X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ימינה בראיון לחדשות 12 על חברו ניר אורבך, שגורל הממשלה כולה תלוי בו: "אני לא מעלה על דעתי שהוא יפנה לי גב" יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ': בנט לא מאמין בשטויות שאמר
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר ימינה ואומר: "צפיתי בראיון של נפתלי בנט אצל עמית סגל. אני מכיר את בנט לעומק למעלה משש שנים. האיש לא אידיוט ולא מאמין באף אחת מהשטויות והשקרים שהוא ירה שם בצרורות. הכל מניפולציות. אמת לשעתה. והוא אלוף בזה. מחר הוא יגיד באותה 'כנות' את ההפך הגמור אם זה מה שישרת אותו באותו רגע".

בראיון בלעדי וראשון לעמית סגל ששודר (יום ה', 3.6.21) בחדשות 12, התייחס בנט להחלטה להקים יחד עם לפיד את ממשלת השינוי - למתקפות נגדו על-רקע הפרת חלק מהבטחות הבחירות שלו, וסיפר מה אמר לבני משפחתו כשהחליט את ההחלטה הדרמטית.
האם אתה בטוח שבעוד 11 יום לכל היותר תצהיר אמונים כראש ממשלת ישראל?
"אני מקווה ומאמין שבעוד בערך 10 ימים תקום ממשלה חדשה שתשים סוף לתקופה רעה מאוד למדינת ישראל, תקופה של מריבות, של תקיעות, של ארבע מערכות בחירות, של כאוס - ונחזיר את המדינה למסלול. הולך להיות קשה, עשרת הימים האלה. אנחנו הולכים לראות לחצים מאוד כבדים על כל חבר כנסת ואיומים והצעות ופה ושם. אני מאמין שבנחישות ובהבנת גודל האירוע של כל המפלגות, של כל חברי הקואליציה, אנחנו נוכל לעשות את זה".
אבל אם זה יקרה, זה יקרה אחרי הפרה של סדרה של הבטחות בחירות. יומיים לפני הבחירות הגעת, בסרטון אולי הכי מפורסם של הבחירות, לאולפן ערוץ 20 ובשידור חי חתמת על התחייבות לציבור לא לשבת לעולם עם יאיר לפיד, גם לא ברוטציה. הסברת שמבחינה אידאולוגית אתה לא יכול לעשות את זה. עכשיו אפשר אידיאולוגית?
"אנחנו באמת עם עמדות שונות. ההבטחה הליבתית בבחירות האלה הייתה להוציא את ישראל מהכאוס. הרי הייתי המפלגה היחידה שלא הייתה 'רק ביבי', 'רק לא ביבי', למה? ושילמנו על זה מחיר אלקטורלי, למה? כי הבנתי שאם אנחנו ניצמד לדברים האלה, לא נוציא את המדינה מהכאוס".
זאת אומרת, זו הייתה הבטחת הליבה, החתמת את נתניהו על מסמך, הוא לא חתם, חתמת בעצמך. זאת אומרת שמבחינתך זה היה לב הקמפיין, על זה רצית להביא קולות.
"לא, הנושא העיקרי, הייתי אומר, זה אחריות. מגיל מאוד צעיר אני בן אדם שכשאני רואה איזושהי בעיה, אני נכנס ופועל. עכשיו, הכי קל אחרי הבחירות להתבצר בכל הבטחה, אם כולם עושים את זה, זה קרה ארבע מערכות בחירות - לא קמה ממשלה. היו כאלה עכשיו שלא רק התבצרו, אלא טיפסו על עוד ועוד עצים וזה הכי קל, אתה מקבל מחיאות כפיים. פה ידעתי שאני הולך לחטוף ביקורת... ובבחירה בין מה טוב לישראל לבין הדבר הזה - בחרתי מה טוב לישראל".
אבל זאת לא עוד הבטחה. אני רוצה להזכיר לך עוד אחת. הסברת בפוסט מיוחד וגם בערוץ 20 ובעוד מקומות שרע"ם היא סיעה תומכת טרור, שמנסור עבאס מחבק מחבלים ושנתניהו צריך להתנצל על עצם המשא-ומתן איתו. הוא כבר לא תומך טרור?
"תראה, קודם כל לא, עבאס לא. נתניהו במשך שנתיים חיבק ויצר, בעצם הפך את מנסור עבאס ללשון המאזניים בישראל, לא רק הוא, יריב לוין, יואב קיש, ממש במערכה. באמת לא העליתי על דעתי באלף שנה שאני אשב עם מנסור עבאס, לא העליתי על דעתי. האילוץ הפוליטי הביא לזה. בזמן המלחמה והפרעות היה משהו שתפס אותי. מנסור עבאס הגיע לעיר לוד, לבית הכנסת באמצע הרגעים הכי מתוחים ואמר: 'אני רוצה לעזור'".
אבל את המשא-ומתן התחלת לנהל איתו עוד קודם...
"נכון, ואני אגיד לך מה ראיתי. ראיתי בן אדם הגון, ראיתי מנהיג אמיץ, צריך לומר את זה. עכשיו, ימים יגידו, אני לא יודע להיות ערב. אבל כשהוא מושיט יד ואומר דבר מאוד פשוט: אני רוצה לדאוג לפן האזרחי של ערביי ישראל. אם תסתכל על ההסכמים הקואליציוניים שנפרסם - אתה לא תמצא מילה אחת לאומית".
בקווי היסוד אגב, יהיה "מדינה יהודית דמוקרטית"?
"בוודאי, בוודאי, כן, כן. בהקשר הזה, אני אומר, יש פה הזדמנות לא מבוטלת לפתיחת דף חדש ביחס בין מדינת ישראל לערביי ישראל, בפן האזרחי, נלך על זה".

