X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמשקר כחלק מאסטרטגיה לנצח במשחק - חזקה עליו שהוא משקר גם בחיי היום יום והיכן החינוך?
▪  ▪  ▪
לאמר לכל אחד את מה שהוא רוצה לשמוע [צילום: רונן אקרמן, עכבר העיר]
החיים בבית האח הגדול כמשל
ענבל בר-און
הדיירים מסרבים לוותר על סיגרויות ולו בכדי לדעת משהו על הכיבוש שמעבר לגדר * וגם: חלוקת הבית לעשירים ולעניים כמשל לעולם שבחוץ * הרהורים קטנים על האח הגדול (3)
לרשימה המלאה

איך אומרים פותנה בעברית?
עידן יוסף
גם כאשר ביקשה לדקלם את האלי"ף-ב"א במקום האל"ף-בי"ת נהג כלפיה האח הגדול בחוסר התחשבות ובגזענות * וואלה אישי!
לרשימה המלאה

החיים כמשימה בבית האח הגדול
ענבל בר-און
בית האח הגדול, כמיקרוקוסמוס לחיים שבהם אנו תקועים עם אנשים שאיננו אוהבים, וה"אח הגדול" (המציאות/גורל) מזמן לנו משימות שלא לרוחנו * אבל אם רק נצלח זאת בשלום נזכה לאהדת הקהל ולתקציב שבועי מוגבר * הרהורים קטנים על האח הגדול (1)
לרשימה המלאה

האח הגדול 2: קרקס אנושי אמיתי
איילה פנייבסקי
האח הגדול היה יכול לחסוך מהדיירים את התלבושות, הנצנצים והתפאורה הצבעונית * כשצריך לתת פריק שואו, הם עושים עבודה מעולה בכוחות עצמם
לרשימה המלאה

לאחר ההתייחסות לרוע הלב, לחוסר התחשבות בסובבים אותנו ולנאיביות של האדם (ראה מאמרים קודמים תחת הכותרת "האח הגדול"), נתייחס לשקרים המהווים חלק בלתי נפרד מהתנהלות דיירי בית "האח הגדול".
"לא תענה ברעך עד שקר" מופיע בעשרת הדיברות אך אולי מכל האיסורים, את האיסור לשקר שכחו רבים ונראה כי הוא הפך לנחלתם של רבים המבקשים להשתמש בו ככלי המלווה את התנהלותם היומית.
בית האח הגדול יוצר מטבעו מצבי קיצון, מצבים הנגרמים כתוצאה מהלחץ הקשה בו מצויים דייריו, מצב של ניתוק מוחלט מהעולם החיצון ומהרגלי היום יום של הדיירים בחייהם מחוצה לו. מרבית הדיירים עושים בשקר שימוש על-מנת ליישם את האסטרטגיה שבחרו על-מנת להגיע לשלב הגמר ולזכות במיליון השקלים המובטחים.
ורק מקצת מהדוגמאות:
תומר - נוהג לשקר בעוברו מדייר לדייר ומספר לו את מה שהוא, הדייר, רוצה לשמוע וזה לגמרי לא חשוב אם בדבריו אמת או שקר. ישנם האומרים כי מדובר במשחק - יכול להיות, אם כי קשה להאמין שלאורך זמן, יכול מישהו להתמיד בשקרים כמשחק מבלי שאמירת שקרים תהווה חלק מאופיו גם בחיים מוץ לבית האח הגדול.
איילה - לא מהססת לומר לפלוני עד כמה היא קשורה אליו ואילו אלמוני, פשוט דוחה אותה. דקות ספורות לאחר מכן, אותם דברים נאמרים לאלמוני ואילו פלוני הוא הדוחה. מן הסתם, לפחות לאחד מהם נאמרים דברי שקר.
כאמור, אלו רק מקצת דוגמאות ומעטים הם אלו שבמרבית הזמן דוברים אמת.
אינני גורס לרגע כי צריך לומר לכל אחד בפניו רק דברי אמת גם אם אמת זו עלולה להכאיב לשומע. יחד עם זאת, האם לא עדיף להימנע מלהגיד הכל ובכך לפתור את הבעיה. מי אמר שחייבים לומר לכל אחד את האמת בפנים ולא עדיף, במקרים רבים, שלא לומר מאומה בחזקת "סייג לחוכמה - שתיקה".
בני האדם הדוברים דברי שקר כדרך חיים הם אנשים מכוערים שסביר כי בשלב החינוך שלהם, בבית ובבית הספר, לא השכילו להקנות להם ערכי התנהגות נאותים ורמת הנימוס בהתנהלותם אינה גבוה, בלשון המעטה.
פעם אחר פעם אני מוצא עצמי חוזר לבעיה הבסיסית של עמנו היושב בציון - בעיית החינוך. אם נדע לתת פיתרון לנושא החינוך, מובטח לנו פיתרון לכל הבעיות האחרות, ויש הרבה כאלו. אנשים מחונכים, נעימי הליכות ומסבירי פנים, מנומסים ומוכנים להקשיב לזולת ודוברי אמת מצליחים להידבר טוב יותר איש עם רעהו והדברות היא אבן היסוד לפתרון בעיות.
אולי בפעם הבאה שתורכב ממשלה בישראל, יריבו כולם לא על תפקיד שר הביטחון, האוצר או החוץ אלא על תפקיד שר החינוך, ונדע להעמיד את נושא החינוך בראש רשימת סדר העדיפויות הלאומי.

תאריך:  22/01/2010   |   עודכן:  22/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האח הגדול - השקרנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפני שאתה מצטט מהתורה תלמד את
המשמעות  |  23/01/10 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
אחרי שדוח גולדסטון סירס את יכולתה של ישראל לפעול נגד חמאס, נאלצת מצרים לפעול נגדו בכוחות עצמה, ולבנות במרץ קיר תת-קרקעי שישים קץ לתעשיית המנהרות בינה לבין עזה
יואב יצחק
בן כספית שוב חוטא ומחטיא    הוא ייחס לשרה נתניהו פיטוריו של חצרן בית ראש הממשלה - דברים שלא היו ולא נבראו    המטרה - הכפשת נתניהו - מקדשת את האמצעים
עמנואל נבון
ניסיונותיה הכושלים של ארה"ב לפייס את אירן מזכירים את ניסיונותיה הכושלים של ישראל לפייס את הפלשתינים    אך בעוד שישראל הבינה את העניין, ארה"ב ממשיכה להאמין כי צריך עוד ועוד להשתדל
נחום ויימן
למה אנשים יוצאים מהסרט "יהודי טוב" בתמיהה ובתסכול? אולי משום שהם מצפים להומור של וודי אלן, אבל מקבלים את המרירות והייאוש של האחים כהן
טל בן-דור
אם טורקיה מייחסת את סדרת הטלוויזיה השקרית על ישראל ל"חופש הביטוי והאמנות", כדאי שישראל תעשה כמה סרטים אמיתיים על טורקיה, למשל על דיכוי הכורדים או על טבח הארמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il