X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למעלה מאלף עובדים זרים פנו השנה לעזרת משרד הכלכלה ראש מנהל עובדים ברשות אוכלוסין וההגירה: יש כיום 56 אלף עובדים זרים באופן חוקי בענף הסיעוד ויש כ-77 אלף בעלי היתרים להעסקה
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים דנה (יום א', 15.8.21) בתנאי העסקתם ורווחתם של העובדים הזרים בענף הסיעוד. דיון הוועדה הקודם הוקדש למטופלים, ועל כן הדיון הנוכחי עסק במטפלים ובזכויותיהם.
עו"ד אלעד כהנא, 'קו לעובד': כלל מהגרי העבודה בענף הסיעוד, רובם נשים, הוחרגו מחוק שעות עבדוה ומנוחה, מה שיצר הרבה מאוד בעיות ואי-בהירות במתכונת העסקה שלהן. זו גם העסקה מקבילה כי גם המטופל וגם החברה הם מעסיקים, ובעוד שחרה גם יודעת להוציא תלוש ולהקפיד על זכויות, נוצרים גם פערים מול המעסיק שהוא המטופל הפרטי וזה פתח לבעיות. בניגוד לחקלאות ולבניין, בענף זה העובדים לא מגיעים בהסכמים בילטרליים עם מדינות, למעט ההסכם עם הפיליפינים שעובדים החלו להגיע דרכו לישראל ביוני 2021.
"ללא הסכם בילטרלי, הן תלויות במתווכים, אשר לוקחים מהן כסף רב רק כדי ליצור קשר עם לשכה בארץ. לפי הנתונים שלנו בין השנה הראשונה לשלוש השנים הראשונות, המשכורות רק מכסות את חובות העובדת למתווכים. ההסכם הבילטראלי הוא הפתרון הכי טוב כי יש תהליך מפוקח ממשלתית. בענפי הבניין והחקלאות זה עובד, ואני מקווה שזה יעבוד עם הפיליפינים בענף זה ונעקוב אחרי זה".
הד"ר זואי גוטצייט, רופאים לזכויות אדם: "עובדות סיעוד שחלו בסרטן צריכות להילחם לא רק במחלה אלא בהרבה חזיתות. על-פי החוק, חברות הסיעוד שולחות אותן לרופא תעסוקתי, ואם הוא קובע להן אובדן כושר עבודה ליותר מ-90 יום, נותנים להן עד 30 יום לייצב את מצבן ומממנים את טיסתן לארץ המוצא, מבלי שמישהו מוודא שבכלל יש שם המשך של הטיפול הרפואי האונקולוגי הקריטי כל כך. יש עתירה תלויה ועומדת בבג"ץ על סעיף זה בחוק, שהגשנו יחד עם קו לעובד".
שירי לב רן, הממונה על זכויות עובדים זרים בזרוע העבודה במשרד הכלכלה: "התפקיד שלי קיים מאז 2010, ואישורו בחוק הוא תעודת כבוד למדינת ישראל, לדעתי. אני משתדלת לצקת לו תוכן ראוי ככל שאפשר, ולשמש כתובת לכל אותם מקרים בהם העובדים הזרים נזקקים לעזרה במיצוי זכויות או בבעיות אחרות. מתחילת 2021 ועד סוף יולי הגיעו אלינו כבר למעלה מאלף פניות של עובדים זרים בדוא"ל או דרך קו סלולר שפתחנו במיוחד כדי לתת מענה זמין ומהיר".
עו"ד שושנה שטראוס, הלשכה המשפטית ברשות האוכלוסין: "במסגרת בחינת הרישיון מוגשת רשימה עם כל עובדי הלשכה, כדי לבחון שאין מניעה שיעסקו בתיווך עובדים, והם מפקידים ערבות בהתאם להיקף המטופלים שהם רוצים לתווך אליהם. הם מתחייבים למלא אחר כל התנאים בחוברת, ויש הרבה תנאים על העבודה הטכנית, וגם חובה של העסקה של עו"ס בעלת לפחות שלוש שנות נסיון שתהיה בקשר עם המשפחה ועם המטפל. מנהל האכיפה מבצע בדיקות עומק מול הלשכות הפרטיות, ואם מוצאים הפרות, לרוב האכיפה היא מנהלית, אבל יש גם מקרים של אכיפה פלילית. ההסכם הבילטרלי משנה דברים, כי על עובדת מה-400 שמגיעות מהפיליפינים נבדקת, גם מבחינת רקע בפלילי וגם מבחינת רמת הכשרה, ע"י משרד העבודה במדינתה. היא עונה על שאלון שאנחנו במשרד חיברנו וגם מקליטה ראיון וידאו, שעולה לאתר רשות האוכלוסין. הלשכות הפרטיות הן היחידות עם גישה לחיפוש במאגר הראיונות, לפי קריטריונים שהמטופל מבקש, וכאשר הם מוצאות התאמה, הן מעבירות לינק למטופל ולמשפחתו להתרשמות בצמוד לשאלון אשר מולא. אם זה הסכמה של הצדדים, יש הליך חתימה של חוזה סטנדרטי מול המשרד. זה מוציא את תפקיד המתווכים כלל, ואנו בשאיפה להרחיב זאת למדינות נוספות".
