X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים אירופים מדווחים על מקרה ראשון שבו תועדה הדבקה כפולה וסימולטנית של שני וריאנטים שונים של קורונה באדם אחד קשישה בלגית לא מחוסנת מתה במאי האחרון בבית החולים ככל הנראה נדבקה משני אנשים שונים
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מקרה נדיר של אישה בלגית קשישה שנדבקה בנגיף הקורונה חושף כי ישנה היתכנות להידבקות ביותר מזן אחד של נגיף הקורונה בעת ובעונה אחת.
מדובר באישה בת 90 מבלגיה, שמעולם לא חוסנה נגד נגיף הקורונה. היא מתה בבית החולים בחודש מרס האחרון. בגופה התגלו גם זן אלפא וגם זן בטא של נגיף הקורונה. ממצאי הבדיקות שנערכו לאישה המנוחה נבדקו על-ידי המכון האירופי למיקרוביולוגיה ולמחלות זיהומיות.
בשלב זה לא ידוע כיצד האישה, שחיה לבדה ושהייתה בטיפול רפואי בביתה, נדבקה בשני זני נגיף הקורונה. העובדה שלא קיבלה את החיסונים נגד הנגיף הייתה קריטית, ככל הנראה, משום שהחיסון עשוי היה בסבירות גבוהה למנוע את ההידבקות שלה במחלה. זאת, על-פי המחקרים שפורסמו ואשר קבעו כי החיסונים העיקריים שבהם משתמשים בארצות הברית ובאירופה - מתוצרת פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה - הם אפקטיביים ביחס לכל הוריאנטים של נגיף הקורונה שצצו מאז פרוץ המגיפה העולמית.
"זהו אחד מהמקרים המתועדים הראשונים בעולם של הדבקה כפולה בשני וריאנטים של נגיף הקורונה", אמרה ד"ר אן ונקירברגן, מבית החולים OLV באלסט, בלגיה. להערכתה, האישה המנוחה נדבקה משני אנשים שונים.

תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
+בקריאה ראשונה: אושרה הצעת חוק הכניסה לישראל בקורונה
04:35 13/07/21  |  עידן יוסף

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2021. בעד הצביעו 26 חברי כנסת, נגד 3.
מוצע בה לאפשר בהוראת שעה, התקפה למשך שלושה חודשים, בחינה מחדש ואישור של בקשות הארכה לרישיון לישיבת ביקור, לשם העסקת עובדים זרים בסיעוד, אשר נדחו בתקופת מגפת הקורונה. רישיונות אלה יבחנו במקרים בהם הקשר בין המטופל לעובד הזר נמשך מעל חצי שנה, בשל הסתמכות על תקופת ההיערכות הארוכה שניתנה בעקבות מגפת הקורונה, ובלבד שבעת הגשת הבקשה העובד הזר לא שהה בישראל מעל 13 שנים. כל זאת על-מנת למנוע ניתוקו של קשר טיפולי ארוך אשר יכול לגרום לפגיעה קשה במטופל.

+הכנסת אישרה הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות
04:30 13/07/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות) (תיקון מס' 23), התשפ"א-2021. 28 תמכו ושניים התנגדו.
התקנות מאריכות את תוקפן של תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות), התש"ף-2020, הקובעות הסדרים מיוחדים להפעלתם של שדות תעופה וטיסות נוכח התפשטות נגיף הקורונה, עד ל-26.7.21.
עוד קובעות התקנות חובה על נוסע יוצא שהוא אזרח או תושב מעל גיל 16 להגיש, כתנאי לעלייתו לטיסה, הצהרה מקוונת למשרד הבריאות ולפיה אם הוא יוצא לאחת מהמדינות שהיציאה אליהן אסורה, מתקיים בו אחד החריגים המתירים את יציאתו לאותה מדינה. בנוסף נקבעה חובה על חברת התעופה שלא לאפשר עלייה לטיסה של נוסע שלא הציג הצהרה כאמור, ועבירות פליליות וקנסות בשל הפרת חובתה.

