X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לואיס מונטוגומרי היה נוכל אשר הצליח לעבוד על גופים ממשלתיים בארה"ב קצת מחשבה, עומק, רצינות ובהירות היו יכולים למנוע פארסה זו
▪  ▪  ▪
ארה"ב עדיין פגיעה [צילום: AP]

ניסיון הפיגוע של המחבל הניגרי עבד אל מוטוואלב בטיסה 253 שהמריאה מאמסטרדם לדטרויט מוכיחה שארה"ב עדיין פגיעה וממשיכה להוות כר ניסוי לפיגועי מחבלים.
במגזין "פלייבוי" (שלעיתים מופיעים בו תחקירים רציניים) פורסם, שבשנת 2003 הצליח דניס מונטגומרי בן ה-56 שהינו יזם ומהמר כפייתי במדינת נוואדה אשר אין לו רקע בסיסי במודיעין או בהפעלת מערכות טכנולוגיות, לשכנע את סוכנות הביון שדרך שידורי התחנה הערבית "אל-ג'זירה" מועברות הוראות למחבלים המשתייכים לרשת הטרור "אל-קאעידה".
סוכנויות הביון התייחסו לידיעה הזו ברצינות והחלו לבדוק אותה, מה שעורר גיחוך בקרב הציבור האמריקני מחד ודאגה גדולה מאידך.
כאמור, מונטגומרי שהציג עצמו כמדען, פנה לרשויות הפטנטים כדי להציע להן את סחורתו המזוייפת. אחד הפטנטים שהציע מונטגומרי לסוכנות הביון הינה תוכנה אשר מפענחת מסרים מוצפנים בתוך סרטי וידאו. כדי להוכיח שהתוכנה עובדת סיפר מונטגומרי שהוא הצליח לפענח מסר שהעבירה תחנת השידור "אל-ג'זירה" על כוונה של חוליית הטרור של אל-קאעידה לשחזר את פיגועי ה-11 בספטמבר.
בתוך הרשת נמצאו קודים, אותם גילתה התוכנה שהחליפה אותם במספרים המכילים קואורדינטות של קווי אורך ורוחב, המתאימים במיקומם לשדות תעופה הפרושים ברחבי ארה"ב. מספרים אחרים, המוצמדים לקואורדינטות יכולים לגלות את מספרי הטיסות. לשיטה זו קרא מונטגומרי "סינון רעש".
סוכנות הביון שהאמינה למידע זה שלחה סוכנים למשרדי חברת "אי טרפיד" במדינת נוואדה. סוכן אחד שהציג עצמו כ"סיד" ישב עם מונטגומרי וקיבל ממנו מסמכים המאמתים את ממצאיו, אך תמורת התוכנה ביקש מונטגומרי 100 מיליון דולר. את הסכום הזה הוא לא קיבל, אך ייתכן ויסתפק בסכום מצומצם בהרבה.
הפארסה נמשכה, ב-23 בדצמבר 2003 יומיים לפני חג המולד, כאשר ארה"ב עברה למצב כתום, שהוא השני בחשיבותו לפני הכרזת מצב חירום. טיסות נדחו או בוטלו, מטוסי קרב חגו בשמי ארה"ב, אלפים פונו ממוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, הבורסה צנחה ועוד. והכל כאמור מסתמך על מקור התרעה מפוקפק ביותר.
בינואר 2004 הורמו גבות לגבי מונטגומרי והמצאתו ההזוייה, אך ממשל בוש הגן עליה בתוקף. בפברואר ניסו מדענים צרפתיים יחד עם אנשי הסי. איי. אי לשחזר את טכנולגיית הקידוד עליה הצהיר בגאווה מונטגומרי, אך הם נכשלו בכך.
סוכנות הביון הפסיקה להיפגש עם מונטגומרי והפרשה חוסלה. מונטגומרי ניסה להונות גופים ממשלתיים נוספים עד שבשנת 2006 נסגרה חברת "אי טרפיד" ומה שנשאר מהיוזמה המפוקפקת הינו שלושה דיסקים שכנראה זוייפו.
בספטמבר 2008 ניסה מונטגומרי להונות קזינו בלאס-וגאס כאשר השתמש בצ'קים ללא כיסוי. הבולשת החלה לחקור את הפרשה, אך החקירה נתקעה היות ומונטגומרי טען ששותפיו רימו אותו והוא איבד את הדיסקים שהכילו את התוכנה.
מערכות הביטחון המשיכו לשלם לו שלושה מיליון דולר תמורת פיתוח טכנולוגיות. ביוני 2009 הודיע הנוכל על פשיטת רגל עם חובות של 110 מיליון דולר. אין לדעת מתי הוא יתאושש ויעקוץ שוב.

מחבר המאמר הינו בלוגר וסטודנט באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  15/01/2010   |   עודכן:  16/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוכל שהונה והוריד מדינה שלמה על הברכיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל ציגלמן
השוק הקיים בארצות האיחוד האירופי למוצרים הטכנולוגיים רבים איננו שוק אמיתי ועל כן הוא בבחינת בועה העלולה להתפוגג בעוד כמה שנים
יורם אטינגר
העולם ע"פ אובמה הוא אינו זירת עימות בין חברות חופשיות לבין משטרי וארגוני טרור, אלא במת הידברות בין יריבים החייבים להבין, לכאורה, שהמשותף ביניהם עולה על המפריד ושהסכמים ואמנות עדיפים על עימות צבאי
אמנון לורד
את הדור הבא של ארה"ב דן ברק אובמה לחובות אדירים    את העולם החופשי הוא דן להתרפסות בפני הטרור    את ישראל הוא דן ברותחין    וכיצד דן אותו הציבור האמריקני, שבחר בו בהתלהבות לפני שנה? האותות לקראת בחירות-הביניים אינם מבשרים לו טוב
יאיר דקל
החקלאים יכולים לשמור על הטבע    דרוש רצון טוב    בפועל - היד על תרסיס ההדברה קלה מידי ולעיתים מגויסת כנשק בסכסוכי שכנים
אורי אליצור
לפתע פתאום השתתק הקמפיין הענק למען גלעד שליט    לא הפגנות לא מיצגים ואפילו לא דיווחים על פגישותיו וצעדיו של נועם שליט. שקט    מי נתן את ההוראה לכל כלי התקשורת הישראלית לשנות כיוון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il