X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שסיכויי ההסדר עם הפלשתינים קלושים, קל יותר לשווק לציבור היהודי בישראל את פנטזיית השלום ללא הטריז של דרישות ערביי ישראל לביטול מעמדה היהודי המיוחד של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
לא מחדש כלום. זחאלקה [צילום: פלאש 90]
מסמך החזון של ערביי ישראל, בחתימת הארגונים "עדאלה", "ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל" ו"ועד ראשי הרשויות הערביות", תובע בין השאר מתן אפשרות לחזרת הפליטים הפלשתינים לישראל, נסיגה של ישראל לגבולות 67' ועקירת כל ההתנחלויות

"פה זה שייח' מוניס", קבע ח"כ ג'מאל זחאלקה בראיון המתוקשר שנתן לדן מרגלית ולרונן ברגמן, אך מעט לפני שהפטיר כלפי המראיין כי הוא מהגר כאן. מעבר לטונים הצורמים והמעט לא שכיחים בראיונות מסוג זה, בקביעותיו אלה של זחאלקה לא היה כמובן כל חדש. עמיתו אחמד טיבי, כמו אינטלקטואלים ערבים רבים, שבים ומעלים על ראש שמחתם את טענת ההגירה כלפינו; והשיח הפנימי בקרב שדרות רחבות בציבור הערבי בישראל אינו פוסח כידוע על מזכרותיו של עוון 48': שייח' מוניס, סומייל, א-ריש, ג'אמוסין, הכפר סלאמה, סכנאת דנאייטה או סכנאת חמאד (וזה, להווי ידוע, רק בחלק קטן מהגרסה התל אביבית של "גירוש 1948").
גם האשמתו של זחאלקה את אהוד ברק ברצח ילדים אינה משום חידוש רבתי, הלא רעיו ועמיתיו במגזר שבים ומתארים כמעט כל התגוננות של ישראל מפני הטרור הפלשתיני כמעשי רצח וטבח. גם שיתוף הפעולה הטלפוני של טאלב א-סאנע עם איסמעיל הנייה, כמו תפיסתו של א-סאנע את המתנחלים כסרטן ממאיר יש בהם הרבה יותר ישן מחדש. בסך-הכל אלה הן לא יותר מתזכורות תקופתיות, החוזרות ומבהירות, כי במשוואת הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אשר הַתָּרתה דורשת מישראל התפרקות ממיטב נכסיה הטריטוריאליים, הביטחוניים וההיסטוריים, מוצנע האיבר "הנשכח" המכונה "ערביי ישראל", או בלשון רבים מהם: "פלשתינים-ערבים אזרחי ישראל".
הרי למרות שסיכויי ההסדר עם הפלשתינים קלושים עד מבוטלים, נקל לאין ערוך לשווק לציבור היהודי בישראל את פנטזיית השלום וקץ הסכסוך, ללא אותו טריז מעיק בדמות דרישות ערביי ישראל - טריז, שאלמלא הוּכמן כדבעי ואילו הוצג במלוא סיכונו, היה בו מן הסתם, לדידם של שוחרי השלום, כדי להשבית באחת את שמחת החוגגים העתידית. שכן עיקר "התמורה", שאמורה לנבוע לישראל מאותו הסכם מיוחל עם הפלשתינים, בדמות הכרה במעמדה היהודי המיוחד, עתיד להתמוסס כלא היה לנוכח עמדותיהם ותביעותיהם של ערביי ישראל.
תביעות ועמדות אלה כרוכות בעבותות של זהות לאומית עם האחים הפלשתינים ביהודה ושומרון, למשל בנוגע לאופייה האתני של ישראל או לבעיית הפליטים. אלא שטקטית מתקיימת מעין ברית של שתיקה בין כלל הנוגעים בדבר, ואת ה"מורסה" הזאת מותירים לפי שעה מחוץ למשחק, למען ירבו סיכויי הצלחתו של הסכם השלום הנכסף ותשופר צדודיתו בעיני הציבור היהודי.
וכך, כשפיקוח השלום דוחה כל סיכון, ומימוש החזון של שתי מדינות אמור לקבוע לשבט או לחסד את גורל ישראל והציונות (כדברי אהוד אולמרט מלפני כשנתיים) - אין תמה שתביעותיהם של ערביי ישראל מוּצָאות במזיד מהמשוואה, כאילו מעודן לא היו חלק אינטגרלי ממנה.

