X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברגותי. שפוט לחמישה מאסרי עולם [צילום: AP]
סעאדאת. תכנן רצח השר זאבי [צילום: AP]
סגן ראש הזרוע הצבאית של ארגון חמאס היושב בטורקיה גילה זאת בראיון לאתר "ערבי 21" רבי-המחבלים שאת שחרורם דורש חמאס אחראים לרצח עשרות ישראלים: מרוואן ברגותי, אחמד סעאדאת, עבאס א-סייד, עבד אל-נאצר עיסא, בילאל עות'מאן, ג'מאל אבו אלוהיג'א, מוחמד עמראן
▪  ▪  ▪

זאהר אלג'בארין, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שמקום מושבו בטורקיה ובלבנון, חושף בראיון לאתר "ערבי 21" המזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים" את שמות רבי-המחבלים שחמאס דורש מישראל במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה.
מדובר בשמות נוספים לששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ושדובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה הודיע לפני שבועיים כי שחרורם יעמוד בראש הרשימה של הדרישות של חמאס מישראל. המחבלים הנדרשים:
מרוואן ברגותי - בכיר תנועת פתח ואדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה. שפוט לחמישה מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח אזרחים ישראלים. היה אמור להשתחרר בעסקת שליט ב-2011 אך יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טירפד את שחרורו ועל-פי גורמים בפתח פועל גם כעת למנוע את שחרורו במסגרת העסקה החדשה מכיוון שהוא נחשב ליריבו הפוליטי הבכיר שמתכוון להתמודד מולו בבחירות לנשיאות.
אחמד סעאדאת - ראש ארגון החזית העממית בשטחים. בדצמבר 2008 גזר עליו בית משפט צבאי ישראלי עונש של 30 שנות מאסר על פעולות הטרור שביצע ארגונו ועל שתכנן את רצח השר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל.
עבאס א-סייד - היה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה. שפוט ל-35 מאסרי עולם על רצח ישראלים. בין היתר היה מתכנן הטבח במלון פארק בנתניה בליל הסדר. חמאס דרש את שחרורו בעסקת שליט אך ישראל התנגדה בתוקף.
עבד אל-נאצר עיסא - בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה, שפוט למאסר עולם על פיגועים בישראלים. פעל ביחד עם יחיא עייאש "המהנדס" שחוסל על-ידי השב"כ.
בילאל עות'מאן - בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה. שפוט למאסר עולם על פיגועים בישראלים. אחיו המחבל גורש לטורקיה ב-2011 במסגרת עסקת שליט.
ג'מאל אבו אלוהיג'א - בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה. מוצאו מאזור ג'נין. שפוט לכמה מאסרי עולם. נחשב ליורשם של בכירי החמאס קייס עדוואן וחוסאם בדראן. על-פי המידע במערכת הביטחון, השתתפו הוא ועוזרו איסלאם ג'ראר בתכנון והוצאת הפיגוע באוטובוס בצומת מירון וכן בפיגוע במסעדת מצה בחיפה. אחראי לפיגוע במסעדת סבארו בירושלים, שיגור מכונית תופת לחדרה ופיגוע התאבדות בנהריה.
מוחמד עמראן - בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. היה מנהיג אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל. שפוט למאסר ממושך על מעורבות בשיגור מחבלים מתאבדים לישראל.

תאריך:  02/10/2021   |   עודכן:  02/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס דורש לשחרר רבי-מחבלים כתנאי לחילופי שבויים ישראלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק החמס, ממשלת בנט עבאס
בני בנקר  |  2/10/21 13:29
2
הן מענה לאתגר:
עוד סתם אזרח  |  2/10/21 19:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
פלשתינית בת 30 הכניסה הבוקר סכין גדולה לשטח הר-הבית    בשעה 6:30 יצאה משטח ההר לעבר שער השלשלת וניסתה לדקור שוטרים    השוטרים ירו לעבר המחבלת והרגו אותה    מפקד מחוז ירושלים במשטרה קיים בזירה הערכת מצב ראשונה
ד"ר רבקה שפק-ליסק
אבו מאזן חוזר בכל נאום באנגלית על תמיכתו בפתרון של שתי מדינות אבל, מערכת התעמולה והמדיניות שלו סותרים הכרזה זאת
מנשה שאול
בקרב הפלשתינים יש קרע עמוק בין חמאס והרשות הפלשתינית    חמאס אינו מוכן להכיר בישראל כמדינה יהודית כפי שקבע האו"ם וגם לא כמדינה חילונית
יוני בן-מנחם
בכיר תנועת פתח מרוואן ברגותי תוקף מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ והעומד בראשה וקורא לעריכת בחירות כלליות בשטחים. ברגותי מכיר בכוחה הצבאי הגובר של ישראל אך באותה העת הוא קורא להתנגדות כוללת נגד "הפרויקט הציוני"
יוני בן-מנחם
ממשלת ישראל עושה שוב טעויות    הרש"פ נסוגה מההסכם שלה עם קטר בעניין הכנסת הכסף הקטרי לרצועה ופגעה במאמצי מצרים להשגת הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס    הדרג המדיני בישראל שוקל ברצינות לאשר שוב הכנסת מזומנים לחמאס ברצועה    מדובר בתהליך מסוכן שיחזק את הכוח הצבאי של ארגון הטרור ברצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il