X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השוק הקיים בארצות האיחוד האירופי למוצרים הטכנולוגיים רבים איננו שוק אמיתי ועל כן הוא בבחינת בועה העלולה להתפוגג בעוד כמה שנים
▪  ▪  ▪
אל ליצוא הישראלי להסתמך יתר על המידה על היצוא הטכנולוגי לאיחוד

היצוא הישראלי המכוון לאירופה הוא גדול וצומח. בתוכו, רוב גדול של היצוא הישראלי הוא מכוון לארצות האיחוד האירופי.
לכן, אין תמה כי יצואנים ישראלים רבים, ובפרט של מוצרים טכנולוגים, מזמינים עבודות של חקר שוק אודות השוק הפוטנציאלי למוצר המיוצר בישראל, אל ארצות האיחוד האירופי.
בעבודה של חקר שוק, הנמשכת כמה חודשים, נהוג לבחון את מאפייניו של שוק היעד האירופי למוצר טכנולוגי המפותח בארצנו ולבצע תחזית למכירה שנתית של אותו מוצר בתוך שוק היעד הזה.
מאפייניו של שוק היעד הם לדוגמה גודלו השנתי של השוק, זהותם של פלחי השוק של משתמשי קצה הפעילים בשוק, צינורות השיווק הנהוגים בשוק ואופיה של התחרות הקיימת בו.
מאפינים אלו נלמדים דרך עשרות שאלות מחקר מפורטות יותר. הלימוד שלהם נעשה בעזרת ראיונות עם שותפים לשוק היעד כמו: קונים, סוחרים ומתחרים הפעילים בתוכו.
מסתבר כי כאשר מראיינים אנשים כאלו בארצות האיחוד האירופי, היצואן הישראלי צריך להיזהר מאוד מלהגיע לתחזית אופטימית ביחס לגודל העתידי של השוק, ולפיכך, למכירה השנתית הצפויה ליצואן הישראלי בתוך שוק זה.
הסיבה לכך היא שהשוק הקיים בארצות האיחוד האירופי למוצרים הטכנולוגיים רבים איננו שוק אמיתי, המונע על-ידי שיקול כלכלי גרידא, כי אם שוק מלאכותי קמעא, אשר נבנה משיקולים חברתיים ודומים להם ולכן, הוא בבחינת בועה העלולה להתפוגג בעוד כמה שנים.
למסקנה זו הגיע מכון המחקר של ציגלמן יצוא, במהלך מחקר שוק מקיף אודות מוצר טכנולוגי חדש, אשר השוק העיקרי לו בעולם היה נראה לכאורה בתוך ארצות האיחוד האירופי. מחירו של המוצר הוא שווה לכמה רבבות דולר, והוא מיועד להימכר למוסדות ולא לצרכנים פרטיים.
השוק האירופי נראה היה לכאורה שוק יעד עיקרי עבור המוצר החדש מכיוון שבו פעילים כבר כעשרה יצרנים מקומיים, בהשוואה למתחרה בודד המייצר מוצר טכנולוגי דומה בארצות הברית.
בעבודה של חקר שוק שנעשתה עבור היצואן הישראלי, אשר שקל לייצא את המוצר הטכנולוגי שלו כלפי השוק הנמצא בארצות האיחוד האירופי, רואיינו נציגים משלוש האוכלוסיות הבאות:
  • מנהלים באיחוד האירופי שהם אחראים על חלוקת הכסף הנדרש לשם מימון הפיתוח של המוצר הטכנולוגי הזה, וגם לסבסוד הקנייה שלו במוסדות הרוכשים אותו;
  • אנשי מקצוע, כמו פרופסורים, אשר מפרסמים מחקרים, בתמיכת האיחוד האירופי, אודות המוצר הטכנולוגי החדש;
  • הדרג המסחרי, כמו מתחרים בענף אשר מייצרים את המוצר הטכנולוגי.
