל נכון בחירום. מי שלא בונה את הכל ולא ממלא את הימ"חים בשגרה, לא יוכל להפעיל אותם בחרום. מערך ההסברה הישראלי קרס ולא מתפקד שנים רבות כי מה שלא מתקצבים אותו לא יכול לתפקד. יש מחסור בשגרירים במקומות רבים, אז איך נצליח בהסברה שם? אי-אפשר גם לצפות שראש מערך ההסברה הלאומי יהיה גם יועץ התקשורת של ראש הממשלה, שהרי רק זה תפקיד תובעני מאין כמוהו, אשר לא משאיר זמן לעיסוק בניהול של כל ההסברה הישראלית בארץ ובחו"ל. חייבת להיות הפרדה וחייב להיות ניתוק משיקולים פוליטיים בתחום, כאשר עובדתית נעשה בדיוק להפך ותחום ההסברה עבר בין משרדי ממשלה בגלל שיקולים פוליטיים לאורך השנים".
ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית): "הדברים שנאמרו ע"י דני דיין הם מה שכולנו מכירים בסופו של דבר - שמערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים על חשבון הצורך הקריטי של ישראל בהסברה. כולי תקווה שאנו ערב הקמת ממשלה, איזו ממשלה שלא תקום, וחייבת לצאת קריאה שלא תהיה פגיעה באינטרסים חיוניים של ישראל בשל הצורך לחלק תיקים וחלקיקי תיקים לצרכים פוליטיים".
רון פרושאור, יו"ר מכון אבא אבן לדיפלומטיה ולעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל לאו"ם: "צריך ללמוד לעבוד עם הדיסוננס בין מה שאנחנו משדרים כלפי פנים למה שאנו רוצים לשדר החוצה, כי מה שאומרים בפנים במאה ה-21 יוצא מיד גם החוצה. היות שצה"ל אכן מחזיק בהכי הרבה משאבים הסברתיים, וזה לא הולך להשתנות בקרוב, חייבים שכל פקודת מבצע של צה"ל תכלול גם התייחסות לנושא זה, כולל למשל הוראות לראש אגף מבצעים להחזיק מל"טים באוויר שכל מה שהם עושים זה לחפש חומרים ויזואליים של חמאס יורה מתוך בנייני מגורים. חייבת להיות החלטה מראש איך מלבינים את חומרי המודיעין ובאיזה קצב זה קורה. החומרים הויזואליים האלה הם כלי בלוחמה המדינית, מול ביה"ד הבינ"ל בהאג וכדומה שרק עכשיו מרימים את ראשם. כשאני הייתי מנכ"ל משרד החוץ, תקציב ההסברה של מדינת ישראל היה בהיקף תקציב השיווק של מילקי, אולי היום הוא גדל עד לכדי תקציב השיווק של במבה..."
ח"כ עמר בר לב (העבודה): "מטרות המבצע כפי שהוגדרו הושגו לדעתי, אז למה הציבור ציפה למשהו אחר ועכשיו הוא מאוכזב? כי ההסברה נכשלה בכך שלא הובהר לציבור מה מטרת המבצע, בגלל שהדרג המדיני חשש לומר זאת לציבור, ובסוף המבצע התחבא מאחורי ההמלצה של שב"כ וצה"ל לסיים אותו".
יו"ר הוועדה, ח"כ אורנה ברביבאי, אמרה בסיכום: "יש פער עצום בין הסיפור שאנו מספרים לעצמנו, לסיפור שכל האחרים מספרים עלינו. הסיפורים מתנהלים במקביל ולא נפגשים. במדינה כל כך מאותגרת אי-אפשר לתת לזה להימשך. הוויתור על מי שלא השתכנע, משמעותו לתת לנרטיב האחר להתקבע ובכך לצמצם את מרחב הלגיטימציה שלנו. כמובן שיש לכך השפעה על היכולת לממש את היעדים שמדינת ישראל מבקשת להשיג.
