X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בני הדור הקשיש מתקשים בהפעלת מכשירים מתוחכמים, דוגמת האינטרנט והטלפון הסלולרי, ונותרים חסרי-אונים אל מול אטימותם של מוסדות-ציבור שמתעלמים מהם
▪  ▪  ▪
גזירה קשה ומקשה על חיי בני "גיל הזהב" [צילום: AP]

יותר ויותר הופכת הטכנולוגיה השימושית לאויבם הגדול של בני "גיל הזהב": בעוד שזו מתקדמת בצעדי ענק - נותרים הם הרחק מאחוריה, חסרי-אונים להתמודד עימה.
קחו, למשל, את האינטרנט, שאמור להפוך את המגע הבין-אישי לנגיש יותר ולקרב את הגולש אל העולם הרחב במחי-שנייה אחת. אלא שלעומת ידם הקלה של בני הדור הצעיר, היודעים לגלוש להנאתם ולתועלתם - נתקלים בני "גיל הזהב" במצבור של בלמים טכניים בדרך, כשידם קצרה מלהושיע לעצמם. רבים מהם רואים ב"גולם" המחשב מעין מפלצת שחוסמת להם את דרכם ונמנעים בשל כך מלהשתמש בו. הצרה היא שלא אחת תובעת מהם הקידמה את השימוש בגולם הזה כתנאי בלעדי להשגת מבוקשם וצרכיהם.
הסטטיסטיקה מעידה על עלייה מאסיבית במספר מוסדות-ציבור המאפשרים נגישות עימם באמצעות האינטרנט בלבד ושלא, כבעבר, באמצעות הטלפון או הביקור האישי במחיצתם. לבני "גיל הזהב" קשה להשלים עם רוע הגזירה, מה גם שלא במעט מקרים נעדר בכלל ה"גולם" מבתיהם, אם בשל הקושי הרב הכרוך בהתמודדות עימו ואם בשל העלות הגבוהה באחזקתו, שהיא למעלה מהאמצעים הכלכליים העומדים לרשותם.
הפרה והעגל
וכאילו לא די בצרה הזאת, חלפו גם הימים שבהם שימש המענה הקולי האישי בטלפון כאמצעי הקשר המקובל עם אותם מוסדות. מה לעשות, אבל בני "גיל הזהב" אינם מורגלים עדיין לטכנולוגיה החדשה ומתקשים ללחוץ על מתגי הטלפון המתאימים כדי לספק את מבוקשם. הם, עדיין, נכספים למענה האישי החם והישיר מעברו השני של הקו כדי למצוא מזור לבעיותיהם. הדברים אמורים, למשל, בתשלומי-חשבונות ובהזמנת מצרכים, שנעשים כיום כמעט אך ורק בדרך הבלתי-ישירה. עקב האכילס של הדור הקשיש הם גם שירותי הבנקים ושירותים רפואיים למיניהם, שבהם מופעלים מוקדנים בלבד, שרק דרכם ניתן להשיג את הסניף המבוקש. הקשר האישי והמיידי, שהיה כמובן מהיר יותר, נעלם ונמנע מהם, למגינת-ליבם הרבה.
אותם דברים אמורים גם בטלפון הסלולרי, שרבים מבני הדור הקשיש נרתעים מלהשתמש בו בשל הקשיים הכרוכים בהפעלת מתגיו, בקריאת האותיות והמספרים הזעירים שעל צג המכשיר הנייד, וגם בקבלת ובהעברת מסרונים, שכדי לפענח אותם צריך ממש להוציא את העיניים.
מן הדין היה שמוסדות הציבור יקחו לתשומת-ליבם את הקשיים האלה שנערמים בפני ציבור לא-מבוטל של צרכנים, שאין להתעלם מקיומו. על אחת כמה וכמה שאין להתעלם ממגבלות הגיל העומדות לו לרועץ. "גיל הזהב" ראוי, בהחלט, ליתר-קשב, מה גם שיותר משהעגל רוצה לינוק - הפרה היא הרי זו שצריכה להניק.

תאריך:  17/01/2010   |   עודכן:  17/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטכנולוגיה בעוכרי גיל הזהב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זו שיטה להתעלמות מאנשים
ירון זכאי  |  17/01/10 14:02
2
ישפתרון חלקי
atidi  |  18/01/10 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סיקור תביעת העוזרת נגד שרה נתניהו הוא סימפטום למחלה הקשה בה לוקה העיתונות הישראלית    עורכים ועיתונאים נכנעים לאינטרסים מסחריים של מו"לים, ואת המחיר משלמת הדמוקרטיה הישראלית
ענבל בר-און
מהו דינו של נאשם בעבירות מין חמורות כלפי קטינים אשר מערים על הרשויות, בורח מהן, ושולח להן אצבע משולשת? - הגנה מן הצדק, כמובן!
יעקב בר-און
המטרה המרכזית הייתה לברר מה למיקה קרני, הזמרת החילונית מאמירים, ולמופע לציון 15 שנים לפטירתו של ר' שלמה קרליבך    מהר מאוד התברר שהקשר הרבה יותר חזק ממה שחשבנו    קבלו את קרני מודל תש"ע: מתחזקת והולכת בהדרגה, מצטערת על דברים שעשתה בעבר ומתפללת כמעט מדי יום
עמוס גורן
אילוץ הדרדקים לשנן "תיקוני לשון" רק ישניא עליהם את השפה    עדיף לקחת אותם לאתרי ההתרחשות של סיפורי התנ"ך, לצורך הקראת התנ"ך    על הקשר בין תחיה לאומית ללשון הלאומית    תענוגות העברית (ל"ג)
מרדכי קידר
חיסול מדען הגרעין האירני השבוע, היעלמות מדען הגרעין האירני לפני חצי שנה וחיסול מדען גרעין אירני אחר ב-2007, מוכיחים כי ארגוני המודיעין הזרים יודעים הרבה מאוד על פרויקט הגרעין האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il