X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרבית הרשתות הציגו עלייה במחיר סל המזון הבריא - נרשמה עליה במחיר הממוצע של 41 מוצרים מתוך 64 מוצרים שנבדקו הפער במחיר מוצרי מזון בריאים, בין הרשת היקרה לזולה ביותר, עומד ברבעון השני של השנה, על 39% שהם 254 שקלים
▪  ▪  ▪
ירידה נרשמה בעיקר במחירי התבלינים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הפער במחיר מוצרי מזון בריאים, בין הרשת היקרה לזולה ביותר, עומד ברבעון השני של השנה, על 39% שהם 254 שקלים. מרבית הרשתות הציגו עלייה במחיר הסל - נרשמה עליה במחיר הממוצע של 41 מוצרים מתוך 64 מוצרים שנבדקו.
משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד הבריאות מפרסמים מדי רבעון את מחירי "סל נבחר בריא" הכולל 64 מוצרי צריכה מומלצים תזונתית, בהתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז. הסל מהווה כלי להשוואת מחירים בין רשתות המזון ומאפשר תחרות על מחיר הסל הבריא הנמוך ביותר. כן, הסל מאפשר לצרכנים אינפורמציה נגישה ופשוטה לגבי מחירי צריכה בריאים נבחרים. הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.
בהשוואה לרבעון הקודם נרשמו עליות בכלל קטגוריות הצריכה (למעט קטגורית "שונות"). העלייה המשמעותית ביותר (10%) נרשמה בקטגורית הקטניות (8 שקל) ולאחריה בקטגורית ביצים עוף ודגים (6% שהם 7 שקל). קטגוריית השונות, הכוללת בעיקרה תבלינים הציגה ירידה של 4% (3 שקל).
ממוצע סל המוצרים הבריא של משרד הכלכלה והתעשייה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד ברבעון השני של 2021 על 769 שקל, עליה של 20 שקל ביחס לרבעון הראשון של השנה.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון השני היא "מיני סופר אלונית" - ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 912 שקל. הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון השני היא "רמי לוי באינטרנט" - ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 658 שקל, עליה של 4% (26 שקלים) במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון השני עמד על 39% שהם 254 שקל.
בבדיקה של רשתות ה"דיסקאונט" המחיר הממוצע של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון השני של 2021 על 715 שקך. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 87 שקל.

תאריך:  18/07/2021   |   עודכן:  18/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il