X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם פעילות המשלחת הישראלית להאיטי היא רק מסע יח"צ, כפי שטוען פרופ' יואל דונחין? ובכן, התשובה היא 279. זהו מספר בני האדם שחייהם ניצלו בזכות אותן פעולות "שווא"
▪  ▪  ▪
משלחת הסיוע הישראלית - רעה??? [צילום: דוברות מד"א]
מאמרי עו"ד יוסי עבדי שביקר מספר פעמים בגבולה של האיטי מוכת הקללות והאסונות:

יוסי עבדי
ההרס בהאיטי: האירוניה שבטרגדיה

יוסי עבדי
האיטי: היום שאחרי

משלחת הסיוע הישראלית להאיטי מהווה מקור לגאווה עבור כל ישראלי. בעצם, לא לכולם. במאמר שפורסם באתר ויינט, תחת הכותרת "יחסי ציבור במקום הצלת חיים", הטיח פרופ' יואל דונחין חיצי ביקורת נגד פעולות החילוץ הישראלי, וטען כי מדובר במעשי יחצנות ותו לא.
פרופ' דונחין, מנהל היחידה לבטיחות החולה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, שפך במאמרו קיתונות של רותחין על מבצע ההצלה הישראלי וקבע, כי "כל משלחות ישראל לאזורי אסון הוכיחו שפעילותן הייתה לשווא".
והוא מוסיף: "כנראה שדקת שידור בטלוויזיה חשובה לאין ערוך מכל שיקול אחר, ולמעשה ישראל משתמשת באסונות כשדה אימון לחילוץ וטיפול רפואי". לטענתו, הדברים הנחוצים ביותר הם מחסה, מים ומזון ו"יותר משיש צורך בבית חולים שדה, יש הכרח בבתי שימוש שדה. יותר משזקוקים לרופאים ואחיות, יש הכרח במחפרים לכריית קברים, לחפירת קווי ביוב".
ובכן, פרופ' דונחין, יש לי חדשות בשבילך: 279 בני אדם זכו לקבל חיים חדשים, בזכות "פעולות השווא", כלשונך, של מדינת ישראל. מאתיים שבעים ותשעה בני אדם. 279. הצוות הישראלי, אשר הגיע לאזור האסון בזכות תגובה מהירה מצד ממשלת ישראל, טיפל עד כה ב-270 בני אדם, במה שהוגדר כ"טיפולים מצילי חיים". 8 בני אדם אחרים ניצלו ממוות, לאחר שצוות החילוץ הישראלי חילץ קבוצת סטודנטים אשר נקברו חיים תחת הריסות האוניברסיטה המקומית, משך 38 שעות. אדם אחד נוסף חולץ על-ידי נציג המשלחת הישראלית, לאחר ששהה למעלה מ-90 שעות תחת ההריסות. ובסך-הכל, פרופ' דונחין: 279 בני אדם.
לילות כימים עובדים שם אנשי המשלחת שלנו, ובזמן הקצר ששהו שם - הם הצליחו לא רק להציל חיים, אלא אף להביא חיים חדשים לעולם, עם לידתו של הילד הראשון בהאיטי מאז האסון, ילד קטן, אשר סיפק תמונות של תקווה בעיני התושבים המקומיים.

למה לחפש את הרע?

קשה להבין את המניע לנימה הארסית הנלווית להם כבר מן הרגע הראשון. וגם אם קיימים ליקויים בתיאום עבודת המשלחת הישראלית, האם יש בכך כדי להצדיק את שפיכת האמבט עם התינוק, ולהשחיר את דמותה של ישראל?

אכן, חשוב להאזין לקולות ביקורת, ואין איש הפטור ממנה. יחד עם זאת, קשה להבין את המניע לנימה הארסית הנלווית להם כבר מן הרגע הראשון. וגם אם קיימים ליקויים בתיאום עבודת המשלחת הישראלית, האם יש בכך כדי להצדיק את שפיכת האמבט עם התינוק, ולהשחיר את דמותה של ישראל?
ואף אם ישראל יצאה למבצע ההצלה אך "כדי לשפר את תדמיתה", מדוע לשפוט אותה לחומרה ולא לברך ולקוות, על-פי הכלל שהנהיגו חז"ל, כי נעסוק בתורה ובמצוות אפילו שלא לשמה, כדי "שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה".
זאת ועוד. כל סיוע המתקבל בימים אלה בהאיטי, הינו בבחינת ברכה, רווח והצלה, יהיו מניעיו אשר יהיו. טובים אלה שעושים למען הזולת, מאלה אשר מוצאים ק"ן טעמים לשלב ידיים בחוסר מעש ולצקצק בלשון.
פרופ' דונחין בוחר להציג בבוז גם את היחס הישראלי לפעילות התקשורת באזור האסון. ובכן, אדוני, תקשורת היא אכן כלי חשוב. היא מסייעת בהעברת התמונה, והתמונה מסייעת בעיצוב התודעה. ללא תקשורת, העולם היה שותק. ללא תקשורת, אלפים היו נמנעים מפתיחת כיס ומתרומה לנזקק. התקשורת היא אפוא בבחינת מרכיב חיוני, בלתי נפרד, במאמצים לגיוס סיוע ובפתיחת לב הצופה לאסון. ואם בזה חטאנו - אנו מודים באשמה.
ראוי לזכור: אין זו משלחת הסיוע הראשונה של ישראל לאזורים מוכי אסונות. בפועל, תפיסת ההתגייסות למען נזקקים מושרשת עמוק בתרבות ובמסורת היהודית והישראלית. אכן, מותר להתבונן בחצי הכוס הריקה, אך האובססיביות שלא להסיר ממנה את העיניים, עשויה ללמד בעיקר על הלך מחשבתו של המתבונן.
ולסיום, פרופסור, 279 בני אדם. ראוי כי נחזור ונשנן. זהו מספר הניצולים בהאיטי, שזכו לחיים בזכות פעילות צוותי החילוץ מישראל. עתה, נותר רק לקוות שאיש מהניצולים לא יקרא את מאמר הביקורת שלך. צערם רב דיו, והוא מספיק לעת זו.

עו"ד יוסי עבדי, מנכ"ל התאחדות העסקים: ישראל - רפובליקה דומיניקאנית.
תאריך:  21/01/2010   |   עודכן:  11/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוצא את הרע שבטוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדורבנות
אורן אי שם  |  22/01/10 08:55
2
בכל דבר אפשר לחפש את השטן!
החתול במגפיים  |  22/01/10 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לא הייתה לו בעיה עם ההשפעה של עליזה על בעלה אהוד אולמרט. אבל עם שרה וביבי יש לו ועוד איך    על "כלב שמירה" בלתי-אמין
מני ישי
שנה ל"עופרת יצוקה": בסיום מבצע זה, ממש ערב פרשתנו "בא", למדים אנו עד כמה דבר לא השתנה - פרעה והנייה חד הם
רפי מן
פחות עורכים ומשכתבים, יותר עבודות עריכה לעיתון המודפס ולאינטרנט במקביל, הרבה יותר טעויות שמעצבנות את קוראי ה"וושינגטון פוסט"
מנחם רהט
שס הצטרפה השבוע לתנועה הציונית, ושינתה לשם כך את תקנונה    התרחקותה מהעולם החרדי אינה מבשרת התקרבותה לעולמה של הציונות הדתית
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
הסרט הרווחי שזכה בגלובוס הזהב בדרך לקבל גם את פרס האוסקר    ועוד: למה מורידים בסין את הסרט מ-1,600 בתי קולנוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il