X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביחידות פתוחות תהיה עבודה מהבית והשגרה ביחידות תהיה בקפסולות הכניסה למתקנים חיוניים וללשכות בכירים תותר למחוסנים בלבד טקסים צבאיים יצומצמו
▪  ▪  ▪
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]

הנחיות והגבלות חדשות למאבק בנגיף הקורונה בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בצה"ל. ההנחיות כוללות חזרה למתכונת קבוצות (קפסולות) פלוגתיות בבסיסים סגורים, ומעבר לעבודה מהבית ביחידות הפתוחות. מדי בוקר, המשרתים יחויבו לעבור תשאול טרם הכניסה לבסיס.
נכון ליום שישי, 2,389 משרתים מאומתים לנגיף הקורונה, מתוכם אחד במצב קשה. כ-3,000 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. הפיקוד העליון הנחה כי הכניסה למתקנים חיוניים וללשכות בכירים תאושר למחוסנים בלבד, למעט המשרתים הקבועים במתקן. בנוסף לכך, ממחר כל משתתפי הגדנ"ע יחויבו בתו ירוק.
טקסים ואירועים מכל סוג יתקיימו בשטח פתוח בלבד, ויוגבלו לעד 500 משתתפים, תוך שמירה על ריחוק חברתי. טקסים גדולים מעל 500 משתתפים, כגון טקס סיום קורס קצינים ומסעות כומתה, יועלו לאישור חריג של ראש אגף המבצעים, תוך התייעצות עם קצין הרפואה הראשי, בהתחשבות בגודל המתחם, במספר המשתתפים ובתנאי התו הירוק.
ההרחקה מהיחידה לצורך בידוד תבוצע על בסיס רכבי היחידה ולא בתחבורה ציבורית. חיילים בודדים הנדרשים לבידוד יוכלו לקבל מענה במתקן בידוד צבאי בבית גולדמינץ שבנתניה.
מדינות המוגדרות אדומות יהיו אסורות לטיסה, כמו ליתר האזרחים. חיילים בודדים שמבקשים לטוס למדינות אדומות יקבלו אישור ממפקד בדרגת אלוף. הטיסות לשאר מדינות העולם יאושרו רק לאחר ועדת חריגים, והחוזרים מהמדינות הללו יחויבו בבידוד של 14 ימים, או לחלופין שבעה ימי בידוד ושתי בדיקות קורונה שליליות.
אחת לשבוע תתקיים הערכת מצב מטכ"לית בראשות ראש אגף המבצעים או סגן הרמטכ"ל, ובכל יחידה מרמת הגדוד יוקם צוות אכיפה וביקורת למעקב אחר ביצוע ההנחיות. בצה"ל מקווים כי ההנחיות החדשות יסייעו לבלום את התפשטות התחלואה, בטרם יגיעו ל-3,000 נדבקים.

תאריך:  29/08/2021   |   עודכן:  29/08/2021
+העובדים והסטודנטים ידרשו להציג תו ירוק
13:35 29/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי התקנות שאושרו - במוסדות להשכלה גבוהה וכן בכל מוסד המקיים הכשרה מקצועית, קורסים והשתלמויות לבגירים, לרבות מוסד תורני לבגירים (שאינו פנימייה), אולפן לעולים ומכללה טכנולוגית ידרשו סטודנטים ועובדים להציג אישור "תו ירוק", או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית או בדיקת PCR  ▪  התקנות נכנסו לתוקף ב-18.8 ותוקפן עד ה-9.9.

ח"כ השכל. לא להפלות בין אוכלוסיות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+המרכז הרפואי בני ציון מגביל את כניסת הבמקרים
12:33 29/08/21  |  מירב ארד

החל מהיום (ראשון) כניסת מבקרים למרכז הרפואי בני ציון, תתאפשר רק לבעלי תו ירוק, מחוסנים, מחלימים או למציגי בדיקת קורונה שלילית.

