X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתב אישום בגין הסתה לאלימות נגד שוטרים ובגין איומים כלפי סגן ראש עיריית נגד הוגש נגד יוסף אלבאז "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בחשש להתבטאויות מסיתות ומאיימות ברשת, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים"
▪  ▪  ▪
האימאם של לוד. "אתם תשלמו את המחיר" [צילום: מן הטלוויזיה]

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד האימאם של העיר לוד, יוסף אלבאז בן ה-62, בגין הסתה לאלימות ברשת החברתית פייסבוק כלפי שוטרים ובגין איומים בפייסבוק כלפי סגן ראש העיר לוד, יוסי הרוש. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה, עמית איסמן.
 
אלבאז שימש בין השנים 2018-1991 כאימאם של מסגד אל עומרי (המסגד הגדול) בעיר לוד, וגם לאחר תקופה זאת הוכר כאימאם למרות שלא נשא בתפקיד רשמי. בשנים האחרונות נשא הנאשם, מפעם לפעם בימי שישי דרשות במסגד וכן נשא דרשות במסגדים נוספים בארץ.
 
בכתב האישום צוין כי האימאם אלבאז מחזיק פרופיל בפייסבוק אליו מקושרים אלפי חברים ואלפי עוקבים. הוא נאשם כי בחודש שעבר פרסם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים. הרשומה ("פוסט") זכתה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימשה במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות רגשונים (אימוג'ים), שיתופים או תגובות.
 
בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם רשומה ובה איום כלפי סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש, וכן גורמים נוספים, על-רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד. ברשומה כתב, בין היתר: "מכתב פתוח לראש העיר... מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה (בהתייחס לגל ההתפרעויות האלימות שהתנהלו בעיר לוד ובמקומות נוספים בארץ על-רקע לאומני-גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, הכל במהלך מבצע "שומר חומות"), ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש... מבטיחים לך אנחנו, נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".
 
במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לקביעת תנאים לשחרורו של אלבאז בתנאים מגבילים עד תום ההליכים. בין היתר, מתבקש ביהמ"ש לאסור על איסור גישה של הנאשם לאינטרנט, לאסור על יציאתו מן הארץ ולקבוע לו ערבויות כספיות. בבקשה נאמר כי "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בחשש להתבטאויות מסיתות ומאיימות ברשת, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל-רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים. לא פעם נקבע בפסיקה כי הרשת החברתית הינה 'כיכר העיר' המודרנית, וכי לפרסומים מסוג זה עשויה להיות אפקטיביות רבה יותר... מדובר במי שנתבקש בעבר על-ידי גורמי הביטחון לפעול להרגעת הרוחות, הביע נכונות לעשות כן, אך בפועל פרסם זמן קצר לאחר מכן התבטאויות חמורות".

תאריך:  08/07/2021   |   עודכן:  08/07/2021
+גורם בלשכת רה"מ: בנט פועל רק משיקולי ביטחון
13:35 08/07/21  |  עידן יוסף

גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב לגינוי האמריקני להריסת בית המחבל, ואמר: "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".
הגינוי האמריקני בא בתגובה להריסת ביתו של מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה הי"ד ז"ל והפך לגיבור עממי אצל הפלשתינים. העמדה האמריקנית העקרונית נגד הריסת בתים ידועה, אך גורמי הביטחון הוכיחו כי להרס בתים יש אפקט מרתיע וכל מקרה נבחן בקפדנות לגופו.

+שגרירות ארה"ב גינתה הריסת בית המחבל
13:02 08/07/21  |  עידן יוסף

השגרירות האמריקנית בהודעה נגד הממשלה: ״אין להרוס בתי מחבלים, זה מעניש משפחה שלמה. יש להימנע ממעשים חד-צדדים שמגבירים את המתיחות״.

+הרש"פ נכשלה בעצירת מכירת נדל"ן ליהודים
12:23 08/07/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

סערה גדולה פרצה בכפר סילוואן במזרח ירושלים לאחר שתושב הכפר מכר את ביתו ליהודים  ▪  בכפר טוענים כי רשת סודית של פלשתינים מסייעת לעמותות ישראליות ברכישת נדל"ן במזרח העיר  ▪  גורמים בכירים ברש"פ מאשרים כי הרש"פ נכשלה בעצירת התופעה בגלל האופן המתוחכם שבו פועלים רוכשי הנדל"ן ובגלל צעדי ההרתעה של ישראל

כפר סילוואן [צילום: דריו סנשז/פלאש 90]
+בוגדנוב ואבו-מרזוק דנו במצב ברצועת עזה
11:30 08/07/21  |  עידן יוסף

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב דן עם חבר הלשכה המדינית של החמאס מוסא אבו מרזוק, במצב ברצועת עזה ובנושא השבת האחדות הלאומית הפלשתינית כעמוד התווך העיקרי ליישוב הסכסוך הפלשתיני-ישראלי.

+נהרס בית המחבל שרצח את יהודה גואטה
08:14 08/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות הנדסה של צה"ל פוצצו בשעת בוקר מוקדמת את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח שבו נרצח יהודה גואטה ונפצע קשה בניה ישראל פרץ

רגעי הריסת בית המחבל בכפר תורמוסעיא [צילום: דו"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום הוגש נגד האימאם של לוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
כוחות הנדסה של צה"ל פוצצו בשעת בוקר מוקדמת את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח שבו נרצח יהודה גואטה ונפצע קשה בניה ישראל פרץ
מרדכי ליפמן
כשאנו מדברים על "שתיקת הכבשים", של התקשורת. למשל ב"העיתון של המדינה", מובחן כי שוטחים שם "אריות התקשורת", סדיני תשבחות לרבלין הנערץ    וראה זה פלא: אין שם ולו מילה אחת על הלקחנות, אם להתבטא בעדינות, שיצרו מעלליו האחרונים... משל היה טלית שכולה תכלת... גם ההתעלמות של התקשורת, ממשפטו של נתניהו, למעשה מעת שהוחל בחקירתו הנגדית של עד התביעה הראשי ישועה, מדברת בעד עצמה
איתן קלינסקי
אהרן פאפו
יש לזכור את משפטו האלמותי של תומס מסריק מייסד הרפובליקה הצ'כית שאמר כי "מדינות מתקיימות על הרעיונות שמתוכם הן נולדו" - ולמדינת ישראל יש רק רעיון אחד שהוליד אותה - הציונות
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס מחליפים מסרים הדדים בשטח אך המשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה תקוע. צה"ל נערך לאפשרות של סבב לחימה חדש ברצועת עזה שיתכן שיכלול הפעם פעילות קרקעית רחבה של צה"ל בתוך שטח הרצועה
רשימות נוספות
13,500 היתרי שהייה של פלשתינים בארץ  /  עידן יוסף
סאלח אלעארורי נבחר למנהיג חמאס בגדה  /  יוני בן-מנחם
"הורוביץ ומיכאלי הפנו עורף לבוחריהם"  /  איציק וולף
במחסום חוורה  /  איתן קלינסקי
צו השעה - לשר החוץ יאיר לפיד  /  שאול מנשה
אור ירוק  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il