X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתווה חדש להעברת הכסף הקטארי

100 דולר ל-100 אלף משפחות בעזה

מנגנון הכסף החדש יעביר אותו מקטאר לבנקים פלשתינים דרך האו"ם, ללא מעורבות חמאס מערכת הביטחון תפקח על רשימת הזכאים למענק כל משפחה נזקקת זכאית תקבל כרטיס שבאמצעותו תוכל למשוך את הכסף פקידי חמאס נעדרים ממתווה התשלום
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

האו"ם וקטאר חתמו (יום ה', 19.8.21) על מסמך הבנות באשר להעברת כסף לחלוקה למשפחות נזקקות ברצועת עזה. על-פי ההבנות, מתחילת חודש ספטמבר יקבלו 100 אלף משפחות נזקקות ברצועה 100 דולר כל אחת. ההסכם תקף עד סוף השנה. בסך-הכל יועברו 100 מיליון דולר.
הכסף לא יועבר באמצעות החמאס כפי שהיה עד מבצע שומר החומות במזוודות כסף, אלא יועבר מקטאר למטה האו"ם בניו-יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לבנקים ברצועה. תוכנית המזון של האו"ם תממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים על-פי רשימה שתאושר על-ידי מערכת הביטחון בארץ. רק באמצעות הכרטיסים הללו יוכלו המשפחות לממש את הכסף.
ההסכם על המנגנון, שנציגי חמאס לא יהיו מעורבים בו נחתם היום בין הוועדה הקטארית לשיקום רצועת עזה, שבראשה השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי, לבין האו"ם, שיוצג על-ידי שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד.
חמאס לא הגיב להסכם, שנעדר ממנו תשלום לפקידי חמאס ברצועה. המבחן צפוי להיות בעוצמת הלהבות בהפגנה הצפויה בסוף השבוע ליד גדר המערכת בעזה.
שר הביטחון בני גנץ אמר: "עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטר". גנץ הוסיף כי "החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטרי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו". כחלק מהמגעים על העברת הכסף, נפגש גנץ אישית עם גורמים רשמיים מקטאר.

תאריך:  19/08/2021   |   עודכן:  19/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
'השכנים' שוחרי השלום, החרות הצדק והשוויון, אינם מביעים מחאה על המציאות בה הם חיים, על הסבל, על הכיבוש, על גזל הקרקעות    הם מביעים את תסכולם על כך שאנו עוד חיים, על כך שהאיש ההוא עם חצי השפם לא הצליח להשלים את המלאכה
יוני בן-מנחם
ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל נפגש עם הצמרת המדינית והביטחונית בישראל וברש"פ כדי לנסות ולקדם תוכנית לרגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה. מצרים מודאגת מהנסיגה האמריקנית מאפגניסטן וחוששת שאירן תנצל את ההתפתחויות להגברת הטרור בחזית הצפונית ובחזית הדרומית
דן מרגלית
איך נולד השימוש במילה פלשתינה וכמה גלגולים עבר, ומתי הוכנסה גם ארץ-ישראל לנוסחה במסמכים הבריטיים; וכיצד עלתה גרסה מוזרה אנטי ישראלית כאילו העם הכנעני הוא הפלשתיני
עידן יוסף
אומר כי בהיותו ראש הממשלה סירב להצעת מזכיר המדינה האמריקני בשנת 2013 להקים כוח צבאי מקומי פלשתיני שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור    "הערכתי אז שברגע שארה״ב תצא מאפגניסטן - הכל יקרוס"
ציפי לידר
איזו ממשלה - וקבינט הקורונה כמשל    ראש בראש: החייל האמיץ אופק עובד שניצב בנחישות מול אחמד טיבי    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il