X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר במימון בגובה מיליארד דולר, שעליו התחייב הנשיא ביידן בתום מבצע שומר החומות שר החוץ לפיד: דחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקני איפאק: חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים
▪  ▪  ▪
מערכת כיפת ברזל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בשל לחץ של דמוקרטים פרוגרסיביים, הוצא מחוק התקציב בארצות הברית סעיף המימון להצטיידות מדינת ישראל עבור מערכת כיפת ברזל בגובה מיליארד דולר, שעליו התחייב הנשיא ג'ו ביידן בתום מבצע שומר החומות. לפי אתר פוליטיקו, הסעיף שהוסר ייכלל בחוק תקציב הביטחון של משרד ההגנה.
משדולת איפאק נמסר בתגובה להחלטה: "קיצונים בקונגרס משחקים פוליטיקה בחייהם של ישראלים ופלשתינים. ההחלטה להסיר מימון למערכת הגנה מצילת חיים היא פגיעה בערכים שלנו, מסכנת התנגשויות נוספות, והיא מנוגדת להתחייבות של ביידן ונתמכת על-ידי הנהגת הקונגרס. כל רקטה עלולה להרוג יהודים או ערבים. המחבלים בעזה שיורים את הרקטות אינם מפלים ביניהם. זה פשוט: כיפת ברזל מצילה חיים. חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים".
שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח הערב עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקני למערכת כיפת ברזל. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקני.
מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחויבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.
השר לפיד לא חסך את שבטו מממשלת נתניהו: ״אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחויבותם האיתנה לביטחון ישראל״.

תאריך:  21/09/2021   |   עודכן:  22/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעיף הצטיידות ישראל בכיפת ברזל הוסר מחוק התקציב בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי ביבי ביבי ביבי
משחקים בנידמה לי  |  22/09/21 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
עידן יוסף
מהומה בוועדת ביטחון הפנים בעקבות דברי רב-ניצב יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה: "בשומר החומות חוסלה אינתיפאדה תוך ארבעה ימים עם אפס הרוגים"    ח"כ אחמד טיבי: "תחזור בך מהאמירה אפס הרוגים - מוסא חסונה נהרג"    ח"כ בן-גביר: "איך אפשר להגיד שלא היו הרוגים? היו הרוגים יהודים"
איציק וולף
השר לביטחון פנים הצהיר באירוע של משטרת ישראל כי יעניק גיבוי לשוטרים המעורבים באסון מירון    "הטעות והעוול שנעשו על-ידי ועדת אגרנט, שהחליטה לבחון רק את צבא ההגנה לישראל, ולא את הדרג הפוליטי, ובוודאי לא גורמים נוספים - טעות זו אסור שתישנה"
מירב ארד
נסיונות הלינץ' התרחשו במהלך הפרות סדר נרחבות בכביש 6 סמוך לצומת לקיה    כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי בב"ש
אביתר בן-צדף
המשטרה ממשיכה לקנות שקט מכנופיות פרוטקשן, ולהטעות את הציבור    חמאס מרתיע, ואינו מורתע - גם אחרי "שומר החומות"    כישלון גדול בהסברת המבצע בארץ ובעולם    יש להקים מטה הסברה לאומי חזק, מקצועי וגדול, שיפעל תחת ראש הממשלה ובחסותו הצמודה - כמו סוכנות גדולה ליחסי הציבור של המדינה
עידן יוסף
ראש הממשלה אומי כי ישראל לא תבין או תכיל סוררים שיירו לעבר ישובי העוטף    אומר כי בעזה יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת, של יוזמה, תקיפות וחדשנות    תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'    גנץ: "בחירתו של ראיסי לנשיא אירן, היא עוד עדות להקצנה הצפויה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il