X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת המבקר, "מזכירות המפלגה אינה מוסמכת לקבל החלטה כזו, אשר עומדת בסתירה להוראות החוקה, ושיש בה כדי להגביל את הנורמות שחוקקו בתוכנה, קל וחומר לכשמדובר בזכות יסוד חוקתית בדמות האפשרות "לבחור ולהיבחר" למוסדות המפלגה"
▪  ▪  ▪
עו"ד שי גלילי [צילום: ערוץ 10]

מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי שלח מכתב התראה אל יו"ר וחברי מזכירות הליכוד, ובו הוא מזהיר כי יש פגמים בהצעת ההחלטה של יו״ר המזכירות ישראל כ"ץ, שתמנע מ"פורשים" לשוב לשורות התנועה ב-8 שנים הקרובות.
"על אף שעיקרון לכשעצמו שבתוכן הצעת ההחלטה לעיל הוא עקרון נכון וצודק לגופו", כותב גלילי במכתבו, "אינני רואה הכיצד מזכירות המפלגה יכולה או מוסמכת לקבוע עקרון מסוג זה, בשעה שההחלטה עצמה עומדת בסתירה להוראות חוקת המפלגה, והיא אף מצמצמת נורמה מהותית המעוגנת בחקיקה ראשית, וזאת באין כל הסמכה מפורשת למזכירות לעשות כן".
עוד כותב גלילי במכתב כי "הזכות של "לבחור ולהיבחר" במפלגת הליכוד, הינה זכות הנשאבת במישרין מהוראות חוקת המפלגה (המהווה את החקיקה הראשית בדין המפלגתי). חוקת המפלגה קובעת את התנאים וההסדרים שבעטיים יוכל חבר לבחור ולהיבחר למוסדות המפלגה ולגופים חיצוניים, מבלי שהחוקה האמורה העניקה סמכות פונקציונאלית לגוף כל שהוא במפלגה להוסיף תנאים או הגבלות כנגד זכות זו. יצוין כי אפילו מרכז המפלגה (שהינו הגוף המחוקק במפלגה) איננו רשאי לקבל הצעת החלטה מסוג זו שהוצעה, ולגרוע מהנורמות והזכויות הקבועות בחוקה, מבלי לקיים את הפרוצדורה של תיקון או שינוי החוקה עצמה".
בסיום מכתבו מבהיר גלילי: "נוכח כל אשר תואר לעיל, במצב המשפטי הנוכחי, אין זה בסמכות מזכירות המפלגה לקבל את הצעת ההחלטה לעיל, אשר עומדת בסתירה להוראות החוקה, ושיש בה כדי לצמצמם ו/או להגביל את הנורמות שחוקקו בתוכנה, קל וחומר לכשמדובר בזכות יסוד חוקתית בדמות האפשרות "לבחור ולהיבחר" למוסדות המפלגה ולהימנות בין נציגיה. ואדגיש, שהגם העיקרון שברצון יו"ר המזכירות להציע במסגרת הצעת ההחלטה לעיל, הינו עקרון חשוב, ראוי וצודק לגופו, חוששני כי לשם עקרון זה יש צורך ב"הליך של המוסד לביקורת תיקון חוקה", ואין הדבר יכול להיעשות בדרך או באמצעות "החלטה מנהלית" מטעם מזכירות המפלגה. אשר על כן, ולאור כל המוטעם לעיל, הנני להציג בזאת את הפגמים הקיימים בהצעת ההחלטה האמורה ולהתריע בפניכם בדבר חוסר חוקיותה, בבחינת "לפני עיוור לא תיתן מכשול".

תאריך:  01/08/2021   |   עודכן:  01/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחלטה למנוע מ"פורשים" לשוב לליכוד - בניגוד לחוקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: "הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האירני שהם עשו טעות קשה"    על התקציב אמר בנט: "הממשלה פועלת למען האינטרס הכללי. אנחנו מפחיתים ביורוקרטיה ומגדילים את התחרות, למען כולם"
מירב ארד
חברת טל תעופה מונתה לנציגה בישראל של משרד התיירות של דובאי
מירב ארד
תוצאות המחקר הצביעו על שיפור מובהק בספירת הדם לאחר ההחלמה מהניתוח. נמצאו עליה ברמת ההמוגלובין, מספר הכדוריות האדומות וירידה במספר הכדוריות הלבנות. שינויים אלו בבדיקות הדם מעידים על שיפור בבריאותם הכללית של המטופלים לאחר הניתוח
איציק וולף
המתעמל הישראלי בן ה-24 הוביל את תחרות הגמר לאחר שקיבל ציון של 14.922    ביצע אלמנטים קשים וברוב המקרים הצליח לנחות באופן מושלם    זו הפעם הראשונה שבה ישראלי מנצח באחת התחרויות המרכזיות במשחקים האולימפיים
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק ביומטריה לזרים שאמורה לקבוע נהלים לנטילת נתונים ביומטריים מזרים המבקרים בישראל    השרה שקד: החוק יאפשר בקרה על זרים שכניסתם שלא למטרות לגיטימיות כגון: שהייה ועבודה בלתי חוקית ופעילות גורמי טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il