X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפרצות זן דלתא של קורונה / רוצים להימנע מהטלת סגרים

בנט: ירשנו מקודמינו הזנחה מחפירה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר שהחיסונים הצליחו לבלום את הזנים המקוריים של נגיף הקורונה, אך הממשלה הקודמת השאירה פרצות שגרמו לכניסת זן הדלתא לישראל בחודש מרס קרא להקפדה מחודשת על עטיית מסיכות במקומות סגורים ועל ריחוק חברתי המשטרה הונחתה לאכוף את עטיית המסכות "יכול להיות שנצטרך להגיע לאמצעים קשים, אבל סגרים הם הצעד האחרון שבהם אנחנו רוצים לנקוט"
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים [צילום: חיים צח, לע"מ]

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מאשים את ממשלת נתניהו בכך שלא עצרה את זן דלתא של הקורונה, והצהיר כי הוא מעוניין לגייס את הציבור הישראלי למאמץ משותף על-מנת שניתן יהיה לנצח את הנגיף ללא צורך בהטלת סגרים.
"מטרת העל שלנו היא שמירה על הציבור לצד שמירה על הכלכלה. להילחם בקורונה במינימום סגרים. בממשלה החדשה בראשותי, יחד עם שר הבריאות וצמרת משרד הבריאות, ננסה דרך אחרת של יותר שקיפות ופחות סגרים. החיסונים עשו עבודה טובה מול הנגיף המקורי והוציאו אותנו מהגל השלישי, אבל ידענו שבמגיפות מתפתחות מוטציות. זה מה שקרה, התפתחה מוטציית דלתא. היא חדרה לישראל בסוף מרס והתפתחה כאן מאז. איש לא עצר את זה. זאת הזנחה חמורה שהייתה קיימת במשך שנה וחצי ושאננות מחפירה שירשנו מקודמינו. שבועיים לתוך הממשלה החדשה - סתמנו את הפרצה הזאת. ישראלים לא יכולים לצאת למדינות בסיכון הגבוה ביותר וכבר הורדנו מעל ל-100 ישראלים ממטוסים", אמר במסיבת עיתונאים שקיים (יום ד', 14.7.21) במשרד ראש הממשלה.
לדבריו, יכול להיות שנצטרך להגיע לאמצעים קשים, אבל סגרים הם הצעד האחרון שבו הממשלה רוצה לנקוט. "ביחד אנחנו יכולים לנצח את מגיפת הדלתא בלי סגרים, אם כולנו נירתם היום בנחישות, מייד. אם הממשלה והציבור ישתפו פעולה - אנחנו יכולים לנצח בתוך חמישה שבועות, אבל זה תלוי בשיתוף הפעולה של כולנו, זו אחריות משותפת שלנו. אנחנו לא מדברים על להגביל את הציבור אלא שהציבור יקפיד. מצד הציבור יש שלוש פעולות. מרגע זה כולם עוטים מסיכות במקומות סגורים, המסיכות הן ההגנה היעילה ביותר מול מגיפת הדלתא ומול נגיפים. מי שלא עושה את זה מסכן את עצמו ואת המשפחה, מסכן עסקים שיצטרכו להיסגר ומעמיד בסיכון את פתיחת שנת הלימודים. משטרת ישראל קיבלה הנחיה לבצע אכיפה של עטיית מסיכות. אזרח בלי מסיכה במקום סגור יידרש לקנס גבוה", ציין.
בנט הוסיף כי הדבר השני שנדרש מהאזרחים הוא יציאה להתחסן. "החיסונים מצמצמים את עוצמת המחלה אצל מי שנדבק. יש עדיין מיליון וחצי ישראלים שעדיין לא התחסנו. הדבר השלישי הוא לשמור על ריחוק חברתי, במיוחד באירועים המוניים. מפסיקים ללחוץ ידיים, מפסיקים להתחבק ולהתנשק מלבד בתוך המשפחה ומקפידים על שמירת מרחק באירועים המוניים. בואו ננצח ובואו נביס את הנגיף ללא סגרים", אמר.
ראש הממשלה גם ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל. זאת, בשל ההערכה שמפת המדינות בעולם צפויה להיצבע בקרוב בצבע אדום, לכן אין טעם לדבריו להזמין טיסות שממילא סביר להניח שיבוטלו בקרוב. עוד הוסיף כי משרד הבריאות יפרסם הנחיות כיצד לערוך אירועים המוניים - חתונות והופעות. ייתכן שבעתיד אנשים שלא התחסנו לא יוכלו להיכנס למקומות ציבוריים ללא אישור של בדיקת קורונה שלילית.
במסיבת העיתונאים משתתפים גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. שר הבריאות ציין כי משרדו פועל כעת על מערך בדיקות מהירות שיאפשרו איתור מהיר של נדבקים.
מוקדם יותר הודיע שר הבריאות הורוביץ על מינוי הפרופסור סלמאן זרקא ימונה לממונה הקורונה (ראש מגן ישראל). הוא יחליף את הפרופסור נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות. מינויו לתפקיד מתואם עם ראש הממשלה.

