X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאית הטורקיה Asli Aydintasbas יוצאת כנגד שנאת היהודים והישראלים שפשתה לה בטורקיה גם למען הטורקים עצמם, שלא ימצאו שהדבק המאחד אותם הוא דבק של שנאה
▪  ▪  ▪
השפלת השגריר התורכי גיבשה את המכנה המשותף בין כל התורכים: שנאת ישראל [פלאש 90]
מדוע סיפר לה חבר יהודי, כי בכניסה לבית מגוריו שאל אותו פרופסור הדר זה שבע עשרה שנה באותו בניין והיה תמיד ידידותי "מה נשמע בפלסטינה", וכהשיב "המצב שם לא טוב כל כך" אמר לו הפרופסור לפתע "חבל שהיטלר לא חיסל את כל היהודים בשעה שהוא יכול היה".

ב-14.01.10 פרסמה העיתונאית Asli Aydintasbas בעיתונה MILLIYET מאמר הפותח במעין אמירה סאטירית "הידד!, סגן שר החוץ הישראלי השלומיאלי של ישראל ואדונו שר החוץ ליברמן האלים הצליחו לאחד את הטורקים מאחורי דגל הלאום של ארצם". לכאורה, היא אומרת, בארץ של מחלוקות עמוקות המפלגות את האוכלוסיה, אחדות צריכה הייתה להיות סיבה למסיבה. אולם Asli Aydintasbas אינה חוגגת. היא מפחדת. מדוע? מפני שהטורקים צודקים בזעמם על ההשפלה שספג שגרירם בירושלים, ולכן המקהלה הקוראת "הבה נעמיד סוף סוף את הישראלים במקומם" מונעת מן העם הטורקי בחינה אמיצה וראויה של מרקם היחסים בין האומה הטורקית לבין העם הישראלי.
"טול למשל את האנטישמיות" היא כותבת, "אכן היסטורית לא הייתה אנטישמיות בטורקיה כפי שממשלת אנקרה אמרה בצדק. יהודי הקיסרות העותמנית לא ידעו פוגרומים כפי שספגו אחיהם בהשראת הכנסייה באירופה, ורצחנות נוסח השואה לא הייתה אפשרית. אבל", שואלת הכותבת "האמנם אין אנטישמיות בתוכנו"? אם אין, מדוע אומרים לו ידידיו היהודים כי הם מפחדים? מדוע סיפר לה חבר יהודי, כי בכניסה לבית מגוריו שאל אותו פרופסור הדר זה שבע עשרה שנה באותו בניין והיה תמיד ידידותי "מה נשמע בפלסטינה", וכהשיב "המצב שם לא טוב כל כך" אמר לו הפרופסור לפתע "חבל שהיטלר לא חיסל את כל היהודים בשעה שהוא יכול היה". למה לפתע אמירה מעין זו? אולי, אומרת Asli Aydintasbas, מפני שראש הממשלה ארדואן, שצדק בביקורתו על ישראל בעקבות "עופרת יצוקה", אמר לעיני המצלמות ובאזני המיקרופונים כי ראש ממשלת ישראל אשם בפעולה רצחנית, והאומה התאחדה מאחורי האמירה המפליגה בבוטותה הזאת וקיבלה אותה בלב אחד במחיאות כף.
באווירה הזאת, אי-אפשר להגזים בחרדה שמעוררת סדרת הטלוויזיה של קורטלר וודיזי "עמק הזאבים", שהקרנת חלקו הראשון, שדבר אין לו עם ישראל, החלה לפני שנים אחדות והופסקה על-ידי הצנזורה. אולם בחלקו השלישי המוקרן עתה בהיתר, מופיעה דמות של סוכן מוסד החוטף ילדים טורקים ויורה באחד מהם. באקלים הנוכחי של "אחדות נגד", אי-אפשר שלא להיזכר כי העיתונאי הטורקי ממוצא ארמני Hrant Dink נרצח בינואר לפניי שלש שנים כשסרט שבחן את אשמת טורקיה ברצח עם של ארמנים התסיס את הרוחות ואיחד את העם נגד כל מי שהעז להטיל עליו אשמת ג'נוסייד היסטורית.

ידידת אמת לישראל
אנחנו ו"הם" [AP]

כפטריוטית טורקית, היא מצירה על כך שאין צנזורה עצמית בתוך המדינה שלה, האוסרת מרצון גם כשהחוק אינו מתערב, הפצת שנאה שהיא תמיד עיוורת. כפטריוטית טורקית היא יוצאת מתוך השורה של "האחדות נגד" שעוררה הפארסה העילגת במשרדי הכנסת של סגן השר ואומר "צודקים. טורקיה הושפלה, אבל היזהרו מהיותכם צודקים עד כדי כך שאינכם יכולים ליטול קורה מבין עיניכם".

