X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: מן הטלוויזיה]
סוריה: ישראל תקפה בחומס ובדמשק
על-פי דיווחים בלי תקשורת ערביים בוצע הירי מתוך שטחה של לבנון בידי מטוסי קרב וכלי שיט של צה"ל, ונועד לפגוע במטרות חיזבאללה ואירן לבנון: בשעת התקיפה שהה בשמי ביירות מטוס נוסעים שביקש לנחות - אולם נאלץ לשנות את מסלולו כדי לא להיפגע מן הטילים

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי ישראל תקפה (יום ה', 19.8.21) בשעה 11 בלילה יעדים באזור חומס ובאזור בדמשק שבסוריה. כל פי אחד הדיווחים, היעדים שהותקפו שייכים לאירן ולחיזבאללה, ובהם מחסן נשק של חיזבאללה באזור העיר.
בסוריה דווח כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה. צה"ל בודק את האפשרות שטיל נ"מ סורי חדר לשטח ישראל וכי לא הופעלה התרעה. באחד הדיווחים גם נמסר על כלי שיט ישראלי שהיה שותף בתקיפה.
לבנון מאשימה כי מטוסי הקרב שתקפו הלילה בסוריה חדרו למרחב האווירי של ביירות וסיכנו את התעופה האזרחית. לבנון טוענת כי בשעת התקיפה שהה בשמי ביירות מטוס נוסעים שביקש לנחות - אולם נאלץ לשנות את מסלולו כדי לא להיפגע מן הטילים. בביירות מאשימים את ישראל בהטלת אימה על אזרחים חפים מפשע. שרת ההגנה הלבנונית זיינה עכר אמרה: "איום ישיר ומסוכן על התעופה האווירית של לבנון".
מוקדם יותר היום, הודיע מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה כי מכלית הדלק הראשונה מאירן ללבנון יצאה לכיוון נמל ביירות. הוא ציין כי לנוכח משבר האנרגיה בארצו "יהיו ספינות ומכליות נוספות שיגיעו מאירן, עמוסות דלק וסחורות עבור בני העם הלבנוני".
"לא יכולנו לראות עוד את ההשפלה שעוברים אחינו בני העם הלבנוני שעומדים שעות בתור ללחם במאפיות ובתורים הבלתי נגמרים בתחנות הדלק, ואת הפגיעה במערכת הבריאות", הסביר נסראללה.
הוא הזהיר את ארה"ב וישראל לבל ינסו לתקוף את המכלית האירנית. "מהרגע שבו המכלית במים, היא תיחשב מבחינתנו כאדמה לבנונית. אני אומר לאמריקנים ולישראלים – מדובר באדמה לבנונית, היזהרו במעשיכם". ראש הממשלה לשעבר סעד א-דין אל-חרירי צייץ בטוויטר: "ממתי לבנון הפכה לעוד מחוז של אירן?"

תאריך:  19/08/2021   |   עודכן:  20/08/2021
+מלך מרוקו שיגר איגרת לנשיא הרצוג והביע תקווה לשלום אזורי רחב
12:39 20/08/21  |  עידן יוסף

מלך מרוקו, מוחמד השישי, העביר אגרת לנשיא המדינה יצחק הרצוג בה הודה לו על האגרת שקיבל במהלך ביקור שר החוץ יאיר לפיד במרוקו, והביע תקווה כי חידוש הקשרים בין מרוקו לישראל יעודד שלום אזורי רחב.
באגרת של המלך, אשר נשלחה מהארמון המלכותי נכתב: "אדוני הנשיא, תודה על מכתבך, שנמסר על ידי יאיר לפיד, שר החוץ, במהלך ביקורו במרוקו. אני מרוצה מהצעדים שננקטו לחידוש הקשרים בין מדינותינו. אני סבור כי נהפוך את התנופה הזאת לבת-קיימא על מנת לקדם את הסיכוי לשלום לכל עמי האזור. בכבוד רב, מוחמד השישי".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
המטה לביטחון לאומי הדגיש כי בצפון סיני נותרה רמת סיכון גבוהה לפיגועי טרור    שר הביטחון גנץ נפגש הערב עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל וביקש לשלוח את תודתו לנשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, על פעילותה החיובית של מצרים באזור
דורון מצא
לא הפערים החברתיים-כלכליים בין יהודים לערבים שצומצמו, אלא השלכות הלוואי של המדיניות הממשלתית המיטיבה. הם באו לידי ביטוי גם בתהליך המודרניזציה החברתית שנלווה לשילוב הכלכלי וגם בכניסתם ובנוכחותם של כספים לישובים הערביים שהובילו הן לעלייה בפשיעה נגד נשים והן להשתוללות ארגוני הפשע
דורון מצא
גם אם חיזבאללה אחראי למטח הירי האחרון לגליל, חמאס הוא האחראי להתחממות בדרום לבנון כחלק מניסיונו להרחבת פעילות הטרור שלו מחוץ לזירה הגאוגרפית המקומית לשטח המדינות הערביות השכנות. על ישראל לקבוע משוואה חדשה לפיה היעדר שקט בצפון ייענה בחוסר שקט ברצועת עזה, בה מונח מרכז העצבים הפוליטי, החברתי והמבצעי של חמאס
מירב ארד
במהלך היום חנך שר החוץ לפיד את הנציגות של ישראל ברבאט    השר לפיד אמר בטקס: "היום אנחנו בוחרים בשלום"    ראש הנציגות הישראלי דוד גוברין קבע מזוזה בפתח הנציגות
עידן יוסף
שר הביטחון אומר בסיור בפיקוד הצפון כי חיזבאללה פועל בשליחות אירן וכי ישראל מוכנה לסייע ללבנון, אך לא תאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול    "מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il