X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ייעשו מאמצים לקעקע את היסודות הכלכליים של הפשיעה תומך ביוזמותיו של סער להגן על זכויות חשודים ונאשמים המפכ"ל: יש להחמיר את הענישה כדי להפסיק את הדלת המסתובבת של החזרה לעולם הפשע
▪  ▪  ▪
כיצד להיאבק בפשיעה במגזר הערבי [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

המאבק בפשיעה במגזר הערבי ייעשה באמצעים דומים לאלו שהופעלו בשנים קודמות מול ארגוני פשיעה - הודיע (יום ה', 2.9.21) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מדובר במיוחד בניסיון לקעקע את היסודות הכלכליים של הפשיעה - הן משום שהם מאפשרים אותה והן משום שהם המטרה שלה.
מנדלבליט אמר: "אנחנו חייבים להיות נחרצים ותקיפים בשמירת חיי האזרחים. בלא בטחון האזרחים והסדר הציבורי, לא ניתן להבטיח את יתר העקרונות של המדינה הדמוקרטית. אי כיבוד החוק בצורה שוויונית ודווקנית מוביל לתוצאות ההרסניות שאנו עדים להן היום. המאבק בפשיעה לא צריך להישען רק על מערכת אכיפת החוק. בימים כתיקונם, זהו רק אמצעי משלים, שלפניו באים היבטים של חינוך, רווחה והשקעת תקציבים. המאבק בפשיעה צריך להיות ממלכתי וארוך טווח, כך שהמכלול ישפיע על שמירת החוק וכיבוד רשויות המדינה. אבל כעת המצב שונה, וכעת צריך לתת בכורה למאבק בפשיעה באמצעות מערכת אכיפת החוק.
"גיבשנו תוכניות אכיפה מיוחדות של אכיפה פלילית קלאסית ואכיפה כלכלית שמטרתה לפגוע בארגוני הפשיעה. הרשויות חייבות לפעול בצורה מתואמת, וכך השלם גדול מסך חלקיו. בשנה הקרובה יהיה מאבק רחב היקף ובלתי מתפשר בפשיעה במגזר הערבי. נפעל לפגוע בתשתית הכלכלית של מבצעי הפשיעה, בחמצן הכלכלי המניע אותם. עשינו פעילות כזאת בעבר ביחס לארגוני פשיעה והתוצאות ניכרו בשטח. נגן על זכויות החשודים והנאשמים, אך לצד זה אנחנו מחויבים להגן על זכויות הקורבנות והציבור בכללותו".
מנדלבליט הביע תמיכה ביוזמות החקיקה של שר המשפטים, גדעון סער, להגנה על זכויות חשודים ונאשמים. לדבריו, הגנה כזאת היא חיונית מבחינת עשיית הצדק ומראית פני הצדק. "בלא הגינות ויושר של מערכת האכיפה, אין לנו זכות להפעיל את כוחה. הגנה על זכויות הפרט נמצאת בראש סדר העדיפויות של מדינת חוק. לצד זאת, יש למנוע את המעבר משיח של ראיות לשיח של זכויות בלבד. ניתן לתקן את המצב בו שמיעת הראיות מתחילה חודשים רבים לאחר הגשת כתב האישום, וזאת מבלי להתפשר על זכויות הנאשמים".
מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, אמר, כי על המשטרה לבלוט ביושר ובשמירת החוק שלה ושל אנשיה כדי לזכות באמון הציבור, שבלעדיו אין לה זכות קיום. לדבריו, השחיתות הציבורית היא איום פשיעה אסטרטגי, בו נאבקים רגולטורים נוספים. לדברי שבתאי, הוא הציע החמרה בענישה כדי לעצור את הדלת המסתובבת המאפשרת חזרה לעולם הפשיעה והימלטות מאימת הדין. יש לקבוע עונשי מינימום וקנסות גבוהים לעבירות במגזר הערבי ובמיוחד לעבירות הנשק, הוסיף. הם דיברו בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.

תאריך:  02/09/2021   |   עודכן:  02/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: המאבק בפשיעה הערבית - כמו בארגוני הפשיעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה מנע
פלג א  |  2/09/21 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פשיעה בחברה הערבית
איציק וולף
משמר הגבול הקים יחידת מסתערבים חדשה שלוחמיה מורכבים מיחידות המסתערבים הקיימות, מאיתור לוחמים ומיוצאי יחידות מיוחדות בצה"ל    ייעוד היחידה: מאבק נגד הפשיעה והאלימות במגזר הערבי    המפכ"ל: פשיעה בחברה הערבית, רציחות, אירועי ירי וגביית דמי חסות הם טרור מבית שמאיים על אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד
מירב ארד
בנאומו בטקס המשטרה לקראת יום הזיכרון אמר השר: "בשנה האחרונה מתנהלת מלחמה של ממש במגיפת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית; אין לי ספק - מדינת ישראל ומשטרת ישראל יכריעו את העבריינות"
עמנואל בן-סבו
כשאנשים נורמטיביים מתבטאים באופן הנוראי, חסר האחריות, המחריד המרושע הזה מה לנו כי נלין על ההמון המחפש לפרוק זעמו על כאבו האמיתי, על חולשת ההנהגה הערבית, על כישלונה המהדהד
איתמר לוין
70% ממקרי הרצח אשתקד היו במגזר הערבי - פי ארבעה מחלקו באוכלוסייה    שיעור הפענוח, על-פי מספר כתבי האישום, עומד השנה על 38% במגזר הערבי ו-48% במגזר היהודי
עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך חשף את הדברים בוועדה לביקורת המדינה    אלשיך: המשטרה לא יכולה להתייחס לכל מי שעובר על החוק כעבריין    יו"ר הוועדה, יחימוביץ': "התפארותו של רה"מ על ההשקעה במגזר הערבי - שקרית וריקה מתוכן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il