דכדוך במכון הישראלי לדמוקרטיה

את נס ההקצנה, לפחות באשר לאופייה היהודי של ישראל, נושאים דווקא קברניטיו, משכיליו ונציגיו של הציבור הערבי. אם בקרב הציבור הערבי עדיין ניכרים שוליים של השלמה עם מה שההיסטוריה, בעיקר של 48', כפתה עליו, הנהגתו ואנשי הרוח שלו נמנעים מלהסכים ולו לטריוויאלי שבמאפייניה היהודיים של המדינה.
כשנדרשו מוזמני "המכון הישראלי לדמוקרטיה" לפני יותר משלוש שנים לסכם כמעט עשור של דיונים על ניסוח אמנה של חיים משותפים בין יהודים לערבים בישראל, התקשו גם האופטימיים מבין היהודים לגייס מילים אחרות מ"דכדוך", "פערים שאינם ניתנים לגישור", או "מרחק עצום בין הצדדים". למותר לציין, שהכבודה שישבה על המדוכה מהצד היהודי לא הייתה בדיוק על טהרת אנשי "האיחוד הלאומי", כפי שזו מהצד הערבי לא נבחרה בקרב פרנסיה של תנועת "בני הכפר". מי שניצחו על המלאכה היו מבחר מתונים משני הצדדים, שהיטיבו להעלות חרס בידם, ולא להגיע להסכמה ולו בסוגייה מהותית אחת מאלה שנדונו שם. למַנחת האירוע לא נותר אלא לסכם את כישלון המפגש ברוח נכאים: "קשה לי להעלות על הדעת היכן במקום אחר זה כן יכול להצליח".
בד-בבד, החלו הארגונים "עדאלה", "ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל" ו"ועד ראשי הרשויות הערביות" לפרסם את מסמך החזון של ערביי ישראל, שבין השאר קובע כי "ישראל היא תוצאה של פעולה קולוניאליסטית, שיזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב".
על "הסיבות ההיסטוריות" להתהוותה של מדינת ישראל הוסיפו 40 מנסחי המסמך שלל תביעות, ובהן שינוי הגדרתה של ישראל ממדינה יהודית למדינה רב-תרבותית, מתן אפשרות לחזרתם של הפליטים הפלשתינים לישראל תוך קבלת אזרחות מלאה, נסיגה של ישראל לגבולות 67' ועקירת כל ההתנחלויות, והענקת אזרחות ישראלית מלאה לכל צאצא של מי שיינשא לאזרח ישראלי. את התביעות הללו הגדיר ד"ר אסאד גנאם מאוניברסיטת חיפה כ"דרישות מינימום" - גם הוא, למותר לציין, אינו משתייך לחזית הסירוב הערבית-ישראלית.
כשהפלשתינים וערביי ישראל משיחים לפרקים על "מעשי הנבלה שעשו הציונים לנו ולאבותינו", הם מכוונים, ישירות או בעקיפין, להכרח שבהשבת "מלוא הגזילה" לבעליה, ויהודה ושומרון כמובן אינם "מלוא הגזלה". הנכבה היא נדבך אינטגרלי בזיכרונם הקולקטיבי, ואצל רבים מאנשי הרוח שבהם היא עדיין ביטוי חי ומזוויע ל"פעולה קולוניאליסטית שיזמו האליטות היהודיות-ציוניות", ועל כן ללא "תיקון העוול ההיסטורי", כמו שהם מכנים אותו, "לא יקום ולא יהיה קץ הסכסוך".
כך, ילקוט הכזבים של השמאל הישראלי ושל תומכיו הפריפריאליים המתחדשים מעת לעת ימשיך לשעתק את "הגילוי" המרעיש, כי חזרה לגבולות 67' והקמת מדינה פלשתינית יביאו אותנו למנוחה ולנחלה ולקץ הסכסוך, ולהשתיק את הסוד הידוע, שתיאבונה של הלאומיות הפלשתינית משני עברי הקו הירוק גדול בהרבה משטחי יהודה, שומרון ועזה.

פורסם במקור: מגזין מראה
מחבר המאמר הינו מרצה לפילוסופיה.
תאריך:  08/01/2010   |   עודכן:  08/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילקוט הכזבים של השמאל הישראלי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
וכי למה בעצם??
אורה הכפולה  |  8/01/10 16:33
 
- בפרלמנט ירדני? ספק אם יסכימו
הניה  |  8/01/10 18:38
2
פשיטת הרגל של השמאל
יוא"ב  |  8/01/10 16:54
 
- פשיטת הרגל של הימין!!
מטאטא  |  8/01/10 18:32
3
גונבים את כל הלול- לא תרנגולת
ילקוט שהצחיק  |  8/01/10 18:27
4
השמאל לא חושב ככה
אלי צפוני  |  8/01/10 19:37
5
מי יגיעו קודם?שלום או החייזרים ל"ת
dodel  |  8/01/10 19:50
6
"אכן,שיכתוב ההיסטריה מרחיק לכת
קורןנאוה טבריה  |  9/01/10 05:04
7
אנחנו אשמים
אילן לוי  |  9/01/10 11:43
8
ישנם כאלה שזוכרים עדיין
עידןסובול  |  9/01/10 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בן-ישי
הדה-ציוניזציה פושה בנו, אך כיוון שסוכניה פועלים דווקא בשם הציונות, קשה לבולמה    לפיכך, הכרח שנעמוד מחדש על משמעותה ההיסטורית האמיתית של הציונות, ונגזור ממנה על תפקידיה, על אחריותה ועל מהותה של המדינה היהודית בימינו
בועז ארד
למרות קביעתו של מדען מומחה כי לא נשקפת סכנת הצפה לאיים המלדיביים, לא החמיץ נשיאה של מדינה מוסלמית זו את הזדמנות לסחוט רגשות אשם מערביים בוועידת האו"ם לשינויי האקלים
צבי גיל
בלי תמיכה מסיבית של הממשלה, הרשות המקומית, הסביבה והמשפחה, הצלחתם של המורים תהיה מוגבלת מאוד    הסביבה זקוקה בדחיפות לרפורמה
אברהם (פריצי) פריד
האקדמאים מתכננים    הפרדת נשים    שפות בירושלים    הלוויתן מת    קרטל הערוצים    הגלובוס הלוהט
קובי לירז
מה יותר מסוכן? פיגוע טרור, או האפשרות להיות מואשם באפרטהייד? העולם מתחיל לתת תשובה לשאלה הדי-טריוויאלית הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il