X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נעים בסופ"ש. מחינם לשירות בתשלום [צילום: צפריר אביוב/AP]
בחסות התוכנית הכלכלית
חשיפה: הממשלה מקדמת הרחבת התחבורה בשבת
משרדי האוצר והתחבורה מבקשים לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים שירות המוניות עלול להיפגע מן המהלך עוד בתוכנית התחבורתית: אגרות גודש, גביית קנסות, שיפר התחבורה הציבורית ויחידת אכיפה בנת"צים

משרד האוצר, בשיתוף משרד התחבורה, מקדם שינוי בתקנות שיאפשר להסיע בשבתות וחגים נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע. כך עולה מעיון News1 בתוכנית הכלכלית שפורסמה הלילה.
כיום, צו הפיקוח על הסעה מיוחדת קובע כי תשלום בגין הסעה מיוחדת יבוצע על-ידי המזמין תמורת תשלום סכום כולל בעד השימוש בו, ביחס להסעה כולה. משרד האוצר מציע כי הצו יתוקן כך שיבוטלו בו ההוראות באופן שיאפשר גבייה מיותר מגורם אחד (מזמין הנסיעה), בגין נסיעה של נוסע אחד או יותר.
כל זאת, בתנאי שהנסיעה הוזמנה מראש באמצעות מערכת טכנולוגית, ולא עבור ההסעה כולה. כך עולה מטיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר שינויים מבניים שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על התוכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, שהפיץ (יום ה', 23.7.21) משרד האוצר מעט לפני חצות. משך הזמן (נטו) שניתן להערות הציבור לתזכיר הוא עד 31 ביולי, חמישה ימי עבודה בלבד.
המשמעות היא שמעתה כל נוסע יוכל לשלם עבור נסיעה באמצעות הסעה. הדבר יאפשר לכל דכפין להפעיל הסעות בכל ימות השבוע (כולל בשבת), ולגבות עליהן תשלום. החל ברשויות מקומיות שעד היום הסיעו חינם (כגון נעים בסופ"ש של עיריית ת"א-יפו ורשויות סמוכות וסבבוס ברמת גן), המשך באגודות שיתופיות שהפעילו קווי שירות פיראטיים וגבו תשלום עבורם (כגון שבוס ונוע תנוע) ואף גורמים פרטיים.
הרישיון להסיע יינתן גם לרכב ציבורי שמשמש להסעת שמונה נוסעים ויותר. המפקח על התעבורה לא יקבע את מחיר הנסיעה, אך יוכל להגביל את הרישיון כך שלא יפריע לתחבורה ציבורית סדירה.
מי שעלולים להיפגע מכך מבחינה כלכלית הם בעיקר בעלי המוניות - הן מוניות השירות והן המוניות המיוחדות.
במשרד האוצר נמנעים מלספר כי תיקון החקיקה נועד כדי לאפשר תשלום עבור נסיעות בשבת, וטוענים כי הדבר נועד להקל על העומסים וגודש בכבישים, וכי זוהי דרך נוספת לנצל בצורה יעילה את מספר הנוסעים המשתמש במקטע כביש, באמצעות הגדלת מקדם המילוי קרי, מספר המשתמשים בכל כלי רכב הנע במקטע כביש. על-פי סקרים שערך משרד התחבורה מקדם המילוי הממוצע בשעות העומס בכניסה לערים הגדולות עומד על 1.2 נוסעים ברכב. במשרד מעוניינים בהעלאת מקדם המילוי באמצעות הגדלת היצע השירותים בשוק הסעת הנוסעים בשכר וזאת מבלי להעלות את היצע השירותים להסעת נוסעים הנמצא בסבסוד המדינה.
התיקון המוצע לחוק אינו מחייב שיהיה קשר עסקי או חברי בין הנוסעים או מזמיני הנסיעה. הוא אינו מגביל את הנסיעות הללו לשעות העומס בכבישים ואינו מתייחס לזהות הנוסעים ולגילם או לזהות המזמינים (כגון מעסיקים) ומטרת הנסיעה.

