X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאז שפרץ המשבר עומד שיעורם של המתפטרים מרצון על 22.6%, כאשר מרוויחי שכר נמוך הצטרפו גם הם למגמה הגוברת של ההתפטרות עלייה במספר המתפטרים בקרב מבוגרים ובקרב נשים ללא ילדים תלויים זינוק נרשם בשיעור המתפטרים בקרב דורשי עבודה הנמצאים בפריפריה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ממחקר מיוחד שמפרסם (יום א', 29.8.21) שירות התעסוקה עולה כי אחת המגמות המאפיינות את שוק העבודה הישראלי בשנים האחרונות היא עלייה במספר המתפטרים, יותר ויותר עובדים בישראל בחרו מרצון לעזוב את משרותיהם. קצב העלייה במספר המתפטרים גבר שעה שמספר דורשי העבודה המשיך לרדת, למעשה העלייה הגדולה במספר המתפטרים הגיעה לאחר שמספר תובעי האבטלה עמד על שיעור הנמוך ביותר אי-פעם.
למרבה ההפתעה וחרף המשבר הכלכלי שפוקד את ישראל, כמו את מרבית מדינות העולם, מאז התפשטות מגפת הקורונה במרס 2020 - נרשמה עלייה במספר ובשיעור המתפטרים מרצון. מהנתונים עולה כי שיעורם של המתפטרים בקרב דורשי העבודה הגיע לשיאו דווקא מאז פרץ משבר הקורונה - אם ב-2014 היוו המתפטרים 12.3% מקרב דורשי העבודה ועלה בהדרגה לאורך השנים, הרי שמאז שפרץ המשבר עומד שיעורם על 22.6%, כאשר מרוויחי שכר נמוך הצטרפו גם הם למגמה הגוברת של ההתפטרות.
חריפות התופעה מתבררת עוד יותר כאשר בוחנים את שיעור השינוי שנרשם מאז 2012 ועד 2020 בשיעור המועסקים לעומת מספר המתפטרים ומספר המפוטרים - בעוד, שיעור המועסקים ב-2020 היה גבוה ב-17% בהשוואה לשיעור המועסקים ב 2012, הרי שמספר המפוטרים ב 2020 היה גבוה ב 11% בהשוואה למספרם ב 2012, כלומר העלייה במספר המפוטרים בשנים אלו הייתה נמוכה בהשוואה לעלייה בשיעור המועסקים. אולם, כאשר בוחנים את מגמת מספר המתפטרים בשנים אלו מגלים שמספר המתפטרים ב-2020 היה גבוה ב 107% בהשוואה למספרם ב-2012. כלומר, העלייה במספר המתפטרים (יותר מפי 2) בין 2012-2020 הייתה גבוהה לאין ערוך מהעלייה המקבילה שנרשמה בשיעור המועסקים (17%) באותן שנים.
מ-2014-2012 נרשמה ירידה במספר המתפטרים, בין היתר בשל התאוששות המשק מהמשבר הגלובלי, אולם החל ב-2015 גדל מספרם בהתמדה וזאת כתוצאה מהידוק שוק העבודה, קרי כלכלה בצמיחה ועלייה בשיעור המשרות הפנויות. למרבה ההפתעה, אף שמפרוץ משבר הקורונה שיעור המשרות הפנויות היה נמוך, ושיעור דורשי העבודה זינק ונותר גבוה לכל אורך המשבר בכל זאת נרשמה עלייה משמעותית מאוד במספר המתפטרים - בעוד ב-2019 הגידול עמד על 29% בהשוואה ל-2012, הרי שב 2020 הגידול כבר נאמד על 107% (יותר מפי 2) בהשוואה ל-2012, זאת לעומת עלייה מתונה יחסית בתקופה זו בשיעור המועסקים במשק.
עלייה במספר המתפטרים בקרב מבוגרים ובקרב נשים ללא ילדים תלויים