ולמרות כל זה, אתה אומר: הייתה לי התחייבות הליבה למנוע בחירות חמישיות. אני חושב שרוב מוחלט של בוחרי הימין חושבים אחרת. אתה רוצה בכל זאת להסתכל אל המצלמה, אל הבוחרים, להגיד: "סליחה, הטעיתי אתכם"?
"תראה, אני יודע שהרבה מאוד מהמצביעים שלי כואבים והכאב הוא אמיתי ואני מקבל את הביקורת בהבנה. הם כועסים, כואבים, חלק מאוד שמחים. הרוב מבולבלים ובחרדה. אני מבדיל בינם לבין מכונה של הליכוד, של סמוטריץ', שמפגיזה ברעל ושקרים, פשוט שקרים יומם ולילה. אבל אנשים הגונים נפגעו והדבר היחיד שאני יכול להגיד להם זה מה שאמרתי למשפחה שלי באותה שבת, לפני שקיבלתי את ההחלטה: אבא הולך לעשות מהלך שיהפוך אותו לאדם הכי שנוא במדינת ישראל, מאוד לא פופולרי. אני עושה את זה בשביל המדינה שלי".
ולא בשביל אמביציה אישית, להיות ראש ממשלה?
"לא, לא".
אתה מבין שרוב האנשים בבית יגידו: מה הוא אומר?
"בוודאי, אני אדם עם אמביציה, לא הייתי מגיע גם לנקודה הזאת בלי זה. הדרייב שלי בחיים, באתי לפוליטיקה בשביל העם שלי, באתי לפוליטיקה אחרי מלחמה, מלחמת לבנון השנייה, שבה איבדתי את החבר הכי טוב שלי בגלל שהיו מנהיגים שאיבדו את הדרך. גם היום יש אובדן דרך".
ולא איבדת את הדרך?
"לא, ההפך, הדרך שלי לא... אני באידאולוגיה לא השתניתי. איך במפלגה של בני גנץ? "ישראל לפי הכול". אני מסכים איתו. עכשיו אנחנו בסיטואציה כזאת שמה שמדינת ישראל זקוקה זה לרוגע, להרגיע, שפשוט יהיו שרים שקמים בבוקר, שרת התחבורה תסלול כבישים ושר המשפטים יעשה רפורמות. אגב, יש לגדעון סער רפורמות יוצאות מן הכלל".
אמרת גם בבחירות שראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים לא יכול להיות. עכשיו אתה עם שישה, אולי יהיו פחות, האם זה לא מסוכן? כל ראשי הממשלה הגיעו עם תמיכה ציבורית רחבה ואתה מגיע כש-95 אחוז יכלו להצביע לך - ולא הצביעו לך.
"נכון, זה מצב באמת חריג מאוד. אנחנו בסיטואציה כמעט בכל ממד שאי אפשר, איש לא היה יכול לכתוב ספר על הדבר הזה. השיטה בישראל היא שיטה קואליציונית, אנחנו פועלים בשיטה דמוקרטית, אבל לגבי הממשלה - אתה צודק, אני מגיע עם מעט מנדטים. כדי להצליח, הממשלה חייבת להיות קבוצתית. אנחנו נהיה חייבים לעבוד בשותפות. יש לי שותפות עם יאיר לפיד, יש לי שותפות בתוך בלוק הימין עם גדעון סער, שהקשר בינינו מתהדק ואני חושב שהוא בן אדם מצוין. ולאט-לאט, עם בני ועם איווט ועם מרב ועם ניצן וגם עם מנסור ועם כל האנשים אנחנו בעזרת השם נעשה פה..."
אביגדור ליברמן הוא גם שר אוצר, גם יש לו את ועדת הכספים. זה האיש שאמר שהוא יוביל את החרדים במריצות, שיקצץ את הקצבאות שלהם באופן אכזרי. זאת ממשלת אחדות? זאת ממשלה שתפעל לפיוס?
"תראה, קודם כל לגבי נושא החרדים, המפלגות החרדיות הם לא חלק מהממשלה. אגב, כל מי שרוצה מוזמן, הם בחרו להדיר את עצמם, זו זכותם. אבל הממשלה הזאת לא תתעמר ולא תפגע באף אחד. זאת לא ממשלת נגד, אנחנו לא נגד המתיישבים, לא נגד החילונים, לא נגד הערבים, לא נגד החרדים. ליברמן גם נתן את מילתו לי, לגדעון וללפיד שלא תהיה פגיעה בחרדים".
