X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת הכלכלה והתעשיה הגישה לממשלה את המלצות דוח התעסוקה של ועדת 2030 במסגרת הצעה להחלטה עיקרי ההמלצות: קביעת יעדים תעסוקתיים לאוכלוסיות יעד לשנת 2030, קידום רפורמה במערך ההכשרה המקצועית, גיבוש מערך נתונים מקיף והכשרות להגדלת מיומנות העובדים
▪  ▪  ▪
הפרופסור צביקה אקשטיין [צילום: רונן טופלברג]

בשורה לשוק התעסוקה: הממשלה מאשרת ומתקצבת (יום א', 1.8.21) את דוח ועדת 2030 לקידום תחום התעסוקה. מדובר בדוח המתורגם להצעה להחלטה המוגשת בידי שרת הכלכלה והתעשיה אורנה ברביבאי, פרי עבודתה של הוועדה לקידום תחום התעסוקה 2030 שהובילה זרוע העבודה, שהמליצה בין היתר על קביעת יעדי תעסוקה איכותיים לאוכלוסיות מגוונות, קידום רפורמה בהכשרה המקצועית וקידום ההון האנושי.
הוועדה בראשות הפרופסור צביקה אקשטיין, התמודדה עם בעיות בשוק העבודה אשר מהווה רכיב משמעותי לצמיחה במשק, ועל-מנת להתוות מדיניות בתחום התעסוקה. ועדת 2030 כללה נציגים מהמגזרים הציבורי, העסקי והמחקרי. במסגרת המלצותיה ולשם העלאת הפריון וצמצום פערי השכר בחברה, שמה הוועדה דגש מרכזי על קידום ההון האנושי של העובדים.
עיקרי ההמלצות: קביעת יעדים תעסוקתיים לאוכלוסיות יעד לשנת 2030, קידום רפורמה במערך ההכשרה המקצועית, גיבוש מערך נתונים מקיף והכשרות להגדלת מיומנות העובדים. הוועדה קבעה יעדים כמותיים לתעסוקה לפי קבוצות אוכלוסייה, וממליצה על כלים לשיפור הפריון באמצעות הקניית כישורים ושיפור ההון האנושי. מטרת הרפורמה בהכשרה המקצועית היא לאפשר ללומדים להשתלב בתעסוקה איכותית, להגדיל את שכרם ורווחתם ולהגדיל את פריון העבודה והתוצר במשק.
הרפורמה מחזקת את שותפות המעסיקים בגיבוש ההכשרות המקצועיות, תהליך אשר מתקיים כבר כיום בזרוע העבודה באמצעות מינהלת המעסיקים, אשר מהווה שותפות בין זרוע העבודה, נשיאות המגזר העסקי וההסתדרות אשר נוסדה בעקבות המלצות דוח 2030 וכחלק ממאמץ משותף לתת מענה לאתגרי שוק העבדה גם בעקבות משבר הקורונה.
ההצעה להחלטה, המכונה "שיפור ההון האנושי בישראל", מובאת לאישור הממשלה, כחלק מתהליך אישור תקציב המדינה. על-פי ההצעה, היקף המשתתפים בהכשרות מקצועיות הממומנים על-ידי המדינה יגדל ככל שהרפורמה תמומש בהצלחה. מימון ההכשרות וגובהו ייקבע בין היתר על-פי התשואה המתקבלת והביקוש לעובדים. הרפורמה מהווה אבן דרך משמעותית עבור המשק והחברה.

