X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום ארכיון: מרים אלסטר/פלאש 90]
מטפלת ב-OECD מקבלת 4 ילדים ומשתכרת 5,700 שקל
ברקע שביתת המעונות קיימה הוועדה דיון על תנאי שכרן והעסקתן של המטפלות המחנכות ובה נציג האוצר לא ידע לדווח על התקדמות במשא-ומתן מול הארגונים: "אנו לומדים את הנושא" נציגת ויצ"ו: הענף נמצא בקריסה. 30 אחוז מהמטפלות נוטשות במהלך השנה הראשונה. אין מי שיבוא בשכר הזה" משרד החינוך: "מאמינים שצריך לשפר את תנאי השכר והמעמד. כשהמטפלות יהיו יותר מתוגמלות ומוכשרות ילדנו יזכו לחינוך טוב יותר"
חברות הכנסת יסמין פרידמן וגבי לסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה לקידום מעמד האישה דנה (יום ב', 5.10.21) בתנאי השכר ובהעסקת מטפלות-מחנכות במעונות היום. הדיון נערך כשברקע מתקיימת השביתה הכוללת של הארגונים השונים לאחר שדרישותיהם להגדלת כוח האדם ושיפור שכר המטפלות המחנכות לא נענו. יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בפתח הדיון: "החלטתי לקיים את הדיון לאחר שכולנו חווים בימים האחרונים את השביתה. השביתה הזאת מגיעה בתקופה רגישה שבה היה צריך לנצל את העובדה שהממשלה הנוכחית החליטה להעביר את נושא חינוך הגיל הרך למשרד החינוך וזה דבר מבורך. חינוך לגיל הרך זה לא ארבע קירות או שמרטפייה. מדובר בחינוך ולכן באותה ההזדמנות שהעבירו את האחריות למשרד החינוך הוחלט שהאחריות תחול רק משנה הבאה וזה השאיר אותנו במצב שלא ברור על מי האחריות הפדגוגית. זה השאיר מקום לבריחה ממתן תשובות למערכת הארגונים שמפעילות את המסגרות והמטפלות המחנכות ממשיכות לסבול".
ח"כ יסמין פרידמן הביעה את מחאתה: "אני כבר כמה ימים צוללת לנושא הקשה הזה. שכר המטפלות הוא בלתי נתפס כמו גם העומס. זאת סחבת של מעל 10 שנים. צריך שהאוצר יפתח את כיסו כי ילדים לא נולדים בגיל 3". עאידה: כאשר המקצועות הם נשיים לא מוצאים מי יעשה את המאבק עבורם. אני קוראת לשרת החינוך ולשרת הכלכלה שיובילו את המאבק".
ח"כ גבי לסקי אמרה כי "מי שמפקיר את המטפלות מפקיר בעצם את הילדים. אם לא ניתן להן שכר כבוד ותנאים בזכות אז זאת גם פגיעה בילדים שלנו ולא ניתן להפקרות להימשך. צריך להשוות את תנאי השכר ומגיע להן לקבל כמעט יותר מכל מקצוע אחר במדינה. יש מטפלות עצמאיות ועל אף שהן מפוקחות צריך לדאוג להן לחופשות ותנאים סוציאליים מלאים גם בחברה החרדית, הערבית והכללית. אני קוראת לשרים להסכים לתוכנית רב שנתית שכולל תקנון על תקינה לכמות ילדים ושתהיה גם תוכנית תקציבית שתתן מענה לכל החוסרים בדגש על הפריפריה".
ח"כ עופר כסיף: "אני מביע תמיכה של 1,000 אחוז במחנכות לגיל הרך ומביע תמיכה בשביתה. זה לא מאבק מגזרי אבל זה מאבק צודק כאשר האינטרס של הנאבקים הוא כלל ארצי - המחנכות נאבקות על הילדים, ההורים והחברה כולה וצריך להיות אוויל כדי לא להבין זאת. אעשה כל שביכולתי שהמאבק יצליח".
