עוד עלה במהלך הישיבה כי ועדת העררים של כביש 6 לא התכנסה מנובמבר 2020 זאת בגלל שתוקף חברותם של שלושת חבריה פג. מ
משרד התחבורה נמסר כי חידוש החברות נמצא בהליכים.
ולדימיר סימון, מנהל תחום תכנון כלכלי במשרד התחבורה, הסביר כי במסגרת התהליך המכרזי, נדונה השאלה האם ניתן להכריח וליצור מערכת אגרה אחודה. לדבריו, בגלל שאנחנו נמצאים בעולם תחרותי עם התקשרויות, עמדת ועדת המכרזים הייתה להשאיר את המכרז פתוח לתחרות. "במסגרת בנית המכרז בטרם המכרז פורסם נדונה השאלה מה יקרה אם מישהו אחר עם מערכת אחרת יזכה והוחלט שלא ניתן למנוע מחברות אחרות להתמודד. היום יש שתי חברות שונות שמפעילות שני קטעים שונים של
כביש חוצה ישראל, עם שתי מערכות אגרה שונות אך עם שיטות גביה דומות. התעריפים אושרו בוועדות הכנסת הרלוונטיות. היוזמה מוצלחת מאוד והיקף העררים ביחס לנסיעות הוא קטן. אנחנו כמובן נשמח לשאוף לאפס ערעורים". הוא הוסיף כי הזכיינים עשו קמפיין פרסום אגרסיבי כדי להסביר לציבור שמדובר בשני מפעילים שונים עם אגרות נפרדות.
נציג משרד האוצר שי ששתיאל הסביר כי "הזכיין נוטל חוב ועם החוב הזה הוא מממן את סלילת הכביש". לדבריו, בחלק הדרומי של הכביש המודל הזה לא היה מספק ואלמלא מימון המדינה ייתכן שהכביש לא היה נסלל. עוד אמר כי כביש חוצה ישראל בחלקו הדרומי נסלל במתווה של כביש 40 ולכן לתושבי הדרום, בניגוד לתושבי הצפון אין חלופות להגעה למרכז הארץ.
יו"ר הוועדה הודיעה כי את הישיבה הבאה בעניין גביית אגרה עבור הנסיעה בכביש 6 תקיים בצפון. "ניסע כולנו לצפון אחר-הצהריים ונראה כמה זמן לוקח לנו להגיע ואילו חלופות אמיתיות יש לתושבים". עוד אמרה כי תפנה לשר המשפטים ולשרת התחבורה על-מנת שיוודאו שוועדת העררים פועלת. "הנוסע בכביש צריך לקבל חשבונית אחת עבור הנסיעה ולא להיות מטורטר על-ידי שני זכיינים. מעבר לזה, מי שחושב שזה נכון שחלק מהאזרחים - במקרה הזה רק תושבי הצפון - ישלם מס עבור נסיעה בכביש, כשאין חלופה אחרת, הוא פשוט חצוף. לתושבי הצפון אין חלופה יעילה אחרת לנסיעה למרכז. זאת פשוט פגיעה במפעל ההתיישבות הציוני". היא הודיעה שתפעל למען ביטול אגרת הנסיעה עבור תושבי הצפון במסגרת דיוני התקציב הקרבים.
במהלך הדיון עלתה גם הצעת החוק שהגיש ח"כ
אחמד טיבי על פיה לא תגבה אגרת שימוש כאשר יש עבודות בכביש הגורמות לעומס או כאשר הנסיעה מתעכבת יתר על המידה. לא יכול להיות שאנשים ישלמו עבור הנסיעה אבל עדיין יתקעו בפקקים של שעות". לדברי, ח"כ טטיאנה מזרסקי, תושבת הצפון, תושבים רבים עוזבים למרכז והדבר פוגע בפיתוח האזור. יש לפטור את תושבי הצפון מתשלום האגרה".