[צילום: חיים צח, לע"מ]
תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
+מחצות הלילה: בידוד קורונה קוצר לשבוע בלבד
20:48 14/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על תיקון לצו בריאות העם המאפשר לקצר את תקופת בידוד הקורונה לשבוע בלבד, כפוף לקבלת שתי בדיקות קורונה שליליות  ▪  לא תידרש המתנה לקבלת מסרון ממשרד הבריאות לצורך שחרור מהבידוד

פרופ' נחמן אש חותם על התיקון לצו בריאות העם [צילום: משרד הבריאות]
+הכנסת נערכת בהגבלות מחודשות: בוטלו הסיורים
19:18 14/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל הכנסת פרסם הנחיות להגבלות מחודשות על הפעילות במשכן הכנסת לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה  ▪  הודיע על אכיפת עטיית המסיכות שתכלול השעיה ליום של עובד שיקבל שלוש הערות על אי-עטיית מסכה

[צילום: פלאש 90]
+שר הבריאות מינה ממונה קורונה חדש
14:43 14/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפרופסור סלמאן זרקא שתי התמחויות - האחת בבריאות הציבור והשנייה במנהל ציבורי  ▪  עם בחירתו הצהיר: "מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי, מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי"  ▪  "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות, עניינית ונחושה"

פרופ' סלמאן זרקא [צילום: המרכז הרפואי זיו]
+ראשי הקואליציה דורשים לאפשר הגעת הח"כ שנדבק בקורונה להצבעה
14:16 14/07/21  |  עידן יוסף

ראשי הקואליציה דורשים ממשרד הבריאות לאפשר לח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד להגיע למליאה - אף שאובחן הבוקר כחיובי לקורונה. חוק יסוד הממשלה שאמור לעלות בימים הקרובים מצריך רוב של 61 חברי כנסת.

+"כל עוד רמת התחלואה תאפשר, התיירות תחזור באוגוסט"
14:10 14/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר התיירות בסיור בנתב"ג: "צריך להיות ברור לכלום שכל דחייה בתאריך היעד תדרוש פיצוי לתעשיית התיירות,  ▪  על הבדיקות הנדרשות מהתיירים בנתב"ג: "התשתית של מתחם הבדיקות הסירולוגיות שיספקו תוצאה בתוך 15 דקות עדיין לא קיימת"

השר רזבוזוב בנתב"ג [צילום: קוקו, דוברות רש"ת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: ירשנו מקודמינו הזנחה מחפירה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נו תגידו, זה אדם אמין או ילד
סניל  |  14/07/21 18:01
2
איזה אפס הבנט הזה
אריאלי  |  14/07/21 18:08
3
זה פרצופו האמיתי שקרן
יש  |  14/07/21 18:36
4
צמד שרלטנים
רוזנקרנצ  |  14/07/21 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
לפרופסור סלמאן זרקא שתי התמחויות - האחת בבריאות הציבור והשנייה במנהל ציבורי    עם בחירתו הצהיר: "מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי, מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי"    "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות, עניינית ונחושה"
מירב ארד
שר התיירות בסיור בנתב"ג: "צריך להיות ברור לכלום שכל דחייה בתאריך היעד תדרוש פיצוי לתעשיית התיירות,    על הבדיקות הנדרשות מהתיירים בנתב"ג: "התשתית של מתחם הבדיקות הסירולוגיות שיספקו תוצאה בתוך 15 דקות עדיין לא קיימת"
מירב ארד
שמונה חולים קשה נוספו מאז אתמול, ומספרם עומד על 53    מספר המאומתים לא יורד מ-700    שלושה יישובים מוגדרים כאדומים: שערי תקווה, צופים והעיר יהוד
עידן יוסף
המדינה תתחיל בהקמת מערך בדיקות עצמאי, וערכות בדיקה יימכרו בבתי מרקחת כפוף להנחיות    ההמלצה של משרד הבריאות לקבינט הקורונה: תו ירוק באירועים במקומות סגורים עם יותר מ-100 איש גם בחדרי כושר, מסעדות ובתי תפילה
איתמר לוין
מגישי תוכניות הדגל בערוץ השמרני, טאקר קרלסון ולורה אינגרהם, תוקפים את חיסוני הקורונה ועלולים להגביר את הספקנות כלפיהם - מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il