X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החובש שהיה מראשוני המסייעים במירון העיד בפני ועדת נאור

"בראש ספרתי כל הזמן כמה מתים ראיתי"

נחמן שמואל כהן, שהיה מראשוני המטפלים בפצועים ובהרוגים באסון מירון, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית "רצתי לשוטרים וצעקתי 'אר"ן'. ראיתי פרצופים על הרצפה שוכבים ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום. ראיתי את זה והבנתי מייד שזה הולך להיות אסון" כוחות ביטחון והצלה שהיו בכניסה למירון לא הבינו את גודל האירוע שוטר תנועה כיוון אמבולנסים בעיקוף של 50 דקות לצפת, ולא אפשר להם לנסוע בדרך מהירה יותר
▪  ▪  ▪
נחמן שמואל כהן. אנשים צעקו שמע ישראל [צילום: לע"מ]

נחמן שמואל כהן, שהיה עד ראייה לאסון בקבר רשב"י במירון בל"ג בעומר האחרון ומראשוני המטפלים בפצועים ובהרוגים, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית וסיפר כי הוא עצמו כמעט ונסחף בגלי האדם שבהם מצאו עשרות בני אדם את מותם.
"עמדתי ליד התזמורת והרגשתי דוחק שלא היה מעולם. זה היה כמו גלים שסחבו אותך ממקום למקום. אמרתי שאחכה כמה דקות שהאדמו"ר מדליק. הרגשתי שאני מתחיל לאבד את הנשימה. החלטתי לרדת למטה. באיזשהו שלב הרגשתי שאני מאבד את הנשימה לגמרי והתחלתי לצעוק. בירידה, שנייה לפני שמתחילה הירידה ממתכת, אני רואה אנשים מתחילים להימחץ על הקיר. אני רואה ילד שאבד לאבא שלו ואני מנסה להציל אותו. כל כמה שניות אני מרגיש גל מאחור שדוחף אותנו עוד קצת ועוד קצת. אנשים שם צעקו שמע ישראל", סיפר.
כהן הוסיף שכשהרגיש שהוא כמעט ונופל - החזיק באדם שנפל וכשהרימו את אותו אדם שנפל - גם הרימו אותו. "ראיתי פרצופים על הרצפה שוכבים ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום. ראיתי את זה והבנתי מייד שזה הולך להיות אסון. ראיתי אנשים שוכבים ופרצופים על הרצפה ומעליהם עוד קצת ועוד קצת".
עוד סיפר כהן כי היה אמור להתחיל באחת בלילה משמרת כחובש בחפ"ק של איחוד הצלה ולכן החזיק בידו כשירד בגלי האנשים את השקית עם אפוד החובש ביד. "הורדתי את החליפה ולבשתי את האפוד ורצתי לביתן הקטן של איחוד הצלה שהיה ליד. היו שם כמה שוטרים וצעקתי שם "אר"ן, אר"ן" [אירוע רב נפגעים, א.ו.] ושצריך לפנות אנשים. שנייה לפני כן ניסיתי לדווח במכשיר הקשר האישי ובטלפון ולא הייתה קליטה גם בקשר וגם בטלפון. השוטרים הגיעו מייד וניסינו למשוך אנשים ולשלוף אותם. זה לא הצליח. אחד האנשים שאני מכיר מבית הכנסת התחיל להחליף צבעים ולהתחנן שאמשוך אותו. לצערנו הוא נהרג שם", סיפר.
עוד תיאר כיצד כל אותו הזמן הוא רואה עוד ועוד אנשים שמגיעים והערמה הופכת לגדולה יותר ממני. "עברתי כמו מטורף מאחד לאחד וניסיתי למשוך. כשלא הצלחתי עברתי לשני. אחרי כמה דקות הגיעו עוד כמה שוטרים ועוד שני חובשים. אחד השוטרים ניסה לעלות על הפח שהיה ליד המדרגות ולחלץ אנשים. הוא קלט שאם נפרק את הפח נוכל לחלץ עוד אנשים. התחלנו לשלוף אנשים מלמעלה - מהפינה - כי מהמדרגות היה לא אפשרי. תוך כדי שאני מוציא משם אנשים אני רואה שמתחילה עוד ערימה בסוף הירידה בגשר. חשבתי שיש ערימה רק במדרגות, אבל אחרי שפירקנו את הפח ראינו שיש עוד ערימה של אנשים. ניסינו לשלוף עוד אדם ועוד אדם. מי שהצלחנו להוציא התחלנו החייאות ואני רואה שמכסים עוד אחד ועוד אחד. כבר לא היה מקום", אמר.