מנתוני שירות התעסוקה עולה כי שיעור מספר המתפטרים מגיל 55 ומעלה עלה בכ-68% במהלך המשבר בעוד מספר המתפטרים בגילאי 35-54 עלה ב 22.8%, ו-35% בקרב הצעירים עד גיל 34. שיעור השינוי הגדול ביותר שנרשם בשיעור המתפטרים נודע דווקא בקבוצת הגיל 55 ומעלה.
ההסבר: החל"ת שאפשר גמי אבטלה גם למתפטרים
בשירות התעסוקה סבורים שהעלייה במספר המתפטרים קשורה בעיקרה למנגנון החל"ת שאפשר זכאות לדמי אבטלה עד יוני 2021 גם למתפטרים, וזאת כפוף לשלושה חודשי המתנה מרגע ההתפטרות ועד לתחילת קבלת הקצבה. "רבים", מסבירים בשירות התעסוקה, "העדיפו שלא לקבל שכר שלושה חודשים, אך לאחר מכן ליהנות מדי אבטלה עד יוני 2021, בפרט מרוויחי שכר נמוך שהפער בין שכרם לגובה הקצבה לה זכאים אינו גדול". באשר לבני ה 55 ומעלה, מסבירים בשירות התעסוקה, ישנו תמהיל של סיבות בהם חשש בריאותי מפני המגפה שעודד התפטרות, רשת ביטחון שאפשרה נטילת סיכונים לפחות זמנית, וזאת חרף הימנעותם של מבוגרים בדרך כלל מלהתפטר. באשר לצעירים (עד 34), שיעור המתפטרים בקרבם עלה ב 35% בשנת הקורונה, וזאת מסבירים בשירות התעסוקה בנכונות צעירים ליטול סיכונים, ברשת ביטחון שריככה את הסיכון ובהיותם מרוויחי שכר נמוך שדמי האבטלה קרובים לגובהו.
קודם למשבר, הקבוצה המתפטרת ביותר היא אימהות לילדים תלויים ולאחריה נשים ללא ילדים תלויים, גברים ללא ילדים תלויים ורק לבסוף אבות לילדים תלויים. מאז פרץ המשבר נרשמה מגמת שינוי, ונשים ללא ילדים תלויים החלו להתפטר בהיקפים דומים לאימהות לילדים תלויים (אך עדיין נמוכים יותר). "למעשה", אומרים בשירות התעסוקה, "קצב העלייה של המתפטרות ללא ילדים כמעט השיג בחודשיים האחרונים את קצב ההתפטרות של אימהות".
עלייה בשיעור המתפטרים מהפריפריה
שיעור המתפטרים לפי השתייכות לפריפריה מראה כי שיעור המתפטרים הגבוה ביותר לפני ובמהלך המשבר היה המרוחק ביותר מאזורי תעסוקה. לפני ובמהלך המשבר שיעור מתפטרים גבוה היה בקרב אנשים הנמצאים באותם אזורים רוויים באפשרויות תעסוקה והדבר יכול להסביר את שיעור המתפטרים הגבוה.
לצד זאת, במהלך המשבר רואים תופעה מעניינת כאשר שיעור המתפטרים בקרב דורשי עבודה הנמצאים באשכולות פריפריה עלה באופן המשמעותי ביותר, על-אף שמספר המתפטרים עדיין נמוך יותר מקבוצות אלו. באותם אזורים יש ריבוי של מרוויחי שכר נמוך, שהתמרוץ שלהם להיכנס למערכת האבטלה היה גבוה בתקופת המשבר. באותם אזורים יש שיעור גבוה של אוכלוסייה ערבית, וייתכן כי יש השפעות נוספות (תרבותיות, מודלים לחיקוי ועוד), שהביאו לגידול בשיעור המתפטרים מאותן קבוצות.
בשירות התעסוקה מסבירים זאת בכך שעבור מרוויחי שכר נמוך דמי האבטלה הקרובים לגובה השכר שהובטח להם בשוק הפכו לזרז להתפטרות. נרשמה מגמת גידול משמעותית מאוד דווקא באשכולות הפריפריאליים, שאף שמספר המתפטרים בהם עדיין נמוך בהשוואה לאשכולות הגבוהים אך רשמו מגמת גידול משמעותית בהרבה מאז פרץ המשבר ובמהלכו.

