X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: מאיה אלרוזו/AP]
עלייה בקצב המתחסנים
119 מתים בשבוע; ירידה במספר החולים קשה
לפי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים ירד ל-607, מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד על 0.72 וכ-97 אלף ישראלים התחסנו אתמול, רובם במנה השלישית 36% מהמאומתים אתמול - ערבים

משרד הבריאות מפרסם (יום ו', 1.10.21) את נתוני הקורונה המעודכנים, מהם עולה כי נמשכת הירידה במספר החולים הקשים שעומד כעת על 607. כמו-כן, חלה עלייה במספר המתחסנים ואתמול חוסנו כ-97 אלף ישראלים, כ-78 אלף מתוכם קיבלו את המנה השלישית. מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד כעת על 0.72 ו-4,313 מאומתים חדשים לקורונה נוספו אתמול.
עוד עולה מהנתונים כי כ-115 אלף ישראלים נבדקו אתמול ו-3.81% מהנבדקים התגלו כמאומתים לנגיף. כמו-כן, מספר התלמידים שנעדרו ממערכת החינוך בשל בידוד או היותם חולים מאומתים עומד על כ-100 אלף. מספר הישראלים שחוסנו במנה השלישית הגיע לכ-3.4 מיליון, מספר המחוסנים בשתי מנות עומד על 5.64 מיליון ו-6.1 מיליון קיבלו את מנת החיסון הראשונה בלבד.
מבין החולים אתמול 57% אחוז היו בני 18 ומטה ו-2,609 מהמאומתים היו תלמידים במערכת החינוך. שיעור הבדיקות החיוביות בקרב התלמידים עמד אתמול על 5.9%. כמו-כן, 613 אנשי צוות רפואי שוהים בבידוד ואינם יכולים להגיע לעבודתם בבתי החולים. עוד עולה כי 36% מהחולים המאומתים אתמול היו מהמגזר הערבי.
בתחילת השבוע הבא ייכנס לתוקף התו החדש, שרק מחוסנים במנה שלישית או מי שטרם חלפו 6 חודשים מאז קיבל את המנה השנייה יהיו זכאים לו. מחלימים מקורונה שחלפה יותר מחצי שנה מאז החלמתם - נדרשים להתחסן במנה נוספת כדי להאריך את תוקפו. מי שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית ולאחר מכן התחסן במנה אחת או יותר - יהיה גם כן זכאי לתו החדש.
מיום ראשון ישתנה ישומון "רמזור" שבאמצעותו מנפיקים את התו הירוק. התעודות של כל המחוסנים כיום יתאפסו ויתבטלו - ויהיה צורך להזין מחדש את הנתונים כדי לקבל את האישור העדכני. מי שאין ברשותו טלפון חכם יוכל להדפיס דרך אתר משרד הבריאות אישור שעליו יוטבע הברקוד החדש. בעלי העסקים יבצעו למבקרים סריקה של קוד QR חדש שיונפק ויחליף את התו הישן. הסריקה אפשרית באמצעות האפליקציה בלבד ויהיה צורך להציג לצידה תעודה מזהה.
ישראלים שיאבדו את הזכאות לתו הירוק לא יהיו פטורים יותר מבידוד במקרה שיבואו במגע עם חולה מאומת.

תאריך:  01/10/2021   |   עודכן:  01/10/2021
+אחרי המהומה: הקבינט יקיים דיון והצבעה נוספים בתו הירוק
14:08 01/10/21  |  עידן יוסף

מהומה בממשלה סביב המשאל שנועד להכשיר את השימוש רק בתו הירוק מיום ראשון: השר זאב אלקין דרש לעצור את המשאל הטלפוני עד שייערך דיון, בין היתר על ההשלכות הכספיות של הצורך של עסקים ברכישת קורא ברקודים.
בתום הישיבה נמסר כי חברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) הצביעו ברוב קולות במשאל טלפוני בעד אישור חובת סריקת ברקוד בהצגת תו ירוק בכניסה לבתי עסק.
עם זאת, ולבקשת מספר חברים בקבינט, ראש הממשלה יביא את הנושא לדיון ולהצבעה נוספת בקבינט הקורונה שייערך ביום ראשון הקרוב.

+הדברים אינם חייבים להיות חד-צדדיים
13:23 01/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נפתלי בנט צדק בעיקרון, גם אם שגה בניסוח ובעיתוי  ▪  החלטה מוטעית בבית הדין לעבודה עלולה לפגוע במאבק בקורונה  ▪  הליברליזם שם דגש מוגזם על זכויות הפרט ובכך פוגע בכלל  ▪  המסר של מגילת קהלת עיצב את היהדות  ▪  אפשר ליישב את דעות המדע והיהדות על בריאת העולם  ▪  ולסיום: בדיחה ישנה ובעלת משמעות אקטואלית

שלמה המלך. חיוני לשאול [ציור: ג'יימס טיסו]
+פרופ' אש: אנו בדרך החוצה מגל הקורונה הרביעי
10:50 01/10/21  |  עידן יוסף

"אנחנו נמצאים במגמת ירידה טובה במספר המאומתים", אומר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ואף העריך בזהירות רבה כי מדינת ישראל "בדרך לצאת מהגל הזה".
בראיון לרדיו 103 נשאל באשר לאפשרות שנאלץ להתמודד עם גל תחלואה נוסף, וענה: "זה תלוי בכך שנתחסן, בכך שהחיסון יישאר יעיל לאורך יותר זמן, או שנזהה את הירידה ביעילות לפני שתתפרץ התחלואה. אני מקווה מאוד שנצליח למנוע גל חמישי ונעבור לכך שהתחלואה היא תחלואה שמלווה אותנו. הנגיף לא ייעלם".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
119 מתים בשבוע; ירידה במספר החולים קשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פראבדה-הכל טוב
שיפון  |  2/10/21 09:47
2
למעלה מעשרה אחוז
חמור מאוד  |  2/10/21 21:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
רע"ם בהודעה רשמית: ביטול ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בא לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אוקטובר 2000    בנט: הדחייה - מטעמי אבטחה    באופוזיציה תוקפים: כניעה לטרור
איציק וולף
משרד הבריאות מפרסם נתונים על תופעות הלוואי שדווחו על-ידי מתחסנים נגד נגיף הקורונה    מתוך 331,538 מתחסנים במנה ראשונה דווחו 11 מקרים בלבד של דלקת שריר הלב    "הסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון"
איתמר לוין
נפגש עם הורוביץ ובכירי משרדו בניסיון לשכך את הסערה שעוררה ביקורתו על הדרג המקצועי    הודעה משותפת מדגישה את חשיבות עמדת גורמי המקצוע, לצד חובת מקבלי ההחלטות לבחון את כל ההיבטים
מירב ארד
1,234 שוטרים מחלימים בשירות קבע    נמצא כי מרבית המחלימים סובלים מעייפות קיצונית או תשישות (60.8%), ירידת כושר גופני (58.3%), קשיי נשימה במאמץ (40.11%), וקשיי ריכוז או הפרעות זיכרון (40.8%)    החוקרים מאמינים כי ממצאיהם יוכלו לסייע בעתיד במציאת דרכי טיפול ושיקום למחלימים מקורונה
דן מרגלית
אקשטיין לא רק ביצע מעשה קין בקסטנר אלא היה גם שקרן סדרתי    הבולט שבשקריו היה כאשר בדה מליבו כי בעת הרצח היה במקום עוד אלמוני שגם הוא ירה בקסטנר    דן שמר שהסיע אותו למקום הרצח בשדרות עמנואל בתל אביב הפריך את הבדותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il