כהן סיפר שבאותו שלב ראה קצינת משטרה מדברת בטלפון. "רצתי אליה ואמרתי לה שאנשים עוד יורדים ושצריך לעצור את האנשים מלהמשיך לרדת, ושצריך לעצור את המוזיקה.
עוד סיפר שבחפ"ק של איחוד הצלה שהיה מרוחק מאזור האסון לא ידעו מה קורה ולא הבינו שמדובר באירוע רב נפגעים. "התחלנו לעשות החייאות באנשים ולטפל. אנשים התפרקו שם. אני צעקתי וצרחתי, וניסיתי לברוח ואז חזרתי לשם. הייתי בסערת רגשות. הייתי שם 40 דקות וכשהתחילו להעמיס פצועים על האלונקות תפסתי את האלונקה ורצתי איתה לחפ"ק של איחוד הצלה. החובשים שם לא ידעו שקורה משהו. רצתי לאיפה שמחלקים את הציוד ראיתי שהחובש עושה רישום של האלונקות שיוצאות. צעקתי לו שזה לא הזמן לרישום כי יש שם אר"ן ושצריך להריץ למעלה כמה שיותר אלונקות".
עוד סיפר שכשחזר לאזור האסון בפעם השנייה הרגיש שהוא לא מסוגל יותר לטפל. "התחלתי לעשות החייאה במישהו ויצא לו דם מהפה. הרגשתי שאני מאבד את השפיות וביקשתי מחבר שלי שייתן לי הוראות ואני אבצע. כל הזמן חשבתי על הדוד שלי [שהיה איתו ונעלם בגלי האדם שהיו מוקדם יותר, א.ו.]. ראיתי את דוד שלי שוכב פצוע. אני מנסה לדבר איתו והוא מעורפל הכרה לגמרי. מאוד נלחצתי ופיניתי אותו באלונקה עד לחפ"ק ושם היה פראמדיק שאיבחן שהוא פצוע קל. בראש ספרתי כל הזמן כמה מתים ראיתי. אחרי 40 דקות ספרתי בין 15 ל-20. לא את כולם ראיתי מכוסים, אבל ראיתי אותם במצב שידעתי שהם לא יוכלו לצאת מזה", סיפר.
לדבריו, בעת פינוי הפצועים לבית החולים קיבלו הנחיה לפנות ממירון לכיוון צומת חנניה לצורך עלייה לצפת, במקום לנסוע לבית החולים בציר המהיר - בכיוון עין זיתים ומשם לבית החולים זיו בצפת. "במקום נסיעה קצרה נסענו 50 דקות לבית החולים. אומנם אני הייתי עם פצועים קל, אבל זה היה עיכוב".
השופטת נאור שאלה את כהן בן כמה הוא וכשהשיב שהוא בן 22 ציינה כי מדובר בחוויה קשה לכל החיים. עוד שאלה האם הוא קיבל טיפול נפשי מאז האסון והאם בארגון איחוד הצלה דאגו לו מהבחינה הזאת. כשאמר שהסתובב אחרי האסון עם תחושה שלפיה לא עשה מספיק, השיבה נאור: "עשית הרבה".
כהן סיפר על הקושי שאיתו התמודד בחזרה לעבודה כמלמד לילדים בכיתה א' בחדר ותיאר כיצד ביום הראשון שבו חזר לעבודה התפרץ בבכי וברח מן הכיתה. לדבריו, יצר קשר עם פסיכולוג והוא תמך בו והציל אותו נפשית.
בסיום עדותו ביקש כהן להדגיש כי המשטרה לא הייתה אשמה בדוחק שנוצר בירידה, וכי לא הוצב במקום מחסום שגרם לדוחק. "היו דיבורים שזו אשמת המשטרה ושהיה במקום מחסום. לא היה שם מחסום. התחילו להשמיץ שוטרים ואפילו אני קיבלתי טלפונים שיש לי דם על הידיים ושאני שותף לפשע של המשטרה שחסמה את השביל. כל זה עד שערוץ 12 פרסם סרטון אחרי כמה ימים שהוכיח שלא היה שם מחסום. לאנשים קשה לפעמים לקבל שקרה משהו קשה והם מחפשים אשמים", אמר.