אין פגיעה ספציפית בחרדים?
"כן, ממש ככה. תשמע, הנושא החרדי, כפי שהתגלה בשנה האחרונה, הציבור החרדי משווע לצאת גם הוא מהבוץ, להקים יותר בתי ספר ממלכתיים-חרדיים, לתת יותר אפשרויות עבודה, להוריד את גיל הפטור לגיל 21. תשמע, דיברתי על זה שנים, המון. אנחנו הולכים להוריד את גיל הפטור, זה אומר שרבבות צעירים חרדים יוכלו לצאת מהישיבות ולעבוד".
ואתה תוכל לדפוק על השולחן לשר הביטחון, שר החוץ, שר האוצר ולהגיד: עד כאן, אני ראש הממשלה - ואני אומר לכם - בסוף אני מחליט?
"בוא אני אגיד לך משהו, בכל שנותיי בממשלה לא ראיתי את הצורך בזה, לא כלפי מטה ולא למעלה... אני לא מאמין בזה, אנחנו נשתדל לא לעבוד בכוחנות. יש פה ניסוי ובעזרת השם יצליח".
כדי שהניסוי הזה יצליח אתה צריך שניר אורבך יהיה איתך, אתה בטוח שהוא שם?
"אני מאמין שכן. פגשתי את ניר, ישבתי עם ניר ואשתו היום בערך שלוש שעות. ניר הוא חבר הרבה מאוד שנים, אנחנו חברים אישיים וגם חברים לדרך. אני לא מעלה על דעתי שהוא יפנה לי גב".
אבל גם לא העלית על דעתך את שיקלי, צריך להגיד. ולמה בכלל הביקורת עליו?
"נכון, אבל לא הכרתי אותו לעומק קודם. פה מדובר באמת על נאמנות. אני רוצה לאפשר הקמת ממשלה. דמה בנפשך חלילה שאחד הח"כים או שניים, יירדו מזה - אנחנו גולשים לכאוס נוראי, ואתה יודע מה? אני כאיש ימין, אני חושב שכל פרשן פוליטי רציני, אולי אפילו אתה, יודע שבבחירות 5 הסבירות הגבוהה היא לממשלת שמאל-ערבים על מלא. פה מדובר על ממשלה שהיא, הייתי אומר, עשר מעלות ימינה מהממשלה הנוכחית".
"אבל אתה יודע מה יגיד לך בנימין נתניהו... הוא יגיד: זה נפתלי בנט שמנע הקמת ממשלת ימין, הוא יודע שיש לנו עריקים, אבל כל פעם שבאנו להקים אותה - הוא ברח לנו. זה פשוט שקר מוחלט. מתחילת הדרך אמרתי "ימין תחילה". יכולתי לקבל את המנדט עוד לפני חודשיים. אמרתי: לא, נתניהו יקבל את המנדט. ומה שקרה, קרה מרגע שסמוטריץ' הטיל וטו על ממשלת 59 עם הימנעות של מנסור עבאס... היינו מקבלים ממשלה".
אני חייב לחזור איתך לנקודה שנוגעת בדיוק לטענה על הונאה. כשיאיר שרקי מפרסם במבצע "שומר החומות" שאתה ירדת מהיוזמה הזאת לממשלת שינוי, זה לא היה תרגיל של הרדמת השטח הימני?
"לא. הרבה השתנה. מה שהשתנה זה בדיוק מה שקורה במדינת ישראל. מה שהשתנה זה שראינו את הריקבון השלטוני. יש פה כישלון שלטוני קולאוסלי של הליכוד, בכל רחבי ישראל, לא אספו נשק לא טיפלו בכלום... הנקודה העיקרית שכולם חייבים להבין - גם אז עשיתי עוד ניסיון לממשלת ימין וגם אז התברר שאין, אין".
אז זה לא היה תרגיל הונאה?
"לא".
הבטחת בבחירות האלה להחזיר את המשילות בנגב, האם ההסכמה לתיקונים לחוק קמיניץ, להקפאה שלו, להכשרה של יישובים בלתי מוסדרים, היא לא בדיוק ההפך הגמור?