+ארגון הבריאות העולמי: מחוסני קורונה יכולים להידבק בזן דלתא, אך יהיו לרוב א-סימפטומטיים
00:30 13/07/21  |  איציק וולף

אנשים שקיבלו את שתי מנות החיסון נגד נגיף הקורונה עלולים עדיין להידבק בזן דלתא של הנגיף, אך רובם יהיו א-סימפטומטיים. כך הודיעו בכירים בארגון הבריאות העולמי.

+הניסוי בחיסון הישראלי לקורונה - באוקראינה ובגאורגיה
19:22 12/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המכון למחקר ביולוגי בישראל וחברת הפארמה הבינלאומית NRx Pharmaceuticals חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה להשלמת הניסויים הקליניים ומסחור החיסון הישראלי לקורונה- 'BriLife'

[צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]
+השר הורוביץ: לא יכולים לפתוח ולסגור כמו אקורדיון
15:43 12/07/21  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, אומר כי סייר היום בנתב"ג עם שר הביטחון בני גנץ, והתרשם כי אין יותר תורים במתחם הבדיקות, וכי הנוסעים ממתינים לכל היותר 15-10 דקות. לדבריו, יש צורך לאכוף את הבידודים היטב כדי לפגוע כמה שפחות בשגרת החיים. "אנחנו לא יכולים לפתוח ולסגור כמו אקורדיון, וצריך לאכוף מסכות במקומות סגורים, כדי לא לסגור מקומות עבודה ולפגוע בשגרת החיים".
עוד אמר בפתח ישיבת הסיעה כי כאשר מרצ הייתה באופוזיציה היא לא טענה שהממשלה לא לגיטימית. לדבריו, היה צורך לקבל החלטות בעניין הוועדות על-אף התנגדות האופוזיציה, משום שצריך לעבוד ולהעביר תקציב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשישה בלגית נדבקה בשני וריאנטים של קורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
למרות שאתמול נרשמו בבריטניה 31,000 מקרי תחלואה חדשים בנגיף הקורונה צפויה הממשלה הבריטית לאשר החלטה להסרת מגבלות הקורונה ב-19 ביולי    ג'ונסון: למרות שאנחנו מאשרים את התוכנית היום - המסר שלנו יהיה ברור - זהירות היא חיונית בהחלט
רון בריימן
מאד מדאיגה המגמה הנשמעת מכיוון ישיבת הממשלה כאילו ניתן להסתפק ב"בלימה רכה" של הנגיף, ב(המשך) אי-ההתמודדות עם המחדל הזועק לשמיים בנמל התעופה בן-גוריון, בגישה המתירנית כלפי אירועים רבי משתתפים, וכו'. ראש הממשלה בנט נקרא לחזור בו מהמדיניות המקלה - "הבלימה הרכה" - ולשוב בעוד מועד למדיניות אחראית
מירב ארד
הודיע על סגירת העסקה עם חברת התרופות, שבמסגרתה יוקדם המשלוח של כ-200 אלף מנות מספטמבר: "זה מבטיח מלאי רציף של חיסונים"    הממשלה בוחנת הקמת מפעל חיסונים בישראל ייצור עצמאות חיסונית כחול לבן
ארי בוסל
הכסף זורם, והבורסה ממשיכה לעלות ולעלות    כולם מרגישים עשירים, וטוב לנו    הממשלה מדפיסה כסף ומזרימה אותו לשוק    מישהו אומנם יצטרך להחזיר את כל הכסף הזה, אך דיה לצרה בשעתה
איציק וולף
שר הבריאות הודיע שמהבוקר יכולים מדוכאי חיסון - דוגמת מושתלי איברים - לקבל מנת דחף שלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה    מתן מנה שלישית לכלל האזרחים - בבדיקה    כ-200 אלף בני נוער התחסנו במבצע החיסונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il