ח"כ שרון רופא אופיר: "5% מאוכלוסיית ישראל הם בני 75 ומעלה ובעוד עשור כבר מעל מיליון איש בגילים אלה. אנחנו כוועדה חייבם להתוות ולסלול פה דרך לעתיד לבוא. לגבש נתונם על ההווה, ולהסיק מסקנות לעשור הבא והלאה.
ענבל משש, ראש מנהל עובדים ברשות אוכלוסין וההגירה: "יש כיום 56 אלף עובדים זרים באופן חוקי בענף הסיעוד ויש כ-77 אלף בעלי היתרים להעסקה. המדינה כל הזמן שואלת את עצמה לאן היא רוצה לקחת את זה. האם ב-2035 רוצים פה מאה אלף עובדים זרים רק בסיעוד? אני לא יודעת. יש גם החלטה על מפת דרכים להעסקת עובדים ישראלים בענף הסיעוד על כל הקשיים והמורכבות בו. נושא הסיעוד הוא נושא ששרת הפנים הגדירו אותו במיקוד לממשלה ה-36, ולכן מתבצעת כעת בחינה של שינוי כל מודל ההעסקה ומעבר למודל תאגידים בענף הסיעוד, תוך שמירה שנטל העלויות החדשות לא יפלו על המשפחות של המטופלים".
אייל סיסו, סמנכ"ל לעניינים קונסולאריים במשרד החוץ: "להוציא את ההסכמים הבילטרליים, כל העובדים הזרים שמגיעים לארץ חוקית עוברים ראיון בשגירות לפי הגעתם ארצה, ובו הם מקבלים 'זכותון' והסברים על כל זכויותיהם. הייתי קונסול בהודו, מדינה עיקרית בתחום בשנים 2014-2011 וכל עובד עבר ראיון, כך שהמידע זמין להם כבר שנים רבות".
דורון רז, יו"ר איגוד נותני שירותי סיעוד בישראל: "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות לגבי ענף הסיעוד, והחלנו את ההסכם הקיבוצי גם על העובדים הזרים. אחת ממטרות ההסכם היא העלאת השכר כדי להביא עוד ישראלים לעסוק בתחום. אנחנו כבר 'הלבנו' - כלומר החזרנו למעגל העבודה 8,000 עובדים זרים, שנשארו בארץ והפכו ללא חוקיים, והמדינה במקום לנצל את הידע והמיומנות שלהם העדיפה להביא עובדים חדשים. לדעתנו עדיף שלעובד יהיה מעסיק אחד, שינפיק לו תלוש וישמור על כל ההפרשות והזכויות שלו, כאשר את החלק של המטופל באופן פרטי הוא יעביר דרך החברה".
עו"ד יפעת סולל, יועמ"ש 'כן לזקן': "כל מודל ההעסקה בתחום הוא כושל ומהווה התנערות המדינה מחובתה לטיפול ראוי בקשישים ובסיעודיים. אדם שבאמת זקוק להשגחה וטיפול 24 שעות ביממה לא יכול להיות עם מטפל אחד. אין אף אדם שיכול לשהות במקום עבודתו 24 שעות ביממה ולתת טיפול טוב. מדינת ישראל היא היחידה בעולם שברירת המחדל בה לטיפול הראשוני באדם סיעודי הוא ע"י עובדים זרים הגרים בבית המטופל. זה קיים ברוב מדינות העולם אבל בשוליים, במקרים הכי קיצוניים. במדינות אחרו יש פתרונות בקהילה, לא בבית, ואלה לא על חשבון שעות הסיעוד".
אופירה מוסקוביץ', מטה מאבק הסיעודיים בישראל: כשבאים לדבר על זכויות המטפלים אי-אפשר לנתק זאת מזכויות המטופלים. המטפלים מגיעים לפה ומקבלים אשרה מכח ההזמנה של המטופל, אבל רק אז מתגלות בעיות רבות. שני הצדים צריכים לדעת מה הזכויות שלהם, ואם העובד מקבל בחו"ל 'זכותון' מדוע המעסיק בארץ לא מקבל חומרים והסברים על כל זכויותיו וחובותיו?!".