Asli Aydintasbas היא ידידה קרובה של ישראל. היא שיגרה תרגום של מאמרה למרכז האסטרטגי של מכללת נתניה העוסק בין השאר בבירור יחסי הגומלין בין ישראל לבין טורקיה. בעיני, וגם אני נמנה עם סגל ראשי המרכז האסטרטגי, היא לא רק ידיד. היא שותף. היא אינה כותבת על החשיבות האסטרטגית של יחסינו עם המעצמה המוסלמית האזורית כפי שהכל מזכירים, על הטובה הצומחת לה מקשריה עמנו ועל הטובה הצומחת לנו מקשרינו עימה. היא כותבת על הסכנה המשותפת לעמים בהם האחדות אינה בת השגה אלא אם כן היא "אחדות נגד". יש מין דנ"א כזה בעולם, המונע בעד עמים מסוימים למצוא את יעדם באחדות השורה ההולכת בלי שונאים אל מטרות בונות ומעשירות ומחכימות, אבל ההופך אותן מיד לאגודה אחת הסוגרת שורות מפני שנמצא לה אויב מובהק. הן יכולות להוקיע יחדיו, ליצור מיצגים מלכדים של שנאת יחד של האחר המאיים, לאבד לשם שמים כביכול את הצורך בביקורת מאזנת, בבחינה מבררת, בבדיקה מאמתת. הסכנה היא גדולה במיוחד בשעה שהצדק הוא עם מי שנאבק ביריבו, מפני שתחושת הצדק מעוורת את העיניים הצריכות לחשוף גם משגים בבית פנימה, ואינה מעודדת נקיטה באסטרטגיה שתכליתה לקיים מה שאמרו חז'ל "איזהו גיבור, ההופך שונאו אוהבו".
הביקורת העצמית של Asli Aydintasbas היא תופעה מרעננת. היא אינה מתייצבת כחייל עופרת בשורה המגנה על ארצה ויהי מה. היא פטריוטית טורקית. מפני שהיא פטריוטית טורקית, היא נחרדת מן העובדה כי יהודי ארצה מפחדים. כפטריוטית טורקית היא חוששת מן הלאומנות המתסיסה היכולה להיגמר כפי שהיא אכן נגמרה לא אחת ברציחה של יריב ההמונים בתוך ארצה. כפטריוטית טורקית, היא מצירה על כך שאין צנזורה עצמית בתוך המדינה שלה, האוסרת מרצון גם כשהחוק אינו מתערב, הפצת שנאה שהיא תמיד עיוורת. כפטריוטית טורקית היא יוצאת מתוך השורה של "האחדות נגד" שעוררה הפארסה העילגת במשרדי הכנסת של סגן השר ואומר "צודקים. טורקיה הושפלה, אבל היזהרו מהיותכם צודקים עד כדי כך שאינכם יכולים ליטול קורה מבין עיניכם".
אני שולח לה ולעיתונה MILLIYET בשורות אלה ומתוך העיתון הזה ברכה. אנחנו חיים באשר שם הננו, סכנות הרבה שהן שונות וייחודיות לכל אחד ואחד בנו, אבל יש שהן משותפות. הסכנה של "היחד נגד" היא מן הגדולות שבהן. היא מאיימת על טורקיה כפי שהיא מאיימת עלינו. אנו בונים את חיינו הריבוניים בארץ הזאת מוקפים אויבי "יחד נגד" בלתי נלאים, המתגבשים כבר בספרי הלימוד בכיתות אלף שלהם, כדי אגודה השוללת את זכות קיומנו, אבל יש גם "יחד נגד" בתוכנו והוא נותן תבלול על עינינו, ואיננו רואים מתוך ביטחון בצדקתנו המוחלטת עד מה אנחנו מכלים את פוטנציאל "היחד בעד" שלנו במיצוי תאב מדי של "היחד נגד".

תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון זכאי
את מי משרת המעצר של גואל רצון? את שירותי הרווחה, שכעת קיבלו קליינטורה אשר תשמן את גלגלי מכונת המוסדות והעו"סים שלהם, לעוד שנים רבות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
בעידן האינטרנט והתקשורת הלא אחראית, כל אחד מאיתנו הוא 'שבוי' של האדם לו הוא מעניק שירות    על פרשת שרה נתניהו והעוזרת
בלפור חקק
הציבור הישראלי חייב לנקוט עמדה חד-משמעית כלפי טורקיה, ללא צורך בהכוונה רשמית ממשרד החוץ    יש להחרים את הנסיעות לטורקיה, גם אם מוצעים "דילים" שובי לב וכיס של "הכל כלול"
ד"ר אברהם בן-עזרא
כיף לראות דמויות מוכרות יותר ומוכרות פחות, אלילי העבר של החברים, אנשי ארץ ישראל הטובה והישנה, מלח הארץ, מוכרים גלידה או מריעים לקוקה קולה, מציגים את סלקום או מניעים את פורד
אלדד רוזנברג
יש להעביר חוק שחברות כוח-אדם לא ישמשו בשום אופן כמעסיק ישיר אלא רק כגורם מתווך בין העובד למעסיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il