מרסל אסולין מנהלת התחום הגיל הרך בויצ"ו: "אנו נמצאים במאבק שלא התחיל היום. הוא נגרר ומוזנח שנים. נושא הגיל הרך מוזנח במדינת ישראל והממשלות חושבות שילדים נולדים בגיל שלוש. אנו נאלצים לצאת למאבק הזה למען ילדינו. אנו מדברים על 500 אלף ילדים. הבעיה הראשונה היא נושא תקינה. 6 תינוקות על מטפלת זה לא נתפס. ב-OECD זה 4 תינוקות למטפלת. שכר מטפלת מגיע ל-5,700 שקל בחודש. אין להן שנייה להזיז את העיניים מהפעוטות. זה לא יעלה על הדעת שזה שכרן. הענף נמצא בקריסה. 30 אחוז מהמטפלות נוטשות במהלך השנה הראשונה. אין מי שיבוא בשכר הזה ולכן צריך לשפר תקינה ושכר. אנחנו צריכים להרחיב את ההכשרה המקצועית. איש לא שולח ילד לגן או בית ספר אם המורה או הגננת לא מוכשרת אבל שני שלישים מהמטפלות במעונות המפוקחים לא מוכשרות. הטיפול יתחלק בין שלושה משרדים ולא יהיה לנו אבא ולא תהיה לנו אימא. חייבים להעביר הכל למשרד אחד שרואה הכל בראייה הוליסטית. רוב המטפלות שלנו הן נשים וצריך לדאוג לנשים שמופלות לרעה".
עולא פחראלדין מנכ"ל עמותת ינבוע: "בחברה הערבית משלמים לפעמים פחות משכר מינימום. לא קובעים את הדרגה שקבעה המדינה והמקסימום שאפשר לשלם זה 1,500 שקל. יש עלויות של בנייה ושכירויות והעול כבד. יש תחרות על כל משרת מטפלת ולכן המפעיל יכול לתת איזה שכר שהוא רוצה בשל התחרות הרבה על כל משרה. נעמ"ת הפעילה כמה מעונות בחברה הערבית ויצאה משם בגלל חוסר היכולת של ההורים לשלם את השכר".
רעיה מרי מנהלת פרויקטים בארגון "נבחרות": "אני מבקשת להציף סוגיה כואבת בחברה החרדית. במעונות הלא מפוקחים יש הפרה בוטה בתנאי ההעסקה ויש הפרת זכויות עובדים כמו אי-תשלום דמי הבראה, הלנת שכר ואי תשלום הפרשות לפנסיה. העובדות לא מאוגדות בוועדי עובדים. אנו קוראים למשרד העבודה לקחת אחריות על העניין הזה ולהעסיק באופן ישיר את העובדות ואנו מבקשים שיידעו את הזכויות לא רק באמצעים מקוונים".
עו"ד צפורת שימל מארגון אמונה: "התחושה שיש תפוח אדמה לוהט שאיש לא רוצה לגעת בו והוא עובר בין המשרדים השונים. הפער בנושא התקינה הוא פער של 25% בין מה שקיים היום למה שנדרש בדומה למדינות המערב. הפער של 40% בין השלטון המקומי למעונות המפוקחים בארגונים הוא בלתי נתפס ואנו נמצאים במשבר קורונה. בהערכות אנו מדברים על בין מיליארד וחצי ל-2 מיליארד שקלים כדי לסדר את התקינה ואת השכר. כשמצפים מאיתנו לבוא למשא-ומתן מול האוצר ולא המשרדים וזה בסופו של דבר יוביל לנזק.
חגי פורגס, מנהל תחום בכיר תכנון והקמה מאגף מעונות במשרד הכלכלה: "הטענות שהושמעו בדיונים הן חשובות ולא מקלים בהן ראש. שרת הכלכלה נפגשה לפני למעלה מחודש עם הארגונים. הארגונים שלחו דרישות ואנו באים לקדם מהלכים. משרד האוצר בדיון עם שרת הכלכלה ואני מקווה שימצא פתרון לסיטואציה הזאת". ח"כ תומא-סלימאן: "לא חל שום שינוי בתקציב הקיים לנושא הזה ולכן להבנתי לא מתוכננת שום תוספת בסל התשומות. מקבלים החלטה להעביר ולא מתכוננים למעבר. זה לא נתפס. העברתם ממשרד העבודה והרווחה ואחר כך לכלכלה ואחר כך לחינוך. למה צריך לטרטר את המערכת והמשפחות בשביל כל המעבר?"