תיקונים נוספים

משרד האוצר מבקש להכניס תיקוני חקיקה נוספים העוסקים בתחבורה וכוללים:
  • הבוחרים לנסוע ברכב פרטי באזורי ובשעות הגודש ישאו בנטל מס גבוה (אגרת גודש). מוצע לקבוע 3 טבעות סביב למרכז העסקים הראשי בגוש-דן ולחייב תשלום אגרה בעת חציית כל טבעת. גובה התשלום בשעות השיא בבוקר ינוע בין 5 ל-25 שקל, ובשעות אחרות בסכומים נמוכים יותר;
  • דרישה לתשלום קנס עבור נסיעה באוטובוס שלא שולמה תיחשב כמסירת התראה לפי חוק ההוצאה לפועל. הטענה היא כי התופעה של השתמטות מתשלום (Fraud) התגברה ומוערכת בהפסד תקציב של כ-300 מיליון שקלים בשנה;
  • תוכנית לשיפור שירות התחבורה הציבורית באזורי הגודש הכוללת שיפור תדירות קווים קיימים ויישום שינויים תפעוליים, לנסיעות קצרות ובינוניות (עד כ-15 ק"מ), לנסיעות בין הטבעות השונות; הפעלת קווים מהירים חדשים, לנסיעות בינוניות (עד כ-25 ק"מ), לנסיעות בין הטבעות השונות; הקמת חניוני חנה וסע והקמת מערך הסעיות למטרופולין;
  • משרד התחבורה יקים יחידה לאכיפת עבירת נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ינחה את מפעילי התחבורה הציבורית להציע לנהגים להתקין מצלמות ב-40 אוטובוסים לפחות, כך שהנהגים שיבחרו בכך יוכלו לצלם עבירות של נסיעה אסורה בנת"צים באמצעות יישומון "שומרי דרך". הצילומים יועברו למשרד התחבורה וממנו למשטרה;
  • לפחות 50% מההכנסות של הרשויות המקומיות מאכיפה של עבירת תנועה שבסמכותן, יוקצו למטרה הבלעדית של תפעול, תחזוקת ושיפור התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה הציבורית ברשות;
  • מוניות שירות הפועלות במסגרת הרפורמה יוכלו לנוע בצורה גמישה מחוץ למסלול, אם קיים להן ביקוש באמצעות ישומונים סלולריים;
  • יבוטלו ההוראות הנוגעות לקביעת המחיר המרבי עבור החניה על-פי הסדר החניה הארצי האחיד. המחיר עבור החנייה על-פי ההסדר הארצי יהיה המחיר המזערי. החנייה בתשלום בדרך עירונית תהיה על-פי הסדר החניה הנהוג בתחומי הרשות המקומית בה מצויה אותה דרך או על-פי הסדר חנייה ארצי אחיד, הגבוה מביניהם.

טיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר שינויים מבניים שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על התכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022 / טיוטה
טיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר השינויים המבניים הנלווים לתכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022 עלתה להערות הציבור באתר משרד האוצר. הצעות ההחלטה צפויות לידון בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנים האמורות. (272 עמ')
תאריך:  23/07/2021   |   עודכן:  23/07/2021
+הקמת הרשויות המטרופוליניות הוצאה מחוק ההסדרים
23:58 22/07/21  |  עידן יוסף

משרד האוצר הוציא מחוק ההסדרים את הקמת הרשויות המטרופוליניות לניהול תחבורה ציבורית. הרשויותהיו אמורות לקדם גם מדיניות וביצוע של התחבורה השיתופית והחשמלית, התחבורה המסחרית ואמצעים לניהול הביקוש, דוגמת אגרות גודש ומסי חנייה. עם זאת, היה בהן כדי לנשל מסמכויותיו את משרד התחבורה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: הממשלה מקדמת הרחבת התחבורה בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לאל
אישש  |  23/07/21 03:27
2
מישהו הבין מה כתוב פה?
עזרי  |  24/07/21 12:10
3
קו 968 מכרמיאל לים עוקף פריפרי
דיבורים תחבורה  |  24/07/21 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שינויים זמניים בתנועת הרכבות בבאר שבע ולהבים רהט ביום שישי ה-6.8.21 ובמוצאי שבת ה-7.8.21 בשל עבודות לשדרוג המסילה
עידן יוסף
מה הפחיד את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשאלת כתבת הג'רוזלם פוסט שגרם לו לברוח, ומה חשב לעצמו יחצ"ן הרשות שניסה למנוע ממנו לשוחח עם כתבי התחבורה
עידן יוסף
החל מהלך החלפת המשמרות בשירות התחבורה הציבורית ב"אשכול מרכז ירושלים" בין אגד לסופרבוס    תהליך העברת הפעילות יתבצע בהדרגה בארבעה שלבים עד שנת 2023    חדש: קו לכותל מאזור כיכר צה"ל
עידן יוסף
מדי יום ארבע רכבות מיוחדות שתעצורנה בתחנות ביניים נבחרות, זאת בנוסף לרכבות הסדירות המופעלות כבשגרה, על-מנת לענות על הביקוש בתקופת חופשת בני הישיבות
עידן יוסף
בשל החג המוסלמי שיחול בימים שני עד חמישי יבוטלו קווי שירות ותופחת התדירות    שרת התחבורה לא הורתה לייעל את השירות, אך הנחתה הנחיית סרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il