החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את מכרז המסגרת הראשון לרכישת כלל כלי הרכב שמשמשים את הצי הממשלתי. מכרז המסגרת שפורסם יאפשר לכלל יבואני הרכב בישראל להיכלל כספקים של מינהל הרכב הממשלתי לכלי רכב ממשלתיים והם יוכלו להתחרות בתיחורים עתידיים שיפורסמו על-ידי מינהל הרכב לרכישת כלל סוגי הרכבים.
בשיטה החדשה ניתן יהיה לפרסם תיחורים בהליך מהיר וקצר. בהתאם לשיטה זו, יבוצעו גם התקשרויות לטווח קצר, בהתאם לצורך, עם הספקים שעברו את שלב מכרז המסגרת. מן האוצר נמסר כי השיטה החדשה תאפשר תגובה מהירה לשינויים התכופים בשוק הרכב ולטכנולוגיות השונות, ובעקבות כך תביא להתייעלות וחסכון, הן בהיבט הכספי והן בהיבט הסביבתי, וזאת בשונה מהשיטה שהייתה נהוגה בעבר, של מכרזים ארוכי טווח, לרכישת כלי רכב ממשלתיים.
הצי הממשלתי מונה כ-15,000 רכבים, וביניהם רכבי משטרה, כבאות, שב״ס ומשרדי הממשלה השונים. שיטת מכרזי המסגרת היא שיטה מקובלת בענף הרכש הממשלתי המרכזי בישראל ובעולם והיא מאפשרת גמישות רבה לגוף הרכש המרכזי, המותאמת למצבי רכש מסיבי של מוצרים למספר רב של גופים שצרכיהם לעיתים שונים זה מזה.
במקביל למכרז המסגרת פורסם התיחור הראשון: פיילוט ניידות סיור חשמליות של משטרת ישראל, וזאת בהתאם להחלטת החשב הכללי להחלפת כלל רכבי הנוסעים בצי הממשלתי לרכבים בהנעה אלטרנטיבית. בעתיד הקרוב מינהל הרכב הממשלתי צפוי לפרסם תיחורים גם לרכבי פלאג אין הייבריד ורכבים חשמליים, וזאת כפוף לביצוע ההתאמות הנדרשות.
השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית צפוי להקטין את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, וכל זאת תוך צמצום הזיהום הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים כיום בצי הממשלתי.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, טען כי פרסום מכרז המסגרת וכך גם הפיילוט לניידות חשמליות, מהווים מהפיכה של ממש בפעילות הרכב הממשלתי והגמישות בתחום, אשר צפויה להביא לצמצום הוצאות הממשלה על רכבים ושיפור רמת השירות לעובדים.