אורנה פז, מנהלת אגף חינוך קדם יסודי במשרד החינוך: "אנחנו בימים אלה בונים תוכנית אסטרטגית לקליטת המעונות וכמעט כל יחידות המטה מעורבות בקליטת האגף. נגיש את התוכנית לממשלה עד ה-30 באוקטובר. מדובר בתוכנית של בין 3 ל-5 שנים. שמעתי את הדברים הקשים שהועלו והטענות המוצדקות של המטפלות. אנו כמשרד מאמינים שצריך לשפר את תנאי השכר והמעמד. כשהמטפלות יהיו יותר מתוגמלות ומוכשרות ילדנו יזכו לחינוך טוב יותר. אנו שמים על השולחן את הדברים שאנו צריכים ו-200 המיליון זה ליווי ופיקוח".
אביעד שוורץ, רפרנט תעסוקה באגף תקציבים: ברגע שנעשה את החלוקה והמעבר בין המשרדים נעביר את התקציבים הרלוונטיים ושרת החינוך קיבלה עוד 200 מיליון שקל לטובת המעבר הזה. להתחיל תהליך במשרד שעוד רגע מעביר את האחריות...", יו"ר הוועדה אמרה: "בואו לא נשלה את עצמנו. האם יש החלטה פוליטית שמזיזים או בודקים או שסגרתם תקציב וזהו?" שוורץ השיב: "להכניס שינויים בשנת הלימודים זה בעייתי. הסבסוד יכול להישלל אולי בשל הדרישה ששני בני הזוג עובדים. יש מחיר שהמדינה קובעת כמה מי שמקבל את המוצר ישלם עבורו. השינוי ייכנס מה-2 בנובמבר הדרישה לעבודת שני הורים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הטונים בדיון עלו כאשר נציג האוצר לא סיפק תשובות בקשר לשביתה וכאשר נטען כי הדיון מול האוצר שאליו הלכו נציגי הארגונים השובתים היה בכלל סביב בידודי הקורונה. ח"כ תומא-סלימאן לנציג האוצר: "אתה לא נותן לי תשובות מה עמדתכם?" וזה השיב: "אנו מנסים לעשות שיח לא עם כותרות כדי להבין מה הפערים ולנסות להבין האם הם קיימים".
היו"ר נזפה: "מה אתם, מרכז סיוע? לא מגיעים לדיוני וועדה בלי כיוון של תשובות. הישיבה עם הארגונים שדיברתם עליה כרגע היא בעניין בידודים. היית צריך להגיד לי שלא דיברו איתם על השכר. אני מבינה שהאוצר לא רוצה לתת תשובות. תמשיכו ללמוד את הנושא. המאבק הזה לא יעבור ככה. הוא מקבל תמיכה בבית הזה וגם ברחוב. אם קיבלתם החלטה היסטורית להיות אחראים על החינוך שלך הילדים מגיל לידה אז תתכוננו לפתוח את הכיס. כמו שמצאתם כסף לדברים אחרים. ולא בגלל שיש שם נשים אחראיות שאומרות שהן רוצות להיות שותפות. זה מאבק של כלל ההורים במדינת ישראל אם אתם רוצים עתיד טוב לילדים שלכם אז תלחצו שהמדינה תקבל את האחריות כולל משרד החינוך. מעבר בתחילת השנה יגרום לעוד טרטור לפקידים וגם להורים ולארגונים ואני מזהירה מפני זה. אני קוראת לשרות לא לקחת אחריות בלי תקציבים מתאימים אחרת תקבלו לידיים שלכם מערכת קורסת ויגידו השרות אחראיות לכישלון".