נמצא כי לכל אחת מבין שלוש אוכלוסיות אילו של שותפים לשוק היעד יש שיקולים שאינם כלכליים גרידא.
השיקולים של האוכלוסיה הראשונה, הכוללת מנהלים באיחוד האירופי, הם לחזק את המעמד התחרותי של האיחוד האירופי מול ארה"ב, להשקיע בחוקרים צעירים, לחזק ארצות חלשות, כמו יוון ופורטוגל, הנמצאות בעיקר בדרום אירופה, וליצור מקומות תעסוקה בארצות אילו.
השיקול של אוכלוסיית הפרופסורים, שהיא האוכלוסיה השנייה, הוא לפתח טכנולוגיה ולהבין היבטים מדעיים שלה.
לבסוף, השיקול של האוכלוסיה השלישית הוא לייצר ולהשתמש בטכנולוגיה שפותחה דווקא בארצות האיחוד האירופי.
השיקול של אוכלוסיה זו גם הוא איננו כלכלי מכיוון שהן יצרני המוצר הטכנולוגי והן המשתמשים בו הם מסובסדים על-ידי מוסדות האיחוד האירופי.
לאור זאת, נמצא כי השוק באירופה למוצר הטכנולוגי הזה, שנראה לכאורה שוק גדול, תוסס וצומח, הוא עדיין לא מתאים ליצואן ישראלי המבקש לשווק כלפיו מוצר דומה, ואפילו יהא זה מוצר איכותי יותר מהמקובל באירופה.

הכותב הוא כלכלן, משפטן, מוסמך למינהל עסקים ומומחה לחקר שווקים.
תאריך:  15/01/2010   |   עודכן:  15/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיזהר מתחזית גודל השוק הטכנולוגי באיחוד האירופי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מבולבל ומחורטט לחלוטין
יואב נצר  |  15/01/10 23:48
2
צודק,משפיעים גם גורמים לא כלכל
קטי,כלכלה+מנה"עס  |  17/01/10 21:25
3
מאמר מצוין - צודק בכל מילה ל"ת
ענת שלו  |  18/01/10 13:35
4
הניתוח נכון. הדרך להתמודד
שלמה ורטמן  |  18/01/10 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
העולם ע"פ אובמה הוא אינו זירת עימות בין חברות חופשיות לבין משטרי וארגוני טרור, אלא במת הידברות בין יריבים החייבים להבין, לכאורה, שהמשותף ביניהם עולה על המפריד ושהסכמים ואמנות עדיפים על עימות צבאי
אמנון לורד
את הדור הבא של ארה"ב דן ברק אובמה לחובות אדירים    את העולם החופשי הוא דן להתרפסות בפני הטרור    את ישראל הוא דן ברותחין    וכיצד דן אותו הציבור האמריקני, שבחר בו בהתלהבות לפני שנה? האותות לקראת בחירות-הביניים אינם מבשרים לו טוב
יאיר דקל
החקלאים יכולים לשמור על הטבע    דרוש רצון טוב    בפועל - היד על תרסיס ההדברה קלה מידי ולעיתים מגויסת כנשק בסכסוכי שכנים
אורי אליצור
לפתע פתאום השתתק הקמפיין הענק למען גלעד שליט    לא הפגנות לא מיצגים ואפילו לא דיווחים על פגישותיו וצעדיו של נועם שליט. שקט    מי נתן את ההוראה לכל כלי התקשורת הישראלית לשנות כיוון?
יועז הנדל
הוא רצה לברוח מעירק, אבל אירן מתחילה לזנב בו שם    הוא רצה לתת לאחמדינג'אד להחליק את האטום בדיבורים, אבל אחמדינג'אד מעדיף להשתולל    הוא חשב שאפשר להתמקד בפעולה צבאית באפגניסטן, אבל אל-קאעידה עברה לגור בתימן ובסומליה    שנה אחרי השבעתו, אובמה במסע התפכחות בכל זירות הטרור    חוץ מהפלשתינית, כמובן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il