X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סאלח אלערורי [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]
חיזוק לציר התומך באירן
סאלח אלעארורי נבחר למנהיג חמאס בגדה
בכיר חמאס סאלח אלעארורי נבחר בבחירות הפנימיות בתנועה לתפקיד מנהיג חמאס בגדה. בחירתו של אלעארורי לתפקיד מסמלת את הניצחון של הציר התומך באירן בתוך תנועת חמאס על הציר התומך בתנועת "האחים המוסלמים"

בכיר חמאס סאלח אל-עארורי נבחר בימים האחרונים לתפקיד מנהיג חמאס בגדה, כך מסרו גורמים בחמאס לערוץ "אל-אקצה" של הארגון ב-2 ביולי, הבחירה נעשתה במסגרת תהליך הבחירות הפנימיות שהתחיל בחודש פברואר השנה ונמשך כמה חודשים.
ב-10 במרס נבחר יחיא סינוואר לתפקיד מנהיג חמאס ברצועת עזה ואילו ב-17 באפריל נבחר ח'אלד משעל לתפקיד ראש חמאס בחו"ל במקומו של מאהר סאלח, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק נבחר לתפקיד סגן ראש חמאס בחו"ל. גורמים בחמאס מסרו כי בימים הקרובים אמורה מועצת השורא של הארגון להתכנס ולבחור את יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, המועמד המוביל הינו יו"ר הלשכה המדינית הנוכחי אסמעיל הניה.
הבחירות הפנימיות בחמאס נמשכו זמן רב ותוצאותיהן התעכבו בגלל הכנות לבחירות לפרלמנט והנשיאות, שבוטלו בסופו של דבר על-ידי יו"ר הרש"פ, ובגלל מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. בחירתו של סאלח אל-עארורי למנהיג חמאס בגדה היא ניצחון נוסף של הציר בחמאס המזוהה עם אירן בראשות אסמעיל הניה שגבר על הציר המזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים" בראשות ח'אלד משעל הנתמך על-ידי קטאר וטורקיה.
סאלח אלערורי היה מעורב בשנה האחרונה, מטעם חמאס, בשיחות איסטנבול שבהן סיכם ביחד עם נציג פתח ג'בריל רג'וב על תהליך הבחירות לפרלמנט ולנשיאות,תהליך שסוכל בסופו של דבר ע"י יו"ר הרש"פ. סאלח אלעארורי הינו תושב הכפר אלעארורה בגדה, הוא ריצה בכלא הישראלי עונש של 18 שנים על הקמת הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, ב-2010 הוא שוחרר וגורש לסוריה, אחרי שתנועת חמאס עזבה את דמשק ועברה לדוחא בקטאר בעקבות התנגדות חמאס למלחמת האזרחים בסוריה, עבר אלעארורי להתגורר בטורקיה, משם הוא גורש בלחץ אמריקני -ישראלי ועבר לקטאר, אך גורש גם משם עד שהתמקם בלבנון בשכונת א-דאחיה בבירות סמוך למשרדי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.
פעילות הטרור של סאלח אלערורי
ערוץ הטלוויזיה "אלע’ד" דיווח ב-3 ביוני 2017 כי תנועת חמאס החליטה להיענות לדרישה של קטאר וכי סלאח אלעארורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזב את דוחא בירתה של קטאר למאלזיה. אלעארורי נאלץ לעזוב את טורקיה ב-2016 בעקבות דרישת ישראל מהנשיא ארדואן לקראת חתימת הסכם הפיוס בין שתי המדינות לאחר שאל-עארורי הפעיל מהמשרד של חמאס באיסטנבול חוליות טרור של חמאס בגדה.
על-פי גורמי הביטחון בישראל,סאלח אלעארורי הינו הגורם הבכיר בהנהגת חמאס האחראי על התשתית הצבאית של חמאס בגדה, הוא הפעיל את חוליית מחבלים שחטפה ורצחה את 3 הנערים הישראלים באזור חברון בקיץ 2014, דבר שהביא בסופו של דבר למבצע צוק איתן ברצועת עזה, וגם את החוליה שרצחה את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז”ל באזור שכם בפברואר 2015.
על-פי גורמים פלשתינים, סאלח עאלעארורי עבד גם בתיאום עם בכיר חמאס מאזן פוקהא ששוחרר ב"עסקת שליט" ושחוסל ב-2017 בעיר עזה. תנועת חמאס טוענת כי הוא חוסל ע"י שלושה משתפי פעולה עם ישראל שנלכדו והוצאו להורג.
ממשל טראמפ נקט בקו קשוח מאוד נגד ארגון חמאס וצמרת הארגון. אחרי שב-31 בינואר 2018 הודיע הממשל כי הוא מדרג את מנהיג הארגון, אסמעיל הניה, ברשימת הטרור האמריקנית, הוא הודיע זמן קצר לאחר מכן כי הוא מדרג באותה רשימת פעילי הטרור גם את סאלח אלעארורי המשמש בתפקיד סגנו של אסמעיל הניה בלשכה המדינית של חמאס.
הסיבה העיקרית להחלטה האמריקנית היתה: צלאח אלעארורי הינו גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה ואיש הקשר לאירן ולחיזבאללה. על-פי גורמים בחמאס קיימת יריבות קשה בינו לבין יחיא סינוואר שהינו מנהיג הארגון ברצועה וגם ראש הזרוע הצבאית שלה לצדו של מוחמד דף.
בארגון חמאס חששו בתקופת ממשל טראמפ כי סאלח אלעארורי יחוסל ע"י ארה”ב או ישראל, זאת במיוחד לאחר שהממשל הקציב סכום של 5 מיליון דולר לכל מי שיביא מידע על מקום הימצאו של סאלח אלעארורי ושל עוד 2 בכירים מארגון חיזבאללה שאף הם הוכללו ברשימת הטרור. בארגון חמאס חששו בתקופת ממשל טראמפ מהאפשרות שהמוסד הישראלי יחסל בכירים בהנהגת חמאס כמו סאלח אלעארורי. לכן יצא מנהיג חמאס אסמעיל הניה ב-18 בנובמבר 2018 בהודעה הבאה: "כל פגיעה בחייו של סאלח אלעארורי תשנה את המצב לחלוטין".
שמו של סאלח אלעארורי מצטרף אל שמותיהם של בכירים אחרים מארגון חמאס, אסמעיל הניה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, רוחי מושתהא, פתחי חמאד ועלי ע’נדור הכלולים ברשימת הטרור האמריקנית. בכיר חמאס סאלח אלעארורי נע הרבה בעולם הערבי, הוא עסוק בנסיעות לקטאר, אירן, לבנון וטורקיה. מהעיר איסטנבול הוא מכווין את פעילות הטרור בגדה באמצעות "מטה הגדה" שבו עובדים מחבלים שגורשו במסגרת "עסקת שליט", והטורקים מעלימים עין מפעילותו.