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
+ברדק המנהלים והצמרמורת של החובש
18:26 24/08/21  |  איתמר לוין, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מישהו בכלל נשא באחריות למתרחש באתר מירון? אחד היה אחראי כל השנה חוץ מאשר בל"ג בעומר, אחר היה אחראי רק בל"ג בעומר, למשטרה לא היו סמכויות, לחרדים לא היה אכפת  ▪  הסיפור המוזר על התערבותו של אלכס ויז'ניצר לטובת הקיצוניים של תולדות אהרון  ▪  כל זה התנקז לחובש בן 22 שניסה בצורה נואשת לטפל בלכודים ולפנות פצועים

פרויליך. יריבויות חוצות מגזר [צילום: לע"מ]
+"האדמו"רים משחקים שעה-פלוס עם הצמר הגפן הזה"
13:41 24/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרב אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה, בביקורת חריפה על האדמו"רים המשתתפים באירועי ל"ג בעומר  ▪  קורא להעביר לידי הוועדה את האחריות להילולה, תוך הישענות על תרומות ולא על תקציב המדינה

"שיתבודד וידבר עם המלאכים" [צילום: שאול אלק]
+ויז'ניצר יצר את המצב שהוביל לאסון מירון
13:24 24/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרב אברהם פרויליך החבר בוועדת החמישה טוען: מי שהיה מנכ"ל נתיבי ישראל - ונדון למאסר על בקשת שוחד - היה בקשר עם תולדות אהרון, אפשר להקים את הטריבונות שיצרו את ההתקהלות העצומה והרחיב בצורה רופפת את גשר היציאה  ▪  רומז שגורמים במשטרה גרמו לכך שהשנה יישלל רשיון הכניסה שלו לאירוע בל"ג בעומר, כי "הם רצו לשלוט שלטון יחיד"

פרויליך. "תעלו למעלה, לדרג הפוליטי" [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בראש ספרתי כל הזמן כמה מתים ראיתי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
הרב אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה, בביקורת חריפה על האדמו"רים המשתתפים באירועי ל"ג בעומר    קורא להעביר לידי הוועדה את האחריות להילולה, תוך הישענות על תרומות ולא על תקציב המדינה
עידן יוסף
הרב שמואל רבינוביץ', המשמש כראש ועדת החמישה במירון, העיד בפני הוועדה ואמר כי ועדת החמישה לא הייתה מעורבת באירועי ל"ג בעומר    שלמה ינאי הגיב לו בדיון: האסון קרה בגלל שיותר מדי גופים לא התערבו
איציק וולף, איתמר לוין
אם היום הראשון של העדויות בוועדת נאור מרמז משהו על ההמשך, הרי ששתי שאלות מרכזיות צפויות לעמוד על סדר היום    האחת - בסיסית ונוקבת: האם מישהו ידע כמה אנשים יכולים להיכנס במטר רבוע אחד במתחם מירון    השנייה - רוחבית ומשמעותית: האם הדרג המדיני התערב משיקולים פוליטיים בשיקול דעתה המבצעי של המשטרה    סיכום יום העדויות הראשון בוועדת נאור
איציק וולף
מפקד המחוז הצפוני של המשטרה סיפר לחברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון על השתלשלות האירועים בל"ג בעומר בקבר רשב"י ועל כך שביום האירוע קיבל הודעה שלא תהיה מגבלת מספר משתתפים    "לא הייתה אפשרות לווסת ולחסום אנשים מלהגיע אל ההר וכי המשימה של המשטרה הייתה לדאוג לכך שהתנועה של האנשים תזרום כל הזמן"
עידן יוסף
סקר מצא כי חרדים רבים כלל אינם מודעים לזכויותיהם וננעים מפנייה לאגפי תלונות הציבור    רבים יעדיפו פנייה לרבנים או לעסקנים, ורבים אחרים יעדיפו שלא להתלונן כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il