הוועדה לקידום תחום התעסוקה לקראת שנת 2030: דו"ח מסכם / דוח
הוועדה לקידום תחום התעסוקה לקראת שנת 2030, בראשותו של פרופ' צבי אקשטיין, שהוקמה באוגוסט 2017 והורכבה מבכירים מכלל המגזרים במשק ובכלל זה נציגים של מגוון משרדי ממשלה רלוונטיים, נציגי מעסיקים, נציגים של ארגוני עובדים ונציגי מגזר שלישי המומחים בתחום, הגישה את הדו"ח המסכם לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ איציק שמולי. הממונה על זרוע העבודה, מר מוטי אלישע: ״אני מברך על הגשת הדוח המעמיק שגיבשנו יחד, הממשלה, המגזר העסקי, המגזר השלישי והאקדמיה, אשר התווה את האסטרטגיה הממשלתית בתחום התעסוקה לעשור הקרוב והגדיר מפת דרכים לרפורמות שיובילו להכשרה איכותית של עובדים מיומנים, לשילוב איכותי בתעסוקה של כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית ולהעלאת הפריון במשק. זרוע העבודה החלה כבר ביישום נרחב של המלצות הוועדה, בעריכת רפורמה בהכשרה מקצועית, בפיתוח מהלכים להכנת המשק לשוק העבודה המשתנה, ובפיתוח ויישום תכניות לטובת תעסוקה איכותית ולשילוב אוכלוסיות המודרות משוק העבודה. כלים אלו הפכו חשובים ומרכזיים במיוחד לאור משבר הקורונה, וזרוע העבודה פועלת ללא לאות לאור המלצות הוועדה, לטובת חילוץ המשק הישראלי מהמשבר התעסוקתי. ברצוני להודות ליו"ר הוועדה, פרופ' צבי אקשטיין, ולכלל חברי הוועדה לקידום התעסוקה לשנת 2030, על עבודתם המסורה לטובת גיבוש ההמלצות וכן לשר העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי, על אימוץ ההמלצות. בטוחני שהתכניות שהמשרד מציג בעת הזאת, יחלצו את המשק מהמשבר ויניעו קדימה את הכלכלה הישראלית״. חברי הוועדה קיימו סדרה של פגישות במליאה ובצוותי עבודה וגיבשו חזון בפתח עבודתם: עידוד צמיחה תוך צמצום העוני באמצעות הגברת התעסוקה, ומיצוי ושדרוג ההון האנושי של העובדים לשם העלאת פריון העבודה, תמיכה בצמיחה יציבה של המשק והתמודדות מיטבית עם התמורות הדמוגרפיות ועם השינויים התדירים בשוק התעסוקה. מתוך חזון זה נגזרת המטרה: גיבוש המלצות מעשיות לממשלה ובפרט למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, למדיניות אשר תשיג יעדים מדידים לעלייה בתעסוקה ובהון אנושי של העובדים בישראל עד 2030. לנגד עיני הוועדה עמדו האתגרים המשמעותיים בשוק העבודה: שלוש קבוצות אוכלוסייה ברמת תעסוקה נמוכה - גברים חרדים, נשים ערביות ואנשים עם מוגבלות, וכן פריון העבודה הנמוך בישראל (התוצר לשעת עבודה). כל זאת לצד העלייה הדרמטית בשיעורי ההשתתפות בתעסוקה החל מ-2003, אשר נבעה בעיקרה ממדיניות ממשלתית להגדלת התמריצים לעבודה, לכלל העובדים, ותכניות תעסוקה בשטח, המכוונות בפרט לבעלי הכנסות נמוכות. לאור זאת, הוועדה ממליצה על יעדי תעסוקה שאפתניים לפי קבוצות אוכלוסייה ועל כלים ותכניות לשילוב וקידום בתעסוקה, ומתמקדת בשיפור הפריון, באמצעות העלאת ההון האנושי ובפרט, בקרב אלו הממוקמים בחציון התחתון, באמצעות הקניית כישורים וניסיון תעסוקתי. המלצות הוועדה למעורבות הממשלה מתמקדות בהיבטים שונים של שוק העבודה, בהם קיימת הסכמה רחבה על קיומם של כשלי שוק ובצורך במעורבות ממשלתית, היוצרת סביבה להשגת היעדים של תעסוקה גבוהה ואיכותית ועלייה בהון האנושי של העובדים. (111 עמ')
תאריך:  01/08/2021   |   עודכן:  01/08/2021
+חסמים שיוסרו יגבירו את יצוא הקנביס הרפואי
00:49 02/08/21  |  עידן יוסף

