X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
דוח חופש המידע קובע:
משרדיהם של בנט, לפיד ושטרן הפרו את החוק
הרשויות לגביהן הוגש מספר התלונות המוצדקות הרב ביותר: משטרת ישראל, צה"ל ומשרד החינוך, משרד ראש הממשלה ומרבית משרדי הממשלה החדשים שהוקמו בכנסת ה-23 כלל לא דיווחו על בקשות חופש המידע שנשלחו אליהם בין המשרדים שענו בחיוב על אחוז הבקשות הגבוה ביותר: משרד התחבורה, רשות האוכלוסין וההגירה ושב"ס

משרד ראש הממשלה ומשרד ההתיישבות, משרד ראש הממשלה החליפי, משרד המודיעין, משרד הדיגיטל הלאומי, המשרד להשכלה הגבוהה, משרד משאבי המים, לא הגישו את הדיווח השנתי לפי חוק חופש המידע ב-1 ביולי, הסוקר את פעילות משרדים אלה בשנת 2020 [המשרדים האחרונים אומנם נסגרו, אך החוק מחייב את הממשלה לפרסם דוחות על אודותם].
נתונים אלה ואחרים עולים מדוח הפעילות של היחידה הממשלתית לחופש המידע לשנת 2020. מהדוח, הסוקר את יישום חוק חופש המידע במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, עולה כי במהלך שנת 2020 הוגשו לממשלה 13,390 בקשות חופש מידע, המשך למגמת עלייה משמעותית במספר הבקשות המוגשות לממשלה בחמש השנים האחרונות. בנוסף, במסגרת הדוח מתפרסמת לראשונה סקירה על יישומו של חוק חופש המידע בשלטון המקומי (פורום 15 הערים הגדולות).
בהעדר נתונים מכמה משרדי ממשלה, אין לגביהם נתונים בדוח השנתי, שכן הדוח מתבסס על דיווחי המשרדים ויחידות הסמך.
מהדוח עולה כי הרשויות שדחו את השיעור הגבוה ביותר של בקשות חופש מידע הן המשרד לביטחון הפנים, משרד הפנים, משרד המשפטים ומשטרת ישראל. הרשויות לגביהן הוגש מספר התלונות המוצדקות הרב ביותר הן משטרת ישראל, צה"ל ומשרד החינוך; מבין הרשויות שענו בחיוב על אחוז הבקשות הגבוה ביותר הן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, רשות האוכלוסין וההגירה ושירות בתי הסוהר.

נתונים מרכזיים מהדוח:

  • בין הרשויות אליהן הוגשו מרבית בקשות חופש המידע הן משרד החינוך (1,619), הרשות הארצית לכבאות והצלה (1,436), משטרת ישראל (1,347), רשות מקרקעי ישראל (1147), משרד הבריאות (969) ומשרד המשפטים (828).
  • בין המשרדים שענו בחיוב על שיעור הבקשות הגבוה ביותר הם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (84.4%), רשות האוכלוסין וההגירה (76.5%) ושירות בתי הסוהר (72%).
  • בין הרשויות שענו בתוך זמן קצר (עד 14 יום) על בקשות חופש מידע שהוגשו אליהן: הרשות לכבאות והצלה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הכלכלה.
  • הרשויות שדחו הכי הרבה בקשות חופש מידע הן: המשרד לביטחון הפנים (62.1%), משרד הפנים (46.3%), משרד המשפטים (44%) ומשטרת ישראל (41.4%). סיבת הדחייה המרכזית: המידע נמצא בידי רשות אחרת.
  • הרשויות לגביהן הוגש מספר התלונות המוצדקות הרב ביותר הן: משטרת ישראל, צה"ל ומשרד החינוך (11 תלונות מוצדקות כ"א) ומשרד הבריאות (8 תלונות). רוב התלונות ליחידה הוגשו בשל אי-מתן מענה מצד משרדי הממשלה.
  • הרשויות שנגדן הוגש מספר עתירות חופש מידע הגבוה ביותר בבתי המשפט הן: משרד ראש הממשלה (20 עתירות), משרד המשפטים ומשטרת ישראל (12 כ"א) ומשרד הבריאות (11).
  • הרשויות שרשמו את השיעורים הגבוהים ביותר לחריגה מהזמן הקבוע בחוק למענה לבקשת חופש מידע (120 יום): המינהל האזרחי יהודה ושומרון (52.1% תשובות ניתנו מעל 120 יום), צבא ההגנה לישראל (50.7%) והמשרד להגנת הסביבה (25.2%)
  • רוב עילות הסירוב למתן מידע הן פגיעה בפרטיות (1,123 דחיות, 27.6% מכלל הדחיות), מידע שלא ניתן לאתר או שאינו נמצא ברשות (992 דחיות, 24.4%), או בשל כך שהמידע נוצר בידי רשות אחרת (792 דחיות, 19.5%).
סקירת יישום חוק חופש המידע ברשויות מקומיות (פורום ה-15)
  • אל הערים הכלולות בפורום 15 הערים הגדולות בישראל, הוגשו 2,870 בקשות למידע, המהוות כ-20% מהבקשות שהוגשו לממשלה.
  • הרשויות המקומיות אליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר: תל אביב-יפו (552, כ-21% מכלל הבקשות), ראשון לציון (524, כ-20% מכלל הבקשות) ואשדוד (398, כ-15% מכלל הבקשות שהוגשו).
  • הרשויות המקומיות בהן נרשם שיעור חריג מסד הזמנים הקבוע בחוק למענה (מעל 120 יום): רחובות, חדרה ורמת גן. מבין הרשויות המשתייכות ל'פורום ה-15', עיריית נתניה בלבד לא הגישה את הדיווח כנדרש.
  • הרשויות המקומיות שבלטו לטובה במענה בתוך זמן קצר (עד 14 יום): כפר סבא (54.9% מהבקשות), חיפה (51.9%), פתח תקוה (45%) וראשון לציון (40.8%).
מ"מ ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, עו"ד שלומי בילבסקי, אמר כי "נתוני הדוח מלמדים כי בחמש שנים האחרונות מספר הבקשות למידע מן הממשלה - הוכפל. על הממשלה להסיק את המסקנות המתבקשות, להכיר בדרישתו הצודקת של הציבור לשקיפות שלטונית ולהשקיע את המשאבים הנדרשים לטובת פרסום מידע באופן יזום לטובת הציבור. פרסום מידע באופן יזום מגביר את אמון הציבור בממשלה, מפשט תהליכים וחוסך משאבים".
הדוח הוצג לשר המשפטים גדעון סער ויוגש על ידו לממשלה.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+בנט עדכן את גנץ בדקה ה-90 על חשיפת המבצע
20:19 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דווקא שר החוץ לפיד עודכן בתוכנית של בנט לחשוף את המבצע בכנסת  ▪  בנט שוחח עם שרים כדי להרגיע את הרוחות  ▪  שר הביטחון קיים פגישת עבודה שגרתית עם רה"מ למרות מה שאירע