תאריך:  29/08/2021   |   עודכן:  29/08/2021
+החיסון השלישי פתוח מהיום לכל האוכלוסייה
16:57 29/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות הודיע על שינוי הגדרת 'מתחסן' לכל מי שקיבל שני חיסוני קורונה וטרם עברו שישה חודשים ממנת החיסון השנייה, ולמקבלי מנת החיסון השלישית  ▪  ד"ר אלרעי-פרייס: עלייה של פי עשרה יותר מוגנות לאחר המנה השלישית

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+העובדים והסטודנטים ידרשו להציג תו ירוק
13:35 29/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי התקנות שאושרו - במוסדות להשכלה גבוהה וכן בכל מוסד המקיים הכשרה מקצועית, קורסים והשתלמויות לבגירים, לרבות מוסד תורני לבגירים (שאינו פנימייה), אולפן לעולים ומכללה טכנולוגית ידרשו סטודנטים ועובדים להציג אישור "תו ירוק", או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית או בדיקת PCR  ▪  התקנות נכנסו לתוקף ב-18.8 ותוקפן עד ה-9.9.

ח"כ השכל. לא להפלות בין אוכלוסיות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+המרכז הרפואי בני ציון מגביל את כניסת הבמקרים
12:33 29/08/21  |  מירב ארד

החל מהיום (ראשון) כניסת מבקרים למרכז הרפואי בני ציון, תתאפשר רק לבעלי תו ירוק, מחוסנים, מחלימים או למציגי בדיקת קורונה שלילית.

+משרד הבריאות: שיעור החיוביים עומד על 7.09%
11:11 29/08/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות עדכן (יום א') כי 7,068 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו במהלך היממה אמש. אחוז הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 7.09%. בסך הכל ישנם כעת 81,758 מאומתים לקורונה בישראל, בהם 716 חולים במצב קשה ומתוכם 141 מונשמים

+7,071 מאומתי קורונה, אחוז המאומתים עולה: 7.09%
10:32 29/08/21  |  איציק וולף

מספר מאומתי הקורונה החדשים שאובחנו במהלך השבת עומד על 7,071 בני אדם. מדובר בעלייה באחוז המאומתים אשר עומד על 7.09%.
בבתי החולים השונים מאושפזים 1,175 חולי קורונה. מצבם של 726 מהם הוגדר קשה. מספר החולים שבמצב קשה עלה מאז חצות הלילה ב-26 נוספים. מתוך החולים שבמצב קשה נזקקים 149 לסיוע של מכונות הנשמה.

+מקור הקורונה איננו בפיתוח נשק ביולוגי
07:39 29/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סוכנויות המודיעין עודן חלוקות בשאלה האם הנגיף הגיע לבני האדם מבעלי חיים בשוקי ווהאן, או שמקורו בתקלה במהלך ניסויים לגיטימיים במכון הווירולוגי בעיר  ▪  הדוח קובע, כי כל עוד סין מסרבת לשתף פעולה בחקירה הבינלאומית - לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות מהו מקור הנגיף

חולי קורונה בעיר ווהאן [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות התעסוקה: שיא במספר המתפטרים מרצון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
סוכנויות המודיעין עודן חלוקות בשאלה האם הנגיף הגיע לבני האדם מבעלי חיים בשוקי ווהאן, או שמקורו בתקלה במהלך ניסויים לגיטימיים במכון הווירולוגי בעיר    הדוח קובע, כי כל עוד סין מסרבת לשתף פעולה בחקירה הבינלאומית - לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות מהו מקור הנגיף
עידן יוסף
ביחידות פתוחות תהיה עבודה מהבית והשגרה ביחידות תהיה בקפסולות    הכניסה למתקנים חיוניים וללשכות בכירים תותר למחוסנים בלבד    טקסים צבאיים יצומצמו
עידן יוסף
ההצעה לאפשר כניסה רק למחוסנים בשלוש מנות עלתה בדיונים בוושינגטון נועדה להקשות על אזרחים שלא התחסנו להגיע למדינת היעד, מכיוון שאי אפשר למנוע מהם לצאת מהארץ    אופטימיות זהירה במשרד הבריאות: מספר החולים במצב קשה יציב סביב ה-700    ממונה הקורונה: "נבקש להגביל התקהלות בחגי תשרי - 50 בשטח סגור, 100 בפתוח"
מירב ארד
שינוי המדיניות הומלץ ע"י סלובניה, הנשיא התורנית של האיחוד האירופי    מספר מקרי הקורונה החדשים בשבועיים האחרונים בארה"ב עבר את הגבול המותר שנקבע בהנחיות האיחוד האירופי
אפרים הלפרין
הממשלה מקבלת החלטות הכפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, ולא מנסה כלל לקבל החלטות בעלות משמעות הנתונות לאחריותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il