הממשלה תתמוך בסעיף אשר יובא במסגרת חוק ההסדרים, להסרת חסמי הייצוא הקיימים כיום בענף הקנביס הרפואי ויאפשר את מימוש פוטנציאל התעשיה.
ישראל היא אחת המדינות המובילות בייצור, במחקר ובפיתוח בתחום הקנביס הרפואי, והיא בעלת 35 חוות ריבוי, 31 חוות גידול ו-9 מפעלים המייצרים מוצרי קנביס רפואי לטובת מטופלים בארץ ובעולם. פוטנציאל המכירות של חברות הקנביס הרפואי, לשוק המקומי ולייצוא, מוערך בהיקף של כ-3-2 מיליארד דולר בשנה. תעשיית הקנביס המקומית צומחת בקצב של כ-30% בשנה, עם היקפי מכירות של למעלה מ-700 מיליון שקל בשנת 2020.
עד כה לא התאפשר למעשה יצוא מלא בשל מגוון חסמים. במסגרת השינויים המבניים הנלווים לחוק התקציב לשנים 2021-2022 מוצע לתקן את החלטת ממשלה 4490 מינואר 2019 שעניינה "אימוץ המלצות הצוות לבחינת היתכנות היצוא של קנביס רפואי", כך שיצומצמו ההגבלות הקיימות כיום בתחום יצוא הקנביס הרפואי ויתאפשר יצוא של חומרי גלם בהם חומר צמחי הניתן לריבוי וכן מוצרים שלא עומדים בהכרח בתקן ישראלי אך מאושרים על-ידי מדינות היעד. כמו-כן, הוחלט כי משרד הכלכלה ומשרד הבריאות יפעלו יחד להתאמת תקני האיכות הקיימים בישראל, ה-IMC-GMP כך שיוכרו כשקולים או זהים לדרישות במדינות המיועדות לייצוא. באופן הזה, תעשיית הקנביס הישראלית תוכל להמשיך להתפתח.

+ההצבעה על התקציב: הממשלה יצאה בחצות להפסקה
00:22 02/08/21  |  עידן יוסף

ישיבת הממשלה יצאה להפסקה. ראש הממשלה יכנס כעת את ראשי הקואליציה בלשכתו. הממשלה תתכנס שוב בהמשך הלילה להצבעה על סעיפי תקציב המדינה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
הוסיף: "הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האירני שהם עשו טעות קשה"    על התקציב אמר בנט: "הממשלה פועלת למען האינטרס הכללי. אנחנו מפחיתים ביורוקרטיה ומגדילים את התחרות, למען כולם"
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק ביומטריה לזרים שאמורה לקבוע נהלים לנטילת נתונים ביומטריים מזרים המבקרים בישראל    השרה שקד: החוק יאפשר בקרה על זרים שכניסתם שלא למטרות לגיטימיות כגון: שהייה ועבודה בלתי חוקית ופעילות גורמי טרור
אהרן פאפו
התוצאות הבינלאומיות הנובעות חולשתם האינטלקטואלית של הזוג שהרכיב פייק-ממשלה - ממשלת-חובבים חסרי ניסיון מדיני וחסרי ידע בסיסי - כבר הופיעו לא רק בנזיפתו של מקרון, שלא היה מרשה לעצמו לדבר כך אל ראש-ממשלה אחר כלשהו בעולם. גם ביידן, נשיא ארה"ב, במפגשו בז'נבה עם פוטין מסר לו שהפצצות ישראל בסוריה אינן מקובלות עליו
עידן יוסף
News1 בפרסום ראשון: 28 שנה אחרי שממשלת רבין סירבה לתת היתר ענפי להעסקת עובדים בשבת בענף ההייטק, מעלה ממשלת בנט-לפיד את הנושא מחדש, אך מסירה אותו זמנית מסדר-היום בתקווה להעלות אותו מחדש בהזדמנות הקרובה
עידן יוסף
במסגרת רפורמת תעריפים המוצעת בחוק ההסדרים, יחושבו אחרת תעריפי הנסיעה הבודדת באמצעות הרב-קו ויהיו זהים לאלה המוצעים ביישומונים בהתאם למרחק    כמו-כן צפויים להתבטל שורה של מינויים בערים רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il