"בדיוק ההפך ממה שאתה אומר. תשמע, לא הייתה תקופה נוראה למשילות, לאובדן המשילות בנגב כמו תקופת שלטון נתניהו. מה שההסכם שחתמנו עם רע"ם, גם אם לא הייתה קמה הממשלה הזאת הייתי פחות יותר עושה אותה תוכנית. מה התוכנית אומרת? היום הבדואים פזורים באלפי אלפי אלפי פחונים פה ושם, הרעיון הוא לרכז אותם ליישובים, להסדיר, וכמו שיהודים גרים ביישובים מוסדרים בעומר, במיתר, הם מפוזרים..."
לא נכנעת לרע"ם בנושא הזה? לא "מכרת את הנגב" כמו שאמר היום גלעד שרון?
"זה פשוט שקר. זה בדיוק הפוך, אני רוצה פה עובדות. מה שהיה במהלך המשא-ומתן, נתניהו בטלפון, מתחיל לדבר עם כל חברי הכנסת של רע"ם ואומר: "תקשיבו, אני אתן לכם פי 2", "תקשיבו, אני מוכן להפסיק אכיפה של בתים חדשים". אתה יודע מה הוא הציע? הוא הציע מערב פרוע שכל בן אדם יוכל להקים פחון וזה... ואני אמרתי: "עד כאן, אני לא מוכן". עבאס מבין שעדיף לעבוד מול איש אמת, שאומר את האמת ואני לא ויתרתי. לא תמצא מילה לאומנית אחת בהסכם, לעומת הבטחות על הקרח".
אפשר בכלל לצאת למבצע בעזה כאשר אתה נתמך על-ידי קואליציה של מפלגה שהגדרת פעם "הסניף המקומי של האחים המוסלמים, תנועה אחות של החמאס"?
"חד-משמעית. תראה, אם יהיה צורך בפעולה צבאית בעזה, בלבנון, מה שנעשה - נעשה אותה. לא שום אילוץ פוליטי. ובסוף אותה המלחמה, אם תהיה קואליציה - תהיה. אם לא, נלך לבחירות, הכל בסדר".
בצלאל סמוטריץ' אומר עליך: "אתה אריאל שרון. כמו שהפרת הבטחות על הרכב הקואליציה ככה תפר גם את ההבטחות האידיאלוגיות שלך". מה התשובה שלך אליו?
"על מה הוא מדבר? מישהו פה מוסר סנטימטר אדמה? הרי אריק שרון, הסיפור זה ההינתקות. הייתי שם ומחיתי. אני אומר לכל יצרני הקמפיינים והינתקות. איזו הינתקות? לא יהיו הקפאות. יהיו לחצים, אנחנו נצטרך להתמודד מול ממשל חדש... אבל בוודאי שלא תהיה הקפאה.
"אני רוצה להסביר מה נתניהו וסמוטריץ', הצמד-חמד הזה עושים. הם מנסים לייצר כאילו יש פה איזה אירוע. לא אני מסרתי את חברון, זה נתניהו. לא אני שחררתי אלפי מחבלים רוצחים, זה נתניהו. אנחנו מקימים ממשלה עם אנשים שחושבים קצת אחרת. האלטרנטיבה הייתה להמשיך את המלחמה ברחובות".
כשיבוא נפתלי בנט לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן... איך תוכל לתאם עם שר החוץ לפיד שסבור אחרת לגמרי ממך בנושאים האלה?
"אנחנו נתאם. כמו ששני אנשים מבוגרים שמתווכחים יודעים לתאם. ישבנו גם גדעון, גם אני, עם יאיר, דיברנו על הדברים, ליבנו. תראה, זו ממשלה נורא מעניינת במובן הזה. המבנה הוא שלכל צד יש וטו. זאת אומרת, לא יהיה אפשר לעשות פנייה ימינה, לא שמאלה, מצד אחד זה אומר שרוצים להתקדם בתחומים האזרחיים - חינוך, בריאות, וכולי וכולי. מצד שני, זה כופה עלינו הסכמות, ואיפה שנסכים נעשה, ואיפה שלא - לא".
אז כראש הממשלה המיועד אתה עדיין סבור שהבעיה הפלשתינית היא רסיס בישבן?
