X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"
▪  ▪  ▪
דליה ממו. פתחו תיקים, ולא השלימו את ההחתמות הנדרשות [צילום: לע"מ]

מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל, דליה ממו, חשפה בדיון ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון כי מאז שנת 2016 התקיימה ההילולה בל"ג בעומר ללא רישיונות עסק בתוקף.
לדבריה, עד לשנת 2016 עוד חתמה על רישיונות עסק לגורמים שונים שמעורבים בהילולה ושביקשו להוציא את הרישיונות. זאת, לאחר שהציגה בפניהם את הטפסים שעליהם להפנות לרשויות הרגולטוריות לצורך החתמה בטרם יקבלו רישיון עסק. בין הגופים שהוזכרו בהקשר זה - הגורמים שערכו את ההדלקות, הכנסת האורחים במקום ועוד.
"עד 2016 - כולל - הוצאתי רישיונות עסק לכל האירועים בל"ג בעומר. כשבועיים לפני שמתחילה ההילולה אני יושבת עם המשטרה ועם נציגים של הרישוי ומקבלת מהם רשימה מסודרת של כל ההדלקות ושל האורחים ועל-פי זה פותחת תיקים. אחרי שהיא מחתימה את כל משרדי הממשלה הרגולטורים - היא חוזרת אלי ואני מנפיקה רישיון. באירוע של מירון אני לא יכולה לתת אישור לאף אחד. בסוף התהליך - אם הכל יחזור אלי התיק יהיה יותר עבה ואם יביא את כל המסמכים - יהיה לו רישיון. בפועל לא חזרו אלי השנה וגם לפני שנתיים וגם לפני שלוש והאירוע התקיים. לא אני מחליטה אם האירוע יתקיים בהר או לא. עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות", סיפרה.
עוד ציינה כי מאז - הגורמים המעורבים בהדלקה רק פתחו תיקי רישיון עסק, ולא השלימו את הנדרש. בתשובה לשאלת חבר הוועדה שלמה ינאי השיבה ממו כי אנשי חסידות תולדות אהרון, שארגנו את אירוע ההדלקה בהילולה שהתקיימה השנה, לא השלימו את ההחתמות הנדרשות ולכן לא קיבלו ממנה רישיון עסק. "לא קיבלתי שום דבר עד היום", אמרה.
לדבריה, מבקשי הרישיונות שפתחו את תיק רישוי העסק לא התחייבו מולה להשלמת החתימות, אלא מול המשטרה. "רוב האירועים מתקיימים בלילה, ואישורים סופיים אתה מקבל כמה דקות לפני שהאירוע מתחיל. בשנים קודמות הוצאתי רישיונות עסק בשתיים בלילה", אמרה.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+"אם המשטרה הייתה מעירה - לא הייתה הדלקה"
13:48 05/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

צבי הלר, איש חסידות תולדות אהרון וממארגני ההדלקה ההמונית בקבר רשב"י במירון, טען כי אנשי החסידות לא קיבלו כל הערה בטיחותית מהמשטרה ומהמהנדס על סכנת צפיפות  ▪  "אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה"

צבי הלר. אף אחד לא העיר לנו [צילום: לע"מ]
+"המדינה בונה ומצפים מהמועצה להרוס"
10:57 05/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה  ▪  לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה

עמית סופר. לא עדכנו אותנו [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ-2016 התקיימה ההילולה במירון ללא רישיונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איציק וולף
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה    לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה
איתמר לוין
ההיערכות להילולה מתחילה בדרך כלל כבר בחודש דצמבר, והממשלה הסמיכה את הוועדה לפרסם המלצות כאלו    צפויות לעסוק בקביעת האחראי על האירוע ובאפשרות להגביל את מספר המשתתפים ומספר ההדלקות
איתמר לוין
מזהיר: באירוע חריג היציאה מהציון כמעט בלתי אפשרית    כל המבנים באתר, למעט הציון, הם בלתי חוקיים    אומר שניתן לבצע את הסדרת ההר בתוך שלוש-ארבע שנים - אם המדינה תפקיע את כל הקרקעות    מדגיש: לכל היותר יכולים להיכנס לאתר 25,000 איש בבת אחת    מתאר את המצב בהדלקות: "הם מטפסים על הגדרות כמו חיילי מרינס. חששנו שטריבונה תתמוטט"
איתמר לוין
משה ברקוביץ: אין בידוק כלשהו בכניסה לאתר; אם נער יזרוק חזיז - זה אסון נורא, ואני לא מדבר על קטיושה    טוען שסוגיית מירון הגיעה לשולחנו של נתניהו, שגם הבטיח ב-2011 שהבעיה תיפתר - אך הדבר לא נעשה    אלכס ויז'ניצר אמר ב-2014, בתגובה לאזהרתה של רגב מפני אסון אפשרי: "לא יהיה אסון, הצדיק שומר"    אומר שיש צורך בחקיקה שתאפשר למשטרה להגביל את הכניסה להר
איתמר לוין
פיני אזרזר, שהיה ממפקדי האירוע, טוען שהמשטרה התמקדה בהגעה להר במקום בוויסות המבקרים בו; אומר שיש קשר בין האסון לבין ההחלטה לקיים השנה את ההדלקות בזו אחר זו ולא במקביל
רשימות נוספות
הפרה קבועה של הוראות הבטיחות במירון  /  איתמר לוין
"לא אתן שוועדת מירון תהפוך לאגרנט"  /  איציק וולף
"זו לא הופעה של שלמה ארצי, אין גדרות"  /  איציק וולף
אחריות יש, אשמה לא  /  צ'לו רוזנברג
כמה אנשים למטר רבוע  /  אפרים הלפרין
ברדק המנהלים והצמרמורת של החובש  /  איתמר לוין, איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il