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הקבינט לשוויון מגדרי יוצא לדרך
13:11 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים, שבראשה תעמוד השרה מרב מיכאלי, תורכב מ-9 שרות ושרים ותעסוק בהתוויית מדיניות לקידום שוויון מגדרי וביישום של כל תוכניות הממשלה הרלוונטיות, בראשן התוכנית למניעת אלימות נגד נשים

ח"כ מיכאלי. תנאי של מפלגת העבודה [צילום: מן הטלוויזיה]
+"ידינו על העליונה במערכה מול הקורונה"
12:53 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אמר בישיבת הממשלה כי נתוני הקורונה מוכיחים כי המדיניות שננקטה מוכיחה את עצמה: "מול רעש חיצוני שלחץ כל הזמן לסגור ולהחיל מגבלות גורפות, עמדנו נחושים"

בנט. גאה בתפקוד הממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אושר מינוי אלעד טנא לראש מערך ההסברה הלאומי
12:20 05/10/21  |  מירב ארד

הממשלה אישרה היום (ג'), את מינויו של אלעד טנא לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי. טנא ייכנס לתפקידו ביום א' (17.10.21). מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נשקם את מערך ההסברה, ביחד עם משרד החוץ, בהובלת ידידי שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שכבר מזמן פועל בנושא. אנחנו נוודא שאנחנו מוכנים לספר את הסיפור שלנו לעולם, בשגרה וגם חלילה בחירום".

+כהנא: מוכן לוותר על "שלושת הרבנים"
12:13 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לשירותי דת אומר כי לנוכח התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות יוותר על מסלול זה, מסביר מדוע מקומה של התוכנית הוא בחוק ההסדרים ומאשים את הרבנים בכניעה ללחצים פוליטיים

השר מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרדיהם של בנט, לפיד ושטרן הפרו את החוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
דוחה את הלחצים לצרף לקואליציה את שס ויהדות התורה, וטוען כי הדבר יוביל לשינוי הרכב הקואליציה ולחזרת בנימין נתניהו לשלטון    לפיד לחברי הקואליציה: לא לייצר מלחמות מיותרות, עוד לא העברנו תקציב
יוסי אחימאיר
כשהמניע היחיד היה הורדת נתניהו משלטון - זו אינה מטרה מאחדת. כשהגדולה במפלגות ובהפרש גדול, הליכוד, אינה שותפה בשלטון, יותר מכך - לא מובילה אותו, משהו פגום בשיטת הבחירות שלנו. רצון הרוב בעם לא מקוים
עידן יוסף
הוחלט: חובת סריקת ברקוד לתו הירוק תחול רק מיום שלישי. אכיפת התו החדש - מיום חמישי    ספריות מוחרגות מהתו הירוק כך שהשאלת ספרים לא נדרשת בתו ירוק, גם כניסה למוזאונים לא תחויב בהצגת תו
מירב ארד
בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה, ד"ר רון מלכא    הצוות יגיש לשרים את המלצותיו, עד ליום 31 בפברואר 2022
מירב ארד
הוסיף: "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון"    בתום הישיבה הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית האמל"ח הבלתי חוקי, בשיתוף צה"ל ושב"כ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il