תאריך:  15/08/2021   |   עודכן:  15/08/2021
+זנדברג: זיהינו באזור השריפה חלקיקים שפוגעים בנשימה
12:46 16/08/21  |  עידן יוסף

בדיון בוועדת הפנים בנושא מכרה הפוספטים ב"שדה בריר", עדכנה השרה להגנת הסביבה זנדברג על פעילות משרדה ביום שלאחר השריפה בהרי ירושלים. לדבריה, "זוהו באזורי השריפות חלקיקים שפוגעים נשימתית ולכן טרם יכולים כל היישובים לשוב לבתיהם"

[צילום: דוברות הכנסת]
+אושרה העלאת תגמולים לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות
11:14 16/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מדובר בעידכון של 18 צווים ותקנות, בהם: העלאת שכר לנכה חסר פרנסה ונצרך, העלאת תגמולים למשפחות חיילים שנספו במערכה, מענק נישואין ליתום, מענק לימודים לצורך רכישת מקצוע, הקלות במוסדות להשכלה על תיכונית, מימון טיפולים רפואיים ועוד

הדיון בוועדת העבודה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+וריאנט חדש, מדבק ועמיד לחיסון התגלה בארה"ב
11:08 16/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים בדיון בכנסת: "הזן הדוחף בימים אלו את זן הדלתא, ואם הוא יגיע לישראל - נגיע לסגר"  ▪  ראש מטה בריאות הציבור: יש לשנות התפיסה - ויש להרחיב משמעותית את חובת הבידוד, אך לצמצם את המדינות האסורות לנסיעה

ד"ר שלמון ואילנה גנס בדיון בוועדת חוקה [צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת]
+התמוטטות מצוקי החוף: "סכנה ממשית לחיי אדם"
21:39 15/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי רשויות מתריעים מפני הסכנה  ▪  המשרד להגנת הסביבה שוקל להעביר מאיתו את סמכויות החברה להגנת מצוקי החוף שאמונה על הנושא ולהטמיען בחברת נמלי ישראל  ▪  יו"ר הוועדה לפנ"צ: "המינימום זה שורה בספר התקציב הקרובה שתסדיר את הטיפול בזה. המשימה היא לאומית והפתרון צריך להיות לאומי"

פיצוץ מבוקר של כ-800 טון סלע, שהיה תלוי בצורה לא בטוחה 40 מטר מעל כביש מכתש רמון [צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר/פלאש 90]
+חשש שחבר הכנסת איתמר בן-גביר נדבק בקורונה
21:08 15/08/21  |  עידן יוסף

ח"כ איתמר בן-גביר הרגיש בימים האחרונים לא טוב. הוא מחכה לתוצאות של בדיקת pcr כדי לראות האם הוא חיובי לקורונה. בינתיים גזר על עצמו בידוד ולא ישתתף הערב בחתונת בתו של חברו ד"ר מיכאל בן ארי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
8,000 עובדי סיעוד זרים 'הולבנו', אך המדינה העדיפה להביא חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ראשי רשויות מתריעים מפני הסכנה    המשרד להגנת הסביבה שוקל להעביר מאיתו את סמכויות החברה להגנת מצוקי החוף שאמונה על הנושא ולהטמיען בחברת נמלי ישראל    יו"ר הוועדה לפנ"צ: "המינימום זה שורה בספר התקציב הקרובה שתסדיר את הטיפול בזה. המשימה היא לאומית והפתרון צריך להיות לאומי"
עידן יוסף
בחברון מנע חייל מעבר לשכונה היהודית והגיע לעימות מול חבר הכנסת אחמד טיבי    בן-גביר: "ח"כ טיבי תקף את החייל ויש להעמידו לדין"
עידן יוסף
עידן יוסף
כך דורשת ועדת החינוך ממשרד החינוך    אישרה את הצעת משרד החינוך לגביית תשלומי הורים (תשלומי רשות)    במקום 24 ש"ח עבור מסיבות כיתתיות, ההורים ישלמו 8 שקל בלבד    253 שקל מכל תלמיד בכיתה א' עד 1,372 בי"ב
עידן יוסף
שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים ומשרד הכלכלה לא יודע כמה סייעות יצטרך עבור פעוטות אלרגיים במעונות היום כי מערכת הבקשות נפתחה רק השבוע    משרד החינוך: ילדים שאלרגיים לקשיו ולפיסטוק לא זכאים לסייעת, בעוד שאר הרגישים לאגוזים כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il