X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יח"צ]
צעד קטן להנגשה
לראשונה: אוטובוס קומתיים נגיש בגוש-דן
יחל לפעול בקו שבין ראשון לציון לתל אביב מדובר באוטובוס הבין-עירוני הראשון בישראל המותאם לאנשים עם מוגבלות וכולל 73 מקומות ישיבה - תשעה פחות ממה שהובטח, ומקום לנכה אחד בלבד

חברת אגד תחל להפעיל (יום ה', 5.8.21) אוטובוס דו-קומתי ראשון מסוגו (דגם MAN) בין ראשון לציון לתל אביב בקו 190, זאת במסגרת מיזם-חלוץ שמשרד התחבורה עורך במטרה לשפר את השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית ולהגביר את הנגישות.

קול קורא לציבור בחינת הפעלת אוטובוסים בינעירוניים נגישים / קול קורא
במסגרת מדיניות המשרד לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית והנגשתה לציבור, מעוניינת הממשלה להפעיל אוטובוסים בינעירוניים נגישים מעבר להוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות חושית באוטובוסים בין עירוניים), התשע"ז-2017 ,ובכלל זה הנגשת האוטובוסים למתניידים בכיסא גלגלים ואו קולנועיות (יקראו שניהם להלן: כסאות גלגלים). על כן, מבקש משרד התחבורה מהציבור להציע רעיונות להנגשת הקווים הבינעירוניים לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, המתניידים בכיסאות גלגלים ולהציע פתרונות לעלייה והעלאה של כסאות גלגלים לאוטובוסים הבינעירוניים.
סוגיות בהנגשת שירותי האוטובוסים בתחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות בדגש על השירות בחברה הערבית / סקירה
במסמך יוצגו ראשית העקרונות הכלליים שבשמם התחייבה מדינת ישראל להנגשת שירותי תחבורה עבור אנשים עם מוגבלויות, לאחר מכן תוצג ההבחנה בהסדרת התחום על ידי משרד התחבורה בין הנגשת השירות העירוני והשירות הבין עירוני. פרק נוסף במסמך יוקדש להנגשה חושית של אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים והנגשה לשונית עבור דוברי השפה הערבית וכן להכשרות ייעודיות לנהגי החברות המפעילות בנוגע לשירות עבור אנשים עם מוגבלויות. (11 עמ')
דלתות קטנות ביחס למספר המושבים

במהלך השבועיים הקרובים ישולבו בקו שלושה אוטובוסים דו-קומתיים נוספים שיפעלו לאחר מכן גם בקווים אחרים. מדובר בדגם אוטובוס של חברת MAN, בייבוא של חברת מכשירי תנועה. באוטובוסים אלה הדלת נפתחת לכיוון הנגדי, בשונה מיתר האוטובוסים, אולי בשל העובדה שמדובר באוטובוס קומתיים. אוטובוסים אלה נחשבים טובים, למעט העובדה שגודל הדלתות קטן ביחס למספר המושבים (במפרקית ממוצעת יש 5-4 דלתות), דבר העשוי להאט את משך העלייה לאוטובוס.
News1 מציין כי הבטחתו אשתקד של משרד התחבורה להפעלת האוטובוסים הללו, הייתה להכניס את האוטובוסים לשירות כבר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021. כפי שניתן להיווכח, חל עיכוב בעניין. גם מספר המושבים שונה מהמובטח - 73 לעומת 82 - תשעה מושבים פחות. מתוכם, מקום לנכה אחד בלבד.

הקו יהיה ניסויי

כיום אין חובת הנגשה של קווים בין-עירוניים לנוכח העלות הגבוהה ובעיות נוספות. האוטובוס הדו-קומתי יהיה האוטובוס הבין-עירוני הראשון בארץ המונגש לאנשים עם מוגבלות. בקומה הראשונה של האוטובוס הותקנה עמדה מיוחדת לעגלת נכים ומעלון המאפשר עלייה מהמדרכה לקומה הראשונה.
קו 190 הוא קו באורך בינוני. מסלול הנסיעה עובר לאורך 21 ק"מ והוא נמשך כשעה. גם הפעם, כבפעמים קודמות, ממשיך מחדל המידע. באתר המידע לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה, כמו גם באתר אגד, לא מצויינות הנסיעות המונגשות, ולא נערכה התאמה של זמני ההגדרה (משך הנסיעה המשוער) בהתאם. אחד העניינים שעשויים להאט את משך הנסיעה הוא ירידתם ועלייתם של נוסעים הן לאוטובוס והן לקומה השנייה שלו.
במסגרת המיזם, תיבחן מידת ההתאמה של דגם האוטובוס לתנאי האקלים בארץ ולתוואי השטח המקומי. כמו-כן תיבחן מהירות נסיעת האוטובוס, זמני העלייה והירידה ממנו, השימוש בקומה העליונה. בעבר מסר משרד התחבורה שאמורים להיבחן גם נושאי השימוש בתא מטען ייחודי המצוי בגב האוטובוס, והתאמתו למעבר גשרים ברחבי הארץ.
שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי "ההתעקשות שלנו על תקציב לשיפור הנגישות בתחבורה הציבורית הובילה להישג מדהים - 96 מיליון שקל שיושקעו בציבור שצריך לקבל את מיטב המשאבים על-מנת להתנייד בצורה טובה ונוחה, בכל מצב תפקודי שהוא".

תאריך:  04/08/2021   |   עודכן:  08/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: אוטובוס קומתיים נגיש בגוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במסגרת רפורמת תעריפים המוצעת בחוק ההסדרים, יחושבו אחרת תעריפי הנסיעה הבודדת באמצעות הרב-קו ויהיו זהים לאלה המוצעים ביישומונים בהתאם למרחק    כמו-כן צפויים להתבטל שורה של מינויים בערים רבות
עידן יוסף
ראש הממשלה ושרת התחבורה סיכמו עם משרד האוצר על העברת תקציב לשלושת החודשים הקרובים    לא תהיה אכיפה בקווי הלילה הלא-חיוניים, שפעילותם לא תופסק לפי שעה
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה מקדם תוכנית לחייב את מפעילי התחבורה הציבורית להגיע באופן הדרגתי ל-100% רכש אוטובוסים מאופסי פליטות בתחבורה הציבורית העירונית    טיוטת ההוראות המחייבות פורסמה להערות הציבור
עידן יוסף
משרדי האוצר והתחבורה מבקשים לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים    שירות המוניות עלול להיפגע מן המהלך    עוד בתוכנית התחבורתית: אגרות גודש, גביית קנסות, שיפר התחבורה הציבורית ויחידת אכיפה בנת"צים
עידן יוסף
שינויים זמניים בתנועת הרכבות בבאר שבע ולהבים רהט ביום שישי ה-6.8.21 ובמוצאי שבת ה-7.8.21 בשל עבודות לשדרוג המסילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il