+משרד הבריאות: שיעור החיוביים עומד על 7.09%
11:11 29/08/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות עדכן (יום א') כי 7,068 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו במהלך היממה אמש. אחוז הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 7.09%. בסך הכל ישנם כעת 81,758 מאומתים לקורונה בישראל, בהם 716 חולים במצב קשה ומתוכם 141 מונשמים

+7,071 מאומתי קורונה, אחוז המאומתים עולה: 7.09%
10:32 29/08/21  |  איציק וולף

מספר מאומתי הקורונה החדשים שאובחנו במהלך השבת עומד על 7,071 בני אדם. מדובר בעלייה באחוז המאומתים אשר עומד על 7.09%.
בבתי החולים השונים מאושפזים 1,175 חולי קורונה. מצבם של 726 מהם הוגדר קשה. מספר החולים שבמצב קשה עלה מאז חצות הלילה ב-26 נוספים. מתוך החולים שבמצב קשה נזקקים 149 לסיוע של מכונות הנשמה.

+שירות התעסוקה: שיא במספר המתפטרים מרצון
08:39 29/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מאז שפרץ המשבר עומד שיעורם של המתפטרים מרצון על 22.6%, כאשר מרוויחי שכר נמוך הצטרפו גם הם למגמה הגוברת של ההתפטרות  ▪  עלייה במספר המתפטרים בקרב מבוגרים ובקרב נשים ללא ילדים תלויים  ▪  זינוק נרשם בשיעור המתפטרים בקרב דורשי עבודה הנמצאים בפריפריה

[צילום: AP]
+מקור הקורונה איננו בפיתוח נשק ביולוגי
07:39 29/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סוכנויות המודיעין עודן חלוקות בשאלה האם הנגיף הגיע לבני האדם מבעלי חיים בשוקי ווהאן, או שמקורו בתקלה במהלך ניסויים לגיטימיים במכון הווירולוגי בעיר  ▪  הדוח קובע, כי כל עוד סין מסרבת לשתף פעולה בחקירה הבינלאומית - לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות מהו מקור הנגיף

חולי קורונה בעיר ווהאן [צילום: AP]
+רה"מ מסר לנשיא ארה"ב דיווח שגוי על מספר המתחסנים
23:53 28/08/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם, כי בישראל חוסנו שלושה מיליון תושבים במנת החיסון השלישית נגד קורונה, בעוד שבפועל חוסנו פחות משני מיליון.

+כ-50 דוחות קורונה נרשמו לאוהדים בבלומפילד
22:46 28/08/21  |  עידן יוסף

באצטדיון בלומפילד קיימה המשטרה אכיפה ממוקדת בהיבטי קורונה, ובכלל זה בידוק תו ירוק, חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 100 איש, לצד שילוט ובו כיתוב בדבר חובת עטיית מסכה באצטדיון על מסכים ובמבואות ואף כרוז לאוהדים המודיע על חובת עטיית מסכה.
במהלך הפעילות נרשמו 48 דוחות בגין אי-עטיית מסיכה למפרי ההנחיות.

[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
ההצעה לאפשר כניסה רק למחוסנים בשלוש מנות עלתה בדיונים בוושינגטון נועדה להקשות על אזרחים שלא התחסנו להגיע למדינת היעד, מכיוון שאי אפשר למנוע מהם לצאת מהארץ    אופטימיות זהירה במשרד הבריאות: מספר החולים במצב קשה יציב סביב ה-700    ממונה הקורונה: "נבקש להגביל התקהלות בחגי תשרי - 50 בשטח סגור, 100 בפתוח"
מירב ארד
שינוי המדיניות הומלץ ע"י סלובניה, הנשיא התורנית של האיחוד האירופי    מספר מקרי הקורונה החדשים בשבועיים האחרונים בארה"ב עבר את הגבול המותר שנקבע בהנחיות האיחוד האירופי
אפרים הלפרין
הממשלה מקבלת החלטות הכפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, ולא מנסה כלל לקבל החלטות בעלות משמעות הנתונות לאחריותה
איציק וולף
על-פי מסקנות צוות החוקרים, גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע החיסון השלישי לבין יישום מגבלות רכות    "גם אם פתיחת שנת הלימודים תגרום לעלייה של 10% במקדם ההדבקה - הירידה לא צפויה להיעצר. אולם שגרת החיים צפויה להשתבש ועשרות אלפים צפויים להיכנס לבידוד מדי יום"
איציק וולף
חבר בצוות המייעץ ל-FDA מציין שמצבה האפדימיולוגי של ארצות הברית גרוע מזה שהיה לפני שנה    "באוגוסט שעבר לא היו לנו חיסונים ועכשיו מחצית מהאוכלוסייה מחוסנת, ועדיין - המספרים גבוהים יותר, זן הדלתא שינה את כללי המשחק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il