"זאת אמירה שהייתי משנה אותה בדיעבד מלפני שבע שנים. לגופו של עניין, תראה, צריך לומר את האמת. הסכסוך הלאומי בין מדינת ישראל לפלשתינים היא לא על שטח. הפלשתינים לא מכירים בעצם קיומנו פה וזה כנראה ילווה אותנו עוד זמן. בסוף יש פה רוב מובהק בקבינט ונצטרך להסתדר, אבל... התפיסה שלי בהקשר הזה זה לצמצם את הסכסוך. איפה שאפשר יותר מעברים, יותר איכות חיים, יותר ביזנס, יותר תעשיה - נעשה".
בוא תפתור לי בבקשה את חידת איילת שקד. מה היא באמת - זאת שפועלת מאחורי גבך להקים ממשלת ימין, או זאת שמזייפת כאבי בטן ובעצם נמצאת איתך על מלא?
"לא, איילת היא אישה מאוד מיוחדת, חזקה מאוד, שקשה לה עם המהלך. אם איילת שקד שהפכה כל אבן, יחד איתי, אבל היא באמת, איך אומרים, התאבדה על זה, ולא הצלחנו להקים ממשלת ימין, אם היא הגיעה למסקנה הזאת וביחד החלטנו ללכת על זה, סימן שאין ממשלת ימין".
"ממש לא".
עם כל הכבוד לפוליטיקה שלנו קורים דברים גדולים מסביבנו. אמר השבוע ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שהוא גם התעמת עם נשיא ארה"ב, ביידן, בנושא האירני. האם אתה, בגיל 49, עם הרבה פחות שנות ניסיון, לא מכיר אותו 40 שנה, מסוגל לבוא לנשיא ארה"ב ולהגיד לו אותו דבר?
"בוודאי. קודם כול, המצפן הוא ביטחון ישראל. עכשיו, ביטחון ישראל יותר חשוב ממה יגידו עלינו בעולם, עם זאת, ארה"ב, היא באמת... השותפות איתם, כולל עם הממשל ועם הנשיא ביידן היא שותפות אסטרטגית יסודית. עשיתי עסקים הרבה מאוד שנים בארה"ב, הגישה שלי היא כנות. לדבר בפנים, להגיד את האמת, לזהות מחלוקות, בוודאי בנושא ההתיישבות יש מחלוקות, אז אנחנו ננסה להגדיר ולנהל את העניין הזה אבל יש הרבה יותר משותף".
מאבטחים של שירות הביטחון הכללי הוצמדו אליך אתמול. האבטחה הוגברה מאוד. אתה חושש, מפגיעה דווקא ממצביעי ימין מאוכזבים?
"לא. אני עוד פעם רוצה לומר שלגיטימי לגמרי לכאוב, לבקר, הביקורת כלפיי - אני מקבל אותה, כי אכן, אמרתי דברים ובגלל האילוץ ובגלל נטילת אחריות של להוציא את ישראל מהבוץ, אני חוטף ומבין ומקבל את זה. אני כן מבקר חלק שהוא החלק המאורגן, שאפשר נורא לזהות את זה בכסף ואנשים שאתה יודע שהם לא קשורים. יש עכשיו מערך, בוודאי לשבוע הקרוב, של באמת איומים על אנשים, סחיטה, איומים, הצעות שוחד של תפקידים... "אם את תבואי בעלך יקבל...", דברים מזעזעים, זה משהו נורא. אז אנחנו מקימים ממשלה... אפשר להרגיע. במקרה הטוב הממשלה הזאת תעשה דברים אדירים למדינת ישראל. במקרה הפחות טוב, לא נצליח. לא קרה פה אסון. לפחות יצאנו מהבוץ".
האם ב-27 באוגוסט 2023 תפנה את הכיסא ליאיר לפיד "בלי טריקים ובלי שטיקים"?
"ברור. אנחנו לחצנו יד. אגב, גם בפעם שעברה ב-2013. עמדנו כל אחד בהסכמים. הוא אדם הגון וזה מה שאנשים הגונים עושים, אבל מעבר להגינות אני אגיד עוד משהו - אחת הבעיות, נתניהו לא קיים פעם אחת הסכם, פעם שנייה, פעם עשירית, בפעם האחת עשרה - כבר איש לא רצה לחתום איתו. זאת אומרת, זה גם הדבר הנכון אבל זה גם הדבר האפקטיבי לעמוד בהסכמים".

