X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יותר מ-60 הרוגים, בהם 12 חיילים אמריקנים

ביידן: לא נשכח ולא נסלח על הפיגוע

ארגון דאעש פרסם הודעה רשמית שבה קיבל אחריות על הפיצוצים שאירעו היום בשדה התעופה בבירת אפגניסטן הנשיא האמריקני התייחס הלילה במסיבת עיתונאים מיוחדת אל הפיגוע שבו נהרגו יותר מעשרה חיילי מארינס "לא נירתע על-ידי הטרור, נמשיך את פינוי הכוחות. נגיב בזמן ובמקום המתאים לנו"
▪  ▪  ▪
ביידן. אינטרס משותף עם הטליבאן [צילום: אוון ווצ'י, AP]

ארגון דאעש קיבל אחריות רשמית על הפיגוע בשדה התעופה הבינלאומי בקאבול שבאפגיניסטן שבו נרצחו כ-70 בני אדם. על-פי הדיווחים מקאבול, נהרגו בפיגוע כ-60 אפגנים - בהם גם אנשי טליבאן וגם נשים וילדים ו-12 חיילים אמריקניים.
בהודעה שפרסם דאעש נמסר כי המחבל המתאבד הצליח לחדור את כל מעגלי האבטחה ולפוצץ עצמו סמוך לחיילים האמריקנים.
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס במסיבת עיתונאים שתתקיים בחצות הלילה (שעון ישראל) לפיגוע הטרור שהתרחש היום (יום ה', 26.8.21) בשדה התעופה שבקאבול, בירת אפגניסטן.
"אני נמצא כל היום בקשר עם הפיקוד הצבאי באפגניסטן. המצב בשטח עדיין מתפתח ואני מקבל עידכונים כל הזמן. החיילים שנהרגו באפגניסטן היו גיבורים שמסרו את חייהם עבור אחרים. הם חוט השדרה של אמריקה. ג'יל ואני כואבים על המוות של רבים, בהם גם ילדים קטנים", אמר והוסיף: "לאלו שביצעו את המתקפה הזאת דעו: אנחנו לא נסלח ולא נשכח. נרדוף אתכם ונגרום לכם לשלם".
לדבריו, צבא ארצות הברית ישלים את נסיגת כוחותיו מאפגניסטן על-פי לוח הזמנים המתוכנן. "לא נירתע על-ידי הטרור. נמשיך את פינוי הכוחות. אנחנו נגיב בזמן ובמקום שיתאים לנו", ציין.
ביידן ציין כי אם צבא ארצות הברית יודיע לו שהוא צריך כוחות נוספים באפגניסטן הוא יאשר שליחת כוחות. עם זאת ציין כי על-פי הדיווחים שקיבל מן המפקדים באפגניסטן, הם ציינו כי ישלימו את המשימה שהוטלה עליהם.
בתשובה לשאלה האם הוא סבור שנעשתה טעות בכך שארצות הברית סמכה על הטליבאן באבטחת המתחם של שדה התעופה בקאבול השיב ביידן כי הוא לא חושב שנעשתה טעות. לדבריו, איש לא סומך על הטליבאן והסיכום נעשה תוך הבנה ששמירה על הסדר במהלך הפינוי האמריקני הוא גם אינטרס של הטליבאן.
הנשיא האמריקני ציין כי אם אוסאמה בן-לאדן ואל-קאעידה היו תוקפים את ארצות הברית בפיגועי ה-11 בספטמבר מתימן ולא מאפגניסטן, ארצות הברית לא הייתה פולשת לאפגניסטן למרות השליטה של הטליבאן במדינה. "גבירותי ורבותי, הגיע הזמן לסיים מלחמה בת 20 שנה", סיים את מסיבת העיתונאים.

תאריך:  26/08/2021   |   עודכן:  27/08/2021
+אפגניסטן תשפיע על אירן
08:01 27/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

במאמר בדיילי טלגרף טוען רנוויק, כי הפיאסקו באפגניסטן יקשה על ביידן להתמודד מול אירן, בעיקר משום שכעת יש לו ולארה"ב בעיה קשה של אמינות

המוניטין של שניהם נפגעו [צילום: מנואל סנטה, AP]
+בנט פרסם הודעת תנחומים לארה"ב בעקבות הפיגוע בקאבול
23:18 26/08/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרסם הודעת תנחומים מיוחדת לעם האמריקני בעקבות הפיגוע בקאבול שבו נהרגו חיילים אמריקנים.
"בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע את צערנו העמוק על מותם של אמריקנים בקאבול. ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית", ציין בנט, הנמצא בוושינגטון, בהודעתו.

+ביידן ימסור הודעה מיוחדת בעקבות הפיגוע באפגניסטן
20:35 26/08/21  |  איציק וולף

הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, צפוי למסור הודעה לעם האמריקני בעקבות פיגוע ההתאבדות באפגניסטן. הודעתו של ביידן תימסר באזור השעה 22:30-23:00 שעון ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: לא נשכח ולא נסלח על הפיגוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה באפגניסטן
איציק וולף
הממשל האמריקני הציב את 31 באוגוסט כיעד לסיום נסיגת הכוחות מאפגניסטן    בששת הימים הנותרים יידרש פינוי של כ-1,500 אמריקנים, בזירה שהופכת ללוחצת יותר ויותר בידי הטליבאן
רבקה שפק-ליסק
הפתח איבד את השליטה בעזה מיד לאחר שישראל פינתה את רצועת עזה    גם בגדה המערבית הנמצאת תחת שלטון הרשות הפלשתינית כוחו של הפתח נחלש
איתמר לוין
לדברי דוורקין, שורש הרע הוא בהסכם הנסיגה עליו חתם ממשל טראמפ עם הטליבאן; רוב הנסיגה בוצעה לפני השבעתו של ביידן, שרק מנקה את הבלגן שירש
גרשון הכהן
לתבוסה האמריקנית באפגניסטן השפעה ישירה על ישראל. בדומה ללא-ממשל התלוש שבנו האמריקנים בקאבול שלמרות השקעות העתק התגלה במבחן הלחימה כקנה רצוץ, עתידים הרש"פ ומנגנוניו הביטחוניים לקרוס בבוא העת מול כוחות דתיים איסלאמיים. גם לצה"ל מזומן שיעור כואב: עם כל עליונותו הציודית, הארגונית, והטכנולוגית, אין לו סיכוי לנצח אם לא יוביל את לוחמי ישראל בכוחה של אמונה גדולה
איתמר לוין
היילי, ששירתה באו"ם בממשל טראמפ, מותחת ביקורת קשה על ניהול הנסיגה בידי ביידן ואומרת שהכרה בטליבאן תהווה עידוד לארגון טרור המשליט משטר חשוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il