תאריך:  05/07/2021   |   עודכן:  05/07/2021
+במחסום חוורה
09:27 05/07/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

[צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]
+צו השעה - לשר החוץ יאיר לפיד
09:16 05/07/21  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

הממשלה החדשה יכולה להניח את הבעיה לפרק זמן מסוים עד שתבסס את מעמדה, תרכוש ניסיון וותק שימנעו את התפרקותה  ▪  אבל הבעיה הפלשתינית אינה מתאיידת ומחייבת התייחסות, במוקדם או במאוחר

לפרק זמן מסויים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סאלח אלעארורי נבחר למנהיג חמאס בגדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
פעילי תנועת שלום עכשיו טוענים שיו"ר העבודה ויו"ר מרצ נתנו הכשר להלבנת מאחזים, בניגוד למצעים המפורשים של מפלגותיהם    "מרצ והעבודה חייבות להפנים שכוחן בממשלה שווה לכוח של סער ובנט, ולהיאבק על תפיסת העולם שלהן. אחרת הן תיזכרנה כמי שהיו שותפות לממשלת ימין על מלא"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חומר למחשבה, צרכים, בלי מסכות ואינם דרכם    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
יוני בן-מנחם
הרש"פ הצליחה להכיל את הפגנות הזעם הגדולות על הריגתו של ניזאר בנאת בידי אנשי הביטחון של הרש"פ ולא נשקפת כל סכנה להמשך שלטונו של מחמוד עבאס. תנועת חמאס נכשלה בניסיונה לרכוב על גל המחאה העממית ולהביא לאינתיפאדה נגד הרש"פ, הציבור הפלשתיני חושש מההשלכות של הפלת הרש"פ על המצב הכלכלי בגדה
מנחם רהט
למה הליכוד טרם התייחס להסכם הפשרה, ולמה עדיף לקרוא את עיתון השמאל הארץ כדי להבין מי ניצח באביתר
בעז שפירא
אינני מברך על המוגמר אך לעת עתה נמנע חילול השם גדול, נמנעו מחזות קשים של אלימות וגירוש יהודים, פועלם של החלוצים מאביתר לא היה לריק והמקום ייתפס על-ידי כוחותינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il