"אנחנו מסכמים כארבע שעות של דיון ועדיין יש אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה. ראינו תחומים חופפים ותחומים אחרים שלא מטופלים כלל. חייזר שהיה נוחת כאן ובוחן את הדברים היה חושב שנעשה מאמץ מכוון לחבל בהסברה הישראלית, אחרת אין דרך להסביר את השינויים, הפיצולים וההעברות שחווה התחום החשוב הזה לאורך השנים. עובדתית התוצאה היא עגומה, למרות הפוטנציאל האנושי והמקצועי הגדול שיש לישראל, אנחנו בנחיתות מערכתית הפוגעת במדינה בהרבה מאוד היבטים.
"אין לי ספק שצריך להקים מחדש את מערך ההסברה הלאומי. להגדיר מחדש את הצורך, האחריות, הסמכויות, המבנה, בעלי התפקידים, התקציב והנהלים, באופן שימקסם וימנף את כל הכוחות הפועלים בתחום. לצערי החוליה החלשה ביותר היא גם החוליה הבכירה ביותר.
"פיני יצחקי ממשרד ראש הממשלה אמר שנעשה כל מאמץ ושלא נכשלנו, אבל אי-אפשר להסתפק בזה. חייבים לפתח יכולת למדוד תשומות ותפוקות, כרגע במבחן התוצאה ברור שיש פער שמעיד על כך שלא נעשה תיאום צפיות, דבר המשפיע על האמון בצה"ל ועל הנכונות לאפשר מרחב פעולה מדיני כדי להשיג את היעדים הרצויים לישראל.
"הקמת מערך הסברה מקצועי ומסונכרן עם כל הגופים הרלוונטיים מחייב מינוי בעלי תפקידים וגיבוש אסטרטגיה, תוכנית פעולה בכלל הפלטפורמות ובכללן הרשתות החברתיות וכן תקצוב ראלי בהלימה לגודל האתגר".
עוד הדגישה היו״ר כי העובדה שטרם אושר מינוי שגרירים ובעלי תפקידים בשל המצב הפוליטי, מחייב אישור מידי שכן יש בכך פגיעה ישירה בייצוגה של ישראל בעולם. עוד אמרה כי למרות הגרת הוועדה כוועדה זמנית, תוקם ועדת משנה לחוץ והסברה כדי לעקוב אחר תחום רגיש וחשוב זה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  28/05/2021   |   עודכן:  28/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסברה הישראלית: "הם גוליית, אנחנו דוד; הבעיה שדוד בכלל לא הגיע לקרב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
מפלגת העבודה תפרסם את סדרי היום ואת סיכומי ישיבות הסיעה בפני הציבור הרחב    יפורסמו שיקולי ההצבעה ביחס להצבעות במליאה    יקבעו זמנים קבועים לפגישות בין הציבור לח"כים בחדר הסיעה    ח"כ מיכאלי: שקיפות היא לא "טובה" לציבור, שקיפות היא טובת הציבור
מירב ארד
במהלך תשובתו הסתייג השר אוחנה מאמירות של ח"כ סמוטריץ' כנגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והסביר שיצא נגד אמירתו על "לחצוץ בין הניצים" ואמר: ללוד ניסו להצית חמישה בתי כנסת אבל איש לא הצית מסגד, ביצעו לינץ' באזרחים יהודים וירו באזרחים יהודים
עידן יוסף
השדולה למען שמירת השבת המונה חברי כנסת מחמש סיעות שלחה מכתב לראש הממשלה ולשרים, ובו התריעה מפני פיחות הולך וזוחל בכבוד השבת מצד הממשלה הנוכחית ויחידות הסמך שלה    דורשת דין משמעתי כלפי מפרי ההוראות
מירב ארד
שפיגלר טען כי הנפגעים יפוצו בדומה למתווה שהונהג באסון וורסאיי    במשרד האוצר טענו מנגד כי אסון וורסאי היה חריג, ויש לבחון האם יש מקום להבדיל את אסון מירון מיתר האסונות בישראל    עוד טענו במשרד האוצר כי הליך כזה ככל שיוחלט לבחור בו, ראוי שיעבור דרך חקיקה ראשית    יו"ר הוועדה הודיע כי יפנה לרה"מ על-מנת לקדם את הליכי הפיצוי: יש קשר בין המדינה לאסון במירון, לא נרפא מהעניין עד שיפתר"
רון כץ
נאום בכורה של חברת כנסת מיש עתיד בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il