תאריך:  03/06/2021   |   עודכן:  06/06/2021
+ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו
12:32 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת יריב לוין: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. אי-הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררות יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית  ▪  לפיד ובנט: כנס את המליאה מיד כדי להשביע ממשלה

הפגנה בעד ממשלת שינוי מול ביתו של בנט ברעננה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מצביעי ימינה מאוכזבים: רק 35% יצביעו שוב לבנט
12:16 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סקר מקור ראשון: 59.1% חושבים שלא ראוי להסתמך על קולות המפלגות הערביות בהקמת ממשלה  ▪  רק 46.1% מצדיקים את חתימתו על ההסכם הקואליציוני בנסיבות הנוכחיות ולאחר שמיצה נסיונות להקים ממשלת ימין  ▪  52.7%, חושבים שאסור היה לו להצטרף לממשלה בשום מצב

ח"כ כהנא ליד ביתו של בנט הבוקר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ישיבת סיעת הליכוד תוקדם ליום ראשון
11:57 04/06/21  |  עידן יוסף

‏ישיבת סיעת הליכוד תתכנס ביום ראשון בכנסת. מתכוננים שם לשבוע מלחמה פוליטית (גלי צה"ל).

+יו"ר הכנסת: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים
11:53 04/06/21  |  עידן יוסף

יו״ר הכנסת יריב לוין אומר כי "ח״כ יאיר לפיד וח״כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד. אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת מיד עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע".

+סיעת ימינה מכונסת בביתו של בנט ברעננה
10:38 04/06/21  |  עידן יוסף

+מנסור עבאס: משקיע בפיתוח ירושלים כדי לבסס את אנשיי שם
09:14 04/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר רע"ם מנסור עבאס לכלי תקשורת ירדני: "אנו לא מבדילים בקשת הפוליטית הציונית בין ימין ושמאל - הם כולם משרתים את המדינה שלהם". עבאס הדגיש שהוא ואנשיו לא ישראלים אלא חלק מ"ציבור ערבי פלשתיני שאנשיו הם אזרחי ישראל". הוא ציין שהוא משקיע בפיתוח ירושלים כדי 'לבסס את אנשיי שם'".