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+התו הירוק החדש - טרם אושר
12:42 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך  ▪  ד"ר אלרעי-פרייס: ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה

ח"כ רייטן-מרום. דריסת סמכות הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+כהנא: מוכן לוותר על "שלושת הרבנים"
12:13 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לשירותי דת אומר כי לנוכח התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות יוותר על מסלול זה, מסביר מדוע מקומה של התוכנית הוא בחוק ההסדרים ומאשים את הרבנים בכניעה ללחצים פוליטיים

השר מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נפעל כאיש אחד להפלת הממשלה
11:10 05/10/21  |  בנימין נתניהו   |   לרשימה המלאה

נאום ראש האופוזיציה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]

בנימין נתניהו [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+נחזיר גם את המשילות לנגב
10:59 05/10/21  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה

נאום ראש הממשלה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]

נפתלי בנט [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+התחייבתי למסע איחוי בין השברים
10:41 05/10/21  |  יצחק הרצוג   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פריסת הסיבים - אולי בעוד 5 שנים
07:22 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה מבקש להאיץ את פריסת תשתית הסיבים בפריפריה: "מיד לאחר התקציב נזמן את שר התקשרות לדיון בנושא ונצפה להלוואה של 400 מיליון שקל מהמדינה לקופת התמרוץ"  ▪  הוועדה מכינה תיקון בחוק ההסדרים להאצת פריסת תשתית סיבים בבניינים משותפים  ▪  האוצר: עד סוף השנה נגיע לפריסה של 50% מהמדינה; מכרז ראשון מקרן התמרוץ - בשבוע הבא

[צילום: בזק]
+קווים: 30 מ"ש נזק בשנה כתוצאה מהתפלחויות לאוטובוס
06:48 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה בהגברת אכיפת תשלום באוטובוסים  ▪  ח"כ מקלב: המהלך יתן מוטיבציה לגביית קנסות  ▪  ח"כ סובה: דרוש מהלך הסברתי מקדים, כי האוכלוסיות החלשות ייפגעו  ▪  ח"כ מרגי: יש מקרים בתום לב

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד התחבורה יאכוף רק בנת"צ בין עירוני
21:08 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך יו"ר ועדת הכלכלה ביטון על סיכום עם שרת התחבורה, לפיו משרד התחבורה יאכוף נסיעה בנת"צים עירוניים רק בעוד שנה ורק ברשויות שיסרבו לעשות זאת בעצמן

[צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטפלת ב-OECD מקבלת 4 ילדים ומשתכרת 5,700 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
כך יו"ר ועדת הכלכלה ביטון על סיכום עם שרת התחבורה, לפיו משרד התחבורה יאכוף נסיעה בנת"צים עירוניים רק בעוד שנה ורק ברשויות שיסרבו לעשות זאת בעצמן
עידן יוסף
לוחמי המוסד יצאו בחודש שעבר למבצע כדי לאתר מידע על מקום הימצאו    ראש הממשלה בכנסת: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון ארד"    אירן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"
מיקי לוי
נאום יושב-ראש הכנסת בפתיחת המושב השני של הכנסת העשרים וארבע (כנס החורף) [כ"ז בתשרי תשפ"ב, 03.10.2021]
עידן יוסף
היו"ר מיקי לוי טוען כי האופוזיציה אינה נוהגת נכון בהחרימה את איוש ועדות הכנסת, והצדיק את ההצעות מצד הקואליציה, שעליה נמנה גם הוא    ח"כ דודי אמסלם: "תודה רבה שאתה מאפשר לנו לשבת כאן"
עידן יוסף
ועדת החינוך אישרה: ברשויות אדומות הלימודים בכיתות ה' עד ז' יתקיימו בהתאם לחלופות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה    לבקשת יו"ר ועדת החינוך - הבחירה באפשרות של לימודים מרחוק תהיה חלופה אחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il