+לא כדאי לראות איך עושים נקניק
08:44 04/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה

לא לאבד את התיאבון [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]
+זממו של השטן
01:00 04/06/21  |  עו"ד אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

אולי לא בכוונה תחילה - הקנאות השמאלנית האידיאולוגית של מערכת הארץ גרמה לה להתפס דווקא לתעמולה הערבית

[צילום: אוניברסיטת בר אילן]
+אשתו של ניר אורבך: לוחצים גם על המשפחה
21:18 03/06/21  |  עידן יוסף

‏אשתו של ניר אורבך חושפת את מסכת הלחצים עליו שכוללת טלפונים לכל המשפחה שלה. "אפילו לאימא שלי התקשרו, לאח שלי התקשרו, זו לא דרך. מה אימא שלי קשורה לזה?" (חדשות 13)

+בנט עשוי להמשיך לגור ברעננה
20:41 03/06/21  |  עידן יוסף

‏מסתמן כי ככל שנפתלי בנט יכהן כראש הממשלה, הוא ימשיך לגור ברעננה. הבית ברחוב בלפור בירושלים ישמש כמעון רשמי לארוחות ולביקורים. לבנט ארבעה ילדים בני 9, 12, 14 ו-16 ובמשפחתו לא ששים לעבור דירה (חדשות 12).

+אי-פרסום ההסכמים הקואליציוניים - הפרת חוק
20:30 03/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במכתב ליו"ר יש עתיד, נאמר כי החוק מחייב לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים בתוך שלושה ימים מיום חתימתם, ולגבי חלק מן ההסכמים עם הסיעות חלף מועד זה  ▪  "פרסום ההסכמים מהר ככל האפשר נועד לתת לציבור הזדמנות לקיים שיח ציבורי על תוכנם" דרישה גם לחשוף הסכם לכאורה עם המשותפת בעניין יו"ר הכנסת

נתניהו ואדלשטיין בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שינויים בחלוקת התיקים ביש עתיד
20:01 03/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מיועדת לתפקיד שרת האנרגיה, וחברה לסיעה יואל רזבוזוב מיועד לתפקיד שר התיירות (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט על מנסור עבאס: "ראיתי מנהיג אמיץ"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אומר סמוטריץ' שהוא מכיר את
מ. עמיר  |  4/06/21 08:04
2
מופע מרהיב של שקרים
מגיב ותיק  |  4/06/21 09:21
3
למר שמואל בוקי בפייסבוק
מ. עמיר  |  4/06/21 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
במכתב ליו"ר יש עתיד, נאמר כי החוק מחייב לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים בתוך שלושה ימים מיום חתימתם, ולגבי חלק מן ההסכמים עם הסיעות חלף מועד זה    "פרסום ההסכמים מהר ככל האפשר נועד לתת לציבור הזדמנות לקיים שיח ציבורי על תוכנם" דרישה גם לחשוף הסכם לכאורה עם המשותפת בעניין יו"ר הכנסת
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, הצהיר שהיעד שהוא מציב לעצמו בתפקיד הוא גיבוש תוכנית כלכלית לייצוב המשק, בדומה לתוכנית שיישם יצחק מודעי בשנות השמונים    "להעלות מיסים זה לא צעד אפקטיבי. להכביד על הקבוצה שעובדת זה לא חכם ולא מספיק"
איציק וולף
כל ששת חברי הרשימה המשותפת צירפו חתימותיהם לבקשה לקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת ה-24 בישיבת המליאה הקרובה    בליכוד תוקפים את בנט ולפיד: הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין
מירב ארד
הסיעה תתכנס בשעה 10:00 בביתו של נפתלי בנט    אורבך ובנט נפגשים כעת ברעננה    נתניהו כינס בלשכתו את ראשי מפלגות הגוש שלו לגבש אסטרטגית פעולה    דיווחים: ח"כ אוברך מסנן מאמש שיחות
מירב ארד
לאחר שח"כ אורבך סיכל את המהלך להחלפת לוין מבקשים גורמים בגוש השינוי לפנות לטיבי וסעדי ולבקש את תמיכתם    רה"מ תוקף את ההסכם הקואליציוני: "בנט מכר את הנגב לרע״מ!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il